Přejít na obsah

Dunění motoru 140kW DSG


mircak

Doporučené příspěvky

Zdravim kolegove, s motorem 2.0 TDI 140kW DSG,predni nahon mam ted asi 7000 km a tak nejak mi prijde ze dost duni okolo 2000 ot.

Je to samozrejme subjektivni pocit a snad mi prijde i ze uplne na zacatku takto motor nehral. Nevim jestli tuto vlastnost pripisovat 

nizssim venkovnim teplotam. samozrejme mluvim o zahratem motoru. Efekt je znatelny i po nekolikasetkilometrove jize. 

Nejvyraznejsi je duneni pri provozu ve meste a nizkych otackach.Pri rychlejsi jizde zanikaka s aerohlukem a podpozkohlukem.

Pockam jestli se zmeni po vymene prvniho oleje, planuji asi po 10tis.km.

 

Jak vynimate zvuk motoru vy?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pár typu:

1) už vím o jednom člověku, co umí v čr upravit řazení DSG, že  netočí otáčky tak nízko k 1100-1200 otáčkám

2) koupit si TSI nebo 6 válcovovou naftu

 

 

Máš 4 válec, naftu, je jasný že pod 1500 otáček to prostě bude chrochtat,dunět, vibrovat více atd.... ještě když dáš eko mod, tak to ještě podtáčí daleko více.

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to skoro vypada ze bude potreba rozlisit nekolik typu duneni, to kolem 1000-1200 je takove tupe, to pripisuji nizkym otackam a snazim se eliminovat S modem nebo rucnim razenim.

Muj problem jsou predevsim otacky okolo 2000 kdy je duneni jakoby jadrnejsi, nejde o nejake drnceni nebo podobne, skoro by si umel predstavit ze se neco nekde opira a karoserii nebo neni od

karoserie dobre odtlumeno, mozna vyfuk, nebo jine ustroji.... no kazdopadne to na ulici rozebirat asi nebudu, obejdnam se na na servis at se potrapi, jen aby nenapachali jeste vice skod... 

 

@kokta7 do TSI jsem asi mozna mel jit, ale tlacil cas.... priste snad radeji objednam osmivalec, jen budu muset prisetrit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak jsem prilis nepokrocil, motor dela tento podivny zvuk stale, ovsem vyzkoumal jsem, ze  je to predevsim zimni problem, tento "troubici", "dunici" zvuk je pritomen predevsim pri nizssich teplotach, tim mam na mysli venkovni teplotu.

Take jsem si vsimnul ze brum vymizi uplne pokud prave probehla regenerace DPF, t.z. ze vyfuk je perfektne zahraty, mozna az prehraty a tim se mozna vytesni nejaka vule na vyfukovem vedeni. Nebo je take ohreje nejaka jina cast v motorovem prostoru a prestane vibrovat.

 

Takze dalsi navsteva hluchych techniku Skoda a dalsi pokus. Asi bude potreba se orientovat na vyfukove vedeni...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Takze dalsi navsteva hluchych techniku Skoda a dalsi pokus. Asi bude potreba se orientovat na vyfukove vedeni...

Presne tak. Nemam sice stale jeste svou novou SIII, abych mohl srovnavat, ale ze skusenosti s jinymi naftami musim rict ze jsem na podobne problemy uz narazil i u jinych znacek. A s DSG to mit spojitost zrejme nebude. V zimnim provozu, kdy je karoserie promrzla a prakticky smrstena muze dochazet k nechtenemu opirani nekterych soucastek pri chveni motoru o nektery konstrukcni prvek. U mne to takto byva (aktealne Toyota Verso 2,2 D-CAT) vzduchovy filtr, ktery pri vymene nesedne na sacak ve spravne poloze (je to samostatna krabicka, ktera se musi nejdrive odpojit od saciho potrubi a vyndat, janak nelze filtr kvuli prostoru vymenit), ale mirne povysunuty. Naftovy motor ma oscilacne nejvetsi rozkmit prave pri 1800-2000 otackach. A neni to zalezitost konstrukce, ale vlastnost kdy proste mechanicky roztocena hmota pusobi nejvetsi silou na silentbloky ulozeni agregatu.

U mne napriklad lze jednoznacne rozeznat ze k tomu dojde ve chvili kdy sundam nohu z plynu a motor prestane byt pod zatezi a tim ma volnejsi pohyb v lozi. Pripadne k tomu dojde pri prerazovani kdy se otacky snizuji v rozsahu treba 2200 na 1600, tak v prubehu toho to vzdycky rezonuje v kastli.

Takze ano, bude to soucastka, ktera to uz zalezi na konstrukci motoroveho prostoru.

A moje zkusenost? Ani v Toyote si nepamatuji ze tam ten filtr musi nejdriv dorazit, nez ho sponou zafixuji, takze tam v zime jezdim kazdy rok znovu. Podle mne jde o chybu pri prvotni montazi a nektery z predchazejicich useku je proste uchycen kousicek mimo nez by mel byt. Vysledek je pak rezonovani v kastli.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Technici nejsou chluchý / navíc nemají k tvému vozu osobní vztah, zní jako každý/, ale ty naopak postupně filtruješ zvuky a všímáš si drobností, kterých jsi si při předváděčce nemohl a ani nechtěl všimnout. Asi bych to tolik neřešil, pokud opravdu motor netrápíš pod ty dva tisíce, tak není čeho se obávat. Nejhorší je úplně tichý motor, to znamená, že je po smrti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kokta, programování převodovky není problém, ale je poměrně zbytečné. Většina úpravců použije mapování režimu sport.

Za to není potřeba vyhodit peníze, stačí tento režim používat. Pokud bych vůbec DSG někdy měl, nic jiného než sport nepoužívám,tedy určitě město a okresky. Na dálnici naopak postačuje D. Díky zátěži a vyšší rychlosti řadí správně.

Pokud jsem shiftpointy zvedal, šla spotřeba nahoru, režim plachtění je zase na destičky, prostě orig není až tak špatně.

A pokud chcete mít řazení podle svých představ, tak stejně manual!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dekuji za vecnou diskusi, mam tak nejak shrnute poznatky ohledne tohoto fenomenu. Ted mam s timto zazrakem najeto kolem 30tis km, docela to zkoumam a vypozoroval jsem zajimavy efekt. Zvuk je mnohem prijemnejsi kdyz je venku 20°C nez kdyz je 5°C. Nemyslim tim samozrejme zvuk studeneho motoru, porovnavam stavy po zahrati. Navic !!! kdyz zacne probihat regenerace DPF, zvuk motoru se uplne zmeni, k me radosti k lepsimu. Najednou je ono dunici troubeni  razem pryc. To se opet vrati za nejakou chvili kdyz skonci regenerace, zrejme kdyz se teploty vsech casti vrati do normalu.

Tak a otazka je: Je zdrojem zvuku samotny motor, nebo skoro bych rekl spatne naladene vyfukove ustroji, ktere rapidne zmeni sve vlastnosti pri regeneraci??? nebo se jen proste nektera cast v motorovem prostoru ohreje natolik, ze se vytesni, nebo zmeni vlastnosti???

V pondeli razim na 30tis servis, tak jsem zvedav na ten skvely sluch vsech mechaniku, zaplatim toho borce extra jestli to najde a ulevi memu sluchu, uz me to fakt stve.

Auto za milion a zni hur nez stara oktavka II 1.6tdi cr  kterou mame v garazi... at mi nikdo nerika ze 1.6 byl lepsi motor, to auto proste stalo pulku.... to jen na okraj k poznamce abych to moc neresil...

Jinak dal resim priserny podvozek (bez DCC), na dalnicnich vlnach je to dost k pobliti, a to mam kolotoce a horske drahy rad, ale to bude priste az dorazi Bilsteiny... :)

 

Jestli nekdo ma nejaky podrobny popis toho noveho zarizeni pro regeneraci byl bych vdecny, vypada to dost komplikovane... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kvalitu nafty jsem taky zkousel, ruzne ale vetsinou tankuju klasika Shell Fuel Save, nebo OMV obycejnou, zkousel jsem samozrejme Power i Platinum jak tomu vsemu rikaj ani nevim... No proste zadnou velkou zmenu to neznamenalo, nekdy jsem mel pocit ze snad, jindy zase ze ne, prijde mi, ze hodne zavisi na venkovni teplote, tim se zrejme meni chovani vseho...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kup si VIF, dej tam tak 2x doporučenou dávku a po cca 100 kilometrech bys měl slyšet rozdíl. U staršího 2.0 TDI to rozhodně znát je, jak na dunění a chrochtání, tak na vibracích při stání. Další pozitivum je, že to o zhruba 0,5 litru i míň žere a možná jako placebo, možná ne, to i líp jede

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netankuju pouze Shell, fakt jezdim dost a tankuju kdyz je skoro prazdno. Vzdy vybiram renomovane znacky jak u nas tak v zahranici, vzdy je to stejne. Blbe je, ze zvuk se opravdu meni s casem, mozna teplotou, takze srovnavat paliva je velmi neobjektivni, rozhodne netankuju ropu z JZD.

Cela zalezitost opravdu asi souvisi s regeneraci, filtraci popr. vyfukovym systemem, motor zrejme na zaklade teplot a jine senzoriky meni mapu, casy nebo tlaky, co ja vim. Umi to jet 100km relativne potichu a pak si motor usmysli a zmeni jakesi parametry a najednou to bruci. Povetsinou na konci tohoto prijde regenerace. Cvicene ucho to slysi porad, ovsem nejmarkantnejsi je to v urcity moment, kdyz jsem nekde na cestach, naprosto nahodne, nahrat na telefon to moc nema smysl, chce to sedet za volantem a hrat si s plynem. Potom jde cela vec v urcitiych otackach rozrezonovat a naopak v jinych utichne.

Jde to fakt blbe vysledovat, kdyz clovek nevi co se tam vlastne aktualne deje. Bylo by fajn mit nejaky vypis z ridici jednotky abych vedel v jakem stavu se veci opravdu nachazeji. JInak servis opet skoncil stejne, nic nezaznamenali...

Ale narazil jsem na prvniho ochotneho technika, ktery mi nabidnul ze tak auto mohu nechat par dni a oni to proveri hloubeji.... tak do toho budu muset jit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Ahoj, mohu se zeptat jak jsi dopadl v servisu?

Mám naprosto stejný problém jako ty, jen na S2 2.0tdi 103kw CFFB, naftu beru u EuroOilu+VIF, jen myslím že to s naftou nemá žádnou souvislost.

Byl jsem s tím v servisu, zmeřili vstřiky-OK ale říkali že by to mohla být dvojhmota, což si myslím že je mimo, když při regeneraci DPF to dunění zmizí. V servisu jsme to projižděli a dunění slyšel technik i mechanik.Slíbili mě že pozjišťují co se dá a ozvou se, ale za půl roku nic nezjistli.

Samodomo jsem zkoušel promazat silentbloky na airboxu, deklu motoru, podlepil jsem kde jaky plast a všechno bez výsledku

Editováno: , autor: xtrack
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Vazeni kolegove, v servisu jsem dopadl po 4 navstevach tak, ze mi bylo sdeleno abych se s problemem smiril, tak jsem se smiril a auto slo do sveta, zrejme dela radost nekomu vic hluchemu. Nikdy vic prvni verzi noveho modelu.

Zajimave video s Martinem Vaculikem, ktery popisuje hnus ohledne SIII motoru, stoji za shlednuti: http://www.auto.cz/poprve-volantem-skody-kodiaq-jak-jezdi-turbodiesel-100359

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

110 kw ve většině případů působí prostě líp a i když už se teda 140kW verze nadechne, tak je to stejně takové mdlé. Navíc, při přímém srovnání SII 103 kW DSG vs SIII 140 kW DSG, je to až do cca 70 km/h (než se zařadí trojka) vyrovaný souboj. Věřím tomu, že 125kW SII verze na těch 140kW v SIII v pohodě stačí. 

 

A benzín? SIII 1.8 TSI ujede sazometu vždy, neduní, nežere v kombinaci o moc víc, působí daleko lehčím dojmem a než člověk projede o těch 40000 víc na benzínu, tak to pár kilometrů je.

Editováno: , autor: janmatejicek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jenže ono je jedno, kolik má převodovka rychlostí... Aby to nakonec nebylo ještě horší, protože když vyšší stupeň bude jen o trošičku delší, než ten, na kterej to nechá motor točit teď, tak to určitě udělají tak, že to bude řadit o stupeň výš a jako bonus bude tabulková spotřeba zas o deci menší, že jo... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...