Přejít na obsah

Regulace turba 1.2 TSI


Tony350z

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Dnes som sa odhodlal a rozobral som ten regulator, odfotil som suciastku ktora pravdepodobne urcuje polohu vysunutia tycky, dostala sa dovnutra voda a koroziou sa to cele zdeformovalo a napucnelo... to zapricinilo ze sa cidlo velmi tazko pohybovalo a drhlo.... cele som to obrusil odtranil som koroziu niektore trecie plochy som  uplne jemne premazal... poskladal som to a cuduj sa svete prestalo to padat do nudzaku.... uvidim ako dlho to takto vydrzi ale vzdy lepsie ako zaplatit za opravu cez 1000eur.... 

post-59322-0-50529400-1449182756_thumb.j

post-59322-0-73585000-1449182762_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Dobrý den, objevuje se mi stejný problém s EPC a nouzový režim. Diagnostika ukázala na právě zde zmiňovanou regulaci turba. Auto bohužel po záruce a přijde mi jako nesmysl kupovat do nového auta novou regulaci. Chci se vás tedy zeptat a poprosit, zda by mi někdo nevysvětlil, jak pneumatickou regulaci z auta demontovat. Chtěl bych ji vyčistit jako uživatel nademnou. Je zapotřebí rozebrat půlku auta? Nebo se to dá nějak jednoduše? Jak je přidělané právě to táhlo co vede k motoru? Je to pod plechovou krytkou, tak tam nevidím. Děkuji moc za rady a odpovědi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Ahoj potřebuju radu,

rapid 1,2 tsi 77 kW (druhé turbo) - najeto na něj 100tisíc:

auto hlásí EPC (občas i spaliny=emise):

 

 

 

                Addresa 01: Motor       Labely: SVO\03F-906-070-CBZ.clb

 

Objednací číslo řídící jednoky: 03F 906 070 FP    HW: 03F 907 309 AK

 

           Systém a/nebo verze: SIMOS10.22AH10 5463

 

                      Kódování: 001900D6202400080000

 

                   Číslo dílny: WSC 61169 123 54321

 

              ASAM Dataset: EV_ECM12TFS02103F906070FP 004005 (SE25)

 

                       ROD: EV_ECM12TFS02103F906070FP.rod

 

                      VCID: 75E0D948D4C137E9CA-8020

 

1 nalezena chyba:

 

 

 

10478 - Ovladač plnicího tlaku

 

          P334A 00 [167] - elektrická závada

 

          Kontrolka závad ZAP - Nepotvrzeno - Testováno od smazání paměti

 

             info o závadě:

 

                    Stav závad: 00000001

 

                    Priorita závad: 2

 

                    Frekvence závad: 5

 

                    Kilometry: 224297 km

 

                    Datum: 2068.14.14

 

                    Čas: 12:44:37

 

 

 

                    Otáčky motoru: 0.00 /min

 

                    Normovaná hodnota zátěže: 0.0 %

 

                    Rychlost vozidla: 0 km/h

 

                    Teplota chladicí kapaliny: 5 °C

 

                    Teplota nasávaného vzduchu: 4 °C

 

                    Okolní tlak vzduchu: 940 mbar

 

                    Napětí svorky 30: 11.406 V

 

                    Čítač zapomenutí po OBD: 40

 

                    Ovladač plnicího tlaku: požadovaná hodnota-PWM_BPA[0]: 0.000 %

 

                    POSN_DIF_BPA[0]: -0.00 %

 

                    Ovladač plnicího tlaku: zpětné hlášení-VP_BPA[0]: 3.1152 V

 

                    TQI_TCHA_PROT: 1023.96875 Nm

 

 

 

 

 

 

 

Po restartu (zapnutí, vypnutí motoru) občas naběhne. Nejspíš elektrický problém, ale kde hledat?

V regulátoru je jeden konektor - ten jsem kontaktolem ošetřil.. Dá se ještě něco dělat?

 

Děkuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, martin700 napsal:
No nakonec jsem zkusil opravu - promazani timto navodem (zatim je to OK) - treba to nekomu taky píchne.
 
1. Purchase a 5 lobe security star drive set from Screwfix for about £20 to enable you to undo the 3 anti-tamper screws on the actuator. You'll also need some plastic grease (brake calliper grease will be fine) and spray on lube (must be high temperature & plastic compatible such as silicone or PTFE based - metal lubes may kill the plastics!!).

2. Undo the electrical connector on the actuator by pushing down on the jack whilst gently lifting the tab on the right (fingernails work best if you have them long enough but be careful as these connectors are notorious for becoming brittle and snapping. If this happens you’ll need a small zip tie to hold the connector together when you’re finished). When you see the clip release you can then lift off the jack.

3. Undo the 3 anti-tamper screws (receiving holes circled in picture in picture - two at the top and one slightly hidden at the bottom towards the front of the car) being careful not to drop them.

Actuator 1.jpg

4. Separate the two main halves of the actuator by sliding the black plastic housing to the right. It has runners to keep everything aligned so you'll need to slide it a good distance before it's fully separated but there should be room in the engine bay to do so.

5. Using a small flathead screwdriver, lift the retaining tab up from the top of the position sensor (circled in image) and the moving part of the sensor should now spring away from the housing but still be retained by the spring.

Actuator 2.jpg

6. Use your plastic compatible grease to lubricate the slides on either side of both the moving parts and housing of the sensor being very careful not to stress & deform the spring. Also grease the boss the spring sits on and then re-clip the moving part back into the housing.

7. Use your plastic compatible grease to lubricate the teeth on all the gears on the other half of the actuator (i.e. the sub-assembly remaining mounted on the car). Ask a friend to hold a small mirror and a torch and spray your plastic compatible lube around the metal slide and spring parts to the left of the gears as you won’t be able to get grease on there with it still being mounted in the car due to access.

8. Ensure the motor connector o-rings are clean and use your plastic compatible grease to lube them.

9. For good measure you can use some battery terminal grease on the motor connector prongs to ensure good conductivity.

10. Reassemble the actuator and reconnect the electrical jack.

11. Turn you ignition on full (no need to start engine) and check whether the actuator is making a high pitched tone. If it is, disconnect and reconnect the jack a few times until this stops to reset the motor.

12. Clear your fault codes as the car should now be fixed.

13. Enjoy not having to pay for a new turbo to be fitted which is the default procedure for this fault at a main dealer.

It should be noted this error is different to the closely related P334B error code which reflects a mechanical problem with the turbo bypass valve becoming obstructed.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zeptám se k tomuto - včera manželce 2x přestala fábka do kopce táhnout - popisovala to stejně jako když jí padala do nouze kdysi octávka, auto nejde přes 3tis ot., stačí vypnout a zapnout klíček a jede zase. Oboje se stalo kdyz chtěla na 5ku přidat do kopce, ale je možné, že u 1,2TSI 77kW rok 2011 se při nouzovém režimu nerozsvítí nic - ani kontrolka motoru, ani EPC, nic ? ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 7 měsíců později...

Zdravim, taky meho rapida trapi chyba P334A. Byl jsem v servisu a tam potvrdili ze blbne Elektricky regulacnu ventil pro turbo.

Bohuzel opravnou sadu nemaji skladem, tak jsem dostal ukol si dil zajistit sam, ze me ho potom vymeni.

Narazil jsem ale ze se delaji 2 varianty. S delkou tahla 40mm a 57mm. Nevite jak to poznat kterou z variant potrebuji?

https://www.autodily-na-skodu.cz/Ventil-Mahle-1-2-TSI-Original-03F-145-725-G-40mm-d7117.htm

https://www.autodily-na-skodu.cz/Ventil-Mahle-1-2-TSI-Original-03F-145-725-G-57mm-d12417.htm

Diky moc.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, blackdot napsal:

jedná se o elektronickou závadu - tady ve foru je postup jak to opravit a ty to chces "opravovat" výměnou?!

OK no - taky možnost..  Ja bych nejprve zkusil mou radu - v nejhoršim to vyměníš za novou 40 - 57mm - nejideálnější je změřit si tu packu přímo v autě a podle toho objednat tu správnou - je to ten zploštělej plíšek co zajíždí do turba.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 1. 2021 na 21:24, martin700 napsal:

 

Blackdoto mi psal sz ale ať z toho něco mají i ostatní:

 

čau, to mazivo co chceš použít má vydržet 80°C - u turba je poměrně teplo - nevím zda to bude stačit. Já použil mazivo od bosche na brzdy:

https://olejeobchod.cz/univerzalni-mazivo-bosch-5000000150

(to vydrzí až 140°C),

 

Jinak jsem to povoloval nakou sadou (koupil v kamennym obchode). zkus třeba:

http://www.dovavanik.cz/TORX-E-TORX.html?vyhledavani=&vsude=&list=&xmlid=1679975

 

a 40 vs 57mm je pouze ta páčka - dá se to odhadnout - pokud naměříš víc jak 4cm bude to prostě ta 5,7cm:

ventil_mahle_rozmer.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím, mám takový menší dotaz. Neporadí někdo jak sundat tepelný štít u turba? Nemůžu povolit ty šrouby ☹ Jeden už nemám jak povolit protože je stržený a tři drží, tak se bojím zabrat abych je taky nestrhnul ☹ Potřebuji vyměnit regulaci turba a ten štít mě prostě nejde dolů abych mohl zjistit jaký typ mám objednat. Díky za rady a tipy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...