Přejít na obsah

Odírání laku těsněním dveří


Woody

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Komunikace s ŠA ohledně těsnění:

 

Vážený pane Brojere.
Děkuji za odpověď. Bohužel neřeší problém, který je jednoznačně způsobený konstrukční vadou. O pravidelném čištění těsnění od nečistot není v manuálu k vozidlu žádná zmínka. Pouze o ošetřování těsnění vhodnými přípravky proti přimrznutí. Výrobce vozidla navíc nemůže nutit uživatele k čištění těsnění pokaždé, když se auto zapráší, což v případě parkování na ulici je po umytí vozu klidně za dva tři dny. Těsnění v inkriminovaném místě totiž stírá nečistoty ve větším množství, než jinde po obvodu okenního rámu dveří. Také když se podívám na jiná místa, jsou bez poškození. Pokud tvrdíte, že těsnění je měkké a lak tvrdý, i malé množství špíny by nemělo toto udělat, pokud by to bylo místo styku těsnění s karoserií správně navrženo a odzkoušeno. Odřeniny jsou také možná způsobeny tím, že dveře se při provozu pohybují mikropohyby nahoru dolů a konec těsnění se zarývá do laku. A to prostě sebetvrdší lak nevydrží. Ono je to i vidět na poškození laku, kdy jsou tam místa vysloveně s prohlubněmi v dolní části, kde končí těsnění a pak vodorovné stopy, vzniklé při zavírání dveří v oblasti cca 5 cm nad prohlubněmi. Pokud se postižená část auta přelakuje, dá se "nové" těsnění a závada se bude opakovat (což je dle mého soudu více než reálné) jsem zvědav, jak se bude situace řešit. Dalším přelakovaním? A pokud odmítnu opravu přelakovaním, přijdu o záruku na prorezivění karoserie v tomto místě.

Prosím tedy, aby se ŠA k problému postavila čelem a začala řešit tuto konstrukční vadu ne alibistickým upozorněním do manuálu pro uživatele, ale systémově úpravou problematického uzlu těsnění-karoserie.
Rád bych, aby oprava poškození na mém voze byla provedena již s aplikací úpravy těsnění, aby se předešlo opětovnému poškozování přelakované karoserie.

Děkuji předem za vstřícnost firmy Škoda Auto při řešení reklamace.
S pozdravem
M

 

Vážený pane M,

děkujeme Vám za odpověď a k podnětu od Vás sdělujeme: protože vozidlo se po koupi stává majetkem kupujícího, nemůže jej výrobní závod nutit a také jej nenutí nakládat s ním dle vlastního uvážení.
Podmínky platnosti záruk jsou uvedeny v Servisní knížce, kapitola: Záruční list na nová vozidla Škoda. Pro informaci proto citujeme z těchto podmínek, viz. Odstavec:

Záruka se nevztahuje:

› na vady vzniklé vnějšími mechanickými nebo chemickými vlivy a poškozením a dále nedbalostí uživatele
› na poškození a závady způsobené násilným překonáním zamykacích dílů a zabezpečovacích systémů vozu nebo vzniklé v souvislosti s ním
› na poškození způsobená havárií, dopravní nehodou nebo nárazem či živelnou pohromou (krupobití, zaplavení vozu apod.)
› na přirozené provozní opotřebení, na vady způsobené neodborným zacházením, nedostatečnou údržbou nebo úpravami neschválenými výrobcem ŠKODA AUTO a.s.

Pokud tedy není uvedené těsnění čištěno od na ulpělých nečistot, dojde zcela zákonitě k probrusu laku a to mechanickou cestou. Záleží však na rozhodnutí každého majitele vozu, zda včasnou údržbou tomuto poškození zabrání.

S pozdravem,

Mgr. Bohuslav Brojer | PAT/2 – Péče o zákazníka
ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic

 

Vážený pane Brojere.
Děkuji za odpověď. O automobil se starám zodpovědně a údržbu karoserie od špíny v žádném případě nezanedbavám. Vůz myji ručně cca 1x týdně (stojí na ulici, manželka mě kolikrát peskuje za to, že je to moc často), vč. vnitřních části dveří a rámů oken a dveří, voskuji min. 2x za rok, hlavně před zimou a na jaře. Co mám pro udržení čistoty udělat více?

Jak má uživatel ovlivnit fakt, že karoserie se během delší cesty ušpiní, těsnění setře špínu při prvním zavření dveří a tím pádem může uspělá nečistota začít pracovat na laku do doby než má uživatel možnost těsnění umýt? Což může být i dost dlouho, např.v zimním období.

A znovu podotýkám, v sekci manuálu údržba není o čištění těsnění, resp.sametky na vnější straně dveří od nečistot ani slovo. Pokud je to problematická část vozu (což evidentně je), měl by na to být uživatel výrazně upozorněn (jako je tomu v jiných důležitých případech v rámci manuálu).

Dále chci podotknout, že většinu cest z doposud najetých 31000km jsem absolvoval sám nebo ve dvou lidech. Takže zadní dveře se moc neotvírají. Když už jedeme ve třech třetí osoba sedí vpravo. Jak mi tedy vysvětlíte, že jsou poškození stejná vpravo i vlevo? Už je znám případ člověka, kterému místo poškození laku přelakovali, dali nové těsnění a po příjezdu domů byly v místě opravy opět černé nesmazatelné stopy a to na obou stranách, které lakovna musela rozleštit. Jistě si tento případ můžete vyhledat v reklamačním systému.

Mám zájem na jediné věci: mít vozidlo v pořádku (i ve smlouvě o úvěru od Škofinu musím o vozidlo pečovat svědomitě, aby se nesnížila jeho hodnota) a do budoucna zabránit opakování vady. Bez pomoci výrobce to ale půjde dost těžko.


S pozdravem
M

 

..... bez odpovědi ŠA .....

 

Vážený pane Brojere.

Je nějaký nový posun v řešení těsnění? Velké množství vozů koncernu, které jsem viděl jezdit v Číně jako taxi (tzn. bratranci evropského Rapida a bratři toho čínského - VW Jetta a Santana), trpí špínou o mnoho více než auta v našich relativně čistých evropských podmínkách. Jenže v Číně nikdo nějaký ten šrám nebo odřeninu laku moc neřeší. A tak je otázka, jestli bude nějaká vůle se tímto problémem vůbec zabývat.....
MB

Vážený pane M,
děkujeme Vám za e-mail. Ohledně Vašeho dotazu jsme se obrátili na příslušné oddělení naší firmy a obdrželi informaci, že v současné době o inovaci dveřního těsnění vozidel Škoda Rapid Škoda Auto neuvažuje.

S pozdravem,
Mgr. Bohuslav Brojer | PAT/2 – Péče o zákazníka
ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a můj aktuální stav po 4 měsících od podání reklamace a čekání na řešní je takový, že lakování jsem odmítl, mám na záruku vyměněná obě těsnění 5. a zatím poslední verze z července 2013. Nic jsem nemusel podepisovat, že se zříkám záruky na prorezivění karoserie v tomto místě, jak původně vyhrožovali. Je pravda, že nová sametka je taková sametovější a těsnění měkčí. Uvidíme holt dál, jestli se bude prodřenina zhoršovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jestli to je tím, že se o auto nestaráš je nesmysl. Kdyby to bylo špatnou údržbou, tak to bude po celém obvodu. Něco podobného teď řeším s okny na domě, tak mám různé věci podrobně nastudované. Pokud ti to jednou uznali jako reklamaci, tak podruhé neexistuje zamítnout že se na to záruka nevztahuje.

 

Já byl na reklamaci začátkem listopadu. Rýhy nalakované, těsnění nové. Volali ze servisu, že je to hotové. Přijel jsem auto převzít, kontroloval a nebylo vůbec poznat, kde to bylo lakované. Snad jednu vadu to mělo. Svítilo sluníčko a bylo vidět, že na jednom sloupku je vidět ta rýha znova. Divil se tomu i vedoucí lakovny, jak je to možné, že to bylo lakované a je to tam znova.  Zkusili to přeleštit a již to nebylo vidět. Po cca týdnu jsem jel do servisu, že se to tam objevuje znova, servisák to viděl, ale prý je to málo na reklamaci. Dnes po cca 3měsících je to viz foto. Na konci měsíce jedu na výměnu oleje, tak jsem zvědavý co oni na to.

Údajně jsem dostal nejnovější těsnění, které už to nedělá. Jo a nové těsnění mi vrže od výměny a to i teď v zimě!

 

Do škodovky jsem psal, ale bez odpovědi.

Miklisku, pokud by jsi chtěl ještě napsat p. Brojerovi, mohu ti poslat vin a fotky můžeš použít.

post-15711-0-91454800-1454483182_thumb.j

post-15711-0-88337300-1454483186_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aniž bych chtěl být nějakým špatným prorokem, zbytečná snaha, ty rejhy tam mám taky, čekal jsem jak dopadne více lidí a jak je vidět dopadli jak jsem čekal. Přelepím to tou průhlednou folií. A já být Miklískem, co jsem četl tu korespondenci, tak by si pan Brojer přečetl takové čtení, že by se z toho posral. Už jsem měl sám tu čest s ním kdysi řešit ten silentblok. Te´d řeším pro změnu, zatím jen se servisem, sekající se zadní stěrač a peripetie jako vždy a u všeho co jsem kdy musel řešit a že toho nebylo málo.Teď už mám po záruce a řeším jen to, co opravdu přestane fungovat, už na celou škodovku, jejich postupy, keci atd. nemám náladu. Divím se, že Miklis ještě stále má nervy na uzdě a je furt slušný, já už bych tolik slušný nebyl. Co ovšem vím jistě je to, že Škoda ( ač jsem byl vždy škodovkář a fanda) už nebude mým dalším autem. Zatím co cena stále roste, tak alespoň nějaká základní kvalita jde stále do prdele.     

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do Škodovky přece nemá cenu psát - to je akorát ztráta času. Závadu je možné reklamovat výhradně u prodejce a ten ať si to vyřídí, jak chce.

 

Řešení případného sporu o uznání záruky nově od února výrazně zjednodušuje toto:

 

http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/mimosoudni-reseni-spotrebitelskych-sporu-adr/

 

je to vpodstatě zadarmo a pokud se Vás tam sejde víc, tím rychleji se dočkáte nějaké nápravy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobré vědět, díky. Ovšem ty nevíš jak funguje rešení problémů u Škody, servis, to je ten partner se kterým bys to měl výhradně řešit stejně neudělá nic i když jde o jakoukoliv prkotinu bez odsouhlasení škodovkou. A někdy se stává, viz problém se silentbloky, že nějaký problém je tutlán i před samotnými autorizovanými servisy ze strany Škody a ty si pak neví rady jak problém vyřešit a v podstatě ti nepomohou, protože všechny doporučené standartní postupy AS nevedou ke zdárnému konci. U laku se rýsuje další hromadný problém, který bude také tutlán a třeba zase pomůže uveřejňování tohoto problému na FB škody atd. když běžná snaha o domluvu nepomáhá. Tak jak tomu bylo u silentbloku. Celou tu peripetii se silentblokem si můžeš přečíst v patřičném vlákně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Taky jsem měl problem s odíráním laku na hraně střechy těsněním a doprovázené divokým vrzáním , ale na dveřích od kufru (1,2TSI 63kW liftback leden2014). Reklamoval jsem to teď těsně před koncem záruky(týden). Jelikož to těsnění bylo součástí skla pátých dveří, domníval jsem se, že jen poštelujou uložení pátých dveří, ale nakonec mi vyměnili celé zadní sklo. Prý to ve výrobě špatně nalepili - dveře v karoserii byly dobře uložený... No a je po problemu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Protože panty štelovat nejde.... A docela se divím, že ti to uznali a vyměnili. Dveře nejsou zrovna levná položka.

A že se to odíralo se nedivím, protože tam se drží o mnoho víc sajrajtu, než na těsnění zadních bočních dveří, kde bych to moc nepředpokládal. Jsem už vyučen přístupem ŠA, stal jsem se otrokem a teď poctivě čistím těsnění dveří, nadběh zadního kola a hranu pátých dveří častěji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...