Přejít na obsah

výměna chladící kapaliny 1,3mpi


Jose123

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny. kdož dobrou radou přispěti chtějí. Obracím se na vás s možná banalitou, mně ale až tak banální nepřipadá. Chci si z finančních důvodů vyměnit sám chladící kapalinu a prohlédl jsem návody na netu, jak na to. Typ a nemožnost kapaliny míchat znám, měním ji čistě z důvodu stáří, aby mi nekorodoval chladící okruh.

 

 

Vzhledem k možnostem, které mám, tedy žádná jáma, kde bych se dostal k autu zespodu bych volil variantu povolení spodní hadice vedle alternátoru.

 

Prosím o odpověď na následující otázky:

 

1/ vyteče v tomto případě všechno jak z hadic, tak z motoru?

 

2/ jako odvzdušnění bych použil oddělání teplotního čidla - jenže jak to provést? Vím, že je tam zajišťovací plast, jenom nevím, jestli jej povytáhnout do boku nebo zkrátka v krátkosti prosím popsat, jak toto čidlo demontovat. 

 

Díky moc. Nikdy jsem tuto činnost nedělal, nicméně myslím, že to komplikované není. Když jsem uviděl ten nejspodnější šroub na vypouštění chladící kapaliny jak je zarezlý, radši zvolím tuto možnost.

 

Díky moc za jakoukoliv radu. Pepek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1/ všechna kapalina nevyteče. Část zůstane v motoru a něco taky v topení.

2/ Ten zajišťovací plast je taková velká segrovka - vytáhneš ji do strany za ten uzavřenej konec. Čidlo tam těsní Okroužek, pokud budeš to čidlo demontovat, bylo by vhodný ho vyměnit.

 

Pokud to čidlo nebylo dlouho venku, možná půjde ven trochu stuha.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1/ všechna kapalina nevyteče. Část zůstane v motoru a něco taky v topení.

....

Má recht, přecedo. Takže se poohlídnout po nějakým zdroji průmyslový destilky, je víceméně jedno, jestli bude spáchaná inverzní osmózou (tlakem přes membránu) nebo jen demineralizovaná průchodem přes iontoměniče, ale sežeň si jí aspoň 10 litrů, po vypuštění původní kapaliny hadici zase dotáhni, nalej do systému tuhle čistou vodu, nastartuj motor a nechej ho bublat na místě dokud nesepne sahara na chladiči - to už bude obsah promíchanej. Vypusť ho stejně jako tu starou směs a pak teprve nalej čistou novou směs. Pokud naleješ čerstvou směs do zbytků starý bez propláchnutí, přijdeš o nezanedbatelnej podíl z kvality toho čerstvýho "fridexu" - a jestli jsi měl v motoru ještě "modrozelenou" a chceš nalejt "růžovku", vysloveně tý "růžovce" uškodíš....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...