Jump to content

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Recommended Posts

Dobíjel někdo autobaterii ve Fabii III nabíječkou  CTEK MXS 5.0 ? Já se o to pokoušel, avšak po několika sekundách od zapojení do sítě padala nabíječka do chybového hlášení ( rozsvítila se červená kontrolka ).

Připojení nabíječky bylo dle návodu, minus na kostřící bod. Má někdo podobnou zkušenost ? Díky za radu.

 

Link to comment
Share on other sites

Osobne sa mi nechce verit ze by fabia mala AGM bateriu...ale mozem sa mylit.

a jakou myslíš :D :D dyt tam máš start/stop kravinu k ničemu. dnes se to rve do všeho, tak pak je jasný proč ti to nenabíjelo....

Edited by kokta7
Link to comment
Share on other sites

Na nabijecce zvol variantu se snehovou vlockou. Tento rezim se pouziva pro nabijeni pri nizkych teplotach nebo pro vykonne akumulatory AGM (to jsem se docet v manualu - mam tu samou nab.) Pak napis, jak jsi dopadl :-)

Link to comment
Share on other sites

Díky za radu ROWZ . Zachoval jsem se dle tvé rady a vše je O.K.  Pro Pawouka na jeho dotaz : poslední dobou jsem měl více krátkých jízd, do cca 14 km, přičemž při každé jízdě asi 6 startů. Proto jsem preventivně chtěl akumulátor dobít. :kol-138:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Odpověď ze škoda auto na dotaz na baterii.

Aktuální trend v automobilovém průmyslu je použití baterií s technologií AGM i EFB pro vozy se systémem start/stop. Obě technologie baterií jsou tedy přípustné a přímo určené pro vozy se systémem start/stop a jejich technické parametry splňují požadavky na použití ve vozech se systémem start/stop. Volba mezi technologií AGM a EFB je určována jak technickými, tak ekonomickými parametry a je závislá na konkrétní strategii a technických požadavcích automobilového výrobce.

Na základě výsledků zkoušek současné generace baterií EFB (Gen.1) dle standardů koncernu VW je baterie EFB schopna plnit požadavky na použití ve vozech se systémem start/stop s většinou benzínových motorů. Zároveň je použití EFB baterie v porovnání s AGM baterií více ekonomické, což má za následek pozitivní dopad pro koncového zákazníka.

Strategie značky Škoda, zvolená na základě pozitivních výsledků zkoušek jednotlivých typů a velikostí baterií ve vozech bez / se systémem start/stop je použití:

1) konvenčních baterií pro většinu vozů bez systému start/stop

2) EFB baterií pro vozy s benzínovými motory a systémem start/stop

3) AGM baterií pro vozy se systémem start/stop s dieselovými motory Jak je již uvedeno výše, při vhodné volbě typu a velikosti baterie dle standardů VW je zaručena plná funkčnost systémů vozu s jednotlivými typy baterií a tím také plná funkčnost a dostupnost systému start/stop.

Na základě shora uvedeného stanoviska Vám k položenému dotazu sdělujeme, že nespatřujeme žádný důvod k provedení výměny baterie ve Vašem vozidle.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

V tomto testu se uvádí použití Baterie AGM pro auta se start/stop systémem a rekuperací brzdné energieBaterie EFB pro auta se start/stop systémem, ale bez rekuperace brzdné energie 

 

Pro Fabii s relativně malými zážehovými motory s nižšími nároky na startovací proudy než vznětové motory zřejmě vyhovuje EFB baterie i když má F III rekuperaci brzdné energie.

 

 

 

 

http://autembezpecne.cz/cz/s40/Testy/c1475-Testy-doplnku/n2782-Test-porovnal-akumulatory-pro-bezna-auta-ale-i-do-vozu-se-start-stop-systemem

Edited by dodge
Link to comment
Share on other sites

Právě tohle jsem jim psal a to byla jejich odpověď.

Tohle dělení má Varta ale Moll baterie dělí jak píše Škoda. Ono si také chce ujasnit co je vlastně ta rekuperace v pojetí ŠA.

Dle dostupných podkladů auto a nabíjení baterie funguje jak postaru klasicky. Tedy motor pohání alternátor, ten živí auto a nabíjí baterii. Výkon úměrný otáčkám. Zbytek je SW který řídí nabíjení. A rekuperace je pak při akceleraci odlehčením alternátoru a elektrika auta pak jede na baterii, to je pár koníků navíc. Při vypnutí SS pak je baterie nabíjena stále a nepomáhá.

Jak je vlastní SW nastaven, tedy kdy, v jakém režimu, otáčkách to pomáhá anebo nabíjí ví jen programátoři.

 

Správná rekuperace má v každém kole generátor, který při brždění pomáhají brzdit a vyrábí přitom el. energii do zvláštní baterie a ta pohání další elektromotor. To je ale Formule 1

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hm, ja to mel letos 3x odstaveny na cely 1 mesic a baterka se nevybila. Nastartoval jsem okamzite a odjel... Ale bylo to v lete, resp. kveten, srpen a rijen - v zime se to muze chovat jinak. V zasuvce jsem teda zadny pristroj zapnuty nemel.

Edited by epo
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...