Jump to content

závada EGR ventilu


Recommended Posts

Zdravím. Asi blbá otázka ale prosím kde se nachází EGR ventil u motoru CBBB? Je hned vedle měrky oleje nebo tam je pouze "chcípací" klapka? V servisu mi bylo řečeno že je někde dole pod motorem a hodně složitá výměna. Svítí mi totiž kontrolka motoru a hlásí vadný EGR ventil. Vyřešil jsem to tím že jsem odpojil konektor od magnetického ventilu a auto jezdilo normálně. Pak jsem ten magnetický ventil uplně odpojil zkontroloval hadičky, zase zapojil vše a kontrolka zmizela. Asi po 300 km začala zase svítit. Nevíte někdo kde by mohla být chyba? Jestli není vadný třeba jen ten magnetický ventil?

Link to post
Share on other sites

No ted to mám normálně zapojené a nehlásí to žádnou chybu ani na VAG. Myslím ale že časem to zase naskočí. Kdyby na EGR ventilu odešla elektronika tak je v háji trvale.. Nejspíš bude asi ucpaný. A kde se nachází chcípací klapka? Přijde mi dost divné že v servisu mi řekli za výměnu 900 euro a práce na celý den. Když se podívám na originál díly tak EGR ventil stojí okolo 4200. Děkuji

Link to post
Share on other sites

A může mi někdo říct kde ten samotný ventil u tohoto supermotoru najdu? U staré 1.9tdi jsem si to dělal sám ale tady vubec ani nevím co čistit... Koukal jsem akorát na tu klapku sání a ta je uplně čistá bez usazenin.

Link to post
Share on other sites

Jestli tam máš tento, tak ti odešel mechanicky. Tyto se hodně kazí a napomůže ani vyčištění (viz. motory 1.6 TDi Octavia 2). Poslední typ s indexem DQ by se už neměl samovolně poškodit.

 

Je umístěný za motorem uprostřed. Je tam špatný přístup. Musí se sundat buď motor a nebo náprava. Pokud je mechanik šikovný, tak nemusíš sundávat nic a jen se tam protáhne. Pokud máš 4x4, tak jedině sundat nápravu. 

 

http://www.cc-autodily.cz/chladic-vedeni-zplodin

Link to post
Share on other sites

Mam tam presne to co sem hodil mirdas. Je to ve predu vedle merky na olej jenze mi to neprijde moc jako egr ventil. Ono to tak vypada ale je to spis podle me jen chcipaci klapka jelikoz tam nejde zadna podtlakova hadice nic. Pouze konektor. Ikdyz je mozne ze je ovladany pouze elektronicky. Takze je tohle na 100% egr ventil? Cely komplet a nikde jinde neni zadny zbytek? Dal jsem totiz dovnitr prst a klapka chodi uplne normalne a zadne usazeniny nic. Dekuji

Link to post
Share on other sites

Je to EGR ventil je řízený elektricky a poznáš ho i tak,že z boku do něj vede nerezová trubka přes kterou tam jdou ochlazené spaliny. Závada může být v elektrice nebo i mechanická např. vylomený převod ovládání klapky...

 

Jestli hledáš ještě nějaký zbytek tak koukni na chladič spalin a přejde Tě chuť,naštěstí je tady zvlášť,ale výměnu bych Ti nepřál je to pěkný oser.

 

Mám taky CBBB a k tomu jako bonus 4x4 takže jestli mi někdy začne mizet chlad. kapalina přes chladič spalin tak mě asi jeb.e

Link to post
Share on other sites

No pravě to vypadá že mi chtějí vyměnit ten chladič spalin. Bydlím totiž v Německu a byl jsem tady ve škodovce a řekli mi vadný EGR Kuhler což vypadá na pravě ten chladič ale voda se mi nikde neztrácí. Akorát mám problém že se mi hrozně pomalu zahřívá motor a když už se zahřeje tak teplota klidně spadne zase dolu při volnější jízdě. Může to mít na starosti pravě ten chladič EGR? No ale co mi řekli tak že mi to všechno vymění v rámci záruky akorát musím zaplatit práci cca 500 euro. Asi by to v česku nevyšlo o moc levněji že? A druhá věc je že mi to zase jede bez jakékoliv chyby. Nic nesvítí už asi týden. Přijde mi jako by byl někde nějaký špatný kontakt nebo zaoxidovaný konektor. A přímo v tom EGR ventilu ta mechanika ozubených koleček vypadá v pořádku.Žádné vylámané zoubky nic. Jedině mě napadá ten motorek který to pohání ale pokud by nefungoval ten tak mi motor drncá při vypnutí ne? díky moc

Link to post
Share on other sites
  • 2 years later...

Najprv napíš svoju požiadavku zrozumiteľne a az potom ti vieme pomôcť. 

Olej do EGR ventilu netečie. Prechádzajú ním výfukové plyny a chladiaca kvapalina,ktorá ich ochladzuje a potom púšťa do valca kvôli NOx. Znižuje sa tým teplota horenia a množstvo vylúčeného NOx.  

Čiže v najhoršom prípade ti odíde DPF filter a nebudeš riešiť 1000eurovu výmenu, ale 3000 eurovu. 

Edited by r_e_n_e
Link to post
Share on other sites
  • 3 years later...

Zdravim, chcem sa opytat....mam motor 2.0 103 kw rocnik koniec 2012 (3T5285) kod CFFB a na tomto motore po cca 95 tis(auto bolo nove) bolo treba menit EGR co som vymenil za nove (original) teraz po cca 60 tis vypisuje znovu chybu egr. Nechce sa mi kupovat nove egr....je aj ina moznost napr. zaslepit egr? je to zle riesenie? Dik  

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...