tomik.cesko Posted October 25, 2018 Posted October 25, 2018 před 2 hodinami, michal2009 napsal: Klííd zvedám všechny auta za nápravy přes 10 let. 1) když to zvedneš za vyprofilovaný bod, který je šroubem přichycen bezprostředně ke karoserii (nápravnice se karoserie v místě přišroubování logicky dotýká a není v luftu), zvedáš to za karoserii právě přes tu nápravnici (jako podložku). Nic se nemůže stát. Kdybys to zvedal za místo, které je v luftu, pak by se to nějak mohlo pokroutit. Proto jsem @Čečulák neporadil, kama to zvedat, protože z fotky není poznat, jak je nápravnice tvarovaná a kde se opírá o karoserii. Takže tím bereš auto ka kastli a ne za dutinu nápravnice. ................ Výše jsi psal, že zvedáš za "hrnec" (misku pružiny), teď za pouzdro se silentblokem, to už je jiná. Ale stejně si myslím, prahy jsou vhodnější. Quote
Čečulák Posted October 25, 2018 Posted October 25, 2018 Myslim, ze se toto tema zacina podobat diskuzi o zasterky ano / ne. Cekal jsem, ze nejakej profik nafoti spodek s ukazanym prstem pro mene zdatne....tady zvedat...ale asi to nedopadne. Quote
michal2009 Posted October 25, 2018 Posted October 25, 2018 před 3 hodinami, osobne napsal: Ja kdyz tam byl se sluzebakem kdysi, tak pod to najel zepredu hydraulickym zvedakem a zvedl cely predek (obe predni kola najednou). Ale je to uz asi 20 let, byla to Felicia Combi. Za co to tam zvedl, to tedy nevim. Tak se to zvedá pořád za nápravnici, když se kontroluje podvozek s vyvěšenými koly. Quote
michal2009 Posted October 25, 2018 Posted October 25, 2018 Přesně tak, ať si každý zvedá auto za co chce, nějaký základ je tu popsaný. Důležité je v případě zvednutí auta za nápravnici, aby se zvedalo auto za plné vyprofilované místo bez dutin, spojené přímo s kastlí. Ideál je najet na zvedací nájezdovou plošinu jako máme v práci, při běžném servisu. Jak je ale potřeba přezouvat, stejně to musím vzít na pojizdný zvedák a zvednout za napravnici, protože na té plošině auto stojí na kolech. @Čečulák nikdo ti takové místo univerzálně neporadí, protože každá nápravnice je jinak tvarovaná a na různých místech uchycená ke karoserii. Quote
Čečulák Posted October 25, 2018 Posted October 25, 2018 Nepotrebuji univerzalni radu, celou dobu se bavim o autu v nazvu teto sekce, tedy Fabia treti generace. Quote
michal2009 Posted October 25, 2018 Posted October 25, 2018 Mám O3, takže s tím ti nepomůžu. Pokud bydlíš u Brna, stav se, prohlídnu to. Nebo budeš muset počkat, jestli ti to někdo nafotí 1 Quote
osobne Posted October 25, 2018 Posted October 25, 2018 Tak se to zvedá pořád za nápravnici, když se kontroluje podvozek s vyvěšenými koly. Tam mi ale nic nekontrovali, jen menili pneu. Quote
Čečulák Posted October 25, 2018 Posted October 25, 2018 před 24 minutami, michal2009 napsal: Mám O3, takže s tím ti nepomůžu. Pokud bydlíš u Brna, stav se, prohlídnu to. Nebo budeš muset počkat, jestli ti to někdo nafotí Dekuju za nabidku, ale jsem relativne daleko, stredocech...na jare pod to vlezu az budu vracet letni a dle indicii najdu spravne misto... 1 Quote
liqid Posted April 5, 2019 Posted April 5, 2019 Já tuhle půjčoval origo hever pánovi, který mával u krajnice, protože prorazil kolo. Mile mě překvapilo, že ač hever vypadá hodně fórově, tak je plně funkční a jeho použití triviální. Quote
Martin Z Posted April 5, 2019 Posted April 5, 2019 Ja mam teda rapida a uz mnoho let hever pojizdak co sem kupoval kdysi na Favorita. Nikdy sem pak uz ty original nepouzival (pres Fabii, Octavku, atd) az letos jak sem daval letni kola vytahl sem ten origo z kufru, ze ho aspon prubnu a hle uz nikdy jinak. Je lehouckej, maka rychle a krasne sedne celist do vylisku na prahu. Musim taky uznat ac jsem se toho pred tim bal, ze je super. Quote
MilanHos Posted April 5, 2019 Posted April 5, 2019 Od přezutí na podzim na zimní, během zimy kdy jsem měl defekt na celou pravou stranu a teď přezutí na léto jsem origo zvedák měl v ruce celkem 6x. Už déle přemýšlím o pojízdném nízkoprofilovém, ochrannou gumu na prahy už jsem pořídil, ale samotný zvedák jaksi stále oddaluji, jelikož ten origo je dost fajn. Quote
Patrik1971 Posted October 14, 2019 Posted October 14, 2019 V 20.10.2018 na 18:30, michal2009 napsal: Proč auto zvedáte za prahy, když ho můžete zvednout za nápravu pojizdným zvedákem a vzadu za misku pružin? Nic pak člověk neničí. Pak nemusíte shánět podobné adaptéry, které plastizol a prah mohou stejně poškodit. A cim potom obnovit ten strhnuty plastizol?Je to niekde kupitelne,ci staci to iba zastreknut nejakym ciernym sprayom na podvozok? Quote
Wittmann Posted October 14, 2019 Posted October 14, 2019 Ta hmota, co tam je, se úplně obnovit nedá. Lze použít např. Body 930 či cokoliv "černého" Quote
Patrik1971 Posted October 15, 2019 Posted October 15, 2019 Tak som nakoniec pouzil Lidlacky Baufix...elasticka hmota na ochranu podvozku.Je to huste,taka ako nejaka gumova hmota,pri striekani to ma tentenciu sa tahat ako sopel,ale okamzite to schne a prilne k striekanemu materialu.Dal som to v 2 vrstvach s 20 min pauzou a vypada to na nerozoznanie od originalu. 1 Quote
Čečulák Posted April 28, 2020 Posted April 28, 2020 Mohu prosím podepřít F3 vzadu špalkem v místě co je uchycen tlumič a péro? Na lanko samozřejmě dám pozor. Děkuju. Quote
Johny.z Posted May 1, 2020 Posted May 1, 2020 Já používám tohle: https://www.colorshop.cz/ochrana-karoserie-c243/dinitrol-protect-super-447-sedy-1ltr-i1033/ jako podklad a pak přestříknout tímhle: https://www.colorshop.cz/ochrana-karoserie-c243/dinitrol-drohnex-440-sedy-spray-500ml-i5783/ . Ten sprej je totiž po vyzrání tvrdší. A to i po každé servisni prohlídce - také auto zvedaji za prahy. Quote
panet Posted January 23, 2021 Posted January 23, 2021 (edited) Dnes jsem koupil Fabii 3 s letníma gumama, tak se hrnu do kufru podívat na hever a ouha, nemá to rezervu, nemá to ani hever :-) . Mám ještě O2 a F1 - samozřejmě to můžu vyzkoušet, ale byl bych klidnější, kdyby mi někdo napsal, že ten nebo ten použít jde. Mám i hydraulický malý pojízdný, ale nemám na tom puk ani nic jiného, tak ten asi neklapne... Doplněno: Jo, ještě k tomu puku - ten zářez má být asi hluboký tak, aby vrch puku netlačil na práh, předpokládám správně? Aby ten vystužený plech držel v puku sám o sobě. Edited January 23, 2021 by panet Doplnění dotazu Quote
wirer Posted January 23, 2021 Posted January 23, 2021 Daj hydraulicky pod srubu ramena. Alebo pouzi z Fabky ci Oktavku. Nie je lahsie skusit ako cakat mozno aj tyzden na opdoved? Quote
panet Posted January 23, 2021 Posted January 23, 2021 Díky, já to pochopitelně zkusím a taky to píšu. Jenom jsem napsal, když mi to někdo potvrdí, budu klidnější - kdyby to měl někdo vyzkoušené, napíše např. jo, zvedák z F1 je stejné (mě se totiž zdá, O2 má ten tvar prohlubně jiný než F1), budu to mít jednodušší. To ale neznamená, že budu čekat týden, než mi někdo napíše... Quote
panet Posted January 23, 2021 Posted January 23, 2021 (edited) Mám ještě nějaké otázky, stran velikosti (přesněji asi hloubky) osazení ve zvedáku a toho "podélného výstupku na prahu" S dovolením jsem použil fotku uživatele Zwana (pokud by to vadilo, smažu). Dotazy: 1. Když to bude podle dokresleného obrázku - tedy ten zesílený šev leží na zvedáku a zvedák se neopírá o prah, nemůže se stát, že by se ten šev ohnul, zejména při použití hydraulického zvedáku, který pod auto musí najíždět a pokud by se "zadrhl" na nerovnosti, páčil by šev k sobě? 2. Kdyby byl žlábek v tom "puku" hlubší, opřel by se puk až o podběh - je to pevnostní problém? Ptám se, protože v jiném fóru ( u jiného auta, ale princip prahu stejný) někdo upozorňoval, že se to ohnout může a že se má zvedák opírat o práh. Rád bych v tom měl jasno, protože nevidím a nevím, jak ta výstuha v tom prahu je udělaná - umístěná. Díky Edited January 23, 2021 by panet upřesnění otázky "pevnostní problém" Quote
dafro Posted January 23, 2021 Posted January 23, 2021 Já koupil dva různé gumové puky. Jeden podobný, jako je na obrázku. Bohužel se pod vahou auta oba prohnuly a dojebaly ten nátěr ještě víc, než origo zvedák. Takže teď používám obyčejný hokejový puk. Ten se neprohne. Dá se použít i vhodný dřevěný klín, ale ten by mohl prasknout. Někdo tady na fóru doporučoval ještě vložit i kus tvrdé kůže, např. z pracovní brašny nebo staré duše. Nehledej v tom zbytečnou vědu. Stejně ten ochranný nátěr utrpí. Opření o podběh bych moc neriskoval. Quote
panet Posted January 23, 2021 Posted January 23, 2021 Ale já neřeším strach z poškrábání barvy, zajímá mě mechanická pevnost toho švu a jestli je to mechanicky odolnější, když se to o podběh opře, bez ohledu na barvu. Quote
Čečulák Posted January 23, 2021 Posted January 23, 2021 Origo hever se opira pouze o hranu, tim myslim je odpoved jasna nee... Quote
dafro Posted January 23, 2021 Posted January 23, 2021 (edited) Dílenské zvedáky taky. Jak říkám, nehledej v tom vědu. V servisu to taky nikdo neřeší a opírají to o hranu. Edited January 23, 2021 by dafro Quote
panet Posted January 23, 2021 Posted January 23, 2021 (edited) OK, díky za reakce. Pro zajímavost, ještě jsem narazil na YT na toto: https://www.youtube... Edited January 23, 2021 by panet oprava YZ na YT Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.