Přejít na obsah

Dobíjení autobaterie - nabíječka, startovací zdroje apod.


Akrub

Doporučené příspěvky

Díky za rady, bylo by to fajn , kdybych nějak víc cestoval. Ale na týdení jízdy pro nákup, zhruba 12 km tam i zpět a v létě jednou měsíčně Praha - J.Hradec a zpět na pravidelný " slet důchodců " , je mi totiž právě dnes 80 let tak to se mi nevyplatí. Za ty peníze pořídím skoro 3 baterky což je už pravděpodobně doba nad moje životní možnosti. Tak budu dobíjet jak doposud a snad to se spolubydlícími zvládnu. Prozatím je klid.

Moc děkuji za snahu a pochopení.

Pavel

Editováno: , autor: prknapav
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím tady, trochu to tady oživím, doufám, že nebudu za " Plha se hlásí ". Před 3 měsícema jsem tady v diskuzi pročítal nabíjení a vše s tím spojené. Moje MODRÁ 6/2017, 

cca 62 500 km, odpojený konektor na mínus pólu 3 roky, baterie původní, vše OK. K věci, minulý týden jsem zajel do servisu Autosalón Klokočka Řepy, pro info ohledně dobití baterie mimo vůz. Odpověď, že není problém. Tak jsem učinil, doma v paneláku baterii dobil a po 8 hodinách vrátil do auta. Přes diagnostiku OBDeleven proskenoval řídící jednotky a promazal 2 chybové hlášky ( ztráta napětí a chyba na sběrnici ŘJ - ta druhá je pokaždé, neboť indikuje odpojený konektor na mínus polů baterie ).  Bylo ještě vynulované denní počítadlo a toť vše. Tak snad jsem přispěl k dobré veci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pridam sem aj ja moju skusenost.......Fabia 3 02/2017,konektor cele roky zapojeny,bateria stale povodna,najazdene 82000 km,tak 2x do roka ju preventivne v aute dobijem,naposledy pred servisom,kde mi oznamili,ze bateria je paradoxne slaba/a to som ju vecer predtym doplna dobil/...takze,neriesim,jazdim,extra sa bateriou nezaoberam,ak klakne,bude nova....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Po delší době se zde znovu hlásím a vlastně navazuji na předešlé tema. Chci se pouze zeptat ohledně baterie na to, že při mojím malém ježdění, t.j. nákupy jelikož již špatně chodím, a v létě pouze každý měsíc jednou kolem 300 km jednorázová jízda. Baterii jsem koupil asi tak 2,5 - 3 roky. Papíry jsem někde zaoložil takže přesně nevím. Jet to BOSCH, přímo určený pro STOP - START. Pravidelně jednou za 4 týdny dobíjená. na radu z tohoto fora. Při zahájení provozu se dobijela tak na 12,7 - 12,6. Nyní ji již nedobiju více než na 12,44 a dobíječka již svítí zeleně. Používám švedskou dobíječku, udajně jednu z těch lepších na našem trhu. Chápu, že baterka stárne. Pouhý dotaz zde zkušenějších , kdy již přemýšlet o nové, aby vás nenechala ve štychu. Jsem invalida ( amputace pravé ruky v zápěstí) a teď se přidaly záda a tím i nohy a auto je pro mě v mých 81 letech velký pomocník a vyplatí se mě potížím předcházet. Ještě doplním Jedná se o FABII 3 1,2 TSI 81 KW  AUTOMAT     STOP - START (ten je ale odpojený, auto se lépe při jízdě dobijí- také rada zde z fora) . Moc prosím o vaše názory.

Velké díky    Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@prknapav Máš možnost změřit voltmetrem (multimetrem) velikost dobíjecího proudu (opravuji, správně to má být napětí)? To by Ti hodně napovědělo, tedy když je dobíjecí proud z alternátoru do baterie přiměřený tj. něco mezi cca 13-14.5 V při dejme tomu 2000 otáčkách (měřeno u stojícího vozidla a zapínají se při tom  minimálně hlavní tlumené světlomety), tak tam problém není, ale pravděpodobně  je v baterii. To, že má člověk  baterii starou třeba jen 2-3 roky, má správné a funkční dobíjení a má i vypnuté  tzv. inteligentní dobíjení, tak to ještě neznamená, že baterie by měla být jistojistě v pořádku. Dnešní baterie kupované jako druhotné (tedy ne přímo pro automobilky do výroby), jsou kolikrát i špatně skladované a dobíjené až těsně před prodejem (pak nevratná sulfatace), jednak dnešní výroba baterií pro sekundární trh je značně kvalitativně kolísavá (potvrzeno několikrát mým známým prodejcem). Hodně by tě napovědělo, kdyby jsi měl možnost změřit i vnitřní odpor baterie ( jsou na to měřáky baterie za cca 1500,- Kč, nebo někdo se známých přístroj třeba má). Baterie ve výborném stavu má mít odpor do 5 miliOhmů, dobrá baterie má mít něco mezi 5 až 10 miliOhmů,  baterie na konci života, ale ještě jakž takž funkční má něco mezi 10 až 30 miliOhmy a baterie  na vyhození má  přes 30 miliOhmů.

Koupě dobré baterie je v dnešní době, kdy výrobci šetří za každou cenu, spíše sázka do loterie, takže jedna baterie  Ti  vydrží právě ty 2-3 roky a ta samá značka baterie o stejných parametrech , třeba i ze stejné výrobní série Ti vydrží  při stejném používání a podmínkách  třeba 5-6 let. Poctiví prodejci  (bohužel jsou asi v menšině) došlé baterie od výrobců proměřují jednu po druhé a ty již z výroby pochybné jim vracejí (hrozná  a časově náročná práce, když ti přijede náklaďák baterií třeba o 5-ti paletách, to pak přeskládáváš tuny olova), ti ostatní prodejci max. baterii dobijí a v pohodě všechny prodají.

Obyčejný člověk nemá moc možností, jak neomylně padnout na  dobrou baterii při jejím koupi, ledaže by prodejce kupujícímu umožnil třeba to změření vnitřního odporu, což ledasco napoví, ale taky to není 100%  zaručená metoda.....

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za obsáhlé vyjádření, musím si naštuvat co s tím mým přístrojem všechno mohu změřit. Taky nebyl úplně laciný a nechal jsem si ukázat pouze jak změřím baterku, její nabití. Přitom přepínač na ruzné funkce má asi 8 poloh. Snad najdu ještě návod.

Ještě jednou díky.
Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, DušanV napsal:

@prknapav Máš možnost změřit voltmetrem (multimetrem) velikost dobíjecího proudu? To by Ti hodně napovědělo, tedy když je dobíjecí proud z alternátoru do baterie přiměřený tj. něco mezi cca 13-14.5 V při dejme tomu 2000 otáčkách (měřeno u stojícího vozidla a zapínají se při tom  minimálně hlavní tlumené světlomety)…

 

Jen by jsem si dovolil podotknout, že elektrický proud je fyzikální veličina udávána v jednotkách A (ampér).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 7 hodinami, prknapav napsal:

Při zahájení provozu se dobijela tak na 12,7 - 12,6. Nyní ji již nedobiju více než na 12,44 a dobíječka již svítí zeleně. Používám švedskou dobíječku, udajně jednu z těch lepších na našem trhu.

Jestli by nebylo lepší použít nějakou hloupou nabíječku, která se nebude vypínat, když si vzpomene. 😉

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ujišťuji, že mám i tu a obě mají stejné výsledky. Ten předpoklad jaký máte vy jsem měl také a proto jsem investoval do současné nabíječky a asi to byla zbytečná investice. Snad pouze ne proto, že s touto se dá zjistit i pár dalších údajů. V nabíječce to neni. Největší pravděpodobnost je že baterka již slábne. A podle toho co se zde dovídám, tak se to vlastně odhadnout nedá, kdy již by mohl hrozit konec baterky. Asi ode mě blbá otázka. Ale všem děkuji za snahu.

 

Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...