Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

Reklamovat je potřeba nikoliv baterii, ale její nekompatibilitu s autem. Tedy to auto je vadné pokud mi ničí baterku, asi jste se ve výrobě spletli a namontovali nevhodný typ, a nebo v autě zapli funkci / nastavení pro jiný typ baterie. Ani bych se nedivil kdyby to konstruktér takto zamýšlel a pak se na to zapomnělo popřípadě se chtělo šetřit bez znalosti okolností. Přece jsme vždycky používali levnější baterie a nikdy nebyly problémy... Velkej podnik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, runner napsal:

Reklamovat je potřeba nikoliv baterii, ale její nekompatibilitu s autem. Tedy to auto je vadné pokud mi ničí baterku, asi jste se ve výrobě spletli a namontovali nevhodný typ, a nebo v autě zapli funkci / nastavení pro jiný typ baterie. Ani bych se nedivil kdyby to konstruktér takto zamýšlel a pak se na to zapomnělo popřípadě se chtělo šetřit bez znalosti okolností. Přece jsme vždycky používali levnější baterie a nikdy nebyly problémy... Velkej podnik.

A co třeba taková reklamace normované spotřeby uváděné automobilkou a skutečné spotřeby vozidla, nešidí nás tam  automobilka na stejném principu? Není toto taková malá dieselgate? A co proklamovaný START/STOP systém, není třeba podle této filozofie žalovat třeba EÚ, že donutila automobilky pomocí takového nesmyslu fiktivně snižovat spotřebu, potažmo emise?  A není případ baterie a jejího dobíjení v principu to samé?A co třeba čokoládu, která vůbec není čokoláda, protože neobsahuje žádné kakaové boby atd, atd......

Nu tedy reklamujte, když chcete a máte na to nervy.  Takovýchto věcí na tzv. reklamaci  zrovna teď najdu tisíce a tisíce...........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 12. 3. 2019 na 15:09, janci47 napsal:

Mám síce S3, takže z časti off topic, ale myslím že rekuperácia je nastavená rovnako vo viacerých modeloch Škoda, poprípade koncernu VAG. Vo vlákne na S3 sa spomínalo, že rekuperácia sa vypne pri teplote nižšej než +5°C. Nie je to však pravda, viackrát som si všimol, že aj pri teplote +2,5°C mi rekuperácia stále fungovala a napätie sa pohybovalo medzi 12,3V-12,9V, či už som šiel adaptívnym tempomatom alebo klasicky. Takže vonkajšia teplota nie je garancia, že sa rekuperácia vypne.

Já teda nevím jak je to s tou teplotou, ale myslím si, že je celkem jedno, kolik stupňů je venku. Baterka je v motorovém prostoru, kde je po několika kilometrech jízdy díky teplu od motoru podstatně jiná teplota, než venku. Nedivil bych se, kdyby v blízkosti baterie byl snímač teploty, a ten by umožnil řídící jednotce zapnout rekuperaci v případě, že je venku teplota třeba zmiňovaných 2,5 st., ale teplota baterky je už třeba 7 st. Nebo se mýlím? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Venkovní teplotu to bere bezesporu v potaz a jak se dostane pod nulu, tak se rekuperace vypíná a nastupuje nabíjení trvalým napětím 14,5 - 14,6 V. Na mínus pólu aku je snímač s tím slavným konektorem a literatura uvádí, že to snímá teplotu, procházející proud a napětí aku. Podle mého názoru je to ale jen bočník na snímání proudu a ostatní hodnoty si řj dopočítá s pomocí ostatních snímačů, tedy i venkovní teploty. 

 

Pokud ten konektor vytáhneš, tak to dobíjí stálým napětím, ale i to se lehce reguluje podle venkovní teploty, stejně jako u starších aut bez ID.

Tohle jsem naměřil na svém autě při vytaženém konektoru:

Při 0° a níž je cca 14,5 - 14,6 V  

při +3° je cca 14,3 - 14,4 V 

při +6° je cca 14,2 - 14,3 V 

při +9° je cca 14,1 - 14,2 V

při +12° je cca 13,9 - 14,0 V

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 16. 2. 2020 na 12:24, Jarda-k napsal:

Venkovní teplotu to bere bezesporu v potaz a jak se dostane pod nulu, tak se rekuperace vypíná a nastupuje nabíjení trvalým napětím 14,5 - 14,6 V. Na mínus pólu aku je snímač s tím slavným konektorem a literatura uvádí, že to snímá teplotu, procházející proud a napětí aku. Podle mého názoru je to ale jen bočník na snímání proudu a ostatní hodnoty si řj dopočítá s pomocí ostatních snímačů, tedy i venkovní teploty. 

 

Pokud ten konektor vytáhneš, tak to dobíjí stálým napětím, ale i to se lehce reguluje podle venkovní teploty, stejně jako u starších aut bez ID.

Tohle jsem naměřil na svém autě při vytaženém konektoru:

Při 0° a níž je cca 14,5 - 14,6 V  

při +3° je cca 14,3 - 14,4 V 

při +6° je cca 14,2 - 14,3 V 

při +9° je cca 14,1 - 14,2 V

při +12° je cca 13,9 - 14,0 V

K měření teploty v baterii se používá teplotní senzor NTC integrovaný v J367. Protože čidlo teploty NTC je připojeno přímo k baterii, lze jej použít ke spolehlivému stanovení teploty baterie.

Není to z mojí hlavy, ale reaguji na tvrzení, že ostatní hodnoty si Ř j dopočítá.....

Čidlo u aku - pól a zapojení.pdf

Editováno: , autor: cisarnero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj podle toho odkazu to vypadá, že to tak je. Taky se tím vysvětluje, že když jsem ještě měl konektor připojenej, proč mi to v mrazu psalo velmi dlouho "provozní teplota nedodržena" a do baterky to stále pralo 14,8 V. U Rapida mám aku v zavazadelníku pod rezervou a tam se ohřívá pomalu...

 

Nicméně když se konektor odpojí, tak to bere v potaz venkovní teplotu a podle ní se řídí výše napětí jak jsem psal výše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Konečně jsem se dočkal dodávky Autobaterie Tester Bluetooth BM2 Monitor Baterie 12V Battery Analyzer nabíjení Startovací zkušební napětí Test na Android IOS Telefon.

Objedáno 7.2. 2020 na Aliku dodáno dnes 25.3.2020. Délku dodání asi ovlivnil čínský Nový rok a corona vir, A já budu moci zkusit zapojit až za 14 dní. Asi bude funkční hodnocení 4,9.

V současnosti za US $17.66. Najdete na této adrese https://www.aliexpress.com/item/32795599603.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7d094c4dYl5qJ1.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Zajímavé inteligentní dobíjení akumulátoru ve Fabii.

Přílohou příkládál záznam průběhu nabíjení při jízdě s INTELIGENTNÍM DOBÍJENÍM(druhý snímek).

A průběh nabíjení při jízdě po odpojení kontaktu na - pólu akumulátoru (první snímek).

 

 

 

 

 

 

Screenshot_20200523-183552.png

Screenshot_20200521-105046.png

Editováno: , autor: ralff
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Velice se omlouvám, ale nevím kam se obrátit. Jsem invalida 78 let. Koupil jsem si jetou FABII 3. Dosud Favorit. Jako většině se mě objevila potíž s autobaterií a jejím vybíjení. Jezdím málo,hlavně nákupy atp. Cesty tak do 15 km. Bydlím v domě, kde je v suterénu společná garáž - garážová stání. Jedna společná zásuvka. Někomu se přestalo líbit , že tam dobíjím a odpojuje mě. Požádal jsem naše SVJ o možnost dobíjení s tím, že budu platit. Ale nikdo nedovede stanovit finanční náklady na jedno nabití ty bych pak z násobil 2x a měl platbu za měsíc.

Nenajde se zde mezi vámi odborník, který by dovedl odhadnout náklady na jedno nabití autobaterie. Prosím moc moc.

Mám amputovanou pravou ruku v zápěstí a tak když to šlo koupil jsem si automat. Dotaz, jak se u automatu brzdí motorem, abych mohl aspoň sem tam při delší jízdě baterii dobíjet.??,

Strašně moc děkuji každému kdo se pokusí mě pomoci a děkuji za pochopení.

S pozdravem

Pavel Prkna

prknapav@gmail.com

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...