Přejít na obsah

Zahřátí motoru TDI


janstavela

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny, u Supa III jsem tohle téma nikde nenašel, takže tedy:

 

jak je to s předehříváním motoru? Vím, že je to klasická a dlouze probíraná otázka všeobecně, ale rád 

bych si ujasnil jak je to s těmito novými TDI motory. Při prodeji mi bylo řečeno, že předehřívat nemám, že 

mám raději rovnou vyjet ale ze začátku to moc "neknedlit".

 

Mažou se ty motory lépe když se s nimi rovnou jede, než kdyby to běželo na volnoběh?

 

Díky moc

Editováno: , autor: janstavela
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro zajimavost, kdyz mi u 1.4 TSI rucicka teploty vody uz ukazuje optimalni provozni teplotu, tak teplomer oleje je teprve na nejakych 50 stupnich. Takze vlastne porad studenej olej, tzn. i motor. A jeste hezkou chvili mu trva, nez se olej dostane na svejch 90 stupnu. Stanim na miste se olej takrka vubec neprohreje, tzn. i spatne maze.

Takze souhlas, nastartovat a klidnou jizdou vpred :-) Btw. to pisou i v navodu k vozu.

Editováno: , autor: Martin Bednář
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výrobce doporučuje ledacos. Třeba dlouhé intervaly výměny oleje, nebo motor nezahřívat a hned vyjet. Já auto nechávám malinko probrblat. Ne moc, jen 10vteřin aby se olej dostal všude. Podle mě je lepší studenej než žádnej. On i ten studenej olej maže.

 

Mám vypozorováno když je venku 0, nastartuju studený motor a hned vyjedu, tak když teplota vody je 90st. olej začne ukazovat 50. Když je venku 0, nastartuju a musím oškrábat okna a mezitím nechám motor zahřívat, tak po rozjetí ,když se voda dostane na 90st. tak olej už je na 75st. Ono jde taky o vzduch který proudí kolem auta a hladí olej.

 

Důležitější je nejezdit na vysoký zatížení dokud olej nemá provozní teplotu. Píšu vysoký zatížení protože když jedeš třeba do kopce 50km/h, tak je lepší jet na 3ku na 2200ot/min ale na 1/3plynu než na 4ku 1450ot/min ale na 2/3plynu. Čím míň Nm po motoru chceš tím líp.

 

Tady jsem našel graf tlaku oleje. Při studeným motoru je volnoběh na 1000ot/min tak je tlak oleje asi poloviční.

Nový rastrový obrázek.jpg.bmp

Editováno: , autor: Tonda 111
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tondo mozna se pletu, ale ten tvuj priklad toho moc nedokazuje. Samozrejme, ze kdyz nastartuju a zustanu stat na miste, tak ze se motor taky ohriva. Ale o dost pomaleji. V tom svem prikladu to vlastne porovnavas od momentu rozjeti. Nezapocitavas ten cas, nez auto oskrabes. Ale kdybys pocital zahrati motoru na provozni teplotu od momentu startu, tak na spravnou teplotu se dostane driv auto, ktery nastartuje a hned pojede. Takze myslim, ze nastartovat a nechat auto stat je naopak horsi, protože se na provozni teplotu bude dostavat delsi dobu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by potom znamenalo, ze pouzivani externiho vyhrivani je vlastne take spatne, protoze podle manualu se predehriva i motor. Takze je to prakticky to same jako mit nastartovano a jit skrabat namrazu s tim rozdilem, ze externi vyhrivani bezi 10-15 minut, coz je obvykle delsi doba, nez kterou clovek oskrabe auto a vyjede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si myslim ze auto by sa chvilu malo nechat na volnobehu povrcat. Sice sa skor zahreje pod zatazou ale za rovnaky cas sa viac krat otaca a piesty behaju ako na volnobehu a este tam je ta zataz. Takze ked to preratame na otacky tak sa to zohreje mozno za rovnaky pocet otacok. Ja nechavam v mrazoch nastartovane auto aspon 1min a az tak idem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Zdar,

mam noveho Superba cca mesiac. Predtym som mal O3 s motorom 2.0 TDi 110kW (kod motora CKF), teraz v Superbe mam tiez 110kW (kod motora CRL).

Som prijemne prekvapeny Superbom, motor sa mi zahrieva ovela rychlejsie ako na O3, teraz pri 0°C je sa olej zahreje na 50°C snad po 4-5km jazdy 90km/hod mierne dole kopcom...

 

Neviete ake su rozdiely medzi motormi CKF a CRL?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 2. 1. 2016 at 12:47, Kraso napsal:

To by potom znamenalo, ze pouzivani externiho vyhrivani je vlastne take spatne, protoze podle manualu se predehriva i motor. Takze je to prakticky to same jako mit nastartovano a jit skrabat namrazu s tim rozdilem, ze externi vyhrivani bezi 10-15 minut, coz je obvykle delsi doba, nez kterou clovek oskrabe auto a vyjede.

 

No jo ale Webasto běží přeci samo, bez motoru....to rozhodně uškodit nemůže, naopak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 12. 12. 2016 at 19:01, miro_sk napsal:

Zdar,

mam noveho Superba cca mesiac. Predtym som mal O3 s motorom 2.0 TDi 110kW (kod motora CKF), teraz v Superbe mam tiez 110kW (kod motora CRL).

Som prijemne prekvapeny Superbom, motor sa mi zahrieva ovela rychlejsie ako na O3, teraz pri 0°C je sa olej zahreje na 50°C snad po 4-5km jazdy 90km/hod mierne dole kopcom...

 

Neviete ake su rozdiely medzi motormi CKF a CRL?

A mas vebasto? Lebo mne sa s3 110kw zahrieva dost dlho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 15. 12. 2016 at 21:37, hrutek napsal:

Čau miro_sk a ostatni. Mám SIII s 140kW a také OII 77kW a jsem překvapený jak rychle se v SIII motor ohřeje a drží teplotu oproti OII. Rozdíl je opravdu markantní zvláště teď v zimě. Může třeba někdo porovnat s SII?

 

Já měl kdysi také OII 77kW a mám pocit, že tam byl nějaké problém s přídavným topným elementem (PTC). Buď jsem tam někdo ani nemá (např. dovoz z Itálie) nebo nefunguje. Já sám jsem ho v seznamu výbavy ani nenašel a přitom jsem auto kupoval v ČR a také se mi motor zahříval strašně dlouho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@regno - a nejaky podrobnejsi popis v konstrukcii motora, pripadne ako dosiahli splnenie EU6 niekde neexistuje?

@vavror - nemam vebasto

@all - vsimol som si este, ze ked je studeny motor, tak na palubnej doske v ponuke, kde sa zobrazuje aku maju spotrebu komfortne spotrebice, ma "klimatizacia" spotrebu 0.5l/hod. To bude asi to pridavne kurenie, lebo ked sa motor zahreje tak spotreba klimatizacie klesne na 0. Porovnal som to hned aj s OIII, ale tam je spotreba klimy stale =0 (teraz pocas zimy) - pritom v OIII mam volbu "pridavne kurenie" tiez zapnutu (v menu nastavenie klimatizacie). Tak neviem ci to OIII inac ukazuje alebo tam to pridavne kurenie nefunguje.

To pridavne kurenie ohrieva chladiacu kvapalinu motora alebo len vzduch prudiaci do kabiny?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...