Přejít na obsah

Optimální otáčky u 1.2 TSI


Effective

Doporučené příspěvky

Já moc nechápu, jak s tím motorem jezdíte na 4000 otáček. Tam se dostanu jen při předjíždění a podřazení na čtyřku. A totéž "dušení" při dvou tisících? Já normálně jezdím v rozsahu 1500 - 2000. Při 2000 řadím další stupeň. To samozřejmě pokud nepospíchám a nechám motor přirozeně rozjíždět. Při připojování na dálnici mi stačí to točit do 3000, podle délky připojováku.

 

Mám práci hned u dálnice. Když na ní se studeným motorem najedu, pokud tomu nebrání provoz jedu cca 110 dokud se motor trochu nezahřeje, to je něco přes 2000 otáček.

 

Berte to logicky. Studený motor má jen větší opotřebení, takže když budete drhnout pístem ve válci 4000 krát za minutu tak jej dvojnásobně opotřebováváte oproti tomu, kdybyste jeli se dvěma tisíci...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nízký tak 1100  a níže... To je i trochu slyšet že něco není v pořádku, ale záleží na zařazené rychlosti...

 

Tak za rok co mám auto nejdu pod 1400, to už je i na rovině slyšet, že se to motoru ne úplně moc líbí. Samozřejmě na dvojku při rozjezdu sedostávám na 1100 otáček, ale to je slyšet, že to motor takhle krátkodobě bere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já moc nechápu, jak s tím motorem jezdíte na 4000 otáček. Tam se dostanu jen při předjíždění a podřazení na čtyřku. A totéž "dušení" při dvou tisících? Já normálně jezdím v rozsahu 1500 - 2000. Při 2000 řadím další stupeň. To samozřejmě pokud nepospíchám a nechám motor přirozeně rozjíždět. Při připojování na dálnici mi stačí to točit do 3000, podle délky připojováku.

 

Mám práci hned u dálnice. Když na ní se studeným motorem najedu, pokud tomu nebrání provoz jedu cca 110 dokud se motor trochu nezahřeje, to je něco přes 2000 otáček.

 

Berte to logicky. Studený motor má jen větší opotřebení, takže když budete drhnout pístem ve válci 4000 krát za minutu tak jej dvojnásobně opotřebováváte oproti tomu, kdybyste jeli se dvěma tisíci...

 

on se ale jenom ptal, co jsou braný jako vysoký otáčky, né že tak někdo běžně jezdí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak za rok co mám auto nejdu pod 1400, to už je i na rovině slyšet, že se to motoru ne úplně moc líbí. Samozřejmě na dvojku při rozjezdu sedostávám na 1100 otáček, ale to je slyšet, že to motor takhle krátkodobě bere.

1200 a i 1300 často jedu na 6ku nebo v obci na 5ku, zvuk motoru úplně cajk...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já okolo 1300 +- 100 na rovině taky nepozoruju nějakou motorovou nespokojenost. Samo, do kopce to nestačí, ale pokud se to jen tak líně převaluje na rovince, tak s tím problém podle mě není. To bych ve městě na rovince musel valit na trojku, abych se dostal výš (mám 5kvalt).

Řadím rovněž na 2-2.1 tisících (podle ucha, ne otáčkoměru). A čas od času vyženu krysy z teplého motoru dvojkou do devadesáti :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoši já to nechápu, každý druhý tady ukazuje fotky se spotřebou pod 5 litrů a na druhou stranu se dočtu, že 4000 otáček není moc... Já jezdím kolem 6,5 litru- po městě víc, na dálky míň. Na 4ku po městě točím 1200 a jedu 50 - to mám jezdit na 3ku? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dotaz zněl jinak :-) Šlo mi o to co škodí motoru. Snažím se rozjíždět co nejrychleji a tady využiji právě ty otáčky do 3500 a nasázím tam co nejvyšší kvalt a už jedu pod 2000. Což by mělo mít naopak na spotřebu pozitivní vliv. Ale nevěděl jsem jestli tomu studenému motoru třeba ty 4tis už neškodí. A neměl bych se za studena rozjíždět třeba kolem těch 2tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dobře, když říkáte, že pod 1400 se to dá, zkusím to, úplně přesně si nevybavuju tu mez, kdy motor držkuje :-) Já ale jezdím většinou na tempomat i ve městě, tak tam raději mám na 4ku kolem 1600 otáček a vím, že mi to utáhne ikdyž pojedu do stoupání a nebudu muset řadit.

Na druhou stranu jsem četl článek o rozvodech kde popisovali, že při nižších otáčkách, je extrémní namáhání řetězu a že s řetězem většinou nemají problém ti, co auto nešetřili... Tak buďme opatrní :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak. Já na 5kvaltu dávám pětku až někde od sedmdesáti nebo osmdesáti. Na pade by mi motor vyskočil z auta a už bych ho nikdy nenašel, jak by utíkal :D Silnější rapidy budou mít tu pětku posazenou níže.

 

S tím namáháním je to jako na kole - hoď si tam těžký převod a hurá do kopce. Malé otáčky, tedy nohy v kelu. Proto se na kole (aspoň tedy na silničce) točí takové převody, aby nohy dělaly kolem 80-90 otáček/min.

Editováno: , autor: camillio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně jezdím 1500 - 2500, občas při jízdě do kopce, nebo při ostřejší akceleraci 3000. Víc točit to nemá smysl. Max. krouťák je

v 1550. Na druhou stranu pod 1500 je rasovina právě kvůli řetězu, jak tu někdo psal výše. A když už tak nízky otáčky, tak rozhodně

následná akcelerace co nejplynulejší, žádny dupnutí na plyn. To pak řetěz dostává na pr... úplně nejvíc. Někdo se tu ptal, kdy je

motor zahřátej. Je to +- 80 stupňů na oleji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... pod 1500 je rasovina právě kvůli řetězu, jak tu někdo psal výše. A když už tak nízky otáčky, tak rozhodně

následná akcelerace co nejplynulejší, žádny dupnutí na plyn. To pak řetěz dostává na pr... úplně nejvíc ...

Prosím, můžeš to vysvětlit? Nebo raději ne, aby se tu neobjevily fabulační teorie ....

 

Jen na okraj. Za účasti motorářů z ŠA jsem se zúčastnil školení lektorů k projektu Ecowill. Divili by jste se v jakých otáčkách motoru nám instruktoři doporučovali přeředit na vyšší rychlostní stupeň (RS) a naopak. Jen, když se tu bavíte, kdy a jak řadit a k tomu stanovujete otáčky motoru, tak si uvědomte, že to takto definovat nejde. V provozu na hnací soustavu působí mnoho faktorů, které musí řidič vnímat a podle toho řadit. Výrobce stanovuje doporučený rozsah otáček, ale je na našem citu v jaký moment je nejlepší přeřadit na jiný RS. I na stejné trase při různých klimatických podmínkách budete řadit úplně jinak. Takový indikátor správného citu pro řazení je městský provoz. Že řadíte správně nebo naopak špatně poznáte ve své peněžence. Přeřadit v mírném sklonu při 1.300 ot. na 5. RS a jet dál bez plynu 60 tachometrových? Proč ne. Pohoda, pokud to podmínky jízdy dovolí. Že se tím ničí rozvody? Zapomeňte. Přeřadit na rovině při 2.100 ot. na 5. RS a jet dál při 1.400 ot. 60 tachometrových? Proč ne, pokud to podmínky jízdy dovolí. Myslíte si, že tím motor ničíte? Zapomeňte.

 

Pro úplnost. Kde jsou ty body ničení motoru? Laicky se to dá ohraničit asi takto: - dolní mez = začínající projev nepravidelných otáček motoru v zátěži (záškuby); - horní mez = výrobce označuje červeným polem na otáčkoměru.

 

A už jsem to tu jednou psal. Správné spektrum otáček motoru určuje graf měrné spotřeby paliva. Kdo ho pro tento motor našel, tak nechť ho sem dá a opravdu se dále nemáte o čem bavit.

Editováno: , autor: MiKy*
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Taky mě motoráři a zkušební jezdci ŠA tvrdili, že Tsi je naprosto spolehlivej a dokonalej motor. Hlavně 1.8 a 2.0.

Oficialne to musia tvrdit, neoficialne nikomu nedoporucuju prevadzku motora na 1200 ot.

 

Ja auto nepustam pod 1500ot. ani keby neviem co. vacsinou 1700-1800 ot. a vyssie. Idealne pasno 1800-3000 ot. a seam tam tomu pavuciny povymetat.

Uz sa asi zabudlo ako HTP 40kW znasalo otacky pod 1800ot. ake kvetinky boli z ventilov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...