PajasTDI Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Zdravím. Otec má Fabii 1.9TDI 74kw 2003 a má problém při startu. Nedělá to pravidelně, ale hodně se to teď stupňuje. Dneska jsem dokonce na parkovišti pozoroval, že se při nastartovaném motoru rozsvítili kontrolky ASR ,AIRBAG a SERVO a začala problikávat celá palubovka. Začalo něco cvakat pod volantem jako nějaké relátka a a přestal fungovat otáčkoměr.Když jsem zapl ventilátor z 1 na 4 tak motor jakoby by dostal šok skoro zdechnul ale po tomto ,,šoku" všechny kontrolky zhasly a vše bylo zase OK. Problem se startem je v tom, že Celou noc stojí auto venku v -5 ráno příjdu a auto chytne na šup všechno se zdá v pohodě. Dojedu na 1km vzdálenou benzinu vypnu motor a cca za 5min. ( tankování +placení) je KO baterka. motor se jednou protočí a pohasnou budíky takže je baterie úplně vyšťavená. Kabely a hodný pan to vyřešili a po ujetí cca 20km auto chytá normálně jako by ani baterie nebyla vybitá. Někdy po nastartování svítí servo a taky nefunguje. Pomůže vypnout motor a znovu nastartovat. Mohl by to dělat altík? nebo třeba to senzor TRW? starter jsem vyloučil protože to dnes udělalo i při nastartovaném motoru. Díky za rady. https://youtu.be/85Nr58bzMEg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pachlik Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 Uz ste vyrieseli ten problem ak ano mozete prosim poradit,ja mam ten isty problem.dakujem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petr.d Posted January 28, 2016 Share Posted January 28, 2016 Chovala se mi velice podobně 1,2HTP 47kW 2007, byl vadný alternátor - občas nedobíjel, občas přebíjel (pokud si dobře vzpomínám, pouštěl občas 17-19V). Kontrolka chyby dobíjení se rozsvítila snad jen jednou i přesto, že dobíjení nefungovalo správně.. Repas alternátoru a vše naprosto OK. V prvé řadě bych ve chvíli těchto problémů změřil napětí na baterce.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Rozhodně zjistit stav dobíjení měřením - v klidu, při startu i na volnoběh a se zvýšenýma otáčkama. Jako základní údržbu udělat očištění všech spojů "pod šroubek" mezi baterkou, alternátorem a kostrou - plus na nich vyměnit podložky za nový pérovky nebo vějířovky. Pokud vysloveně není baterka kaput, tyhle nedokonale vodivý spoje umějí udělat bordel že by to němej neřek, ani kdyby mu hubu rozbil ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.