Přejít na obsah

Jaký motor do SIII?


neon

Doporučené příspěvky

Šel bych znova do TDI, 25km už je na vypálení DPF dost, a benzín bude vždycky žrát jak tank (+2-3L když jedeš na pohodu, víc když když tomu šlapeš a na dálnici). Já kupoval benzín s tím že "spotřeba mě na můj nájezd nezajímá", ale když je to po městě dlouhodobě 12.5L a jedna nádrž nevydrží ani 400km, tak to po roce začalo s*át i mě. Furt stojíš u benzínky, pokaždé 1500, jen to mlaskne, a servisně je to skoro stejně složitý/drahý jak ten diesel (jen nemá EGR a DPF).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Martin_TDi napsal:

Silně zvažuji nákup S3 (vyzkoušené roční vozy) , ale váhám nad výběrem motoru. Jsem zvyklý na velký krouťák od nízkých otáček u dieselu spolu s malou spotřebou. Najezdím cca 20 tis.Km/rok, jezdím celkem svižně. Vybíral jsem buď  2,0 TDi 110kW nebo 1,8TSi, ale těch TSi je strašně málo, většinou 2,0TSi a tady se bojím, že budu spotřebově hodně vysoko. Je ten nájezd na TDi málo? 

 

Bohužel na klasické zaboření do sedačky od nízkých otáček u nových TDi už musíš zapomenout. Já mám v superbu 2.0TDi 140kw, který má papírově větší výkon i vyšší krouťák, než starší 125kw a ten starší pocitově zatáhl mnohem líp a od nižších otáček. Pokud hledáš opravdu velký krouťák od nízkých otáček, tak možná VW, nebo Audi 3.0 TDi. U 140kw TDI se nic neděje až po nějakých 2000 otáček, kdy teprve motor zatáhne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Martin_TDi: a co znamená pojem "velký krouťák od nízkých otáček". K čemu to vlastně je?
Ne jasně - dělám si legraci. Ale praktické využití mi uniká.

 

Spíš by mě orientačně zajímalo zrychlení 0-100. Vyjdu-li z oficiálně uváděných hodnot (od ledna 2018), tak se to má následovně (všechno předokolky manuál):

1.4TSI 110kw - 8,6

1.8TSI 132kw - 8.0

2.0TDI 110kw - 9.1

2.0TDI 140kw - 8.4

 

Osobně bych do 1.8TSI nešel, přidaná hodnota versus cena a spotřeba se dle mého nerentuje. Takže jestli apriori nevylučuješ benzín, tak mohu-li radit, tak si vyzkoušej 1.4TSI - třeba tě překvapí :-)

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velky kroutak od nizkych otacek je docela dulezity, mimo superba jezdim jeste s caddy 1.6TDI , ktera ma stejny vykon i kroutak, jako drive 1.9TDi a tam se to neda srovnat ani nahodou. Pod 2000 otacek to vazne nezrychluje skoro vubec. Musi se v kazdym kopci radit dolu. 1.9 tahla krasne od nizsich otacek a nemuselo se porad podrazovat. A zrychleni z 0-100? Ruku na srdce, kolikrat za cestu tohle potrebujeme? Spise me zajima pruzne zrychleni napriklad 80-120 na ctyrku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 12 hodinami, marek16 napsal:

Šel bych znova do TDI, 25km už je na vypálení DPF dost, a benzín bude vždycky žrát jak tank (+2-3L když jedeš na pohodu, víc když když tomu šlapeš a na dálnici). Já kupoval benzín s tím že "spotřeba mě na můj nájezd nezajímá", ale když je to po městě dlouhodobě 12.5L a jedna nádrž nevydrží ani 400km, tak to po roce začalo s*át i mě. Furt stojíš u benzínky, pokaždé 1500, jen to mlaskne, a servisně je to skoro stejně složitý/drahý jak ten diesel (jen nemá EGR a DPF).

Proboha, co to máš za auto? :o Nebo máš trvale připojený 2t vozík? Za 12,5l jsem nejezdil ani se Subaru Impreza WRX, což byl model 2002 a dvoulitrovým benzinovým turbo motorem se 160 kW a trvalým 4x4.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O2 RS, 2.0TSI, 147kW. Ale to město je Brno (plný semaforů a zácp) a já jezdil 4km do práce a z práce další 4 na oběd a zpět, takže tohle taky dělá hodně. Dálky jsou 8(rychlá jízda po okreskách)-10(dálnice 130-150). Ale paradoxně mi benzín žere míň když tomu fakt nakládám do omezovače (11-11.5) než po městě.

 

Tohle je tady dost OT, ale pointa je, že Superb je ještě větší a těžší auto než Octa, takže člověk zvyklej na dieselovou spotřebu, a že si tomu může šlapat jak chce, bude s benzínem velice nepříjemně překvapenej.

 

EDIT: od kámoše jsem si vysloužil přezdívku pan Úspora :D

Editováno: , autor: marek16
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes rozhodnuto, bude to 2,0TDi 140kW, 4x4 DSG 7st. Dostal jsem nabídku na roční vůz, které nešlo říct ne. Mám rád nafťáky, takže u nich zůstanu + mám těžší pravou nohu:rolleyes:, takže nafta u mě hraje prim. 

S benzínovými auty jsem se svezl. 1,4TSi velmi tiché svezení, ale pružné zrychlení při naloženém autě bylo pro mě slabé. Plus mi trochu vadí ten 2-válcový režim. Pak 2,0TSi je šupa motor, ale to bych jezdil asi za 10-12litrů při mém stylu. S TDi to vidím na 6-7litrů.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahojte. 

 

Momentálne jazdím VW G+ 77kw a poškuľujem po Superbe. Avšak mám dilemu, čo sa týka dvoch diesel variant a to 1.6 TDI 88kw a 2.0 TDI 110kw .. nemám možnosť porovnať tieto dva modely, preto by som rád názor niekoho, kto ich jazdil, prípadne aspoň jeden z dvojice ... viac má zaujíma 1.6 TDI, či je postačujúca na Superba (prípadne na combi) alebo sa na to vykašľať a zamerať sa len na 2.0 TDI. 

 

btw, oba varianty s DSG prevodovkou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

88kW variantu mam doma v SIII. S 81kW variantou jsem jezdil cca rok v OIII. Obe jsou podle meho nazoru na dany vykon velmi povedene. Celkove je aktualni generace 1.6TDI velmi povedena, oproti 1.6TDI/77kW v OII FL vyrazne zivejsi (srovnavam s 81kW v OIII, 77kW z pocatku vyroby jsem nejel, to same s aktualni 85kW verzi.

 

Ve vysledku - 88kW motor bude vic nez dustojny, pojede to minimalne stejne nebo o neco lip jako tvoje stavajici auto. Rada lidi 1.6TDI v Superbu neprezije a z ojetych aut jsou za normalni ceny lezaky. Jen bude asi problem na nejaky kus narazit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj, přemýšlím o koupi Superba v benálu.
Pár údajů
10/2015
206kw 6st. automat

4x4

limuzína
72tis najeto
Laurin, původně asi vládní auto.

Původně jsem měl Octu III RS 2.0 tdi + chip, manuál a super auto, poté jsem měl Superba III 2.0 tdi 140kw automat 4x4, style... tragédie. Bude to můj první benzín, je něco na co by jsme si měl dát pozor? Popř. vím, že v 60tis vyměnit olej v DSG a v motoru bych měnil 10-15tis., na co si mám dát pozor a na kolika km se dělá rozvodový řetěz? Budu rád za každou radu. 

 

Editováno: , autor: Karchnak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...