Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

Tak už jsem to int. dobíjení odpojil (konektor na -svorce). Dnes +6°, jízda 10 km, pauza 30´, pokračování 14 km. Celkově prům. spotřeba 5L/100Km. Nezjistil jsem nějakou nefunkčnost, jenom musím ještě ověřit FA. V průběhu jízdy ukazoval voltmetr v zásuvce 14,4 - 14,3 V, čili standard. dobíjení. Po zaparkování do garáže po vypnutí motoru 12,8 V. Teď budu sledovat kolik si vezme zamknuté auto bez dobíjení Lídlovkou, která byla po každé jízdě připojena.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska u mně byl kolega z bývalé firmy s fungl novou  I30 combi. Tak se předváděl, pustí radio a na display hláška - Baterie slabá, nastartujte motor. Evidentně je jedno co si co koupí. V baterce a nabíjení dopadneme stejně. A to jsme na tom líp, 1 hlášku jsem měl nejdřív po 3 letech a on po 3 měsících.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozna ma i Hnujdej rozpojitelny konektor u minusoveho polu autobaterie? Jedine co me dnes jeste stve, ze jsem to nevedel uz pri koupi auta a rozpojil to az po roce a pul. Dnes bych nemel napul odrovnanou autobaterii, co ma par hodin po vypnuti motoru napeti jen 12V. Jsem zvedav, jestli prezije jeste pristi zimu.

 

  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak cca 14 dní po koupi své  nové Fabia combi 1.0 Mpi jsem si ten zde zmiňovaný konektor u mínus pólu baterie  taky odpojil.  Zatím mi to hlásí na segmentovém displei (nemám maxidot) hlášku "PORUCHA START STOP", ale jen asi tak cca 10 vteřin po nastartování a pak to zmizne a je klid, mně ta hláška nevadí.

Start stop nefunguje, dobíjecí soustava mi tam dává dle měření  cca 14.1-14.2 Voltů, baterie se nepřehřívá a akumulátor je nabitý po jízdě na 12.75 Voltů (měřeno cca 24 hodin po jízdě).

O auto, akumulátor  a dobíjecí soustavu strach nemám, vždy to je jistým způsobem jištěno, vždyť káblík může vždy nějaký vypadnout, odpojit se apod. a přece se nemůže auto hned doprčit !!! Před servisem, technickou si káblík dopojím a ručním VAG přístrojem vymažu chyby. Takže zatím tak, o dalším vývoji budu po čase informovat.

Editováno: , autor: DušanV
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Caster napsal:

Pomohlo by, pokud by šlo v autě zobrazit graf napětí baterie za poslední dny.

Používám Quicklynks

To se zapojí “natrvalo”? A ten graf to tahá jen když jsi připojený nebo to má vnitřní paměť?

Ale za tu cenu si myslím to nestojí abych věděl podrobně stav své baterie. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 minutami, MilanHos napsal:

To se zapojí “natrvalo”? A ten graf to tahá jen když jsi připojený nebo to má vnitřní paměť?

Ale za tu cenu si myslím to nestojí abych věděl podrobně stav své baterie. 


Ano, žere to jen cca 1 mA, baterii to monitoruje stále a data ukládá do vnitřní paměti. Stáhneš si Android aplikaci Battery Monitor a vše vidíš v mobilu (přes Bluetooth). Na grafu baterie Exide ES900 GEL, 80 Ah 100% dobíjená alternátorem v autě. Kromě napětí (zpětně lze zobrazit i graf za několik dnů zpět) to měří i startovací napětí, dobu jízd a umí to udělat i test nabíjení (podle pokynů měníš otáčky motoru).

Quicklynks-20190311.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ani ne dva roky starou baterku s 32 tis. km, jezdím z 90% dlouhé trasy a sice dle prohlášení technika je baterie ok, ale na tom lístku z testu baterie je její stav lehce za půlkou s doporučením dobít.

Takže to budu muset doma píchnout na nabíječku. A to dost jezdím "v rekuperačním režimu" tj. s kvaltem bez plynu. Není nad pokrok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@MilanHos tak jasne ze 6 rocna sa nebude tvarit ako nova. A okrem toho, ked uz ma co to za sebou, ju treba sem tam v zime nabit. Urcite horsie toci pri rannom studenom starte, ale dolezite ze ta nenechala v stichu za tych 8 rokov... Tipujem ze teraz pri tychto autach je 6 rokov maximalna horna hranica zivotnosti a mozno este aj s nadsazkou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě že jsem měl občas problém se startem. A to nejen v zimě, kdy nakonec umřela uplně, ale i v létě když byl pařák. Už si teda nevybavuju jak přesně se to projevovalo(prostě nahodile jsem někdy nenastartoval). U motoru 1.4i se hodně řeší studený starty, ale aji starty za vedra. Přikládal jsem to k tomuto taky, ale s novou baterií ikdyž auto stojí přes týden tak naskočí za jakýhkoliv situací na první dobrou, takže to bylo z největší části baterkou. 

Nabíjením tu smrt sice oddalujeme, ale zato potom nečekaně přijde nadobro. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem výše psal, odpojil jsem ten konektor z -pólu a absolvoval popisovanou jízdu. Na voltmetr jsem se podíval jenom na začátku a ukazoval uvedených 14,3 - 14,4. Po zaparkování do garáže po vypnutí zapalování ukazoval voltmetr 12,8 V, tak jsem si říkal že je baterka v pořádku. V neděli jsme jeli za vnučkou a tak jsem nejprve před zapnutím zapalování zasunul voltmetr a ouha. Ukazoval 12,3 V. Startovalo to normálně a voltmetr během jízdy ukazoval 13,9 V (manželka mi řekla, že těch 14,4 V ve středu bylo jenom chvilku a ustálilo se to na 13,9, jenom mě na to neupozornila) . Auto jsem kupoval jako skladovku, takže nevím co se s ním dělo v době kdy stálo v prodejně a vlastně jsem o rekuperační blbosti s hraničním vysáváním baterky do té doby nic nevěděl, protože má předchozí auta, (poslední Mégane 1.4 TCe) nic takového neměla. Takže, když jsem zde na fóru nasál dostupné informace, hned jsem koupil Lídlovku a auto mezi jízdami bylo stále na nabíječce. Když jsem odpojil ten konektor, domníval jsem se, že nebude nutné po každé jízdě připojovat nabíječku. Byl jsem přesvědčen, že alternátor v průběhu jízdy udrží baterku v plné kondici, ale když jsme se v neděli vrátili domů (celkem 60 km) ukazoval voltmetr po vypnutí zapalování 12,5 V. Takže opět Lídlovka. Dnes jsem to byl zkontrolovat, nabíječka byla v udržovacím režimu a 12,9 V. Napadlo mě,podívat se co to udělá s nabíječkou, když odemknu auto a zapnu zapalování. Nabíječka hned přešla do nabíjení a tak mě  napadlo omrknout stav SS v info. Bez nabíječky to hlásí deaktivované SS (slabá baterka), ale s nabíječkou hodí hlášku SS aktivní i když je ten konektor nyní trvale odpojen. Ani stisknutí tlačítka SS nic nezměnilo. Tak jsem vypnul zapalování a zamkl. Nabíječka ukazovala 3 čárky, 13,9 V a pokračovala v dobíjení. Asi ta baterka nebyla v dobrém stavu už při převzetí vozidla (vyrobeno 22.9.2017). Tak jsem teď na vážkách, jestli nemám zapojit konektor zpět, nedobíjet Lídlovkou a počkat jestli baterka nechcípne v záruce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To už je velká schíza dobíjet po každé jízdě:huh: (nemyslim to špatně, chápu, že ji chceš udržet na živi co nejdýl), ale na to bych se z vysoka... Být tebou, tak jí teď nechám jak je, připojim konektor a uvidíš. Třeba se fakt rozsype a vyreklamuješ ji a nebo překvapí a bude ti fungovat bez těhle obštrukcí dál.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zopar merani/grafov na Golfe 7. Bateria sa mi s rekuperaciou nabija do cca 90% a napatie skoci z cca 13V na cca 15V.

 

Bez rekuperacie je nabita na 100% a napatie je konstantne cca 14V.

 

Po odpojeni jednotky sa ulozila chyba 197175.

 

Ked bude prilezitost, urobim to iste na Fabii.

 

trackLog-2018-Mar-08_15-17-41.xlsx

trackLog-2019-Mar-14_15-11-22.xlsx

J367.thumb.jpg.2769f0893e178761182bcb94f07274b9.jpg

Grafy.thumb.png.1c67b3aad4839dbf6ba0839e4182a194.png

SOC.thumb.png.b027cb8b679c43294796230ec4c2d52e.png

Editováno: , autor: sk0d@
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, pkey napsal:

Po zaparkování do garáže po vypnutí zapalování ukazoval voltmetr 12,8 V, tak jsem si říkal že je baterka v pořádku. V neděli jsme jeli za vnučkou a tak jsem nejprve před zapnutím zapalování zasunul voltmetr a ouha. Ukazoval 12,3 V.

 

Vypadá to na to, že je baterie již načatá a neudrží napětí (pokud jsi měl řádně uzamčené auto). Doporučuji změřit zbývající kapacitu zátěžovým testem 30 A do poklesu napětí na 10,5 V viz příklad, kapacita baterie 54,3%, pod 60% je zralá na reklamaci

Poznámka: případně lze koupit Měřič kapacity baterie
 

Test_akumulátoru_Ford_(Varta)_80Ah_700A_Pb_181213.jpg

Editováno: , autor: Caster
Přidán odkaz na měřič kapacity baterie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...