Přejít na obsah

Tažné zařízení


michal z

Doporučené příspěvky

Tak podle tabulky nic měnit nemusely, proto....máš pravdu ale i tak mi přijde divné proč to měnit, slyším to poprvé a to jezdím s taznym léta...

A záruku pokud by byl problém bych řešil v autorizovaném servisu kde to montovaly....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blbost to úplně není, znám kluka z vývoje ze Škodovky a asi před dvěma lety mi to samé říkal ohledně O3. Taky jsem na něj koukal jak puk, kolik věcí je tam odlišných. Z druhé strany když jsem v létě dupal s karavanem 1100kg ( mohu táhnout 1600) v Chorvatsku od moře přes hory a olej ukazoval přes 120°C, teplota na budíku vody byla kdoví kde, tak se nedivím. Naštěstí mám originál.

Dříve jsem u jednoduchých aut ( O1, Berlingo) řešil závěs právě z SVC, i jsem si to montoval sám. Když si švagrová koupila O3, tak šetřili ( a to měli slevu 18%) a závěs se dával za půl roku. Šel jsem po XY dobrých zkušenostech opět do SVC, ale povedlo se jen železo. Elektrika, ač požadovaná origo se nepovedla. Od začátku se objevovali hlášky o nefunkčních světlech na vleku, který nebyl připojen, pak to začalo vybíjet auto až shořela ŘJ  závěsu. Tak se reklamovalo, zase jsem jel přímo do Náchoda, po 3 hodinách konstatovali, že ŘJ je KO, tak nám dali novou, jenže jaksi při aktu to napravit totálně rozházeli software auta až tak, že se v nouzovém režimu muselo odvézt do značkového servisu, kde se to dalo do kupy. Can bus byl ale zapojen správně. Takže znova vypálená jednotka, znova jsem dostal novou.  Pak to auto fungovalo asi 1/2roku a znova vybíjelo auto - musel jsem odpojit. To už jsem se naštval a oslovil pána, co zde montuje doplňky, ten koupil univerzální elektroniku za 1700,- nanontoval a od té doby 2,5roku klid. Takže tak ... .

Na Supa jsem si samozřejmě objednal originál, byť to bohužel je raketa.Honza

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v podstatě bych zvolil originál take ale vuz uz byl hotovy kdyz jsem ho kupoval, s taznymi z Nachoda mam osobne dobre zkusenosti.A na supa se docela povedlo.Tak jsem ho zvolil ...protoze se u 140kw dieslu dodatecne nic neresi dle tabulky viz.příspěvek holt mi v servisu ani na neoriginal nic neřekli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

V autorizovaném servisu mi řekli, že na Superb 3 je jediné originální tažné, které lze dodatečně dodělat a to je prý to, které je uvedené na eshopu Škoda. Tam jsem se koukal a přijde mi, že se nejedná o originální vyklápěcí variantu, která je dodávána z výroby. 

Máte s tím prosím někdo zkušenost?

Tažné bych měl rád výklopné, jako z výroby.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Praveze z vyroby jde, proto jsem se ptal. Jinak me to cele prijde zvlastni, ja mel kdysi na golfu IV dodelane tazne, opravdu jsme ho nesetril (tahal jsem s nim na voziku stavebni material) a auto nemelo sebemensi problem, ani v lete. Proto me velice prekvapuje, ze se musi u nekterych motoru menit sahara.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nebudeš přes půl Evropy tahat karavan a máš to na občasné použití,nemusíš nic dodělávat.Dodělával jsem si na SIII 2,0 TSi  a vše bez problému.Používám jej ale jako držák na kola a občas na odvoz nepotřebných věcí okolo baráku,bečky do páleníce atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Karavan bych asi tahl tak jednou rocne cca 2x 1500km. Nicmene pri cestovni rychlosti 80km/h me prijde, ze motor se moc nenadre ani s karavanem. (Doted taham karavan vw caddy 1.6tdi, kde je tazne taky dodelane a zadny chladice meneny nebyly). A u te 1.6 ten motor docela zahul dostava, ale nikdy nesla teplote pres 90°C . Jinak diky za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Vypada to, ze mi prestaly po montazi originalniho tazneho fungovat ty zaluzie pred chladicem (2.0tdi 110kw). Nekde jsem cetl, ze to snad vypinaji schvalne po montazi tazneho. Nevite, z jakeho duvodu je to nutne vypnout? Pokud by to fungovalo spravne, tak to preci neni nutne vypinat. Zaluzie by se mely otevirat v zavislosti na teplote. Takze napr. v zime po nastartovani by se hodily bez ohledu na zatizeni auta vlekem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SM-tažné.pdf Mrkněte na tohle... (s lupou to přečtete :))- tam o těch žaluziích a celkově o průšvihu s doděláváním tažnýho píšou... kolega v práci má jeden z prvních S3 a ve škoda servisu mu řekli cenu za dodělání origo tažného tak jak má být skoro 70000,-... u O3 cca 40000,- ... ale rovnou dodali to co už tu bylo zmíněno, pokud to nebudeš používat na karavan nebo pravidelné tahání podvalu nebo něčeho těžkého, tak se dá i s tím omezeným (původním) chlazením motoru jezdit (za předpokladu slušného stylu jízdy).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A teď další věc co jsem se dozvěděl a ověřil.U nových aut,pokud nevyjede z fabriky s příparvou pro TZ tak nebude mít zápis ve velkém TP-jakožto možnost dodělání a nikdy už nepůjde schválit
Přesně tak, tyto vozy jsou homologovány s hmotností přípojného vozidla 0kg. Někde jsem četl, že od nového roku se to zvedne na 75kg tudíž maximálně nosič na kola. Kamarád má nový RX400 HL a když se ptal na tažný, tak mu řekli ano, ale nelze s tím tahat přívěsy, a to prosím z výroby.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám tažné, takže žaluzie vůbec nemám - šly by naopak dodělat? V zimě se hodí nezávisle na tažném a jak píše @Aerosa, pokud by fungovaly dobře, není důvod je tam přece nemít, přínos by byl v lepším komfortu při ohřívání motoru. Nebo někdo dokáže zjistit, kde je ten zakopaný pes, že je nutné je v už namontovaném stavu odpojit, když se do vozidla tažné dodatečně domontuje?

Editováno: , autor: Plzeňáček
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a přitom by třeba stačilo udělat to tak, aby se ty žaluzie deaktivovaly jen když je na tažným něco připojený... nebo prostě když se motor zadýchá...taky to nechápu... a co je fakt mazec je ta nemožnost u některých modelů tažné dodatečně zapsat do TP... český člověk by si ho dodělal, ale jak to byrokrat nezapíše, je zle... takže berte auta s tažným, budou se líp prodávat jako ojetiny :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já přihodím svoji zkušenost. SIII 2.0TDi 110kW DSG, rok staré, tento měsíc doděláváno origo tažné v origo servisu. Bez předchozí přípravy pro tažné zařízení. Cena za celou tuto akci včetně nutného materiálu 27 000Kč. Přičemž přihlášení tažného do velkého TP proběhlo s tím, že bylo nutné dodat typový list tažného a montážní list tažného, kde byly uvedeny hmotnosti. Do velkého TP dopravka vše dopsala a je hotovo. Možná je to jen souhra náhod, ale vím, že pro tuto motorizaci co mám to možné je. Servis mě říkal, že pokud bychom měli 4x4 už by to možné nebylo.

Editováno: , autor: Bladik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Ahojte.

Pridam svoje skusenosti a casom asi aj navod,kedze som ho podrobnejsie nikde nenasiel.

Moje auto je Superb 3 L&K,s DCC 1,8TSi 132kW,manual-podla niektorych informacii na toto auto nie je mozne dodatocne montovat orig. tazne, kvoli adaptivnemu podvozku. Prekladov tohto tvrdenia je viac a na anglickej stranke Skoda je zmienka ze moznost dodatocnej instalacie(pokial z fabriky nie je priprava)- nie je mozne na vozoch Greenline s DCC,podla nemeckej stranky vozy Greenline a vozy s DCC ale vyrobene len do datumu 22.2.2016 a na ceskej stranke je info ze vozy s DCC vseobecne nemaju moznost instalacie tazneho pokial nebola predpriprava z fabriky.

Riskol som to a kupil origo tazne z druhej ruky-130€,original novu riadiacu jednotku tazneho-55€,kabelaz k taznemu(pripravu na tazne som nemal) za 52€ a kratky kabel s LED indikatorom zaistenia tazneho-20€.

Po namontovani kabelaze som skusil bez mechanickej montaze spojit komponenty dokopy a nakodovat tazne-elektrika fungovala ae zobrazovalo viacero chyb-PDC,tempomat,airbagy,...

Po prejdeni asi 500m s autom vsetky chybove hlasky zmizli a vsetky jednotky fungovali aj PDC a pod. Tazne vsak nekomunikovalo najspravnejsie-navstivil som Skoda servis,kde som na poziadanie auto s technikom cez ODIS nakonfiguroval na tazne+nakalibrovala sa jednotka-cca 20minut.

Po tomto ukone ide vsetko ako ma-tazne po pripojeni privesu sa zobrazi aj na radiu pri cuvani,vypne sa PDC,vypne sa hmlovka-zaluzie sa otvoria,ale len v pripade zapojeneho privesu,cize funguju uplne podla predstav.

Negativna stranka navstevy a spojenie s ODIS je ze moje adaptacie BCM su fuc a tak znovu VCDS kodovanie-ale to je len otazka volneho casu.

Zaver toho celeho je teda ze moje auto d DCC vyrobene 06/2016 bez zavaznejsich problemov dokaye mat original tazne zariadenie so vsetkymi jeho vyhodami.

Tolko moja skusenost.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v CZ je to už tak,že pokud není ve velkém TP povoleno tažné,tak NEZLE ZLEGALIZOVAT!!!!

Kamarád má OIII 1,6 Green line,v TP nemá tu kolonku s povolení TZ a má smůlu,bacha na to!!!

Pokud si u nového auta neobjednáte přípravu,pravděpodobně nebudete mít v TP povoleno montáž TZ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...