Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

Zdravim pani. Ma niekto skusenost s nabijackou BOSCH C3 6/12V 3,8A ? Kupil som ju kedze v popise na internete pisali ze nabija aj baterie EFB no v navode som nenasiel na akom programe nabijat baterie EFB. Nastavil som to takto. Je to spravne alebo treba nabijat na funkcii AGM ? Dakujem velmi pekne za odpovede.

IMG_20210129_001856.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak třeba u mojí nanijecky je program pro moto, pro auto a potom jeden u něhož je sněhová vločka. Ten se má podle návodu, který teď nemohu najít, používat při nízkých teplotách a pro baterie AGM. Myslel jsem, že u baterií EFB je to stejné. O těch v návodu nebyla zmínka. Takže raději normální program? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V režimu s vločkou je nabíjecí napětí 14,7V oproti běžným 14,4V. Tento režim je vhodný pro akumulátory s kapacitou větší než 14 Ah ve studeném stavu nebo také pro řadu akumulátorů AGM. Takže v zimě klidně můžeš použít. Dle mého názoru u EFB zbytečné.

 

Jediné, na co je nutné dát pozor u AGM akumulátorů je režim RECOND ( dochází k promísení elektrolytu), který nabízí např. nabíječka CTEK, který ale BOSCH stejně nemá. U nových typů CTEK už je místo symbolu vločky uvedeno AGM, aby se to zbytečně nepletlo.

Editováno: , autor: dafro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@dafro

Zmínil jsi režim RECOND. Co se prosím děje v tomto režimu? A je vhodný na EFB, která sice startuje, ale dlouhodobě vykazuje (i když je rekuperace vypnutá) napětí kolem 12V?

Velice děkuji za odpověď.

Editováno: , autor: ovi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ovi

Režim Recond můžeš u EFB baterie použít. Naopak u AGM hrozí při režimu Recond poškození baterie. 
 

Recond zabraňuje rozvrstvení elektrolytu, kdy v baterii je dole hustší než v části vrchní. AGM/GEL tyto problémy eleminují svojí konstrukcí, proto se nedoporučuje Recond u těchto typů používat. 
 

Info čerpáno z webu CTEK. 

Editováno: , autor: LukášCBR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ovi Režim Recond odstraňuje problém rozvrstvení elektrolytu, kdy v baterii je elektrolyt ve spodní části baterie hustší než ve vrchní. AGM a GEL baterii díky své vnitřní konstrukci tento problém eliminují naopak díky jejich konstrukci může režim Recond tyto baterii poškodit! Režim Recond lze používat pouze u baterií s volným elektrolytem, kam patří i baterie typu EFB.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc Vám oběma děkuji za odpovědi. Jen ještě upřesnění, proč je u mne tak nízké klidové napětí baterie po jednom dni stání, které nelze zvýšit ani nabíječkou (5A z LIDLU) ani delší jízdou s vypnutou rekuperací, kdy je zde dobíjecí napětí asi 14,3V. Hodnoty jsou měřeny několika způsoby, takže jsou předpokládám správné.

Děkuji za Váš čas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, startuje a zdá se, že i otáčky při startování jsou v pořádku. Chci si půjčit od syna právě nabíječku, která má funkci RECOND a váhám, zda ji při nabíjení aktivovat. Snad by se mohl stav baterie vylepšit. Proto se zde ptám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono jde taky o to, jak se baterka měří. Je nutný opravdu klidový režim. To znamená mít auto v garáži a trvale otevřenou haupnu. Neotvírat dveře, jinak se auto probudí, rozsvítí displej a na baterce klesne napětí klidně o půl voltu.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem měl taky. Mslovalo to i křivku. Ale když jsem s krabičkou končil tak jsem jen bobardoval infolinku a měl jsem pak poloviční cenu. Anotace chodili pozdě a nakonec mi napsala krabička že vozidlo zahajilo jízdu a já seděl doma. Infarkt. Ale to je ot. Jinak ta baterka  je ještě na reklamaci. 3 roky. To jak se tváří je na reklamaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas s @milanxx Pokud máš baterii EFB, klidně RECOND vyzkoušej. Za to nic nedáš. Myslím ale, že moc nepomůže. Já teď zkoušel na své jedničkové Fabii, a řekl bych, že moc nepomohlo. Klidové napětí je skoro stejné jako před nabíjením. Asi je už kaput, ale také zatím startuje. Problém je v tom, že selhání přijde neočekávaně. Prostě jednoho dne nenastartuješ. V dnešních autech klidně baterka odchází po dvou letech. Je tady na fóru několik takových případů. Holt daň za start-stop a především rekuperaci.

 

Edit: Jen pro informaci, já jsem měl na svém Karoqu před odpojením konektoru běžně druhého dne po jízdě klidové napětí 11,9V a to byla baterie nová. Nyní po odpojení konektoru mám 12,7V, takže 12V je fakt málo.

 

Editováno: , autor: dafro
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za odpovědi. Napřed teda  vyzkouším zapnout baterii namontovanou ve vozidle na nabíječku v režimu RECOND, za týden mě čeká jízda v délce asi 700 km a poté uvidím. Poslední možnost je zkusit reklamovat, ale u baterie moc v úspěch nedoufám.

@dafro,

prozraď mi, jak dlouho probíhá režim RECOND při spuštění v 12,0 V?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...