Jump to content
Akrub

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.

    Recommended Posts

    Tak kdo to má odpojené a má možnost hodit do grafu charakteristiku dobíjení v takovém stavu tak sem s tím. V tomto tématu je už hodně grafů, ale nějak se mě to už motá vše dohromady. Tak kdyby byl nějaký aktuální graf po odpojení drátku, byl bych moc vděčný. 

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jaky graf? Kdyz jedu s vypojenym konektorem, tak mi Voltmetr zapojeny do autozasuvky ukazuje napeti kolem 14,2 V az 14,4 V.

     

    Ony i ty AGM, EFB a GEL baterie jsou stale olověné baterie, pouze uz nejsou olovené desky umisteny v kapaline, ale v jine latce, u AGM je to separator ze skelnych vlaken, u EFB je to separator z polyesterovych vlaken a u GEL je to kremicity gel.

     

     

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

     

    před 15 minutami, MilanHos napsal:

    Tak kdo to má odpojené a má možnost hodit do grafu charakteristiku dobíjení v takovém stavu tak sem s tím. V tomto tématu je už hodně grafů, ale nějak se mě to už motá vše dohromady. Tak kdyby byl nějaký aktuální graf po odpojení drátku, byl bych moc vděčný. 

     

    Hmm… podle toho, co tu bylo už napsáno bude dobíjecí graf, pokud nastartuješ auto, pouze rovná čára někde na úrovni těch 14,4 V . Nic jiného tam asi být nemůže.....  Pokud myslíš graf z CTEK Battery Sense, který tu taky někdo dával, tak ten nezobrazuje nabíjecí charakteristiku, ale úroveň nabití baterie. Nějak to asi dopočítává, protože nabíjecí napětí na něm vidět není. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ano na 90% to bude rovná čára. Ale i tam by moha být v hraničních otáčkách nějaká změna. Zkusím nahrát SG a pak sejmout obrazovku. Logovat to nejde. Možná nějaká apka přes obd. Tam mám ale CHA. Co teď sleduji, tak mi i při +18 rekuperace nefunguje. Trvale na 14.8 až 15V.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Neboj funguje ale už máš batériu príliš vybitú tak preto ju trieska 14,8 - 15V.

     

    Skús ju dobiť a ihneď to padne a nebude dobíjať. Podľa toho čo som skúšal tak bateria pri rekuperacii moc cykluje, preto vlastne odíde.

    Momentálne mám na - pole odpojený konektor, batériu som nabil a dobíja to pekne rovnomerne, treba skúsiť, nielen tu o tom písať čo, ako, keby.

    • Like 3
    • Upvote 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jako místo abych se na to ptal protože mě

    to zajímá z důvodů určité skepse, tak si to mám odpojit a odzkoušet sám? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Za skúšku nič nedáš, a bolo to tu na fore napísané X krát, tak o tom už vie mnoho členov a písanie nič nerieši nové sa neobjaví nič, je to funkčné, na STK, alebo servis pripojím zmažem chybu a hotovo. Po STK alebo sevise zasa odpojím. jedine ak by sa prišlo na iný spôsob ako rekuperaciu poriešiť.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já nemám potřebu to zatím dělat, nezaregistroval jsem žádné problémy s baterií aby mě to k tomuto kroku přinutilo. A nezískal jsem zatím ani žádné informace které by mě přesvědčily, že je dobré k tomu kroku směřovat. Jen že si pár lidí myslí, že je to má pouze dobré důsledky.

     

    Pokud se dá aplikaci Chytré auto věřit tak ikdyž jsem se v tom nijak nehrabal tak se s baterií nic strašného neděje.

    742B3B91-9402-402C-AD19-C7DA163E0FC4.thumb.jpeg.c9accd0d7f32c7b6103749fbff537f5d.jpeg

    Nejnižší hodnota je 12,5V

    • Upvote 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    S tímto se ztotožňuji. Taky si myslím že není s rekuperaci potřeba cokoliv dělat ale pouze do doby než nechate odstavené auto déle. Konkrétně v mém případě. 8 měsíců mám auto v zateplené garazi. A když k autu přijdu chci nastartovat nebo alespoň vědět že pro baterii dělám to nejlepší. Už jsem to tu někde psal. Na mém rok starém autě měla baterie po několika měsících stání v garáži 12.11V

    Nevím třeba to tomuto typu baterie neškodí. Ale spíš si myslím že ano. A je to jen o tom jestli do garáže přijedu s baterií nabitou naplno a nebo nikoliv. 

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Výdrž u baterie EFB, která se teď aktuálně hromadně dává do vozů Škoda, se rapidně snižuje právě díky rekuperaci. Laicky řečeno, baterie nevydrží tolik měnících cyklů. Na mém autě měněna na záruku už po roce a půl od koupě vozu.

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @MilanHos ta apka asi ví kde děláš. VN je VN.

    A dnešní moje, evidentně krátké trasy dělají rozdíĺ.

    782017510_Screenshot_20190312-091555_Chytrauto.thumb.jpg.b92e2969a52d90a1771d1ce7290e1ee0.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    A ty to máš odpojené? 

    Ano možná mám na to vhodnou každodení delší trasu do práce kdy se baterie dostatečně oživí aby se potom nějaký to kratší popojíždění v mezidobí na ní nepodepsalo. 

     

    @OtaHto je ovšem extrém a ani absence rekuperace by v tomto případě moc nepomohla. Stejně na oživení baterie by jsi potřeboval delší trasu a v žádném případě nezkoušet jen tak nastartovat bez následné delší jízdy. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nad určitou teplotu, cca 5st. a více, kdy je rekuperace aktivní se ti baterie nedobije. Např. taková cesta z Ovy do Prahy, kde na startu máš aku na 80%, ti po příjezdu na místo spadne v létě klidně na 30% kapacity.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @LukášCBR S to máš změřené? Dle všech věcí co jsou dostupné k rekuperaci se má pohybovat nabití baterie cca mezi 70-100% kapacity baterie.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak tak  jsem v rozmezí 60 - 90% v zime a 60-70% v lete.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @McMatej ano to je ale jen teorie..prakticky je to tak, že AGM baterie jsou moc drahé, takže v rámci úspor škodovka dává EFB 😀

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já ne, ale vyšel článek ve Světě motorů, kde tomuto problému věnovali dvoustranu. Dával ji do tématu v OIII, nebo SIII Pawouk.

     

    U SIII padaly hodnoty klidně i ke 30%.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @MilanHosNe konektor odpojený nemám. Jednoznačně krátké trasy. Proto jsem při objednávce nedal výhřev sedadel protože jsem tušil co to bude dělat. A to jsem netušil tu rekuperaci. Když jsi teď hřeju ráno s tím dodělaným výhřevem baterka je dole ještě víc. Naštěstí MAD hřejou samy od sebe.

    @McMatej Fabie nemá rekuperační brzdění. To by musela mít alternátory na hnacích hřídelich. A toto řešení myslí výrobci baterek. To jsou pak taky pořádné proudy. Škoda Auto to píše  technicky blbě a dává za přednost že nabíji při brzdění motorem, což dělá každé auto. Ve skutečnosti tím maskuje  to,  že nenabíjí tam kde normální auta ano.

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Na zkoušku jsem dnes odpojil konektor a změřil napětí. Venkovní teplota 7,5C, takže by rekuperace za připojeného konektoru měla normálně běžet, čili tzv. nedobíjet, pokud není např. zapnutý výhřev sedačky.

    Hodnota se pohybuje mezi 14,4-14,5V bez ohledu na styl jízdy - brzda, plyn a jízda při brždění motorem.
    IMG_0242.jpg

    • Like 2
    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 13 minutami, milanxx napsal:

    To by musela mít alternátory na hnacích hřídelich. A toto řešení myslí výrobci baterek. To jsou pak taky pořádné proudy. Škoda Auto to píše  technicky blbě a dává za přednost že nabíji při brzdění motorem, což dělá každé auto. Ve skutečnosti tím maskuje  to,  že nenabíjí tam kde normální auta ano.

     

    To asi nebude pravda. ;)

     

    Rekuperační brždění je, že se při brždění motorem dobíjí vyššími proudy, (vyšším buzením alternátoru), což odebírá víc energie z pohonu. To je naprosto v pořádku.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @milanxx Tak to by mě zajímalo, cos tušil, že to bude dělat. Při zapnutém výhřevu (skla, sedaček) nebo zap. jiném spotřebiči (se spotřebou nad cca 100W?) rekuperace neprobíhá. Při jízdě v zimě (když by ještě běžela, tedy zmíněné plusové teploty) by zapnutá sedačka mohla mít celkem i blahodárný vliv na akumulátor. Dále nechápu, proč by měla Fabia nebo jiný auta mít alternátor na hnací hřídeli?? Buzený alternátor klade značně vyšší mechanický odpor motoru, lhostejno jak se síla přenese. Ano, třecí převod s řemenem nevydrží takový moment, co hřídel, na druhou stranu, stačí se podívat na variátory.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    [mention=110713]bouchy[/mention]

     

    Neprobíhá pouze u zapnutého výhřevu sedaček! U zapnutého výhřevu okna atp. rekuperace funguje i nádale

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Že by? Sice to nikde nepíšou, ale na webu vw.cz uvádí spotřebu nad 400W - což je dost. Kolik má 230V zásuvka? 180W. Ta reku vypne.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Takže když si hřeju zádelku, tak dobíjí alternátor stále? 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×