Jump to content

Tažné zařízení


michal z
 Share

Recommended Posts

Píšu další info o opravě

Proběhla instalace nové sahary (originál škoda 400W), výsledek téměř totožný, auto se s karavanem v kopci hřeje.

Zapůjčil jsem si levnou diagnostiku, která ukazuje přesnou teplotu vody.

Zjistil jsem že při trochu ostřejší jízdě je teplota až 105 stupňů (palubní ukazatel ukazuje stále 90)

Mam ještě Octavii 3 110kw, totožný motor, taky se teplota nepohne ani o stupeň i když jedu hodně ostře.

Dále jsem si vzpomněl na kamaráda, který má úplně totožneho superba, stejný motor 4x4, domluvil jsem si že se svezu a pomocí diagnostiky zkusím svižně jízdu, výsledek byl úplně stejný jako u mého Superba, nebyl problém se s teplotou vody dostat přes 100 stupňů (ukazatel jako u mého stále na 90)

Předpokládám tedy že je u této verze prostě poddimenzovano chlazení.

Ještě mě napadá namontovat větší chladic který jsem našel na netu šířka 32mm (originál 24mm) ale je to nějaká replika, v originále jsou největší 24mm.

Není tak někdo kdo by mi zjistil není možné v originále sehnat větší chladic na tohoto superba 3, 2.0 tdi 110kw 4x4, manual

Dekuji

Edited by Jagg22
Link to comment
Share on other sites

před 5 minutami, ČudlR napsal:

Tak ono kdyz vetsi ve fabrice nemontovali, tak budes tezko shanet vetsi originalni

Přeci by to měli mít vymyšlené, když bylo možné objednat auto nové s taznym a dle technicaku 2200kg, to je ještě o dost víc než tahám já.

 

Link to comment
Share on other sites

Staci si pozret na Skoda online-su tam dva rozmery chladicov-pisany aj pridavny ktory je sirsi a hrubsi.

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/5q0121251hq-chladic-vody-pridavny-skoda-30232.html

Co sa tyka chladicov a testovania-nemusis sa bat,testy prebiehaju take tvrde ze ak je system v poriadku tak uchladi 17% stupanie s 2tonovym privesom.

Teplota vody nad 100stupnov stale nie je mimo normalu,jedna sa o pretlakovy system cize varit sa voda nezacne.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Dva chladiče tam již mám, řekl bych že se oba dávají u všech 2.0 tdi, protože mám úplně stejně chladice i u octavky, která má stejný motor.

Mě se u toho superba dostane teplota nad 100 i při normální jízdě bez karavanu, to je divný.

Link to comment
Share on other sites

Ale teplota vody nad 100 neni neobvykla.Naozaj tohto sa netreba extremne bat ked je to pri ostrejsej jazde.Otazka je ked je to s karavanom,hreje sa to na kolko stupnov?nebezpecnejsia teplota pre komponenty zacina okolo 120.Pise Ti uz nejake varovanie?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Zatím mi to žádnou výstrahu neukazovalo, jen mi vyleze teplota nahoru.

Přijde mi ale že když jedu do kopce, tak ten chladic nevychladi a potom jde teplota nahoru.

Kdyby se ta teplota zvedala jen s karavanem, tak bych tomu nevěnoval takovou pozornost, ale že se teplota zvedá i při běžné jízdě mi nepřijde normální.

Porovnávam to s octavkou, kde i když jedu opravdu ostře, tak se se teplota nepohne ani o stupeň (měřeno giagnostikou)

Link to comment
Share on other sites

V 4. 7. 2021 na 20:28, p2p napsal:

Kodovani tazneho...

Minimalne bych udelal motor kvuli saharam, jestli to je neorigo... V original servisu to nechteji delat... Sezen si nejakeho kodovace pobliz tveho bydliste a nakoduje ti to podle toho co tam mas...

 

19 Gateway, povolit Trailer 69

01 Motor, Oprávnění k přístupu: 27971, BYTE 05, Nastavit bit 4

03 ABS brzdy, Oprávnění k přístupu: 24990, Adaptace IDE04774 „Vehicle and trailer stabilizacion aktiv“

10 Asist park./řízení, Oprávnění k přístupu: 71679, BYTE 03, Nastavit bit 0-1 - „Trailer hitch installed  manuály or eletrically“

13 Regulace odstupu,

pro SW číslo dílu 5Q0 až do indexu F včetně

·       Oprávnění k přístupu: 14117 - BYTE 02 - Nastavit bit 3, Nastavit bit 3 - „Control module for trailer Recognition installed“

(pro čísla dílů SW 2Q0, 3Q0 a 5Q0 z indexu G)

·       Oprávnění k přístupu: 20103 - BYTE 03 - Nastavit bit 3, Nastavit bit 3 - „Control module for trailer Recognition installed“

3C Změna jízdního pruhu,

(pro SW číslo dílu 5Q0)

·       BYTE 02 - Nastavit bit 4-7  - "20 ECU for draw bar,with ECU for draw bar“

(pro čísla dílů SW 2Q0 a 3Q0)

·       BYTE 00 - Nastavit bit 4-7  - „10 ECU for draw bar,with ECU for draw bar".

6C Zadní kamera, BYTE 4 Nastavit bit 0 -„Equipment_ahk,installed (verbaut )"

6D Zadní víko, BYTE 01 Nastavit bit 7 - „Prives osazen  Anhänger,0=nicht verbaut / 1=verbaut“

A5 Přední snímač asistenta jízdy, 

(pro SW číslo dílu 5Q0)

·       BYTE 16 - Nastavit bit 0-7  - "01 trailer_control_module,installed

(pro SW číslo dílu 3Q0)

·       BYTE 11 - Nastavit bit 0 - „AAG,0=not_coded / 1=coded"

(pro SW číslo dílu 2Q0)

·       BYTE 05 - Nastavit bit 4 - „AAG,0=not_coded / 1=coded"

09 Centrální elektrika, Oprávnění k přístupu: 31347, Adaptace,  „ENG122979-ENG141968-Networking-Anhaengeranschlussgeraet,installed“

69 Trailer

·       BYTE 01 - Nastavit bit 0-3 – „01 Diagnostika linky do zásuvky, aktivní".

·       BYTE 03 - Nastavit bit 0-3 - "01 Výstup svorky 30 (zásuvka pin 9), aktivni".

 

Můžu se zeptat, je v tom kódování někde nastavení například sahary, jestli kdyz připojím přives, tak aby sahara spinala třeba už v 95 stupních místo ve 100, nebo aby se pustila na vyšší otáčky (teda aspoň myslím, že se sahara točí na různé otáčky podle zatížení nebo teploty.

Protože na první pohled tam vidím spoustu asistentů, ale mě by zajímalo co vše je obsazeno z pohledu chlazení, jestli je to možné z toho vyčíst.

Dekuju

Link to comment
Share on other sites

V 5. 8. 2021 na 22:59, Jagg22 napsal:

Můžu se zeptat, je v tom kódování někde nastavení například sahary, jestli kdyz připojím přives, tak aby sahara spinala třeba už v 95 stupních místo ve 100, nebo aby se pustila na vyšší otáčky (teda aspoň myslím, že se sahara točí na různé otáčky podle zatížení nebo teploty.

Protože na první pohled tam vidím spoustu asistentů, ale mě by zajímalo co vše je obsazeno z pohledu chlazení, jestli je to možné z toho vyčíst.

Dekuju

Z pohledu asistentu, je tam kodovani jenom motoru... RJ motoru rozhoduje spusteni sahary... Jak jsem uz psal, bud nemas origo tazne nebo to mas blbe nebo castecne nakodovane... 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Vcera som zistil ze spravne kodovanie tazneho ma dokonca taku funkcionalitu,ze ked pri zamknutom aute s prívesom a výstražných smerovkach odpojim elektricku zásuvku prívesu,spustí sa alarm(mam len dokodovany,ktory moze mat kazdy superb).Celkom ma to prekvapilo,ale moze byt celkom uzitocne.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...