Jump to content
Akrub

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.

    Recommended Posts

    On 3/19/2019 at 6:16 PM, pkey said:

    Už jsem tu jednou psal o rozdílu mezi zásuvkou a na svorkách. Teď si nevzpomenu kdo mi na to odpověděl, že to jsou přechodové odpory na spojích, nebo tak nějak. Dnes jsem hovořil s technikem z Autostylu Trutnov a ten mi řekl, že to není závada, že každý drát má nějaký odpor, tak jsem to dál nehrotil.

     

    Pokud by byl měřitelný rozdíl napětí na baterce a nezatížené zásuvce (pouze voltmetrem), tak máš dost velký problém. Buď voltmetr zatěžuje obvod řádově ampéry nebo přechodové odpory dosahují závratných výšek... To proto, že úbytek napětí se rovná proud krát odpor každého jednotlivého odoru.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ona je taky otázka přesnosti toho měřiče za pár korun.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Měřil jsem to digi. multimetrem FK8250, dovozce FK technics, spol. s r.o. Multimetr má kabely s hroty a je tedy zřejmé, že zásuvka nemohla být ničím zatížená v momentě měření. Měřil jsem to opakovaně a to bez připojené nabíječky a také s připojenou nabíječkou (lídlovkou) ve stavu nabito - 4 čárky a 12,9V. Pokud by na zásuvce byl nějaký odběr, tak by asi nabíječka nepřešla do udržovacího stavu. Jak jsem už psal, technik z Autostylu to nepovažuje za závadu a na můj následný dotaz přes "infoline@skoda-auto.cz" mi odpověděli, že se nejedná o závadu. Blíže se k tomu nevyjádřili. Ten voltmetr do zásuvky ukazuje stejné hodnoty jako zmíněný multimetr. Takže nevím nic proč je ten rozdíl mezi zásuvkou a na svorkách baterie. 

    Edited by pkey

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    @pkey Ještě jedna důležitá věc. Vysvětlení není v + ale v -. S multimetrem změřit napětí na svorkách baterie. Napětí v zásuvce na + zásuvku a na - baterie. Pak už by to mělo sedět.

    + do zásuvky jde z baterie do pojitkovky u baterie, tam je jen přesvorkován a jde na 125A pojistku někde ve svazku do pojistkovky pod volantem a zde přes pojistku 44 do zásuvky,

    - je ze zásuvky napřed po palubce přes zámek volantu přes propojku v svazku na kostřící bod vlevo dole pod páčkou otevírání kapoty.   

     

    Edited by milanxx

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zásuvku nemusí zatěžovat samotný voltmetr při měření, ale i nějaký spotřebič připojený ve společném obvodu se zásuvkou. Já mám taky nějakou desetinu rozdíl.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Při kolaudaci domu se na pojistkový skříni přeměřuje celkový odpor soustavy. V případě, že není něco v pořádku a je někde zkrat, tak se to snadno pozná. Náš případ bude to samé. Nedávno jsem někde četl, že elektrické kabely v autě mají dohromady snad až 2 kilometry. Určitě tam bude spojů nepočítaně. 

    Důvod rozdílných hodnot bych tedy hledal zde. Někdo proto může mít soustavu v naprostém pořádku, tak má napětí stejné na baterce i v zásuvce. Někdo nemusí. Určitě na to bude existovat nějaká tolerance. 

    Můj názor. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @milanxx díky za informaci. Háček je v tom, že nemám žádné schema zapojení a nejsem elektrikář abych se v tom hrabal. Že s baterkou zacvičí i spínač otevřené kapoty při otevření, nebo zamknutí či odemknutí vozu vidím na připojené nabíječce (lídlovka). Ze stavu 4 čárky a 12,9 V, po odemknutí vozu hned začne dobíjet. Sice to trvá max. 3 min., ale každý spotřebič se okamžitě projeví. Navíc mi začal haprovat ten multimetr, takže budu muset sehnat něco festovnější. Co se týče elektriky v baráku nebo bytu, s tím mám bohaté zkušenosti. Bydlím v paneláku a rozvody jsou v hliníku. Navrch provedení neodpovídá vyhlášce, protože světelný okruh a zásuvkový je 2,5mm, což je radost na svorkách zásuvek, kde se připojuje silnější vysavač a pod. Jenže auto s 2 km kabeláže je trochu jiná píseň a jak jsem dříve uvedl, odpověď jak ze servisu, tak z AS - všechno je v pořádku. Auto je průběžně na nabíječce a odpojený konektor, takže uvidím jak dlouho baterka vydrží.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @pkey schemata neboli naše bible zde. 

    a byt a hliník jen přes sz nebo se admin bude zlobit.

    • Thanks 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jednu dobu se zde řešila nabíječka z Lidku, zde co je uvnitř:

     

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To video je jenom vizuální kontrola provedení. Jak funguje při připojení na autobaterii to nic nevypovídá. V návodu jsou uvedeny 4 programy dobíjení a u čtyřky s vločkou je uvedeno, že je k nabíjení za studených podmínek nebo pro nabíjení baterií AGM. Mě by zajímalo jaké jsou ty studené podmínky ve stupních Celsia.  

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    cca v prosinci 2017 se tady vedla debata o startovací powerbance o které jsem mluvil, hodně z vás hned jistě vědělo, že to stojí za houno a že to nemůže nic nastartovat, takže tady máte jasný důkaz z Lídlácké powerbanky, že žádný problém i když je mi jasné, že to zase někdo začně zpochybňovat..jako nouzovka za mě dobrý...kabely od ní mám stále v autě a powerbanku stále průběžně nabitou 😀

     

     

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jak jsem dával k sobě, zkusil jsem reklamaci baterky. Záruka je 3 roky. To jsem minul ale byl pokus s nabitím a kontrola po 3 dnech.

    20190411_163746c.thumb.jpg.01c1e616388bbbc8b94603e96dc30e73.jpg

    a jak jsem včera u nich čekal na dobropis tak venku stál zoufalý majitel Kodi a že mu mrtvé auto nastartovala asistence a on dojel do nejbližšího servisu a bojí se chcipnout motor. Tak ho brali na garanci. Kurňa že jsem to neudělal před 3 roky stejně. Ale to byla sobota takže  by to nevyšlo.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nějak jsem to nepobral. Tak máš novou baterku, nebo podle té účtenky Ti ji nabili a za tři dny kontrolovali? Nebo jak to proběhlo?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @pkeyTo není účtenka ale výpis z testeru baterie a dobropis byl z jiné zakázky. Ona byla šance, kdyby test nevyšel to nějak udělat ale i tak potěšující zpráva že stará baterie je dobrá. .

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 8 hodinami, milanxx napsal:

    Jak jsem dával k sobě, zkusil jsem reklamaci baterky. Záruka je 3 roky. To jsem minul ale byl pokus s nabitím a kontrola po 3 dnech.

    20190411_163746c.thumb.jpg.01c1e616388bbbc8b94603e96dc30e73.jpg

    a jak jsem včera u nich čekal na dobropis tak venku stál zoufalý majitel Kodi a že mu mrtvé auto nastartovala asistence a on dojel do nejbližšího servisu a bojí se chcipnout motor. Tak ho brali na garanci. Kurňa že jsem to neudělal před 3 roky stejně. Ale to byla sobota takže  by to nevyšlo.

    Ten "test" baterie je úplně k ničemu. Baterie může být vadná, zpravidla nízká kapacita, což "test" založený na měření pouze  vnitřního odporu baterie nemůže nikdy ukázat. Skutečný stav odhalí pouze zátěžový test např. 20 A do poklesu napětí na 10,5 V.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @ski1961 Taky že jo, a jak píše @Caster není test jako test. Podle SG má baterka v klidu 11,8 a při startu jde na 11,1 což je zase vynikající. Ale když bylo auto před 3 týdny na dílně na zjištění závady zámku PP dveří tak musel dát mechanik auto na nabíječku aby se mu vůbec připojila diagnostika. Taky se mi pak SG napojuje na can až po nastartování. V pondělí mi dělali tažné a měnili zámek a baterka byla celý den na nabíječce. Proto si mě na čtvrtek zavol aby ji zkontrolovali a to jsem tam schválně jel se zapnutým SS a celkem 5x chcípl motor. 2xnastartoval sám a 3xpřes spojku tedy opravdu systém na hov..... Ještě zkusím multimetr a porovnám ho s SG, těch 11,8 se mi nezdá, když tester naměřil o 1V víc. Chytré auto už nemám takže nemám on line porovnání. A místo tečky na konci v příspěvku měl být ironický smajlík, nějak se nevložil. Mechanik mi říkal, že i když neklekne baterka přes léto v horkách tak na zimu dát určitě novou.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    já už jsem to přestal řešit..mně baterka ukazuje po týdenním stání 11,4V a startuje jak divá..a kdyby ne, je v záloze startovací powerbanka 😀

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Já taky, auto startuje, radio nic nehlásí, ale jak se naskytla šance tak jsem se tomu chvilku zase věnoval víc a popsal zážitky. Jako zálohu mám startovací kabely a Škoda asistenc.  

    Popravdě s kabelama jsem startoval mou Fabkou zatím jen šéfovo Mondeo.B) 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Dalsi uzivatel (praje si zostat v anonymite), ktoremu ferda potlacil rekuperaciu, mi poslal logovane hodnoty. Spravil som jednoduchy graf zmien napatia. Tymto mu verejne dakujem za jeho cas a ochotu :palec2:

    https://ibb.co/ZMTHfqB

    trackLog-2019-dub-07_11-18-26.csv

     

    Ak sa najde niekto sikovny a ochotny, moze nam sem hodit na porovnanie jeho log pri odpojenom konektore. @Martab chce sa ti?

    Edited by sk0d@
    • Upvote 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @ski1961 chapem ze niektori maju obavu co sa tyka dlhodobeho odpojenia. Kazdy ma pravo si robit so svojim autom co chce. Myslel som to tak, ze staci jednorazova jazda s takto odpojenym konektorom. Nemyslim sporadicke logy stavu baterie u stojaceho auta. Jeden plny log jednej jazdy, kde je vidno napatie v sieti a jeho pripadne vykyvy.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @sk0d@ Taky by to chtělo komentář k tomu grafu. Minimální hodnota okolo 13.5V je dobře nebo špatně? Totéž vy výkyvy směrem nahoru. Rekuperace při brzdění je tam správně/žádoucí? Tyhle skoky nejsou vidět v první čtvrtině - důvod?

    Edited by bouchy
    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tohle je na prd. Chce to dvě ještě lépe tři auta jedoucí za sebou po stejné trase. Jedno bez úpravy, druhé s úpravou jednotky a třetí s odpojeným kabelem :)

    Já jsem zatím bez úpravy. Jsem ze středních Čech ale jelikož mě po tolika měsících uz opravdu zajímá kde je pravda, jsem ochotný kamkoliv v rámci ČR na vyzkoušení přijet. Ale až v létě až se vrátím že služební cesty. 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    @bouchy pri vsetkej ucte k foru a uzivatelom, komentovat nebudem nic. Mal som tu obcas vymeny nazorov ci uz s "komercnymi" kodermi, majitelmi fordov co tu pisali nezmysly od veci a pod. Casto som sa nechal uniest, pouzil ostrejsie slova a isty admin mi dal uz min. dva docasne bany. V inych temach u inych uzivatelov to toleruje, ale to uz je na inu debatu.

     

    Anonymny uzivatel mi poskytol jeho data, mate ich v cistej podobe v tej tabulke. Ja osobne som nemal este moznost namerat to osobne na Fab3 alebo Oct3. Mam len meranie odpojeneho konektoru na mojom Golf7 a tam je napatie skoro konstantne.

     

    Ci to potlacenie rekuperacie upravou parametrov ma zmysel? To si vyhodnotte sami -_-

     

    @OtaH pomalicky na nieco prideme, ked kazdy prida svoje fakticke technicke informacie. Netreba hned rozdavat prdy. Zorganizuj / analyzuj ak mas chut cas a vidis vobec nejaky zmysel v tom.

    Edited by sk0d@
    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×