Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

Tak jsem si to znovu prošel v kebuli a předchozích vlastních příspěvcích, a došlo mi, že na zásuvce naměřím multimetrem o ~0,4V méně než na svorkách baterie. Nějak mě ta rekuperace a celé toto téma zblblo. Pokud bych chtěl zjistit skutečný stav baterie, tak musím do servisu. Ale pokračuji dál s odpojeným konektorem a buď měřit multimetrem na svorkách, nebo voltmetr v zásuvce + 0,4 V orientačně . @milanxx Kolik Ti teda vydržela?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, ski1961 napsal:

@milanxx  až budeš baterku někdy měnit, kup si levnější obyčejnou, vypoj konektor a bude pohoda..už znám jednoho takového, který už to takto má skoro rok :-)

To jako vážně nebo je to vtip? Nejsem jeden z těch co by na autě šetřil a baterií za 4 tis autu rád dopreju, ale pokud by to tak bylo jak říkáš vysvětluje a podtrhuje to spoustu věcí. 

Muzes to prosím potvrdit nebo je to jedna baba povídala? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono taky záleží na nájezdu, rekuperace odrovnala baterii "až" po 50tis km: http://www.auto.cz/nespolehlivost-baterii-modernich-aut-kdo-chce-jezdit-musi-dobijet-125770

Citovat

...

V rámci dlouhodobého testu Škody Rapid 1.0 TSI jsme se rozhodli to fyzicky vyzkoušet sami. Auto jsme k testu převzali koncem října 2017. Hned 12. ledna 2018 při 13 511 km z něj originální baterie putovala do skladu a namontovali jsme tu nejlevnější, na jakou jsme natrefili – BARS s 60 Ah za 1329 Kč.

 

Zpočátku auto skutečně jezdilo normálně. Už po pěti měsících, tedy v červnu, nám však občas na křižovatkách přestal zhasínat motor. Stop-start se odpojil a v příslušné záložce palubního menu uvedl „příliš vysoká spotřeba energie pro vozidlo“, byť jsme měli vše vypnuté. Delší jízda obvykle funkci stop-startu vrátila do normálu.

 

V říjnu už jsme měli stop-start deaktivovaný trvale i po dlouhých cestách. Ráno motor startoval stále spolehlivě, jenže už ne na první otočení, ale zhruba jako stará felicia – prostě až na pořádné zatočení. Takže v pátek 19. října nastal den D – baterii jsme po devíti měsících a 53.017 kilometrech odvezli na analýzu ke specialistům ze společnosti

Battery.cz.

 

Při letmém změření vnitřních odporů a poklesů napětí to ještě vypadalo slušně, v tabulce nahoře jsou to ta zelená čísla. Ale kapacita byla už zásadně snížená – pár studených startů za sebou a auto by zůstalo někde stát. Fyzická demontáž prozradila nečekané – baterie nezašla na nedostatečné nabíjení (sulfatace byla jen minimální), ale prostě na obyčejnou únavu příliš vysokým počtem vybití a nabití. Moderní škodovka ji za devět měsíců jednoduše utýrala. Ani dobíjení by tady nepomohlo.

 

Takže ono "že to rok jezdí" ještě nemusí bohužel nic znamenat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si to znovu prošel v kebuli a předchozích vlastních příspěvcích, a došlo mi, že na zásuvce naměřím multimetrem o ~0,4V méně než na svorkách baterie. Nějak mě ta rekuperace a celé toto téma zblblo. Pokud bych chtěl zjistit skutečný stav baterie, tak musím do servisu. Ale pokračuji dál s odpojeným konektorem a buď měřit multimetrem na svorkách, nebo voltmetr v zásuvce + 0,4 V orientačně . [mention=13005]milanxx[/mention] Kolik Ti teda vydržela?
Já tedy na svorkách naměřil to samé co v zásuvce.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem tu jednou psal o rozdílu mezi zásuvkou a na svorkách. Teď si nevzpomenu kdo mi na to odpověděl, že to jsou přechodové odpory na spojích, nebo tak nějak. Dnes jsem hovořil s technikem z Autostylu Trutnov a ten mi řekl, že to není závada, že každý drát má nějaký odpor, tak jsem to dál nehrotil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A funkci RECOND použít můžu? Jde o to, že pokaždé mi servis změří baterii s tím, že by chtěla dobít, ale že pokud pojedu delší trasu že se dobije. Delší trasy jezdím a baterie se nedobije a naposledy mi v servisu zase měřili že bych měl dobít, ale já ji před servisem dobíjel. Tak nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Delší trasy ti ji paradoxně můžou více vybít. Vinu na tom má tzv. rekuperace, která začíná dobíjet aku až tehdy, když má např. 30% kapacity a nikdy ji nedobije do 100%. Je to opět EU nesmysl a “šetření” životního prostředí.

Tato fce lze vypnout kódováním nebo odpojením konektoru na mínus pólu baterie (zatím formou testování, ale vypadá to slibně).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 38 minutami, lubomir.kozak napsal:

Chtěl jsem se zeptat, mám také nabíječku CTEK MXS 5.0 a ve Fabii se SS mám baterii EFB, mám na nabíječce volit režim AGM?

Můžu touto nabíječku nabít synovi i elektrické autíčko? Přikládám foto baterie. A pokud ano tak s jakým nastavením? Díky moc.

IMG_20190319_154611.jpg

Prosím Tě co to máš za autobaterii ? Dívám se, že to má dle foto kapacitu 14 Ah, no to snad není možné, to je tak baterie do motocyklu. Nejmenší kapacita do Fabií ( a to ještě bez SS) se dávala v továrně 36 Ah, se SS se dává tak cca 60 Ah. Nechce se mi věřit, že by baterie AGM o kapacitě 14 Ah vůbec ve Fabii mohla delší dobu fungovat a utáhnout její provoz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, lubomir.kozak napsal:

Můžu touto nabíječku nabít synovi i elektrické autíčko?

V autíčku je gelová baterie viz https://www.repasebaterii.cz/baterie-oloveny-bezudrzbovy-akumulator-12v-140ah-vipow-vrla-p428

 

Podle návodu https://www.nabijeckyctek.cz/soubor/mxs-5-0-test-and-charge-cs-pdf/ nabíjí všechny typy 12V olověných akumulátorů (s kapalným elektrolytem, bezúdržbové MF, Ca/Ca, AGM a GEL).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...