Přejít na obsah

Rozlesteni laku.


Kraso

Doporučené příspěvky

Klasika, i kdyz nejezdim do automaticke mycky, aby mi lak neposkrabaly kartace, tak se nejakemu tomu lehkemu skrabanci nevyhnu ani u rucni washky, zvlast pokud si tam prede mnou nekdo cistil s kartacem traktor.

 

Kdyz jsem si zacal prochazet navody nebo navrhy na rozlesteni laku, tak jsem narazil parkrat i na doporuceni, ze lak se muze nechat rozlestit pravidelne (napriklad jednou za rok), protoze se po rozlesteni nanasi nova vrstva laku a tim auto dostane nejenom novy vzhled, ale zaroven dalsi pridavnou ochranu.

 

Je to pravda, ze je vhodne delat lesteni laku pravidelne, pripadne delate to/planujete delat vy?

 

A jeste kratka otazka na konec - zkousel jste uz nekdo Laser Wash v Brne?

 

Editováno: , autor: Kraso
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kraso: úplná blbost, tím tě nakrmil kdo? Nějaký rádoby leštič?

 

Narazil jsem na to tady a ted se divam, ze se nemluvilo o laku, ale o vosku, to uz by asi davalo vetsi smysl :) Omlouvam se... jinak je zde zminena i ta pravidelnost, se kterou se to doporucuje delat - http://www.vseoautech.eu/automobily/jak-rozlestit-lak-na-aute.htm - "Takto očištěný lak je následně rozleštěn do vysokého lesku a poté je ošetřen tvrdým voskem, který ho dlouhodobě chrání."

 

 

Já tam jednou byl, je trošku dražší vzhledem k technologii mytí, ale auto bylo pěkně umyté a to bylo dost zasviněné, viz foto. Ale je třeba to vyszkoušet osobně, každý je na to jinak náročný.

 

Dekuji, to vypada velmi dobre... necekal bych, ze to zvladne i takove zaspineni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty jsi z Brna? Já taky. Můžeme si dát sraz a hezky to v klidu probrat. V této oblasti jsem doma :kol-28:

 

Jinak po leštění je konzervace VŽDY naprostá nutnost, protože odebereš část vrstvy. Nemůže se dělat pravidelně, dobrý leštič ubere jen nepatrnou vrstvu. Vše je to sakra o zkušenostech a spálených laků, hran a natavených plastů jsem viděl opravdu hodně.. počítej kompletní rozleštění do 10 tis podle stavu laku. Pak doporučuji zavoskovat na 1/2 roku nebo na celý rok a jen to ovapkovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cele to znelo tak podivne a proto jsem to chtel vytahnout sem, aby se k tomu mohli ostatni vyjadrit :)

 

 

Ty jsi z Brna? Já taky. Můžeme si dát sraz a hezky to v klidu probrat. V této oblasti jsem doma :kol-28:

 

Jj jsem, staci rict, kdy mas cas a rad si necham poradit osobne. Az do ted jsem vlastnil pouze ojetiny, u kterych jsem neresil plno veci, ktere bych si chtel ale ohlidat ted u noveho :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten článek je pěkná blbost. Takže lak se dá "leštit" dvěma způsoby:

 

1) úměrně hloubce škrábanců použiješ příslušně hrubou/jemnou leštící pastu - a ty škrámance fakticky vybrousíš a navždy se jich zbavíš, tím ale přijdeš i o část laku. Je to poměrně pracné, pouze strojově proveditelné a nedá se to dělat moc často.

 

2) použiješ nějakou leštěnku, či vosk - ty pouze vyplní drobné rýhy, které se tak po vyleštění povrchu stávají neznatelnými. Po vyplavení přípravku se ale opět objevují - takže dočasné řešení

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kraso:

 

jsi přímo z Brna? Klidně napiš SZ, dáme sraz a kouknu na stav laku a můžem dohodnou i leštění :kol-47:

nejlépe poznáš stav laku na umělém světle..

 

1) Když tam toho nebude moc, je lepší kvalitní tvrdý vosk a ručně umývat. Pod vosk se dává i polish (např. pod DODO se dává Lime Prime), který může být abrazivní nebo neabrazivní. Abrazivní zvládne jemný škrábance rozleštit a vyplnit a pak zavoskovat, bez nutnosti strojního leštění.

2) když bude potřeba rozleštit a pokračovat v bodu 1)

 

foto - zavoskovaný a ručně udržovaný lak v odrazu zářivky po občasném projetí myčkou (předchozím majitelem) - nebylo třeba strojní leštění, použit jen AG SRP

post-35925-0-72056600-1452631612_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dekuji obema za poznatky.

 

Jsem primo z Brna. Urcite se ozvu, i kdyz si myslim, ze lesteni nebude zapotrebi ted hned... nebo v to spis doufam u pul roku "stareho" vozu. Myslel jsem spis nechat to po zime, to se vzdycky objevi vic skrabancu. Navic jak jsem pochopil z toho procesu vybrusovani, tak to nejde delat donekonecna, protoze se jednou clovek dostane na minimalni tloustku laku a pak by se to muselo opravdu cele znovu prelakovat a to uz jsme v radech tisicu, coz bych nerad... nebo aspon ne driv nez za takovych 10 let :D

 

A napadl me jeste jeden dotaz - mate zkusenosti i s ochrannymi foliemi? Kdyz jsem se na to ptal kdysi u Superba II, tak mi bylo receno, ze se da cele auto oblepit do 20kkc a da se to pak sundat bez poskozeni laku a auto je jako "nove". Je na tom neco pravdy nebo opet nesmysl?

Editováno: , autor: Kraso
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná by bylo vhodný umazat to místo bydliště - máš hezký auto, tak aby ses z něj mohl dlouho těšit. Je tu přímo téma o kradených autech a pořád se aktualizuje.. Je tu cca 85 tis registrovaných uživatelů a ne každý bude fanda značky, může to být super misto pro tipování zlodějíčků. Ale to jen tak na okraj :)

Folii lze použít, ale není to jednoduchý. Podklad musí být dobře vyčištěn a bacha na to, kdo to bude lepit. Když jsem se stavoval za mým lakýrou v létě, tak tam měl MLko po celolaku - majitel si na něj nechal nalepit folie. Při aplikaci špatně vyčistili povrch a byl pod fólií prach, nechal je strhnout a pak si všiml, že hoši jezdili s tím nožem po laku a celý ho dodrápali.

Ale to tak máš i s výběrem servisů, montazema LPG apod., je třeba kapnout na osvědčené. Proč to píšu? Nikdo superba delat za 20 tis nebude a když, bude to podobný ňouma. To měj radši origo lak s prasátkama než podobný neštěstí..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dekuji za informace. Jenom jsem si tak pohraval s tou myslenkou pouzit folie, ale tohle me nadobro utvrdilo v tom, ze to nema smysl a necham to na klasickem laku.

 

A bydliste jsem tedy umazal, i kdyz je pravda, ze u nas se tech kousku najde hned nekolik. A kdyby mi ho nekdo ukradl rekneme za dva a pul roku, tak bych se diky GAP pojisteni ani nezlobil... dostat uplne nove auto po trech letech jezdeni zadarmo by nemuselo byt spatne :D Jediny problem je 5ti mesicni cekaci lhuta a podruhe uz bych nejspis nemel to stesti, ze by museli prerusit vyrobu ctyrkolek s 2.0TDI 140kW motorem a ja se tak dostal k autu za 3 tydny od objednani :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Michal2009: Píšeš o lakýrníkovi a že jsi z Brna. Mohl bys ho doporučit? Teda pokud je dobrý. Budu asi potřebovat přelakovat nárazník na Fabii i na Focusu a tohle určitě nemá smysl dávat do autorizovaných servisů. Klidně přes SZ, kdyby to bylo proti pravidlům.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Klasika, i kdyz nejezdim do automaticke mycky, aby mi lak neposkrabaly kartace, tak se nejakemu tomu lehkemu skrabanci nevyhnu ani u rucni washky, zvlast pokud si tam prede mnou nekdo cistil s kartacem traktor.

 

Kdyz jsem si zacal prochazet navody nebo navrhy na rozlesteni laku, tak jsem narazil parkrat i na doporuceni, ze lak se muze nechat rozlestit pravidelne (napriklad jednou za rok), protoze se po rozlesteni nanasi nova vrstva laku a tim auto dostane nejenom novy vzhled, ale zaroven dalsi pridavnou ochranu.

 

Je to pravda, ze je vhodne delat lesteni laku pravidelne, pripadne delate to/planujete delat vy?

 

A jeste kratka otazka na konec - zkousel jste uz nekdo Laser Wash v Brne?

 

jaká je cena v této myčce ???????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Pánové má někdo zkušenosti s keramizací laku (nanokeramická protektivní vrstva). Přemýšlím, čím ošetřit lak u nového vozu, abych jej co nejvíce ochránil od chemických a mechanických poškození vznikající při běžném provozu. Nejprve jsem chtěl udělat wrap, což už mě přešlo. Nyní ale váhám, jestli nechat nanést protektivní čirou folii (np. OpticShield) nebo nechat na auto nanést keramickou nanovrstvu (tato ochrání sice od chemických vlivů, nicméně mechan. odolnost nic moc.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak trochu jsem zaspal - auto uz ma rok a jeste jsem s nim nebyl na konzervaci laku. Podle informaci z netu se doporucuje konzervace aspon 2x do roka, respektive ve chvili, kdy se na vnejsi strane nesrazeji kapicky vody.

Mate, prosim, nekdo nejake doporuceni na firmu v Brne, ktera to dela kvalitne (davam prednost kvalite pred cenou)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...