Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

Myslel jsem pojmy, rekuperační brzdění a rekuperační brzdění motorem. A právě že si skoro fšici stěžují že nám to motorem málo brzdí. Asi jsem se moc zahloubal do F1, Le Mans a do techniky elektromobilů.  Tam je to opravdu to co si představuji pod pojmem rekuperace.

A to tušení bylo v 7 km do práce a 7 zpátky. A že mi to cestou nedobije baterku když si ještě budu hřát. V 2015 jsem vůbec netušil že  auto bude s baterkou zacházet jinak. Myšlenkově na technice Š120 po F1C takže jsem si myslel, že když běží motor tak se baterka nabíji.  A vida po 4 letech stále něco nové.  

A je to vidět na těch grafech z CHA. @MilanHos každý den cca 30 tam a 30 zpět je na 80%. Já 7 a 7 jsem trvale na 40%. Když mrzne jsem na 12,0 a to je 0%. A taky teď podle SG je u mně teď jedno jestli mrzne nebo je +17, napětí je 14,7-15,0.

Takže pokud to jde, tak v sobotu šoupnu baterku na 4 hodiny nabíječku Ctek. Taky teď naposled nabíječka hlásila plně nabito a jel jsem domů při +15 a celou cestu 14,9-15,0.

Tedy teď řeším důsledek kdy se blíží smrt baterie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 minutami, ski1961 napsal:

@janci47 no nevím, jestli tohle platí tak kategoricky..tohle už jsem někde četl a sám jsem to před delší dobou zkoušel, že jsem zapnul vyhřívaní sedačky spolujezdce, ale na rekuperaci to nemělo žádný vliv..

Ak na sedadle spolujazdca nikto nesedel, tak sa rekuperácia nevypne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@LukášCBR  schválně to ještě někdy zkusím, protože to tak nesleduji..ale vím na 100%, že když jsem to loni v létě zkoušel při jízdě zapnuout vyhřívání u spolujezdce, kde samozřejmě nikdo neseděl, tak se rekuperace nevypnula..

 

edit:

@janci47  aha ? tak to jsem netušil..já to právě zkoušel na sedačce, kde nikdo neseděl :-)

Editováno: , autor: ski1961
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že technika brzdění F1 není do provozu žádoucí (roztáčení poměrně velkých setrvačníků aj)...ano, vždycky jsem se podivoval, jak moje atm 1.4 dobře brzdila motorem  - ostatní klidně šli i na brzdy, i kdyby ne, mně to zpomalovalo  víc. Tehdy jsem to přikládal dobrým tlakům. Dneska u turbo motorů je to jinak - i jen vzduch při brzdění motorem stále fouká přes turbo (i když patrně "zkrate" přes nějakou wastegate.) Brzdí to míň, i tak se slušně dobíjí. V případě, že jseš po 14km konst. na 40%, někde bude chyba, i kdyby záměrná konstrukční. Dobíjení nabíječkou nemá valný význam, při další jízdě si to čidlo (s neslavným vytahovacím kablíkem) tu baterku přivybije (aby se držel daných %).

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám síce S3, takže z časti off topic, ale myslím že rekuperácia je nastavená rovnako vo viacerých modeloch Škoda, poprípade koncernu VAG. Vo vlákne na S3 sa spomínalo, že rekuperácia sa vypne pri teplote nižšej než +5°C. Nie je to však pravda, viackrát som si všimol, že aj pri teplote +2,5°C mi rekuperácia stále fungovala a napätie sa pohybovalo medzi 12,3V-12,9V, či už som šiel adaptívnym tempomatom alebo klasicky. Takže vonkajšia teplota nie je garancia, že sa rekuperácia vypne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, bouchy napsal:

Tehdy jsem to přikládal dobrým tlakům. Dneska u turbo motorů je to jinak - i jen vzduch při brzdění motorem stále fouká přes turbo (i když patrně "zkrate" přes nějakou wastegate.

Nezlobte se na mně, ale při brždění motorem se nebrzdí kompresí. Po kompresním zdvihu následuje zdvih expanzní, kde se energie vložená při stlačení opět uvolní. Nehledě k tomu, že je zavřená škrticí klapka a moc vzduchu se do válce nedostane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No citam tuto diskusiu, cudujem sa a niekedy prevraciam oci. Mam auto 1,5 roka... Vobec neriesim na kolko je nabita a ci tam je neaka rekuperacia a ci efb alebo agm. Presne ako @milanxx jazdim prevazne kratke trasy do prace 8km a spat (mesto), sem tam nakup tj. cca 15km a spat (mesto), raz mesacne 50km a spat(okresky) a raz tyzdenne 15km a spat (50%mesto a 50%okresky). Preventivne nedobijam, auto startuje normalne ci je teplo alebo zima. Tipujem ze buducu zimu (to je tretia pre tu baterku) uz bude treba dobijat. Uvidime ci sa vase obavy naplnia. Inak S/S pouzivam stylom, ze ked mi na prvom semafore vypne motor, tak pri zelenej tlacitkom vypnem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@McMatej Až na to, že k žádné expanzi nedochází, neboť tam není palivo, tudíž nedojde k detonaci. Jak to podle vás tedy funguje? Brzdění motorem fungovalo odjakživa u benzínových i naftových aut (karb. vypnout přívod paliva neuměl, přesto tam bylo jen volnoběžné množství). A to je ještě mimo fíčury jako motorová nebo výfuková brzda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, ronskispeed napsal:

No citam tuto diskusiu, cudujem sa a niekedy prevraciam oci. Mam auto 1,5 roka... Vobec neriesim na kolko je nabita a ci tam je neaka rekuperacia a ci efb alebo agm. Presne ako @milanxx jazdim prevazne kratke trasy do prace 8km a spat (mesto), sem tam nakup tj. cca 15km a spat (mesto), raz mesacne 50km a spat(okresky) a raz tyzdenne 15km a spat (50%mesto a 50%okresky). Preventivne nedobijam, auto startuje normalne ci je teplo alebo zima. Tipujem ze buducu zimu (to je tretia pre tu baterku) uz bude treba dobijat. Uvidime ci sa vase obavy naplnia. Inak S/S pouzivam stylom, ze ked mi na prvom semafore vypne motor, tak pri zelenej tlacitkom vypnem.

Dle představ výrobce má auto životnost 4 roky! Pak jej máte dat sesrotovat a koupit nové s ještě více ekoku*vitky.

Mám li auto na delší dobu tak co nejdříve po koupi deaktivace S/S a pořešit rekuperaci.

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...