Přejít na obsah

Filter pevnych castic


vavrorr

Doporučené příspěvky

Mám stejnou motorizaci s DSG a předokolku. Nezávisle na venkovní teplotě po ujetí cca 8 km, ráno do práce, mi po vypnutí zapalování také  běží občas cca 3 minuty ventilátor... Dokonce slýchám zvuky jako kdyby "praskal" výfuk ( stejně jako u motorky ) a cítím pach spáleniny...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Take si myslim,ze to vypada na prerusenou regeneraci.

Na tak kratke trase.Je potreba se podivat na volnobezne otacky,byvaji cca 1tis pri regeneraci.Jinak nejakych 800.Me je tedy zatim u SIII nic jineho nezvysuje.U SII to pri nizkych teplotach delalo i pridavne elektricke topeni.

U S III to tak nemam a zapnute v nastaveni ho mam.Jen u SIII mam i nezavisle topeni.

Regeneraci podle otacek postrehnu celkem casto,protoze jezdim hodne mesto a kratke trasy,ale i tu se snazim dokoncit,zapach kolem vyfuku je jen dalsi signal..  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V mém případě se krátké trasy týkají jen cesty do práce a zpět. Jinak každý víkend jezdím do Jižních Čech, tam a zpátky + něco kolem věže 220 km. Měsíčně pak najedu s železnou pravidelností min. 1300 km.... Do toho nějaká dovolená, výlet atp., zkrátka těch 20000 km ročně najedu. A vypaluje se zrovna když jezdím v pracovním týdnu do práce, tedy krátké vzdálenosti...  Při dlouhých si toho samozřejmě nevšimnu, když mu dám po cestě trochu napít, chladím ještě s pustenym motorem i když už stojím před barákem. Měl jsem před S Viano 3.0 CDI V6 a ten se takhle neprojevoval... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@duchyo to je sice hezký, že najedeš pár kilometrů, ale kudy? Ono totiž, jestli se ten motor furt převaluje v nižších otáčkách, tak se nevypaluje filtr pasivně tak jako třeba jízdou po dálnici, kde jsou otáčky vyšší a tím i teplota splodin (pokud nejedeš i po dálnici stovkou). Pokud pak někteří místní experti jezdí jen krátké vzdálenosti, aktivní regeneraci ukončují před barákem a odkládají to tak dlouho, než si auto řekne o asistovanou, tak sice pak viní DPF, ale chyba je v první řadě u nich :)

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, janmatejicek napsal:

@duchyo to je sice hezký, že najedeš pár kilometrů, ale kudy? Ono totiž, jestli se ten motor furt převaluje v nižších otáčkách, tak se nevypaluje filtr pasivně tak jako třeba jízdou po dálnici, kde jsou otáčky vyšší a tím i teplota splodin (pokud nejedeš i po dálnici stovkou). Pokud pak někteří místní experti jezdí jen krátké vzdálenosti, aktivní regeneraci ukončují před barákem a odkládají to tak dlouho, než si auto řekne o asistovanou, tak sice pak viní DPF, ale chyba je v první řadě u nich :)

Nezbývá než souhlasit :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, janmatejicek napsal:

@duchyo to je sice hezký, že najedeš pár kilometrů, ale kudy? Ono totiž, jestli se ten motor furt převaluje v nižších otáčkách, tak se nevypaluje filtr pasivně tak jako třeba jízdou po dálnici, kde jsou otáčky vyšší a tím i teplota splodin (pokud nejedeš i po dálnici stovkou). Pokud pak někteří místní experti jezdí jen krátké vzdálenosti, aktivní regeneraci ukončují před barákem a odkládají to tak dlouho, než si auto řekne o asistovanou, tak sice pak viní DPF, ale chyba je v první řadě u nich :)

prosim o vysvetleni,co znamena pasivne nevypaluje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to sice k první generaci 2.0 TDI CR, ale pro vysvětlení pojmů je to snad dostačující:

 

Regenerační proces
Aby nedocházelo k zanášení filtru pevných částic částečkami sazí a nenarušila se tak jeho správná funkce, je nutné jej pravidelně regenerovat. Regenerační proces spočívá ve spalování (oxidaci) částeček sazí nashromážděných ve filtru pevných částic.
Regenerační proces filtru pevných částic probíhá v několika úrovních:
- pasivní regenerace
- ohřívací fáze
- aktivní regenerace
- regenerační jízda řidiče
- servisní regenerace

 

Pasivní regenerace
Během pasivní regenerace jsou částečky sazí trvale spalovány bez zásahu řídicí jednotky motoru. Tento proces se děje převážně při vysokém zatížení motoru při teplotách výfukových plynů v rozmezí350 °C až 500 °C. Částečky sazí se při tomto procesu mění reakcí s oxidem dusičitým na oxid uhličitý.

 

Ohřívací fáze
Aby se oxidační katalyzátor a filtr pevných částic co nejrychleji ohřály na provozní teplotu, provede řídicí jednotka motoru po hlavním vstřiku ještě vstřik sekundární. Palivo vstříknuté při sekundárním vstřiku zvyšuje teplotu spalování ve spalovacím prostoru. Vzniklé teplo je odváděno do výfukových plynů a proudí výfukovým traktem do oxidačního katalyzátoru a dále do filtru pevných částic kde je ohřívá. Ohřívací fáze končí, jakmile je po určitou dobu dosaženo provozní teploty oxidačního katalyzátoru a filtru pevných částic.


Aktivní regenerace
Při vysokém podílu různých provozních režimů (např. časté studené starty) jsou teploty výfukových plynů pro pasivní regeneraci příliš nízké. Částečky sazí nelze tedy pasivní regenerací odbourávat a proto dochází k jejich hromadění ve filtru pevných částic. Jakmile je dosaženo určitého stupně naplnění filtru částečkami sazí, spustí řídicí jednotka motoru aktivní regeneraci. Částečky sazí jsou pak při teplotách výfukových plynů v rozmezí 550 °C až 650 °C spalovány na oxid uhličitý.

Funkce aktivní regenerace
Naplnění filtru pevných částic sazemi se vyhodnocuje pomocí dvou naprogramovaných modelů plnění, uložených v datovém poli řídicí jednotky motoru.
První model plnění sazemi se určuje z jízdního režimu uživatele a ze signálů snímačů teploty výfukových plynů a lambda sondy. Druhý model plnění sazemi je založen na principu aerodynamického odporu proudění ve filtru pevných částic. Vyhodnocuje se ze signálů snímače 1 tlaku výfukových plynů G450, snímačů teploty výfukových plynů a snímače množství nasávaného vzduchu G70.

 

Regenerační jízda řidiče
Při provozu vozidla na extrémně krátkých trasách se nedosáhne dostatečně vysoké teploty pro regeneraci filtru pevných částic. Dosáhne-li stav naplnění filtru pevných částic určité mezní hodnoty, je tato skutečnost signalizována rozsvícením kontrolky filtru pevných částic v panelu přístrojů. Řidič je tímto signálem vyzván k provedení regenerační jízdy. Vozidlo v takovém případě musí jet po krátkou dobu zvýšenou rychlostí v určitém rozsahu otáček, aby se dosáhlo dostatečně vysoké teploty výfukových plynů a konstatních provozních podmínek potřebných pro úspěšnou regeneraci.

 

Servisní regenerace
Pokud regenerační jízda řidiče neproběhla úspěšně a stav naplnění filtru pevných částic sazemi dosáhl nejvyšší možné procentuální hodnoty, rozsvítí se kromě kontrolky filtru pevných částic ještě kontrolka žhavení. Na displeji panelů přístrojů se objeví text „Porucha motoru servis“. Řidič je tak vyzván k vyhledání nejbližšího servisu. Aby se předešlo poškození filtru pevných částic, je v tomto případě řídicí jednotkou motoru zablokována aktivní regenerace filtru pevných částic. Servisní regeneraci filtru pevných částic lze provádět pouze v servisu diagnostickým přístrojem VAS 505x.

 

„Kilometrová regenerace“
„Kilometrová regenerace“ je regenerace filtru pevných částic závisející na ujeté vzdálenosti. Řídicí jednotka motoru zahájí automaticky nezávisle na stavu naplnění filtru pevných částic aktivní regeneraci, pokud nebyla během ujetí posledních 750-1000 km provedena žádná úspěšná nebo vůbec žádná regenerace. „Kilometrová regenerace“ slouží jako preventivní doplňkové opatření pro udržení nízkého stavu naplnění filtru pevných částic sazemi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mam naftu do mesta a nebylo to z "obecneho" duvodu setreni (byt ve vysledku nafta ve meste vubec neusetri) ale proste proto, ze jsem daleko vic zvyklejsi na jizdni vlastnosti nafty se kterou jezdim skoro cely zivot. Do prace pak vyuzivam co nejvetsi kus dalnice kolem mesta, aby se motor lepe a rychleji zahral.

 

Jednotlive procesy regenerace chapu (nebo aspon myslim), ale nechapu poznamky o prerusovane regeneraci. Ve chvili, kdy se za jizdy spusti aktivni regenerace (umele navyseni teploty pro spaleni sazi), tak prave tato regenerace dobiha jeste i klidne pet minut po vypnuti motoru, takze jsem predpokladal, ze se stihnou za tuto dobu spalit vsechny saze na minimalni pozadovanou uroven. Tuto domnenku ale vyvracuje fakt, ze se mi obcas regenerace spusti i 2x-3x za sebou.

 

Takze jedna aktivni regenerace casto nestaci na spaleni vsech sazi na minimalni pozadovanou hodnotu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To dava smysl, diky za informaci. V tom pripade je skoda, ze se aktivni regenerace nehlasi pres palubku, abych vedel, jestli mam po dojeti dobu jeste nechat bezet motor nebo ho uz muzu vypnout. Behem jizdy se da aktivni regenerace odtusit vetsi spotrebou, vetsimi vibracemi do volantu, pripadne i tim pachem,... ale po dojetu nemuzu vedet, jestli uz jsem na minimu a nebude aktivni regenerace potreba pri dalsim vyjezdu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak zas jako ruku na srdce, on nikdo nestojí o to, aby ti to auto vydrželo kdo ví jak dlouho... :) Je evidentní, že takhle je to nastaveno proto, aby (když je nejhůř), byl řidič upozorněn. S tím, že automobilka to může vykládat tak, že ani v tu chvíli to ještě ničemu nevadí, filtru to nezkracuje životnost apod., kdyby se snad někdo chtěl soudit, že se mu samovolně rozbíjí auto, aniž by o tom věděl. Ale v reálu to asi bude spíš naopak a v momentě, kdy je řidič vyzván k asistované regeneraci, už to na životnosti filtru bude znát. Ty, jako zákazník, stejně jako v případě 99% jiných závad, nejsi schopný prokázat, že za to nemůžeš...

 

Takže ať jsou dnes naftový kamna jakkoliv moderní, řídil bych se pořád tím, že platí ty základní principy, co platily od začátku. Nafta v osobáku má jedinej smysl a tím je nižší spotřeba v částečným zatížení při dlouhých trasách, kde vyniká nejen spotřebou, ale tak nějak i životností. Tím pak ospravedlní svou vyšší pořizovací hodnotu, která se postupně s nájezdem "vrátí" na přímých nákladech spojených s provozem. Pokud není dodržena tahle zásadní podmínka, nemá pořízení nafty racionální důvod. Toť můj názor.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sleduj ty zvýšené otáčky na volnobeh, jak jsem psal. Já to nejlépe poznám podle nich.Když jsou zvýšené běží mi regenerace. 

 

Co se týče nafty, já najedu nejméně cca 30tis/rok.Bohužel spíš město.U Superbu je jediný cenově výhodnější motor proti mému 1,4tsi a ten jsem opravdu nechtěl. 1,8tsi už je cenově kapku výš.Kdyby to bylo jako u Octavie, kde je dost levnější,bral bych ho i s mým najezdem.

Editováno: , autor: PetrKV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, janmatejicek napsal:

tak zas jako ruku na srdce, on nikdo nestojí o to, aby ti to auto vydrželo kdo ví jak dlouho... :) Je evidentní, že takhle je to nastaveno proto, aby (když je nejhůř), byl řidič upozorněn. S tím, že automobilka to může vykládat tak, že ani v tu chvíli to ještě ničemu nevadí, filtru to nezkracuje životnost apod., kdyby se snad někdo chtěl soudit, že se mu samovolně rozbíjí auto, aniž by o tom věděl. Ale v reálu to asi bude spíš naopak a v momentě, kdy je řidič vyzván k asistované regeneraci, už to na životnosti filtru bude znát. Ty, jako zákazník, stejně jako v případě 99% jiných závad, nejsi schopný prokázat, že za to nemůžeš...

 

Takže ať jsou dnes naftový kamna jakkoliv moderní, řídil bych se pořád tím, že platí ty základní principy, co platily od začátku. Nafta v osobáku má jedinej smysl a tím je nižší spotřeba v částečným zatížení při dlouhých trasách, kde vyniká nejen spotřebou, ale tak nějak i životností. Tím pak ospravedlní svou vyšší pořizovací hodnotu, která se postupně s nájezdem "vrátí" na přímých nákladech spojených s provozem. Pokud není dodržena tahle zásadní podmínka, nemá pořízení nafty racionální důvod. Toť můj názor.

pekny nesmysl,ale je to tvuj nazor jak pises :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 2/10/2017 at 0:19 PM, PetrKV said:

Sleduj ty zvýšené otáčky na volnobeh, jak jsem psal. Já to nejlépe poznám podle nich.Když jsou zvýšené běží mi regenerace. 

Mas pravdu, jde to podle toho dobre poznat. Pri dnesni regeneraci jsem mel otacky presne 1000 a spotreba 0.8l a kdyz regenerace skoncila, tak otacky klesly na 750 a spotreba 0.5l.

 

Ale stejne me ten system spinani regenerace zklamal. Pred ctyrmi dny jsem jel po dalnici 6 hodin a stejne mi sepla az aktivni regenerace pri dnesni jizde po meste. Cekal bych od toho systemu, ze sam rozpozna castejsi jizdy po meste nez po dalnici a ze toho vyuzije a spusti pasivni regeneraci pri dlouhe jizde po dalnici, i kdyby jeste nedosahl limitni hodnoty sazi. Z teto zkusenosti to ale vypada, ze s regeneraci ceka tupe az dosahne limitni hodnoty a dle aktualni jizdy spusti bud pasivni nebo aktivni regeneraci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 51 minutami, Kraso napsal:

Mas pravdu, jde to podle toho dobre poznat. Pri dnesni regeneraci jsem mel otacky presne 1000 a spotreba 0.8l a kdyz regenerace skoncila, tak otacky klesly na 750 a spotreba 0.5l.

 

Ale stejne me ten system spinani regenerace zklamal. Pred ctyrmi dny jsem jel po dalnici 6 hodin a stejne mi sepla az aktivni regenerace pri dnesni jizde po meste. Cekal bych od toho systemu, ze sam rozpozna castejsi jizdy po meste nez po dalnici a ze toho vyuzije a spusti pasivni regeneraci pri dlouhe jizde po dalnici, i kdyby jeste nedosahl limitni hodnoty sazi. Z teto zkusenosti to ale vypada, ze s regeneraci ceka tupe az dosahne limitni hodnoty a dle aktualni jizdy spusti bud pasivni nebo aktivni regeneraci.

Ano, byla to kilometrová regenerace, té se nevyhneš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo to znam uz od prvniho Supa I s DPF..Vypada to na hlavu,stalo se mi x krat,ze jsem nekam dojel po delsi jizde po dalnici zajel do mesta a chtel zastavit a.. bezela.

 

 

Jinak ja se divam jen na ty otacky,okamzitou spotrebu jsem si v menu vypnul,ale asi zas zapnu at vidim.

Vim,ze u SII jsem to podle okamzite spotreby nepoznal,pocitac umyslne lhal tedy u PD BMP motoru a myslim i u CFFB,pokud se nepletu.

SI BSS to ukazoval,tam spotreba hned skocila s otackami vys.

Tak jsem ani nepocital,ze by to tady v SIII bylo videt:) tak aspon dva ukazatele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...