Přejít na obsah

Řazení - zkušenosti, problémy


kkaktus_Baxton

Doporučené příspěvky

Když přeřazujete z 1. na 2. rychlost nepřijde vám že tam jde ta dvojka trochu hůř i když je to ohřátý o proti dalším rychlostem ? Třeba trojku když dávám tak tam stačí při pohybu páky překonat jakoby určitěj odpor a pak tam skočí sama ale ta dvojka tam jde  trochu hůř přes několik lehkých "záseků" ale je to samozřejmě ještě normální zařazení. Když se to ohřeje tak to možná o trochu lepší je ale lehce jako ty ostatní rychlosti tam stejně nejde. Myslel jsem že u nového auta tam půjdou všechny rychlosti úplně lehce. Máte to taky tak ? 

 

Mám úplně stejnou zkušenost. Když řadím z jedničky na dvojku, jde to přes několik "cvaknutí", než tam dvojka zapadne. Asi je to jen o zvyku. Vyšší rychlosti už tam jdou samy.

 

Co mi spíš dělá starost, je zpátečka. Ta jde občas až po vyšlápnutí spojky, což bych pochopil u starýho auta s vymlácenými zuby, ale u novýho jsem to nečekal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....

Co mi spíš dělá starost, je zpátečka. Ta jde občas až po vyšlápnutí spojky, což bych pochopil u starýho auta s vymlácenými zuby, ale u novýho jsem to nečekal.

Asi nevíš, jak se řadí na opravdu vymlácený "špajzce" - právě to, že převodový i synchronizační zuby jsou ještě nový, hranatý a po hranách neomletý způsobuje jejich neochotu zapadnout do záběru. I proto koncern přistoupil k úpravě synchrospojky "na dvojce" (viz to vejš postnutý pdfko od Reeshánka) = přiobrábění se udělají menší parazitní hrany na "ostří" náběhovejch hran zubů právě proto, aby při vzájemným axiálním posunu nezadrhávala o plochu, ale aby byla co největší pravděpodobnost najetí hranou zubu na jednom kole do mezery na protikole ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja jsem vcera pro zmenu pri prvnim rozjezdu zase chvili bojoval s jednickou. To pdf od Reeshi jsem cetl uz predim, ale nevim jestli to ma cenu resit. Kdyz pujde prevodovka ven a bude se rozebirat, aby to pak ve vysledku neprineslo dalsi problemy...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí se vrátit způsobem řazení o pár roků zpátky a jednoduše když se nepovede zařadit na poprvé, tak povolit tlak na kvedlačku, nechat ji pružinama vrátit do polohy NEUTRÁL, pustit spojkovej pedál až na doraz nahoru, bez dalšího čekání spojku znovu vykopnout až na podlahu a do tím kratičkým puštěním spojky roztočený převodovky normálně zařadit. Pokud kola auta stojí (= netočí se diferenciál ani poloosy), při delším podržení vypnutý spojky se zastaví i stromeček (mezilehlej hřídel) uvnitř převodovky a pokud se zrovna zastaví v takový poloze, kdy jde na řadicích spojkách/synchronech zub proti zubu, prostě se to přeřazení nemusí podařit - zatímco když se aspoň ten stromeček krátkým puštěním spojky nechá roztočit, synchrony zacvaknou do záběru daleko snáz. Kdo je šikovnej, dokáže zařadit už jen tím, že spojku nejdřív povolí jen maličko, aby se do mechaniky převodovky přeneslo jen tolik krouťáku, aby se zuby maličko pootočily a synchrony zacvaknou - a po dokončení řadicího pohybu (po docvaknutí kvedlačky na doraz) může spojku plynule pouštět dál aby se auto rozjelo. Když to fungovalo na starejch nesynchronizovanejch špajzkách, není důvod k tomu, aby to nefungovalo i na těch s plnou synchronizací všech převodů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě dotaz, jaký jsou asi tak nejnižší otáčky při kterých můžu mít plyn na podlaze (nebo normálně zrychlovat ) a nemusím mít blbej pocit z toho že to tomu motoru škodí? A naopak při studeném motoru, než se zahřeje olej přes jaké otáčky bych neměl motor vytáčet ? Dřív jsem měl vw golf 3 1.9 D 47 kw a jezdil jsem vlastně v co nejnižších otáčkách takže třeba 1200 otáček (pokud nebylo potřeba nějak víc zrychlovat nebo vyšší rychlost, kopec atd). Když jsem to auto koupil mělo najeto 250 tisíc km a tímhle stylem jsem s tím najezdil za 5 let 50 tisíc km, spousta studených startů a krátkých tras se studeným motorem a ten motor po 300 tisících celkových km startoval bez problému i v mrazu a jel (na těch 47 kw) velmi dobře, úplně stejně jako když jsem ho koupil takže si nemyslím že by mu to nějak škodilo ale tyhle nový malý motůrky budou asi trochu na tohle citlivý tak se ptám .... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám 66kw a přijde mi že je velká díra mezi 1. a 2. rychlostí. V jakejch otáčkách přeřazujete ? Nebo když jedete třeba na křižovatce pomalu do odbočky tak necháváte vždycky dvojku ? Nechce se mi pokaždý když auto jede pomalu dávat jedničku ale když dám dvojku tak tam mám třeba jen 1000 otáček a to je málo ale zase jednička už tam nejde tak lehce jako když auto stojí nebo jede už úplně pomalu.

 

Přesně toto je důvod proč vzít 6-ti kvalt,

lépe odstupnované převody.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viděl jsem nějakou tabulku rozdílu mezi 5 a 6 kvalt a u jedničky a dvojky navíc v nižších otáčkách je minimální rozdíl. Už mám najeto zase o pár set km víc a takový  problém v tom už nevidím. Musí si člověk zvyknout na něco jiného než ne co byl zvyklý předchozích 15 let :)  A těch 14 nebo (bez kotoučovek vzadu) 16 tisíc rozdíl není zase tak málo aby se dalo napsat "vzít 6 kvalt" jako kdyby tam rozdíl v ceně ani nebyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také si myslím, že je to o zvyku. Poslední dobou si dávám pozor při řazení z 1. na 2. stupeň a snad všechna zařazení bez problémů. Žádné cvaknutí, žádná díra v akceleraci. Stačilo jen neřadit v 1500 ot, ale alespoň ve 2000, s citem řadit a nekvedlat s tím jak s vařechou v kýblu hnoje a všechno v pořádku. Z předchozích aut jsem byl zvyklý na řádnou kvedlačku, řazení bylo docela dravé. U nového auta to chce cit, což by každý měl mít. A zvyk, benzín není jako diesel, každý motor vyžaduje trochu něco jiného. Je jiné řadit s dvoulitrovým dieslem, který se rozjíždí bez plynu i na dvojku, a s vybroušeným novým TSI, kde je to vše o přesnosti. Chce to hledat ty správné otáčky, nebát se toho a příjmout jiné návyky :) A co se týče příplatku za 6ti kvalt? Nelituju, a to jezdím po městě, dálnice minimálně. S mým stylem jízdy kdy tam nacvakám nejvyšší převodový stupeň a snažím se udržovat plynulou jízdou rychlost po co nejdelší dobu bez nějakého přeřazování je 6ti kvalt ideální. Po městě pětka a fičím, jakmile vyjedu tak šestka a opět jedu jak po másle. Jen nenarazit na ženskou nebo frajírka, tkeří si to mydlí brzda plyn a předvídavost nulová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak 6 kvalt je určitě výhoda, taky jsem chtěl 6 kvalt ale už to bylo za mým rozpočtem tak jsem si jen připlatil za kotouče vzadu. Ale co se týká toho rozjíždění kdy to člověk nechce vytáčet moc motor, bude rozdíl fakt minimální mezi 1. a 2. stupněm jinak ani s 5 kvaltem nemám problém při ježdění. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Deje se nekomu, ze po delsim stani (cca 2h) mu po 1. prerazeni z 2. na 3. stupen se ozve z leve casti motoru takove bouchnuti / vrznuti? Deje se to vzdy jen jednou po tom 1. prerazeni a pak uz za celou cestu ne.

Celkove mi prijde, ze 3. stupen se radi dost spatne a vubec to neni nijak hladke / plynule.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau, jestli se to ozve přesně ve 40 km/h tak je to normální :) já zase řeším jinou věc, nějak mě začíná vadit že skoro nikdy nejde zařadit zpátečka napoprvé. Musí se auto trochu pohnout a potom tam teprve vleze, je to dost obtěžující a nepomáhá ani puštění a sešlápnutí spojky atd ... taky se vám to stává  často ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 46 minutami, kkaktus_Baxton napsal:

Čau, jestli se to ozve přesně ve 40 km/h tak je to normální :)

 

No ja porad ale nechapu, proc to rok nedelalo a ted zaclo - tzn, ze to muze by ve stavu, kdy to funguje spravne / nevydava to divny zvuk.

 

před 46 minutami, kkaktus_Baxton napsal:

 já zase řeším jinou věc, nějak mě začíná vadit že skoro nikdy nejde zařadit zpátečka napoprvé. Musí se auto trochu pohnout a potom tam teprve vleze, je to dost obtěžující a nepomáhá ani puštění a sešlápnutí spojky atd ... taky se vám to stává  často ?

 

To mi bylo receno, ze je normalni :/ I v odkazu od ronalla je to popsane.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, kkaktus_Baxton napsal:

Čau, jestli se to ozve přesně ve 40 km/h tak je to normální :) já zase řeším jinou věc, nějak mě začíná vadit že skoro nikdy nejde zařadit zpátečka napoprvé. Musí se auto trochu pohnout a potom tam teprve vleze, je to dost obtěžující a nepomáhá ani puštění a sešlápnutí spojky atd ... taky se vám to stává  často ?

Zpátečka nemá synchron, zařaď dvojku a z ní zpátečku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
Dobrý den,
Po přečtení tohoto článku http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/specialista-na-motory-popsal-nejvetsi-riziko-downsizingu-potizim-jde-predejit/ ve mně zůstává nezodpovězená otázka. V červenci se budu přebírat Fabii III 1.0TSi 81Kw a zajímali by mě tedy otáčky pod které není dobré jít. Při rozjezdu je totiž mezi 1 a 2; 2 a 3 větší mezera a musím jedničku (dvojku) více vytočit aby se dvojka (trojka) dostala nad 1500ot/min (Zjištěnou s předváděčkou). Při studeném motoru mně to ale přijde více drastičtější než trochu podtočená dvojka (trojka) někam k 1200ot/min. Mohu tedy s takhle podtočenou dvojkou nebo i trojkou mírně zrychlovat? Z článku mně vyplívá, že není dobré chtít v těchto otáčkách po motoru plný plyn, ale co mírně zrychlovat s plynem tak na 40-50% a u 2000ot/min přidat plyn třeba až k podlaze při zahřátém motoru? Nebo při dojíždění ke křižovatce a brždění motorem se mohou bez následků otáčky dostat pod 1500ot/min? A v jakých otáčkách se tedy nejvíce pohybovat? Je to totiž můj první benzín po dvou dieselech se kterými jsem jezdil nejčastěji kolem 2000-2500, ale při přeřazení z jedničky na dvojku jsem sice motor dostal někam na 1200ot/min, ale v pohodě se z nich při 50% sešlápnutí plynu dostal na dva tisíce. Děkuji vám všem za užitečné odpovědi
:)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem si to sice nepřečetl, protože po pár větách na to nemám ani náladu. Je to psaný rádoby hrozně odborně (proto tomu ani moc nerozumím), ale o tom to je, 70% textu čemu lidi nerozumí a těch 30% pak vyzdvihnou proč se musí motor zákonitě rozletět když ho budeš podtáčet a přetáčet..

Já sice autoforum nenavštěvuju, ale hodně lidí tady na fóru potvrdí, že to je banda amatérů, kterým jde jen o sledovanost a vymýšlí katastrofické články jak se musí všechno na moderních autech dříve či později rozpadnout aby nalákali pozornost.

Při popojíždění v kolonách ti ani často nezbyde nic jiného než motor podtáčet, ale ve většině případů se tak nestane. Tyto malý benziňáky jdou dobře do otáček. Jediná rada je jezdit podle selského rozumu, když do kopce ztratíš otáčky tak prostě podřadit a motor netrápit, ale třeba na rovinaté silnici klidně zařadit 6st a jelikož tam motor není skoro v zátěži tak není problém točit kolem 1500. Přece je blbost když motor jen lechtáš plynem podřazovat a udržovat 2000, podřadíš si jen když chceš někoho předjet. Ale to nemusím vlastně psat, však to každý řidič pozná v jakých otáčkách v daném režimu jízdy motor trápí.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si to přečetl. Oni to píšou tak nějak obecně, v podstatě z toho článku nevyplívá nic co by nebylo už dávno jasné. V podstatě říkají co jsem napsal, aby řidič jezdil podle selskýho rozumu a motor záměrně nepřetěžoval. Ty jsi mě zmátl s tím jestli je dobré točit 1300 nebo nějakým způsobem se snažit tohoto vyhnout a točit 1500. O otáčkách tam nic nepíšou(moje chyba). Já myslím, že to je pro tebe jen nezvyk, že jsi dlouho používal jen diesely. Po pár týdnech si zvykneš a poznáš co je pro motor nejlepší ;)

Co se týká nějakýho vyjádření nejváženějšího odborníka na díly motorů, kterej pochází z USA to nedokážu posoudit, protože tomu moc nerozumím ale ani to neřeším. Takže za 5 let až vyvinou ty komponenty z materiálu co vynalezla NASA můžu jezdit s dvoulitrem oturbovaným stejně jako bych tam měl osmivál? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi připomíná úchylný návod Toyoty Yaris kde je napsáno, že z 3 na 4 stupeň se v nadmořské výšce do 1200 m.n.m má řadit při 40 km/h a nad 1200 m.n.m. se má řadit při 57 km/h. Prostě sedni do auta a jeď. Troufám si říct, že po půl hodině jízdy musíš vědět v kterém pásmu otáček je to autu příjemné a v kterém ne. Pokud řazení nezvládáš kup si DSG.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji vám kluci za rady. Také si myslím, že prostě jen není dobré jet na 1600ot/min a dát podlahu, ale udržovat rychlost nebo mírně zrychlovat na rovince se při těchto otáčkách v pohodě dá. Jen jsem prostě zvyklí jezdit s dieselem, ale při jejich další budoucnosti šly rychle ze stolu. Určitě se s Fabčou jezdit naučím, jen jsem s benzínem jezdil naposledy před 10 lety v autoškole a teď při předváděčkách. Dá se tedy říci, že benzín již za předpokladu jen udržování rychlosti, nebo mírném zrychlování třeba na dvojku snese otáčky jako diesel tedy řekněme 1300-1800ot/min? Nejsem si jistý neboť ty "odborníci" z autoforum píší, že to moc poznat nejde, jestli mu ty otáčky vadí nebo ne (motoru). Tady je citace:

"Nepřetěžovat downsizovaný motor v nízkých otáčkách, prostě mu „nešlapat na krk”, když se sotva probouzí k životu turbo.I když se také v těchto momentech dokáže motor chovat uživatelsky příjemně, činí tak na úkor své životnosti." Nemějte mě prosím za úplného amatéra, jen si chci být jistý, že motoru nebudu ubližovat a nechám si poradit od lidí, kteří s benzíny narozdíl od mě zkušenosti mají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...