Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

V 12. 12. 2017 na 8:15, osobne napsal:

Na druhou stranu by pak ridici jednotka mela logicky deaktivovat S-S system, kdyz si bude myslet, ze je autobaterie vybita. Nebo ne? Bylo by to pak mozna nejjednodussi deaktivovani S-S systemu.

 

 Ale rozhodne bych autobaterii pri nabijeni neodpojoval od elektroinstalace vozidla, pravdepodobne by to vymazalo nektere hodnoty z pameti ridici jednotky. Mozna by to znamenal primo Hard Reset? Pokud vim, tak v autoservisu ti i pri vymene autobaterie pripoji elektroinstalaci vozidla na jiny zdroj el. napeti, aby to nebylo ani vterinu bez napeti.

 

 

Když budu potřebovat vyměnit žárovky v levém světlometu je doporučovaný postup pro snadný přístup demontovat aku. Mám start box dávající 12V a připojil bych jej místo aku (jak uvádíte to dělají v servisu). Kde připojit mínusový pól místo aku, na svorku mínus, nebo na kostřící bod na karoserii ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ty jo já nevím jestli to je úplně dobře tahle krytka, a pokud ano, tak určitě póly pořádně namazat tukem na baterie. 

Protože když to porovnám s mojí zkušeností, tak jsem si takhle odrovnal naviják u kolky, protože se mi nelíbily dole jenom šroubovaný kontatkty, dal jsem si tu práci a dal tam gumové krytky, no bylo to to nejhorší co jsem mohl udělat, protože jak se v tom drží vlhkost tak to koroduje jako prase a regulérně mi to uhnilo do takové fáze, že s tím nešlo nic dělat.. Navíc, tady jak je to ze shora zakryté, tak ta vlhkost která se bude logicky teplem odpařovat nemá z tý krytky kam a zkondenzuje zpátky na ten pól. 

 

Už jsem se poučil, tuk se mi taky nelíbí, protože se na něj chytá sajrajt, pak jsem na doporučení koupil speciální sprej na kontakty od wurtha používám to na všechny póly, i na ten novej naviják jsem to dal, tam se to musí občas obnovit, protože tam se to odře o hlínu a bordel, nicméně na autech mi to drží víc jak 5let bez absolutní známky koroze..

 

Možná porovnávám neporovnatelné ale takovou mám zkušenost 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Fabia III 1,2TSI  start-stop (start-stop ručně vypínám)

Měl bych technický dotaz. Teď v zimě po nastartování (800 otáček/min) je na na baterii 14,8V. Má někdo tušení, jak velkým proudem (aspoň odhadem) se dobíjí autobaterie? Při jízdě je tam taky 14,8V. Má smysl třeba jen nastartovat auto a nechat běžet motor, když tam teď v zimě je těch 14,8V pořád. (Ať se ekologové v Bruselu třeba poserou s tím start-stopem) Jezdím jen krátké trasy. Tak jestli někdo poradí, zda-li to má význam. Loni jsem to nechal 2x nabít v servise, když to napsalo slabá baterie na displeji. Bydlím na sídlišti, na podzim jsem si koupil nabíječku a 30m kabelu a 3x to nabil, ale už mne to nebaví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@fab3 Tak tak problém bude vtom že jezdíš krátké trasy!

Dokud někdo nepustí ven jak vypnout rekuperaci kódováním můžeš jen vytáhnout ten konektor.

Az stavajici baterka doslouží konektor vytáhnu, teď už to nemá cenu..

 

Mohl by jsi preventivně změřit klidový odběr jestli nemáš problém s elektrikou a změřit kapacitu baterky testerem v servisu, v servisu si nechat změřit altik je na to potřeba klešťový ampermetr. Podle mne ti ji na poprvé jen nabijou. Musís trvat na pormereni baterky i altiku..

Bude li oboje negativní jezdi delší trasy...

Auto si prostě nabíjí jak se mu zlíbí a bez vytažení konektoru s tím noc neuděláš.  Ani opakovaným zakládáním stejného tématu :D 

..

Editováno: , autor: zwan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, řeším podobný problém jako vy tady na Leonu (2017). Zkoušel někdo reklamovat ? Výrobce baterií uvádí na prvních místech, že baterii (startovací) je třeba udržovat v nabitém stavu. Takže výrobce auta do něj dal buď nevhodný typ baterie kde není splněn základní požadavek daný výrobcem baterie, nebo je chyba v autě... 

Stalo se mi, že servis napsal ve faktuře za servisní prohlídku "potřeba dobít baterii !!"... já se zeptal jakto že není nabitá, vždyť ji v autě dobíjí alternátor. Nedostal jsem žádné vysvětlení... takže dám auto na reklamaci. Protože závadu diagnostikovali sami od sebe a nijak nevysvětlili a ani neodstranili - budu chtít závadu odstranit.

Samozřejmě nechci reklamovat ten stav samotný - pač dobijí baterku a hotovo, ale budu reklamovat původ toho stavu - závadu nedobíjení baterie dle instrukcí výrobce baterky.

To zní logicky ne ?

 

Editováno: , autor: runner
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedobitá baterka snad není závada. Baterku lze nabít nebo proměřit - čímž lehce prokážu že není vadná.
V extrému koupím u nich novou objedu servis dokola a přijedu znovu - že chci zpět peníze za baterii a navíc odstranit závadu ?

Editováno: , autor: runner
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servis by měl údaje o nabíjení vytáhnout z řídící jednotky a vytisknout.

 

Případně si koupit monitoring baterie viz např. HOT Bluetooth 12V Battery Tester Battery Monitor Car Battery Analyzer Charging Cranking Test Voltage Test For Android IOS Phone s Bluetooth připojením na mobil a zobrazením grafu napětí baterie (vč. historie).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, runner napsal:

Ano, a přesně tento stav tu baterii ničí. Čímž výrobce auta nedodržuje způsob použití baterie daný výrobcem baterie.

Nebuď naivní, tento svět nefunguje na principu černá a bílá, ale milióny odstínů šedi. Pokud si chceš ničit nervy, ztrácet čas a vyrábět žaludeční vředy, tak to riskni. Čímž nechci říci, abychom si nechali kálet na hlavu, ale nebudu řešit věci typu:  "proč jedna lentilka v sáčku bonbónů je barevnější a ta druhá vybledlejší". Já tedy řeším podstatnější věci v životě, toto mi připadá, že chceš bojovat s větrnými mlýny. Nebo tedy, když půjdu do důsledku věci tak vrať to auto, jestli ho ještě máš v záruce, když Ti tedy nesprávně dobíjí baterii. Určitě dokážeš že se to bude opakovat 3x po sobě a pak dle zákona máš přeci právo na vrácení výrobku, ne ? A už vidím jak uspěješ, ten čas co máš v životě daný, bych věnoval raději na jiné věci. 

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DušanV: omlouvám se, ale musím :-) Já to trochu otočím... tak proč jsi tady na fóru ? Tato sekce je o baterii a jejím dobíjení. Pokud takový problém nemáš, nebo je ti to jedno a máš jiné priority - tak proč jej komentuješ ? Tomu zase nerozumím já - že investuješ do takového komentáře, a neřešíš podstatnější věci v životě ?
A abych ti vysvětlil proč se v tom hrabu... Já si koupil auto s předpokládanými náklady na servis v nějaké výši a tak to i prezentuje prodejce. Pokud si mám co 3 roky koupit novou baterku za 4 200,- plus práce - tak to servisní náklady skoro zdvojnásobí - což mi vadí. Kdyby mi to prodejce řekl při koupi - tak si takové auto nekoupím. Pro mě je investice do nového auta celkem nákladná věc a když se projevuje jinak než mi bylo slíbeno tak mě to prostě štve.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

runner: trochu problém je, že "inteligentně" dneska dobíjejí prakticky všechny novější automobily bez ohledu na značku. 

Jsou v zásadě tedy tři možnosti: 

1. smířit se s tím

2. koupit si starší auto který ID ještě nemá

3. ID spolu se startstopem vypnout

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že pokud by se to ho chytil schopný právník, šlo by podat hromadnou žalobu na výrobce aut a požadovat finanční odškodnění v rámci celé EU. Důkazy jsou myslím jasné: v návodu k autu není o ničení baterie jejím dobíjení jen na max. 80% ani zmínka a všichni výrobce baterií naopak požadují nabíjení vždy na 100%. Byl by to bič na ekoteroristy v Buselu, ať odškodnění zaplatí eurosposlanci, kteří stále tlačí a hlasují pro nesmylné emisní limity osobních aut, přitom kašlou na kamiony, stavební stroje, generátory, motorky (zvlášť dvojtakty), lokomotivy a hlavně námořní lodě. Elektromobily samozřejmě nevyjímaje, do "0" emisí je nutné započítat energeticky nákladnou výrobu akumulátorů, elektromotorů, vodičů a elektronických součástek a síť nabíjecích stanic napájených z velké části z uhelných elektráren.

Je to něco podobného, jako když Apple záměrně zpomaloval běh starších iPhonů a chtěl tak přinutit jejich uživatele ke koupi nového. V návodu k použití o tom samozřejmě nebyla ani řádka. Uživatelům musel zaplatit odškodnění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jarda-k: Jasný, jde o dvě věci.. VW to má dle dostupných informací nejagresivněji nastaveno. A ten důležitější aspekt je ten že tě o tom neinformují. Asi jen nemám rád nepříjemná překvapení a předpokládal jsem že mě u auta do pěti let takové investice nečekají. Je to moje třetí nové auto v řadě, ale pomalu se vytrácí ta výhoda... Kdy prostě nemusím nic řešit a jezdím. To už brzo snad bude lepší kupovat stará auta.

 

Caster: nemyslím že je problém v Bruselu. Myslím že emise musí dolů abychom to tady dětem nepředali zhuntovaný. Automobilka ale jako každý korporát a víceméně celá společnost řeší všechno povrchně, pokrytecky a dej bože lehko, místo rozumné inovace. A hlavně zatloukat ať to nevypadá že to bude na úkor zákazníka, nebo snad dokonce jiného (beztak většího) znečištění někde jinde (15 kg chemikálií v odepsané baterii). Stejně jako my (typicky v Česku) s tím prostě nic dělat nebudem. Já to půjdu reklamovat minimálně proto abych na to poukázal.... ať už na to pokrytectví, tajnůstkářství, bezohlednost, a třeba dají novou baterku... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem přesvědčen (z hlediska práva) že když baterie odejde po dvou letech, tak je to nereklamovatelné. Když dřív, tak jí v rámci reklamace vymění za novou. A pokud při servisní prohlídce zjistí servis vybitou baterii jako závadu do dvou let od koupě, tak ta závada reklamovatelná také je. Po dvou letech už ne.

 

Z hlediska psychologického jsem přesvědčen, že když vím, jak si to sám mohu zdarma, rychle a jednoduše vyřešit (odpojit konektor), tak se nemá cenu s tím zbytečně reklamovat, hádat, nervovat, zdržovat, soudit, krátit si život, ničit psychické zdraví a pohodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě baterie zaplaťpánbůh nezlobí. Ačkoliv s autem jezdím jen tři týdny v roce a zbylý čas stojí v garáži. 

Myslím si, že těm co mají nějaké problémy zlobí elektrika nebo ukostření co já vím. Ale moc takových stejně co vím není a proto to nejspíš bude způsobené chybnou montáží při výrobě. Tudíž opravitelné. 

Každopádně na hromadnou žalobu bych případně přispěl pokud by to měl být problém větší než si myslím a zapojilo by se nás víc.

O ekologii stejně nemůže být řeč když si dobrovolně můžeš vypnout start stop systém tlačítkem.  

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...