Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

Zdravím, koncem srpna jsem všem děkoval za snahu mě pomoci ohledně dobíjení baterie. Upřesním , mám FABII 3, START / STOP, REKUPERAČNÍ DOBÍJENÍ. Jako bych to zakřikl Už mám další potíže. Před 1 a 1/2 rokem jsem koupil novou baterku BOSCH  AGM. Jelikož jezdím málo poctivě baterku dobíjím , každé 3 týdny. Vždy po dobití ji změřím . Vždy do teď 12,7. Nabití trvalo vždy kolem 10 hodin. Koupil jsem si novou nabíječku CTEK  MXS 5.0 TEST a CHARGE , protože starší při dalším nabíjení při kontrolce úplně nabitá (zelená) a dobíjení pouze 4 hodiny jsem naměřil pouze 12,5. Vím už asi blbnu. Nyní jsem pravidelně znovu nabíjel již novou nabíječkou a po 5 1/2 hod. kontrolka plně nabito (zelená) po změření zase pouze 12,5, Jelikož nyní mohu udělat testy a to nabití baterie a startování, při obou se rozsvítila oranžová kontrolka což znamená vyhovuje ale je nutno dobít. Už mě z toho hrabe a přiznám se, že nevím co mám dělat. I když tato nabíječka umí regeneraci baterky nemohu to udělat, protože pro baterky AGM se to nesmí. Zlatej FAVORIT, skoro 20 roků bez problémů. 

Asi mě nikdo nemůže pomoci a ani poradit, ale píši to sem proto, že značkové servisy ŠKODA mě tvrdí , že auto je v absolutním pořádku a tak asi jsem peníze vyhodil z okna, AAA buď o tom nevěděli a nebo mlčeli aby prodali.

Uvidím jak ještě dlouho ta baterka vydrží aspoň v tomto stavu.

Díky za trpělivost   

Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tým pravidelným dobíjaním cez nabíjačku sa docieli akurát to, že auto bude ignorovať dobíjanie a bude poväčšine jazdiť len na batériu čo sa vlastne aj deje. A za 1.5 roka už môže tá batéria byť slabšia v takomto režime. 

Budem sa opakovať, odpojiť konektor chytrého dobíjania a prestať to riešiť. Veď to nieje normálne sa takto starať o nabíjanie akumulátora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dotaz pro majitele CTEK: Používáte RECOND režim na baterii v autě nebo ji vyndaváte ven? Na některých webech píšou, že se musí baterie vyndat kvůli vyššímu napětí při nabíjení (pouze u RECOND), aby se nepoškodila el. výbava auta, na jiných webech píšou, že to nevadí, snad že to platilo jen u starších typů nabíječek, akorát tu informaci zapomněli smazat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 33 minutami, Thief1 napsal:

S tým pravidelným dobíjaním cez nabíjačku sa docieli akurát to, že auto bude ignorovať dobíjanie a bude poväčšine jazdiť len na batériu čo sa vlastne aj deje. A za 1.5 roka už môže tá batéria byť slabšia v takomto režime. 

Budem sa opakovať, odpojiť konektor chytrého dobíjania a prestať to riešiť. Veď to nieje normálne sa takto starať o nabíjanie akumulátora.

@prknapavBudu se taky opakovat, tedy neřešit nabíjení a kupovat  stále nové a nové nabíječky ( i ta Lidlovka mě v pohodě funguje), ale prostě odpojit ten konektor. Pokud to nechceš takto udělat , tak prostě trp a dobíjej. Ono i ta fungl nová baterka od renomovaného výrobce nemusí být 100%. Holt je to velkosériová výroba a již jsem se s tím taky setkal, že nová baterie nebyla tak úplně povedená, to se může klidně stát. Podle toho co píšeš, tak 12.5 V po dobití značí, že máš asi tu trochu nepovedenou, nebo taky jsi ji mohl již mít nějakou delší dobu tzv. podbitou a tím pádem třeba i zasulfátovanou, no a na to i inteligentní malá nabíječka asi nestačí, i když má nějakou tu funkci desulfatace. To se pak taková baterie připojuje na starší klasické nabíječky,  ale musí se to znát a umět a hlídat, aby nezačalo tzv. probublávání elektrolytu, když většina dnešních baterek nemá oddělávací zátky článků.  Tohle píši jen tak pro informaci, ty to ani náhodou nezkoušej, nebo ti ta baterka může taky vybuchnout. 

Radím ti odpoj konektor a nemusíš pořád dobíjet. Po určité době používání auta bez konektoru změř napětí baterie a pokud tam budeš mít pořád těch 12.5 V, tak holt baterie  a dobíjení sice funguje, ale baterie prostě není TOP.  Jinak proč tam máš AGM? To máš diesel, nebo proč tam nemáš EFB?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za všechna vyjádření. Přiznám se, že mám strach ten konektor odpojit abych ještě něco víc nepodělal. Asi proto, že autům zase tak nerozumím, že jsem pouhý uživatel. A taky je to asi věkem ( 79 roků), a tím obavy z některých nových věcí. Ale budu muset to zkusit. Jenom to má ještě jeden velký problém, nevím který to je a kde ho hledat. Při nabíjení dávám záporný pol nabíječky na šroub na karoserii, který je přímo proto označen. A asi v servisu, kam jezdím ( Škodovácký servis - kvůli prohlídkám) by mě to udělat něchtěli? Budu se s tím muset nějak poprat. Zkusím už zde moc neotravovat, ale jenom se ještě zeptám, když ho odpojím a zkusím nabíječkou s funkcí kontrola dobíjení tu zkoušku provést jestli mě to ukáže jestli se baterka dobíjí nebo ne. A nebo pak pouze to zjistím po každé jízdě kontrolním měřením. To proto abych kvůli tomu nezůstal někde viset.

A teď už dost, zkusím doopravdy již neotravovat, ale když zde jste jediní kteří se vždy snaží nějak pomoci a nedělají si z člověka pouze srandu a nevhodnou kritiku pro jeho něvědomost.

Neví někdo kde bych našel fotku nebo nákres kde ten konektor na FABII 3 je ??  Proto moc děkuji.

Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, prknapav napsal:

 

Neví někdo kde bych našel fotku nebo nákres kde ten konektor na FABII 3 je ??  Proto moc děkuji.

Pavel

Ten konektor je u Fabie 3 přímo na svorkách mínus pólu baterie, tedy na těch svorkách je jednak ten tlustý přívodní kabel vedoucí od toho kostřícího bodu karosérie, kde ty sám připojuješ záporný pól nabíječky a taky je tam na těch svorkách mínus pólu baterie připojený ještě jeden tenčí káblík, no a to je ON a který je tam nastrčen a držen pomocí tzv. nožové svorky. Stačí za ten káblík (jeho konektor) trochu více  zatáhnout a máš to odpojené. Pak zaizoluješ nějakou tou izolačkou oba obnažené konce konektoru (aby nedošlo k nějakému nechtěnému propojení a taky k jejich případné oxidaci) a ten, teď již odpojený a  volný káblík někde taktéž izolačkou připevníš, aby při jízdě volně nelítal. Tohle byl můj postup odpojení. 

Já myslím, že jsem Ti to popsal dosti polopatisticky, takže ani fotku nepotřebuješ. Jinak já jsem taky důchodce, i když nepoměrně mladší a tak Tě snad i chápu, ale raději se v tom moc již nepitvej, buď chceš udělat, co ti tady někteří radíme, nebo nechceš. Myslím si , že popř. pokud i tak bude časem potřeba nová baterie EFB s cenou cca 2000,- Kč , tak to není ani pro důchodce  nějaká likvidační částka.  Celkem asi zbytečně si platil za AGM.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jste mě vyštengrovali a vzal jsem multimetr a šel to taky změřit. 

 

f3, 1,0 mpi, 2019, 25000 km - odpojený konektor, od pátku stojí, napětí na baterce 12,32 V. Před měsícem ji na garančce měřili, neštudoval jsem to, výsledek ok. Teď za tepla je v palubí síti při chodu něco pod 14 V, v zimě dle teploty okolo 14,5V.

 

Toyota corolla, 1998, cca 6 let stará baterka, za tu dobu +/- 70000km - od včera stojí 12,26 V, zatím se nejeví, že by byla horší. Byla to nejlevnější baterka, co tenkrát šla koupit, má ještě dolévací otvory, kdybych mě hustoměr, tak ji změřím.  

 

Dle toho, co jsem tady četl by obě baterky měli být na konci životnosti, což se mi moc nezdá. Přiznávám, že měnim baterku, když má problém se starty. Neměnim preventivně, ale taky neuznávám zachraňování baterek všemožnými metodami. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

12.26V a 12.32 V je už celkem málo. Vrátit takovou klasickou baterii do dobrého stavu,  popř. desulfátovat  s klasickou nabíječkou z tohoto stavu  je celkem možné a dá se to celkem snadno.  Baterie EFB  se taky dá, ale musíš vědět jak na to. S AGM jsem to nezkoušel, ale pravděpodobně by to šlo taky. Ony ty baterky s S/S systémem a s tímhle zacházením a s touto úrovní nabití  klidně vydrží 3-4 roky, nebo možná taky 5, ale proč by mě nemohli vydržet 7-8, ale i 10, tak jako všechny doposud?  Nejde o peníze, mě jde o princip, že chci aby mě věci fungovali dobře a pokud možno dlouhodobě. 

Jo a na garančce ti změří tak maximálně napětí baterie, chvíli  po příjezdu, pak ještě zbylou kapacitu baterie v Ah a pak ti vytisknou z testeru lístek že je baterie OK, ale to vůbec nic nevypovídá o skutečném stavu baterie. Skutečný stav se pozná až z tzv. zátěžového testu baterie, ale to v servisu dělat nebudou, protože přitom se tzv.  vyšťaví baterie skoro na doraz a aby se to na ni nepodepsalo, tak se musí  opětovně a urychleně  několik hodin dobíjet a na to není  v servisu čas. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpoledne se mi do ničeho nechtělo, tak jsem dělal vědu. Tu baterku, co měla 12,26 V jsem připojil na nabiječku. Nabijím zdrojem 14,3 V s proudovým omezením na 8A. Při připojení na baterce bylo 14,22 V a 1,65 A, po hodině 14,25 V a 1,13 A, pak jsem to vypnul. Po hodině klidu bylo na baterce 12,34 V, otázka, co na ní bude ráno, jestli se mi bude chtět, tak ji změřim. Je to ve starym autě, kde je toho na elektriku minimum a nemá žádný strat/stop, ale zase se s nim jezděj couračky tak do 10 km, v tomhle režimu se pravděpodobně nemá šanci při palubním napětí 14,4 V nikdy dostat na 100 %, škoda, že nemám hustoměr. Koukl jsem špuntem do baterky, ale nevim, viz foto. Malinko šli bublinky , ale fakt jen málo.  

baterka.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem ten konektor odpojil a snad jsem neudělal blbost. Dal jsem na to, že zde píšete, že vlastně po odpojení nenastaly žádné změny v chování auta až na to, že nastalo klasické dobíjení a přestal fungovat START / STOP. Tak to vyzkouším a uvidím. Díky za vaše rady.

Ahoj  Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...