Přejít na obsah

Bouračky


Jan R.

Doporučené příspěvky

Po pročtení diskuze na novinkách se musím pousmát, kolik odborníků na materiály, konstrukci a bezpečnost se tam našlo. Vždyť ten Sup se do Fabky doslova zahryznul z takového úhlu, že to jinak dopadnout nemohlo. Veškeré plechy musí být prostě tenké a měkké, ať už z důvodu bezpečnosti (deformace), úspor materiálu, potažmo hmotnosti vozu a paliva, a tak dále. Pod plechy jsou teprve bezpečnostní ocelové vzpěry, které mají za úkol zabránit větším zraněním posádky. Takže auto se má ideálně celé rozflákat, ale prostor kde jsou pasažéři by se měl zdeformovat do co možná největší míry tak, aby co možná nejméně ublížil posádce. Prostě vše kolem musí pohltit energii nárazu aby se přeneslo co nejméně energie na tělo posádky. To, že vůz takové kategorie a za takové peníze má x airbagů, to už nikdo nekomentuje. Kdežto ještě před pár lety chránily posádku sotva dva pytle, posádka na zadních sedadlech (v drtivé většině případů nepřipoutaná) schytávala pěkné nárazy a ochránily je ledatak přední sedadla...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po pročtení diskuze na novinkách se musím pousmát, kolik odborníků na materiály, konstrukci a bezpečnost se tam našlo. Vždyť ten Sup se do Fabky doslova zahryznul z takového úhlu, že to jinak dopadnout nemohlo. Veškeré plechy musí být prostě tenké a měkké, ať už z důvodu bezpečnosti (deformace), úspor materiálu, potažmo hmotnosti vozu a paliva, a tak dále. Pod plechy jsou teprve bezpečnostní ocelové vzpěry, které mají za úkol zabránit větším zraněním posádky. Takže auto se má ideálně celé rozflákat, ale prostor kde jsou pasažéři by se měl zdeformovat do co možná největší míry tak, aby co možná nejméně ublížil posádce. Prostě vše kolem musí pohltit energii nárazu aby se přeneslo co nejméně energie na tělo posádky. To, že vůz takové kategorie a za takové peníze má x airbagů, to už nikdo nekomentuje. Kdežto ještě před pár lety chránily posádku sotva dva pytle, posádka na zadních sedadlech (v drtivé většině případů nepřipoutaná) schytávala pěkné nárazy a ochránily je ledatak přední sedadla...

 

 

Přesně tak. Dovolím si tvrdit, že takhle by dopadl i ten Superb, kdyby ho do stejného místa pod stejným úhlem trefila třeba Q7ma...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar chlapi, tak jen abyste viděli, jak to škoda myslí upřímně s českým řidiči: hodil jsem slušný dotaz ohledně dané bouračky Fabi III Combi, jestli by se k tomu nevyjádřil někdo od Škody a výdledek? Můj dotaz byl vymazán a schledán jako nevhodný :-) Chlapi ptal jsem se zcela slušně....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srna vyskočila z příkopu rovnou před auto, v 90 km/h se odrazila od nárazníku, masky, světla a čela kapoty. Na tu rychlost to dopadlo ještě dobře, zítra budu řešit servis a pojišťovnu. Máte někdo zkušenosti? Co byste poradili, případně doporučili jak dále jednat? Máte zkušenosti jak dlouho trvá servis, co chce pojišťovna, atd? Někde jsem viděl, že pojišťovna u střetu se zvěří nechce ani spoluúčast. Mám u Generali havarijko All risk, u ŠA záruku mobility plus. Díky za každu radu!

post-92664-0-75039300-1447579066_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věděl jsem o volání policie pouze při škodě nad 100 000 nebo při škodě na majetku třetí osoby. Srna odběhla, takže jsem usoudil že není co řešit, jinak by policie musela přijet a řešit dále s myslivci. A hlavně, volal jsem na pojišťovnu co mám dělat a o policii nic neříkali, pouze nafotit, a volat na linku v pondělí ráno, kdy budou operátoři na lince.

 

EDIT: všude jsem dohledal pouze volání policie v případě, že zvěř uhyne přímo při nehodě. Pokud odběhne a škoda byla způsobena pouze na vozidle, není třeba volat policii.

Editováno: , autor: Cubais
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, srnka mě taky utekla.A na autě nebylo skoro vůbec nic.Kapota narázník blatníky vůbec nic poškozenýho až na dvě světla a chladičovou stěnu a jeden plast co pomáhá k proudění vzduchu k chladiči.Opravoval jsem si to sám.Policií jsem volal hned po nehodě.Na pojišťovně po mě chtěli potvrzení od policie.Mám to u český pojišťovny.Škoda byla skoro 14000 kč.A přitom to původně vypadalo,že auto vyvázlo bez ujmy.U jedny lampy prasklí sklo a u druhý lampy držák na lampu a na chladičový stěně která je skoro celá z plastu taky držák na lampu.Jinak nárazník vůbec netknutý ani lak poškozený.

post-57870-0-08716300-1447585992_thumb.j

Editováno: , autor: Mišule
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

určitě volat policii... ale v podstatě v případě, že máš zákonnou pojistku s připojištěním střetu se zvěří, tak nebudeš mít spoluúčast a potřebuješ tu policii... jestli to budeš opravovat z havarijního pojištění, tak budeš platit takovou spoluúčast, kterou máš sjednanou a policii nepotřebuješ...havarijní pojištění je all-risk... takže je jedno, jak to auto poškodíš...;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zákonka mi to bohužel neřeší, v havarijní to mám, takže nakonec je v pořádku, že jsem nevolal. Jen je škoda, že mi na dotaz co mám udělat kromě fotodokumentace přímo na lince pojišťovny neřekli volat policii, aniž by znali všechny okolnosti. Teď jen doufám, že budu mít alespoň nárok na náhradní auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak srna je v servise... teda Fabka je v servise. Ráno jsem volal na Generali, tam se zeptali na místo, datum, svědky, zda bylo řešeno s PČR. Pak mi řekli že v pořádku, PČR v tomto případě nemusela být, číslo události a hotovo. Auto jsem zavezl do servisu, tam mi ho přebrali, řekli že za týden si pro něj budu moct přijít a abych poslal sken velkého TP. Nárok na náhradní vůz nemám, jelikož u pojišťovny to v havarijku nemám. I přesto že v rámci pojistky mám vše (allrisk plus, top assistance, základní asistence,...), tak NV se musí dopojistit a nemá to většina řidičů, protože to údajně stojí strašné peníze. Je to pouze obsahem škofinu, ale tak je rozdíl platit 6 i s povinným nebo 11 škofinu plus splácet auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám mobilitu plus, ale ta se nevztahuje na nehody, pouze na záruční opravy, případně servisní práce, kdy servis dle smlouvy MŮŽE poskytnout náhradní vůz až na 3 dny. Když mají někde flotilu náhradních vozů k dispozici a jedná se o lukrativního zákazníka, určitě mu náhradní vůz nabídnou. Ale pokud disponují jedním či dvěma vozy a jedná se o zákazníka, tkerý platil v hotovosti a nedal servisu moc možností vydělat (nemá škofin), pokud nemusí, určitě vůz nenabídnou. Nemusí to být takto, jde pouze o můj názor :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...