Jump to content
Akrub

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.

Recommended Posts

Já to chápu, je totiž levnější a ty dva roky většinou vydrží.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reklamovat je potřeba nikoliv baterii, ale její nekompatibilitu s autem. Tedy to auto je vadné pokud mi ničí baterku, asi jste se ve výrobě spletli a namontovali nevhodný typ, a nebo v autě zapli funkci / nastavení pro jiný typ baterie. Ani bych se nedivil kdyby to konstruktér takto zamýšlel a pak se na to zapomnělo popřípadě se chtělo šetřit bez znalosti okolností. Přece jsme vždycky používali levnější baterie a nikdy nebyly problémy... Velkej podnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já na to ale nemám, se nervovat v servisu s reklamací, něco jim tam vysvětlovat, pak si stěžovat na zamítnutí reklamace, podávat žaloby k soudu, platit za znalecké posudky, advokáty, apod. Vypojil jsem konektor a jsem v klidu.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@runner tak to reklamuj...len tu polemizujes a skutek-utek? Ak ta bavi byt bez auta, papierovacky a behanie, kludne. Ale asi tazko v tomto pochodis. Vypisovanie na fore ti nepomoze... 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 10 hodinami, runner napsal:

Reklamovat je potřeba nikoliv baterii, ale její nekompatibilitu s autem. Tedy to auto je vadné pokud mi ničí baterku, asi jste se ve výrobě spletli a namontovali nevhodný typ, a nebo v autě zapli funkci / nastavení pro jiný typ baterie. Ani bych se nedivil kdyby to konstruktér takto zamýšlel a pak se na to zapomnělo popřípadě se chtělo šetřit bez znalosti okolností. Přece jsme vždycky používali levnější baterie a nikdy nebyly problémy... Velkej podnik.

A co třeba taková reklamace normované spotřeby uváděné automobilkou a skutečné spotřeby vozidla, nešidí nás tam  automobilka na stejném principu? Není toto taková malá dieselgate? A co proklamovaný START/STOP systém, není třeba podle této filozofie žalovat třeba EÚ, že donutila automobilky pomocí takového nesmyslu fiktivně snižovat spotřebu, potažmo emise?  A není případ baterie a jejího dobíjení v principu to samé?A co třeba čokoládu, která vůbec není čokoláda, protože neobsahuje žádné kakaové boby atd, atd......

Nu tedy reklamujte, když chcete a máte na to nervy.  Takovýchto věcí na tzv. reklamaci  zrovna teď najdu tisíce a tisíce...........

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 12. 3. 2019 na 15:09, janci47 napsal:

Mám síce S3, takže z časti off topic, ale myslím že rekuperácia je nastavená rovnako vo viacerých modeloch Škoda, poprípade koncernu VAG. Vo vlákne na S3 sa spomínalo, že rekuperácia sa vypne pri teplote nižšej než +5°C. Nie je to však pravda, viackrát som si všimol, že aj pri teplote +2,5°C mi rekuperácia stále fungovala a napätie sa pohybovalo medzi 12,3V-12,9V, či už som šiel adaptívnym tempomatom alebo klasicky. Takže vonkajšia teplota nie je garancia, že sa rekuperácia vypne.

Já teda nevím jak je to s tou teplotou, ale myslím si, že je celkem jedno, kolik stupňů je venku. Baterka je v motorovém prostoru, kde je po několika kilometrech jízdy díky teplu od motoru podstatně jiná teplota, než venku. Nedivil bych se, kdyby v blízkosti baterie byl snímač teploty, a ten by umožnil řídící jednotce zapnout rekuperaci v případě, že je venku teplota třeba zmiňovaných 2,5 st., ale teplota baterky je už třeba 7 st. Nebo se mýlím? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Venkovní teplotu to bere bezesporu v potaz a jak se dostane pod nulu, tak se rekuperace vypíná a nastupuje nabíjení trvalým napětím 14,5 - 14,6 V. Na mínus pólu aku je snímač s tím slavným konektorem a literatura uvádí, že to snímá teplotu, procházející proud a napětí aku. Podle mého názoru je to ale jen bočník na snímání proudu a ostatní hodnoty si řj dopočítá s pomocí ostatních snímačů, tedy i venkovní teploty. 

 

Pokud ten konektor vytáhneš, tak to dobíjí stálým napětím, ale i to se lehce reguluje podle venkovní teploty, stejně jako u starších aut bez ID.

Tohle jsem naměřil na svém autě při vytaženém konektoru:

Při 0° a níž je cca 14,5 - 14,6 V  

při +3° je cca 14,3 - 14,4 V 

při +6° je cca 14,2 - 14,3 V 

při +9° je cca 14,1 - 14,2 V

při +12° je cca 13,9 - 14,0 V

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
V 16. 2. 2020 na 12:24, Jarda-k napsal:

Venkovní teplotu to bere bezesporu v potaz a jak se dostane pod nulu, tak se rekuperace vypíná a nastupuje nabíjení trvalým napětím 14,5 - 14,6 V. Na mínus pólu aku je snímač s tím slavným konektorem a literatura uvádí, že to snímá teplotu, procházející proud a napětí aku. Podle mého názoru je to ale jen bočník na snímání proudu a ostatní hodnoty si řj dopočítá s pomocí ostatních snímačů, tedy i venkovní teploty. 

 

Pokud ten konektor vytáhneš, tak to dobíjí stálým napětím, ale i to se lehce reguluje podle venkovní teploty, stejně jako u starších aut bez ID.

Tohle jsem naměřil na svém autě při vytaženém konektoru:

Při 0° a níž je cca 14,5 - 14,6 V  

při +3° je cca 14,3 - 14,4 V 

při +6° je cca 14,2 - 14,3 V 

při +9° je cca 14,1 - 14,2 V

při +12° je cca 13,9 - 14,0 V

K měření teploty v baterii se používá teplotní senzor NTC integrovaný v J367. Protože čidlo teploty NTC je připojeno přímo k baterii, lze jej použít ke spolehlivému stanovení teploty baterie.

Není to z mojí hlavy, ale reaguji na tvrzení, že ostatní hodnoty si Ř j dopočítá.....

Čidlo u aku - pól a zapojení.pdf

Edited by cisarnero
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jj podle toho odkazu to vypadá, že to tak je. Taky se tím vysvětluje, že když jsem ještě měl konektor připojenej, proč mi to v mrazu psalo velmi dlouho "provozní teplota nedodržena" a do baterky to stále pralo 14,8 V. U Rapida mám aku v zavazadelníku pod rezervou a tam se ohřívá pomalu...

 

Nicméně když se konektor odpojí, tak to bere v potaz venkovní teplotu a podle ní se řídí výše napětí jak jsem psal výše.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konečně jsem se dočkal dodávky Autobaterie Tester Bluetooth BM2 Monitor Baterie 12V Battery Analyzer nabíjení Startovací zkušební napětí Test na Android IOS Telefon.

Objedáno 7.2. 2020 na Aliku dodáno dnes 25.3.2020. Délku dodání asi ovlivnil čínský Nový rok a corona vir, A já budu moci zkusit zapojit až za 14 dní. Asi bude funkční hodnocení 4,9.

V současnosti za US $17.66. Najdete na této adrese https://www.aliexpress.com/item/32795599603.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.7d094c4dYl5qJ1.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tak tester baterie zapojen a provizorně umístěn do obalu batere. Zapojení i připojení na mobil jednoduché. Zatim zkoušeno bez jizdy.

IMG_20200328_121852.jpg

IMG_20200328_121907.jpg

Screenshot_20200328-122245.thumb.png.f79cf7033fc88183eb413e0653a18f31.png

Screenshot_20200328-122227.png

Screenshot_20200328-122215.png

Edited by ralff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...