Jump to content
Trautenberk

Operativní leasing

Recommended Posts

Zdravím pánové, chtěl bych začít debatu na téma operativní leasing.. Mám teď F1, už má něco za sebou a tudíž je servis dražší a dražší a navíc věk a technologie taky nejsou to pravé ořechové..

Zvažuji přejít na operativní leasing má s tím někdo zkušenosti? Reps. jsem se smířil s tím, že auto nebude nikdy moje, o to ani nejde, spíš ji jde například třeba v případě nějakého servisu mimo rozpis servisu od výrobce popřípadě vrácení auta, co se týka hodnocení jeho stavu?

A obecně, volili by jste možnost, stávající auto prodat a roztočit kolotoč OL?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak záleží jestli s tím zaměstnanci nenajezdí víc jak 20t km za rok

Share this post


Link to post
Share on other sites

má to cenu a dost vysokou...letos se tuším v týdeníku Ekonom objevil propočet - auto za hotové/úvěr/FL/OL - započítán veškerý servis, po nějaké době auto prodáno a započtena cena ojetiny - aby se to dalo porovnat. Rozdíl na nové oktávce hotovost vs. OL bylo asi 150 tisíc v neprospěch OL. Takže služba je to poměrně luxusní...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to má 1 rok a 20tis km max.. Klasika.. Se soukromými km se vejdu, rocne jsem teď okolo 14tis km.. Na služební cesty si beru služební auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

má to cenu a dost vysokou...letos se tuším v týdeníku Ekonom objevil propočet - auto za hotové/úvěr/FL/OL - započítán veškerý servis, po nějaké době auto prodáno a započtena cena ojetiny - aby se to dalo porovnat. Rozdíl na nové oktávce hotovost vs. OL bylo asi 150 tisíc v neprospěch OL. Takže služba je to poměrně luxusní...

Jak myslíš v neprospěch OL?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako že když si koupíš auto za své v hotovosti + pojištění + servis + zimní gumy, prostě všechno, co ti zajistí OL a po dvou letech ho prodáš. Tak máš o 150 tisíc víc (možná to bylo jen 120) víc, než když si ho na dva roky vezmneš na OL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to je právě ten začarovný kruk půjček - nemám peníze, a proto všechno kupuji s přirážkou a tím pádem ani nikdy žádné peníze mít nebudu :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to spíš jinak, potřebuji dodělat bydlení, tudíž pro mě velkým plusem je, vzít auto, jezdit, krmit a nic neřešit, pojistku, servis, gumy, nic.. A za rok vrátit a šup další..

Share this post


Link to post
Share on other sites

to není tak úplně pravda, že nic neřešíš, jestli máš malé děti tak každou čokoládu zaplatíš minimálně dvakrát :-)  Před nedávnem, tady byl někde návod, jak se opotřební při vracení auta posuzuje, možná je to to, na co jsi se ptal na začátku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ted jsem 2 mesice resil OL. Zaver je ten, ze pro fyzickou osobu se to moc nevyplati. Pokud bych bral Supa 3 na klasiku leasing dam asi 850, na OL s odkupem 920 a na hotovost 790. Uvazuju teda odkup vozu. Ve vsem je zapocteno havarijni all risk, povinny ruc., kola a servis. OL se vyplati spis pro firmy, kde muzes vyuzit pravidelnych danove odpocitatelnych splatek. A na 50 000 kc ti az tak nesejde behem nekolika let. Navic mas pro firmu nakladovou polozku, ktera je zadouci. Na osobni vyuziti ztratove.

Jinak jsem v rychlosti zkoumal i variantu splatky jako OL na 4 roky bez odkupu a leasing s prodejem po 4 letech (prodejni ceny jsem odhadoval dle inzerce na netu, prodejni cena 250-300tis. Kc). Tzn bez odkupu vozu. Doba 4 roky. Superb Kombi 125kW diesel RV 2011, najezd do 125k km. Cena na OL a leasing klasik plus minus stejne (tzn rozdil do 30tis Kc). S tim ale ze pak nemas nic a obe dve varianty jsou defakto pronajem. OL ma dal nevyhovu nutnych oprav dle pozadavku spokecnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokáže někdo zjistit, kolik bude chtít Škoda po operativním leasingu? Prý na to mají tabulky a rád bych popřemýšlel, jestli si svojí odkoupím nebo nechám. Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám fabii III třetím rokem na operák se servisem.Nedávno jsem se ptal v prodejně automobilky,nakolik by mě přišel odkup po 4-letém splácení.Cenu mi hned nesdělili,ale ujišťovali mě,že by se mi to ani nevyplatilo,takže asi auto bude mít podle nich vysokou hodnotu.Takže já jim zaplatím 240.000kč/5.000kč/měs. (je nutno samozřejmě odečíst pov. a havar.pojištění a servis) a pak auto dále prodají jako zajeté,třeba za 200.000kč (hodnota nového byla za cca 315.000kč).Musím také podotknout, že pokaždé, když přicházím k autu,mám obavy,jestli nějakej dobrák ho neorazítkoval,hlavně neopatrným otevíráním dveří. Tento rok je prokletý. V dubnu před barákem promáčklá zadní bočnice cca 10cm na dýlku v místě lemu. Pokud by auto bylo moje,neřeším. Zde musíte téměř vše hlásit Škofinu. Rozhodnutí bylo, díl vyměnit. Spoluúčast 5%, tedy 5tis kč. Další v červenci,parkoviště před supermarketem, malá promáčklina na předních dveřích  cca 2cm dlouhá s odřeninou,zatím jsem neřešil a tento měsích další ,na druhé straně na dveřích cca 1x1cm,oboje okem téměř nepostřehnutelné.Takto auto ztrácí určitě na hodnotě a až auto budu vracet,předpokládám,že i toto bude chtít nechat Škofin opravit.Jediné co toleruje,jsou škrábance do 10cm,samozřejmě pokud nejsou až na plech. Zajímalo by mne v této souvislosti,jestli je tu někdo,kdo auto už na operák měl a co musel za škodu doplácet,třeba právě co se drobných poškození karosérie týče.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je škrábanec až na základní barvu nebo je promáčklina větší než 2cm, tak bohužel, to už je přes limit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tvl. Tak po přečtení té příručky nechápu jak může soukromá osoba přistoupit na ty podmínky...

Jedna jízda na nákup nebo jeden den stání pred panelakem a už platím a to určitě víckrát...

Edited by zwan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak v manuálu řidiče pro Fabii III se píše,že se akceptuje malá promáčklina (cm se neuvádí), maximálně 2x na jeden díl. Navíc v mém případě je promáčklina cca 2mm do hloubky. A je pravda, že s obavami jdu pokažde k autu,jestli nemá další razítko. Nejhorší jsou právě parkoviště před supermarketem,kdy otevírají dveře způsobem "zarážka o vedlejší auto". Jejich argument je,že jde přece o spotřební zboží,když jim řeknete,že Škofin to vidí jinak,diví se. U nových aut je problém,že plechy nic nevydrží. Stačí zatlačit na plech prstem a je vymalováno.

Edited by redroker66

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...