Jump to content
Akrub

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.

Recommended Posts

před 25 minutami, pkey napsal:

@milanxx nějak jsem Tě nepochopil. Pokud jsou v TP hodnoty emisí (co2), které pak auto nakonec není schopno splnit i bez zmiňovaných úprav, jak potom může projít STK?  

Tam přece nikdo CO2 neměří, měří se totiž CO.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V TP jsou uvedeny hodnoty co2 v g/km, v protokolu je samozřejmě hodnota CO. Reagoval jsem na @milanxx , který na můj dotaz odpověděl s odkazem na co2, ale není to odpověď na mou otázku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mě napadlo, s tím nabíjením v a mimo auto. Když napíchnu na baterku v autě nabíječku a zabouchnu kapotu a zamknu. Má ta gateway na - polu nějaký buffer? Protože ŘJ auta usne. Protože jinak by to bylo jedno jestli nabíjím v autě nebo mimo. Jen jsem zjistil, že po ukončení nabíjení nastartuji, tak volnoběh je na 1300ot a až za chvíli spadne na 750.   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem ve Fabii 3  měl baterku odpojenou asi půl hodinky na zkoušku a po zapojení vše podle servisního manuálu ok. Nastavení hodin a vše šlapalo v pohodě. V současné zimě jena jízda za 6 týdnů když baterka spadla na 12,3V samovybíjením, po jízdě 50km opět 12,7V. Tak zatím neřeším nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Protože jezdím kratší cesty ca 30 - 50, málokdy 100 km, vždy po zaparkování v garáži připojím nabíječku (Lídlovka) a nechám připojenou do další jízdy.  Nedávno byl v Penny měřák do zásuvky, tak jsem ho koupil, ale co ukazuje za jízdy, může kontrolovat pouze manželka, protože zásuvka je utopená v tunelu, že na ni nevidím. Dnes jsem po odpojení nabíječky měřil napětí na svorkách baterie a multimetr ukazoval 12,95 V. Potom jsem zasunul ten voltmetr do zásuvky a ukazoval 12,55 V. Kontrola napětí v zásuvce multimetrem také 12,55 V. Kde je těch 0,5 V ? Může mi to někdo znalí vysvětlit.

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holt pokrok evidentně nezastavíš. Po každé jízdě dávat na nabíječku, to mně osobně přijde jako hodně úzkostlivé chování.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomněl jsem napsat, že jezdím většinou jednou za týden. Jsem už v seniorském věku a do práce jsem přestal jezdit v 70 letech. Takže moc důvodů k výletům přes zimu není. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voltíky mizí v přechodových odporech. Několik kontaktů a pár metrů vodičů v cestě, ty mají taky nějaký odpor. Jinak rozdíl je 0,4V ne? A s tím dobíjením po jízdě je dobrá věc proti sulfataci, ale musí se to dělat od začátku. Začít třeba po 3 letech už nic nezachrání.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milanxx Myslel jsem si, že v tom budou přechodové odpory, ale protože někde na fóru jsem četl, že ta zásuvka není určena pro zapalovač, tak jsem si nebyl jist. Auto bylo uvedeno do provozu 6/2018 a s tou nabíječkou to praktikuji od poloviny prosince, takže předpokládám že k výrazné sulfataci ještě nedošlo. Tohle auto jsem koupil z důvodu totální likvidace předchozího vozu (Mégane 1.4 Tce) jedním pozorným řidičem v Octavii. Jo máš pravdu 0,4 V.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 hodinou, pkey napsal:

Protože jezdím kratší cesty ca 30 - 50, málokdy 100 km, vždy po zaparkování v garáži připojím nabíječku (Lídlovka) a nechám připojenou do další jízdy.

Alternátor by měl dobít energii potřebnou k nastartování během prvních 10-ti minut běhu motoru. Pak už jenom krmí spotřebiče a udržuje. Nechat auto týden stát bez nabíječky by mu taky neuškodilo. 

Ale jestli máte dobrej pocit, že pro auto děláte maximum, proč ne. :excl: Já osobně si myslím, že přehnaná péče spíš škodí :excl:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pkey ona ta zásuvka je pro zapalovač. Tedy přívod pro ni. Aby ale zapalovač fungoval je nutné ji vyměnit protože v ní chybí záchytné plíšky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tomik.cesko Ano, bohužel to platilo, když auta nepoužívali rekuperaci, dnes bohužel už dávno neplatí, že se baterie dobije a pak už jen udržuje.

  • Like 2
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@milanxx Ještě že jsem nekuřák a nemusím řešit další doplatkovou výbavu. Ale zajímalo by mě, jak si to myslel s připojením nabíječky a zabouchnutím kapoty. Kudy bys tam chtěl dostat kabely se svorkami ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty kabely nabijecky jsou uzke, vejdou se vepredu do skviry mezi kapotou a karoserii.

  • Upvote 2
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nečudujem sa @pkey  robí dobre, na rady ako že týždeň auto stojí a prejde pár km a dobije bateriu je nezmysel, nemá šancu, merajte a potvrdí sa čo píšem.

 

Lidlacka nabíjačka má dostatočne tenké drôty aby sa dali akože privrieť popod kapotu, nehrozí nič ak sa rozumne umiestnia, robím to tak tiež.

 

Dosť som sa nalaboroval, a zisťoval ako odstaviť rekuperaciu v okolí nieje nikto kto by to vedel a do Strakoníc je ďaleko.

 

Fakt overený spôsob ako na ňu najjednoduchšie vyčúrať a nič sa nestane je odpojiť z - svorky ten káblik.

Nastane to že batéria sa bude nabíjať 14.5 - 14,7 V

Hodí chybu že nemá signál z merania ale po pripojení sa zmaže chyba a všetko funguje ako predtým s rekuperáciou.

Edited by Eric_
  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potvrzuji že vytáhnutí kabelu by opravdu nemělo nic zlého udělat. Jako ověřenou možnost mi toto nabídli v Motopoweru když jsem se telefonicky ptal na možnosti vypnutí start-stopu včetně rekuperace. 

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Upvote 3
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já zkouším 4W solární panel určený pro auta. Dal bych vám odkaz na konkrétní model, ale už ho neprodávají, nicméně zde jeho silnější verze: https://www.ecoprodukt.cz/solarni.nabijecky/solarni.nabijecka.12v/prenosny.amorfni.solarni.panel.12v.7w.

Baterku to, k mému velkému překvapení, udrží (i ta 4W verze), nicméně bylo třeba upravit přívodní kabel, protože soudruzi v Číně dali do konektoru (zástrčky do "zapalovače") pojistku jen 0,5A a nějak jim nedošlo, že i když je v panelu dioda, aby se přes něj auto nevybíjelo a že 4W panel dává max 0,330 A, že tomu konektoru přijde naproti min. 10A z auta, takže pojistka šla do kopru při prvním zapojení. :-)

Ale po úpravě samá pozitiva a sociální jistoty. (kdyby byl zájem o návod k úpravě, samo, že dodám)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Eric_ Jsi si jistý, že při zpětném připojení toho konektoru na -svorku se automaticky vymaže ta chybová hláška? @osobne psal, že přes caristu si tu chybovou hlášku vymaže....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Až pojedu do porsche v ČB tak se schválně zeptám mechoše, jestli o tom už slyšel. :D Docela by mě zajímalo, jestli se SS opravdu vypne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Znedlob upřímně..co čekáš za odpověd od AS ? u nich je problémem úplně všechno...odpojením toho konektoru na -polu baterie se samozřejmě S/S vypne a tím i rekuperace..už dost lidí z různých skupin takto jezdí i přes rok a žádná katastrofa se nekoná..

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, já tam pár lidí znám, takže mi to neřeknou stylem AS pro běžné lidi :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Znedlob ok..tohle se diskutuje v mnoha skupinách..to že se tím vypne S/S a rekuperace je jasná věc..otázkou je, jestli to něčemu tak vážně škodí..a tady se pouze jen spekuluje..

Edited by ski1961

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...