Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

Dobíjel někdo autobaterii ve Fabii III nabíječkou  CTEK MXS 5.0 ? Já se o to pokoušel, avšak po několika sekundách od zapojení do sítě padala nabíječka do chybového hlášení ( rozsvítila se červená kontrolka ).

Připojení nabíječky bylo dle návodu, minus na kostřící bod. Má někdo podobnou zkušenost ? Díky za radu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za radu ROWZ . Zachoval jsem se dle tvé rady a vše je O.K.  Pro Pawouka na jeho dotaz : poslední dobou jsem měl více krátkých jízd, do cca 14 km, přičemž při každé jízdě asi 6 startů. Proto jsem preventivně chtěl akumulátor dobít. :kol-138:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Odpověď ze škoda auto na dotaz na baterii.

Aktuální trend v automobilovém průmyslu je použití baterií s technologií AGM i EFB pro vozy se systémem start/stop. Obě technologie baterií jsou tedy přípustné a přímo určené pro vozy se systémem start/stop a jejich technické parametry splňují požadavky na použití ve vozech se systémem start/stop. Volba mezi technologií AGM a EFB je určována jak technickými, tak ekonomickými parametry a je závislá na konkrétní strategii a technických požadavcích automobilového výrobce.

Na základě výsledků zkoušek současné generace baterií EFB (Gen.1) dle standardů koncernu VW je baterie EFB schopna plnit požadavky na použití ve vozech se systémem start/stop s většinou benzínových motorů. Zároveň je použití EFB baterie v porovnání s AGM baterií více ekonomické, což má za následek pozitivní dopad pro koncového zákazníka.

Strategie značky Škoda, zvolená na základě pozitivních výsledků zkoušek jednotlivých typů a velikostí baterií ve vozech bez / se systémem start/stop je použití:

1) konvenčních baterií pro většinu vozů bez systému start/stop

2) EFB baterií pro vozy s benzínovými motory a systémem start/stop

3) AGM baterií pro vozy se systémem start/stop s dieselovými motory Jak je již uvedeno výše, při vhodné volbě typu a velikosti baterie dle standardů VW je zaručena plná funkčnost systémů vozu s jednotlivými typy baterií a tím také plná funkčnost a dostupnost systému start/stop.

Na základě shora uvedeného stanoviska Vám k položenému dotazu sdělujeme, že nespatřujeme žádný důvod k provedení výměny baterie ve Vašem vozidle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

V tomto testu se uvádí použití Baterie AGM pro auta se start/stop systémem a rekuperací brzdné energieBaterie EFB pro auta se start/stop systémem, ale bez rekuperace brzdné energie 

 

Pro Fabii s relativně malými zážehovými motory s nižšími nároky na startovací proudy než vznětové motory zřejmě vyhovuje EFB baterie i když má F III rekuperaci brzdné energie.

 

 

 

 

http://autembezpecne.cz/cz/s40/Testy/c1475-Testy-doplnku/n2782-Test-porovnal-akumulatory-pro-bezna-auta-ale-i-do-vozu-se-start-stop-systemem

Editováno: , autor: dodge
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě tohle jsem jim psal a to byla jejich odpověď.

Tohle dělení má Varta ale Moll baterie dělí jak píše Škoda. Ono si také chce ujasnit co je vlastně ta rekuperace v pojetí ŠA.

Dle dostupných podkladů auto a nabíjení baterie funguje jak postaru klasicky. Tedy motor pohání alternátor, ten živí auto a nabíjí baterii. Výkon úměrný otáčkám. Zbytek je SW který řídí nabíjení. A rekuperace je pak při akceleraci odlehčením alternátoru a elektrika auta pak jede na baterii, to je pár koníků navíc. Při vypnutí SS pak je baterie nabíjena stále a nepomáhá.

Jak je vlastní SW nastaven, tedy kdy, v jakém režimu, otáčkách to pomáhá anebo nabíjí ví jen programátoři.

 

Správná rekuperace má v každém kole generátor, který při brždění pomáhají brzdit a vyrábí přitom el. energii do zvláštní baterie a ta pohání další elektromotor. To je ale Formule 1

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Hm, ja to mel letos 3x odstaveny na cely 1 mesic a baterka se nevybila. Nastartoval jsem okamzite a odjel... Ale bylo to v lete, resp. kveten, srpen a rijen - v zime se to muze chovat jinak. V zasuvce jsem teda zadny pristroj zapnuty nemel.

Editováno: , autor: epo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...