Přejít na obsah

Optimální otáčky u 1.2 TSI


Effective

Doporučené příspěvky

Tak zkouším jezdit jak píšete, snažím se držet otáčky v rozmezí 1500-1800 v městském provozu. Pokud nejedu do nějak velkého stoupání, tak je fakt, že si s tím motor poradí a nezdá se, že by mu to nějak vadilo. Jezdím trasy po městě 8-12km a je fakt, že jsem srazil spotřebu v tomto provozu na 5.5-5.7 litru, což si myslím, že na benzín neni vůbec zlé.

 

Takže potupně uznávám, že jste měli pravdu a mé držení otáček kolem 2000 a výš nemá smysl, spíš naopak.

 

:worthy  Amen.  :worthy

Editováno: , autor: speKtis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://auto.idnes.cz/dvouhmotovy-setrvacnik-spojka-d31-/auto_ojetiny.aspx?c=A160331_121058_auto_ojetiny_fdv

 

Rychlou cestou, jak popravit dvouhmotový setrvačník, je podtáčení motoru, tedy jízda v opravdu nízkých otáčkách. Paradoxně k ní mnohdy nabádají palubní systémy, radící, jaký rychlostní stupeň má řidič zařadit. Jsou totiž nastaveny tak, aby automobil úspěšně prošel emisní zkouškou, bez ohledu na cokoli jiného.

Zdroj:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je fakt ,že palubák mi říká, abych přeřadil nahoru ve chvíli, kdy dosáhnu nějakých 1800-2000 otáček, po přeřazení nahoru se dostanu na 1500-1600 a dál už po mně řadit nechce. Tohle ještě skousnu, ale níž bych s otáčkama nešel.

 

Samozřejmě na rovině a tam, kde to znam.. V mírnějšim stoupání atd. klidně skousnu ten litřík benzínu navíc a nechám to točit kolem těch 2000 

 

Jinak odpověď, zda má nebo nemá by mohla být tu http://www.autodily-cardo.cz/spojka/dvouhmotovy-setrvacnik-luk-lk-415049709/

 

A na druhou stranu se pak člověk dozví toto :D http://auto.idnes.cz/moderni-motor-vydrzi-hrave-ctvrt-milionu-km-nevadi-mu-ani-1100-otacek-1fn-/automoto.aspx?c=A100420_111826_automoto_fdv

Editováno: , autor: speKtis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jezdím +- 1900-2100 pak řadím ....  možná proto mám taky trochu vyšší spotřebu (6,2 dlouhodobě). Na městským okruhu kde je 70kmh jezdím na 5ku (to točí 1,9-2), PP ukazuje přeřadit na 6 ale to padne pak na 1500 a nepřijde mi to optimální... 

Naopak když dojíždím ke světlům, nebo z kopečka tak to klidně nechám padnout na 1200 (ale pak se z toho nerozjíždím)...

 

Nevím jestli je to ptimální nebo ne ale já si tak zvyknul ty tři deci na sto km mě už nerozhodí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se na 2000rpm radi, tak to pak padne hodne dolu.

Ja jezdim 50km/h na 4.rychlostni stupen. Ale abych radil na 50km/h 5 nebo dokonce 6ku je utopie.

 

Ten motor pak zacne dunet a neni to prijemny mne ani autu. Usazovani karbonu je druha vec proc to nesolichat do 2000 otacek, vsak tam to auto ma kolik 30kW ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Článek určitě zajímavý. Co si z toho vzít... Liju VIF, první olej udělam před zimou, bude mít najeto odhadem kolem 5000, poté max 15000, víc dle článku člověk udělat nemůže. Docela depresivní. Co bych ale ocenil je nějaké číslo, nájezd. Termíny jako "rychle", "později", toho člověku moc neřeknou. Obrázky tam jsou taky hezký, ale proč u nich neni taky napsáno, kolik měl ten konkrétní motor najeto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to jsou zase fakta a dojmy naplacany do jednoho clanku starsi 1.2 tsi 63kW a 77kW nema vubec EGR takze se tam karbon v sani nema poradne kde vzit (pokud pomineme ze si trosku spalin schovava do sani pri vyfukovy fazi)  :D

pokud jste nekdo videl jak dokaze zarust sani u naftaku a porad to celkem bez problemu funguje tak z 1mm vrstvy karbonu v sani u benzinu muzete mit akorat legraci

IMyuck.jpg

 

zase se vam snazej nacpat predrazeny doplnky skrytou reklamou a strasenim :D

radsi vymente driv olej ;)

Editováno: , autor: oneb1t
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

66kW, Motor typ 211. Najviac sa mi pozdávajú na bežnú jazdu otáčky 1750 až 2500, aj keď na dvojke a trojke kľudne udržiavať aj 1500, prípadne na štvorke keď je kľudná jazda a nie naložené auto (50tka v meste, či stabilná rýchlosť v kolóne). Akcelerácia zo štvorky a 1500 otáčok ale už opatrne. Veľmi super je jazda asi 80 tkou na 5 ťke - to je tesne pod 2000 a motor ide spokojne a spotreba rapídne dolu. Prekročenie 2000 otáčok znamená o dosť zvýšenú spotrebu vzhľadom na mierny nárast rýchlosti, a preto keď sa dá a je prázdno tak udržovanie otáčok do 2000 znamená najúspornejšiu jazdu a aj sakra tichú...  (hluk kolies  je silnejší ako hluk motora, vôbec ho nie je počuť keď sa neakceleruje). Jazdu v kolónach za nákladiakmi si tak  teraz v podstate užívam hlavne keď okamžitá spotreba je pekne pod 5l...Ale napríklad z 2250 otáčok aj 5ťka ešte zrýchľuje bez pocitu podtáčania, kdežto zrýchľovať na 5ťke pri 1750 alebo pod 2000 je dobré len keď je na to čas, fakt jemno, určite nie predbiehať (a ak sú v aute traja a viac tak pod 2000 už na 5ťke nezrýchľujem). Čo sa týka rozbiehania (normálneho keď je čas) tak točím tak do 2500. Nie sú to nejako extrémne otáčky a vyššie rýchlosti (3-4 a 4-5) potom po preradení neklesajú pod 1750 otáčok čiže hneď ďalej akcelerujú tak normálne. Samozrejme keď treba tak 3.000 nie je problém (ďalšie rýchlosti potom neklesnú pod 2000) a pustiť to až k 4.000 tak isto (to už sú na okreskách pri vyšších prevodoch aj dosť zaujímavé rýchlosti...). Keď si pozriete graf motora 66kW tak je jasné že pri 3500 až 4000 otáčkach je to pekný rachot a motor je vo svojom živle... Od 4.000 už ide dolu krútiak.

Pri mojom štýle mi svieti na palubnom PC spotreba 5,7l/100km... (jazda na krátke trasy, iba v zime a mrazoch zatiaľ !, a zväčša poloprázdne auto, ale ani dvaja ďalší ľudia ju nezvyšujú nejako rapídne a myslím že keby sme chodili aj štyria tak sa do 6 zmestím ešte v pohode)

Editováno: , autor: TTRapid
Netrafil som typ motora...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ešte ma napadlo - veľmi dlho mi trvalo kým som pochopil a zvykol si na to že 2.000 otáčok je tu "normálna" hodnota pre kľudnú jazdu. Zo začiatku som to neustále pretáčal viac nad 2.000 (motor keď nie je pod tlakom tak nehučí) a to na 5 ťke znamenalo že som išiel aj nad 100 vku. No ešte že nemerávali...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 3 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...