Přejít na obsah

Škubnutí při sešlápnutí plynového pedálu


Zavoznik

Doporučené příspěvky

Pozoruji u svého auta následující nepříjemné chování - když pozvolna pustím plynový pedál a pak jej opět normálně sešlápnu, tak to s autem mírně škubne.
Žádné šlapání na spojku nebo nějaká dlouhá prodleva. Prostě pustím plyn, sešlápnu plyn, a ucítím cuknutí.

Setkal se s někdo z vás s něčím podobným?

 

Hledal jsem na fóru, ale nic relevantního jsem nenašel. Napadla mne dvouhmota, ale vlastně si ani nejsem jist, jestli ji tohle auto vůbec má.
 

Editováno: , autor: Zavoznik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem si jistý jestli ta příčina toho škubnutí je přímo v motoru nebo jestli je někde mezi motorem a kolama. Tak jsem to dal sem. Ale jestli třeba Pawouk usoudí, že to patří jinam, tak to klidně přeparkujte.

 

Chtěl jsem v principu zjistit, jestli někdo neřešil něco podobného. Před tím, než s to půjdu řešit do autorizáku.

 

Taky bych chtěl případně požádat o doporučení nějakého solidnějšího SA v Praze a okolí. Chtěl bych si pokud možno ušetřít tu asertivní část rozhovoru, že žádně škubnutí nepozorují, případně že je to normální a že to mají všechny koncernové vozy (teda kromě těch pár porouchanejch co máme doma ...). Budu vděčný za jakýkoliv odkaz nebo případně za SZ.

 

Díky

Editováno: , autor: Zavoznik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtelo by to spise se zeptat v sekci motor - diesel - http://forum.skodahome.cz/forum/347-motor-16-tdi/ (at se dotaz neplete s benzinovymi motory)

 

Tady se to neplete vůbec s ničím, motory tu přece nejsou...

 

Nejsem si jistý jestli ta příčina toho škubnutí je přímo v motoru nebo jestli je někde mezi motorem a kolama. Tak jsem to dal sem. Ale jestli třeba Pawouk usoudí, že to patří jinam, tak to klidně přeparkujte.

 

 

Téma sleduji, ale je to zatím nerozhodně. Až bude víc informací, tak ho případně ho přesunu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě to Rapid dělá taky, už si tu více lidí stěžovalo, že spojka se chová prapodivně, že se fakt člověk musí hodně snažit, aby při přeřazování auto necukalo. Stačí i stát na místě a pustit spojku, ozve se celkem rána...

ano přídávám se taky sice to z autem necukne ale při povolování spojky to jakoby hlasitěji cvakne a dělá mi to hlavně když řadím 4. rs někdy to udělá jen u 3. rs   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

píčovina, škubání TSI je úplně normální, respektivě některý to dělají. U mě to dělalo vždy, když bylo auto nový, když silentblock bouchal i když byl vyměněný...

Jediná rada je fakt si hrát se spojkou... pokud si člověk nehraje, auto cuká a cvaká...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

TSI nebo TDI je fuk, celý motor i s převodovkou se hýbe dopředu a dozadu. Se spojkou to skutečně nemá nic společného.

Mám tenhle Rapid od nového, teď najeto 153.000km. Škubání začalo taky brzo, přímo ve škodovce mi měnili silentblok a hliníkový držák převodovky (byl prasklý).

Nyní měním pravidelně obojí a je klid. 

 

Stojí to za výměnu, škubání při jakémkoliv pohybu s pedálem plynu, je neuvěřitelně otravné. U rapida je to navíc okořeněné pohybem zádě nahoru a dolů :) ...

Je to stejné, jako když na jedničce oktávce nemáte v kondici reakční vzpěru motoru nebo její silentblok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Praveze toto by som aj usudzoval podla motorizacie.

Mam OII 1.6TDI, najazdenych 170tkm a od 150t km to zacinam tiez pocitovat. Riesili sme to na inom fore a u mna to pravdepodobne robia silentbloky. To beriem, auto ma 5 rokov a aj nejake kilometre.

Lenze ked som kupoval rapida, tak som robil skusobne jazdy na 1.2TSI, 1.6TDI a fabiu III 1.2TSI. Boli to rocne vozy s najazdom do 15t km, cize nove. Dizlak ani necukol a to myslim absolutne vobec, ale rapid aj fabka TSI cukali, resp po ubrati plynu a zoslapnuti plynu tam je nejaka vola.

Najpr som myslel, ze su to silentbloky, ale nie je mozne, aby mali 3 rozne auta, rovnakej motorizacie, s rovnakymi km vybuchane silentbloky:blink:

Podla mna je to vlastnost motorizacie 1.2TSI.

 

P.S: este doplnim, ze kolega ma Golf VII variant 1.2TSI, najazdenych 30t km a jemu to cuka tiez. Sice on to vobec neciti, ale ja ano :)

Editováno: , autor: Kyselinka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 29. 9. 2016 at 12:50, miklisek napsal:

To chápu. Ale máš najeto 153000km, což jen tak někdo z nás nemá. Takže to podruhé prasklo po kolika km - po 10, 20, 30, 40, 50, 60, 70 tkm? Jde o to, jestli je to únavový lom nebo zas nějaká konstrukční vada. 

Miklisek: první praskl hned během prvních 30 tisíc km, další vydržel cca 40 tisíc km. Řekl bych, že je to konstrukčně slabé místo a poté co se provozem "vychodí" silentblok jako takový, začne být namáhán více celý držák. Rozuměno, tvrdšími rázy a praskne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TSI mají slušně dimenzovaný ocelový držák, uchycený do dvou patek, které jsou součástí převodovky.

sq-6q0199111k-konzola-prevodovky-original_i81627.jpg

Diesely mají tento odlitek.

5755318322.jpg  

 

Takže resumé je že nám, TSI-čkářům, cvaká maximálně tak ten silenblok a prasknutí držáku silentbloku se bát asi nemusíme. TDI-čkáři se mohou zaměřit navíc ještě na ten držák. 

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...