Přejít na obsah

Kde jste prodali své auto?


Pawlisko

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

před 3 roky jsem kupoval Octavii (2009, 2.0 TDi BKD PD, Kombi, elegance) se 120 000 km a po 3 letech mám najeto 190 000 km a přemýšlím, že ji pošlu do světa a pořídím něco s menším nájezdem. Auto jsem nikdy neprodával, protože to předchozí mi ukradli. Mám všeobecný přehled o tom, kde se prodávají auta a jaké mají praktiky áčka apod..

Přesto bych se rád poptal, kde jste prodávali auto vy a jak jste byli spokojení. Jsem plátce DPH, takže si kupce bude moc odvést DPH, je to možná zajímavost, možná nezajímavost... Auto není bourané (nepočítám odřený bok auta, který mi způsobil mladík při vyjíždění z parkoviště), bouračku beru jako bouračku :)

Jak jste prodali auto vy, čemu doporučujete se úplně vyhnout, co říkáte na vlastní prodej a 6 měsíční riziko, že se kupce vrátí s tím, že je něco v háji (u 7 let starého auta a 190 tisících km se prostě něco může podělat). 

Ještě přemýšlím, protože jsem dával RS nárazníky, jestli auto neočesat do běžné podoby, protože mi řadu lidí říká, že mi to nikdo nezaplatí. Takto dám třeba nárazník za 8 tisíc s tím, že si nechám původní od kupce. To samé zadní. Když to nezvedne hodnotu, tak proč to neprodat/nevyměnit s příplatkem.

Předem díky za rady :)

 

pro info, auto je v příloze...

 

Pavel

post-79146-0-17455000-1453472983_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nemáš nějakého známého, komu auto prodáš, tak bych do přímého prodeje nešel. Nikdy nevíš na koho natrefíš. Může být služný, může to být ale magor - chronický stěžovatel, může to být i podvodník, který předem ví, že mu půlku ceny budeš vracet. Pokud to není nevyhnutelné, tak do právního vztahu s cizími lidmi nevstupuji. Takže za mě je lepší auto dát za méně do bazaru. Rychle prodáš a už nikdy o tom neuslyšíš. A kdyby přeci jen něco, tak máš status "slabší strany sporu", takže výhodu.

 

Ty RS nárazníky mohou naopak i cenu snižovat - těch lidí, kteří to ocení moc není. Ber to tak, že většina lidí ani neví, že nějaké RS vůbec existuje a pokud si všimnou, že nárazník je jiný, budou to považovat za tunning - jinými slovy bastlení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proto se toho přímého prodeje docela bojím. Ale zase jsem si říkal, že se musí snad napsat nějaká neprůstřelná smlouva, která označí auto jako "použité" a na základě toho se pak může i chronický magor rozčilovat jak chce :|

ale on ten magor vůbec nemusí být v právu, jen ti bude otravovat život.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nárazníky bych možná dal původní z důvodu, že vyměněné nárazníky působí dojmem, že auto bylo bourané a rovnou se vyměnily nárazníky. Navíc plno lidí nechce z auta dělat RS, když to RS není. Na druhou stranu třeba to zvýší prodejnost, pokud zrovna narazíš na někoho, kdo by je tam stejně plánoval dát...

 

Na přímo jsem prodával jen jednou a nakonec ani neprodal. Neměl jsem na to nervy. Vždy přijel někdo hrozně chytrý, kdo měl načtené poučky z D-FENSe a jel podle toho. Hlavně dostat slevu. Je jedno, že to bylo za super cenu. Sleva byla to hlavní. A "tohle se mi nezdá", "na tomhle už je znát, že to bude chtít vyměnit"... Hlavně, aby to vypadalo, že tomu rozumí a není žádný "hejl", kterého někdo obere. Jak říkám, neměl jsem na to nervy a jako má ostatní auta šlo na protiúčet  při koupi nového. Tam se mi vždy podařilo dostat docela dobrou cenu a o autě jsem už nikdy neslyšel. Poslední nešlo na protiúčet, tak jsem si mohl dobře vybrat, kde ho prodám, obepsal jsem prodeje ojetých aut u autosalonů Škoda, nabídli předběžně cenu (od Auto Brejla ve Vestci za 70 000 Kč po Autopalace Spořilov za 110 000 Kč), já si vybral tři nejlepší, objel, dostal tu nejvyšší částku a vyřešeno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S těma nárazníkama to je jak říkáte, někdo v tom uvidí plus, někdo mínus. Zkusím sepsat všechno, co o tom autě napsat může, hodím to na bazoš a uvidím, kdy se ozvou bazary a co mi řeknou. Pak si skočím do těch bazarů osobně a uvidím, tam kde mi dají nejvíc, tam to samozřejmě nechám. Pokud nárazníky nikdo neocení, hodím je na bazoš s tím, že budu chtít výměnu za původní (ten kdo bude přestavovat), nakonec i pro něj to bude výhodné, klidně mu nechám i řídící jednotku a nemusí se s ničím drbat a aspoň z toho zase něco vytáhnu. Pokud bude zájem, udělám to i s kolama. Když mi řeknou, že jim to je jedno, vyměním 17" kola za 15", každá koruna navíc dobrá a drbat na to.

Pak to hodím do bazaru, kde mi řeknou, že jsem to tam měl nechat :D

 

Protiúčet mi nabídli 190 tisíc ve Škodovce, kam jsem napsal e-mail. Což mi přijde fakt málo, když se podívám na to, co se na internetu nabízí... Ale možná jsem slepej :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno s AUTO ESA mám nic moc zkušenosti a s AAA podobné. Jsou tam všude samí zmetci. Ale nakonec tam prodáš podle mě skoro cokoliv i když cenu stáhnou různýma švindlama dolů (poplatek za administraci, hlučný motor u studeného startu, vadný katalyzátor atd. atd.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych naopak řekl, že to je celkem slušná nabídka. To že to někdo nabízí za víc neznamená, že se to tak i prodává. Obdobné auto bych pořídil i hluboko pod tuto částku a oni na tom samozřejmě ještě potřebují vydělat. Auto holt už má nejlepší za sebou a z úprav je patrné, že se v něm vrtal nejen autorizovaný servis. Navíc: jsi první majitel? máš komplet doloženou servisní historii? Je auto v naprostém pořádku, respektive po výměně obvykle se při tomto nájezdu seroucích věcí (tlumiče, zavěšení, setrvačník, turbo...)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prví Ti budou volat ÁÁÁčka  :kol-47:  Hlavně k nim nejezdi,pěkně ať přijedou k Tobě.Jsem dal inzerát a do 4minut mi přišla sms,která se tvářila jako soukromá zpráva a když jsem zavolal,tak Áčka :-) 

O tom, nechat je přijet jsem už také slyšel :) díky za potvrzení...

 

Já bych naopak řekl, že to je celkem slušná nabídka. To že to někdo nabízí za víc neznamená, že se to tak i prodává. Obdobné auto bych pořídil i hluboko pod tuto částku a oni na tom samozřejmě ještě potřebují vydělat. Auto holt už má nejlepší za sebou a z úprav je patrné, že se v něm vrtal nejen autorizovaný servis. Navíc: jsi první majitel? máš komplet doloženou servisní historii? Je auto v naprostém pořádku, respektive po výměně obvykle se při tomto nájezdu seroucích věcí (tlumiče, zavěšení, setrvačník, turbo...)?

Xenony, vyhřívaná prdel, multifunkční volant, sound system, parkovací senzory, 2.0TDi, velké rádio, 17" alu letňáky + plechy na zimu, tempomat a já nevím co ještě za blbosti v Elegance si myslím, že by šlo víc jak 200. Kamoš prodával loni v AAA 2006 sedana 140 najeto za 170 tisíc. První majitel byla Škodovka (kupováno přes Škofin), já navštěvoval do 150 autorizák, je tam "nové" turbo, vstřiky repasované, váha vzduchu nová. Auto mám na IČ, takže všechny kraviny mám vedený v účetnictví, takže dohledatelné, neříkám, že mi to někde uzná. Že auto není ve 190 tisících nové je logické. Když udělám tlumiče, spojku se setrvákem, kompletní výměnu brzd, apod. narvu do toho 40 tisíc a hodnotu mi to zvedne o 0 Kč. Proto si říkám, že bych se na to mohl i docela vykašlat. Nad prodejem uvažuji především proto, že po 200 000km se to už bude prodávat úplně na pytel a po 3 letech bych si zasloužil novější. Už jenom kvůli tomu, že to mám na IČ a odečtu daň...

Nechci ti to prodat, jen "mluvím" nahlas :)

Alma - tak jasné, každý na tom chce vydělat, kámoš dával za 170 tisíc a prodali za 190 tisíc. Současně, jako na tom chce každý vydělat, tak i já chci co nejvíc :D Soukromý prodej jsem ale vyloučil, za ty problémy mi to prostě nestojí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasně, že by šla za víc než za 200, ale musíš nechat bazar taky vydělat - 20 až 40 tisíc na autu je odpovídající provize - pominu, že bazar na sebe přebírá riziko. Zpravidla má však daleko větší šanci auto prodat - tolik lidí ty nikdy s nabídkou smysluplně oslovit nedokážeš.

 

Jinak orientačně auto každé tři roky (a 100 tis km) ztratí polovinu hodnoty, takže nové 620 tis, za tři roky 310 tis za další 160 tis....Mně se ta jejich nabídka zdá opravdu dobrá a skoro bych tipoval, že je "maximální", to znamená, že až to auto uviděj, tak půjdou dolu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dolů půjdou právě vždycky, ať AAA nebo autorizák. "A tady máme kamínek", inu, barva zašlá, nó, brzdy to bude chtít taky nové....  No uvidíme, jak bude čas, prásknu to na bazos za 250 a uvidím. Mezi 200-250 kdybych skončil, tak je to furt dobré. No a pak začne druhé kolo.... co koupit....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O tom, nechat je přijet jsem už také slyšel :) díky za potvrzení...

 

Xenony, vyhřívaná prdel, multifunkční volant, sound system, parkovací senzory, 2.0TDi, velké rádio, 17" alu letňáky + plechy na zimu, tempomat a já nevím co ještě za blbosti v Elegance si myslím, že by šlo víc jak 200. Kamoš prodával loni v AAA 2006 sedana 140 najeto za 170 tisíc. První majitel byla Škodovka (kupováno přes Škofin), já navštěvoval do 150 autorizák, je tam "nové" turbo, vstřiky repasované, váha vzduchu nová. Auto mám na IČ, takže všechny kraviny mám vedený v účetnictví, takže dohledatelné, neříkám, že mi to někde uzná. Že auto není ve 190 tisících nové je logické. Když udělám tlumiče, spojku se setrvákem, kompletní výměnu brzd, apod. narvu do toho 40 tisíc a hodnotu mi to zvedne o 0 Kč. Proto si říkám, že bych se na to mohl i docela vykašlat. Nad prodejem uvažuji především proto, že po 200 000km se to už bude prodávat úplně na pytel a po 3 letech bych si zasloužil novější. Už jenom kvůli tomu, že to mám na IČ a odečtu daň...

Nechci ti to prodat, jen "mluvím" nahlas :)

Alma - tak jasné, každý na tom chce vydělat, kámoš dával za 170 tisíc a prodali za 190 tisíc. Současně, jako na tom chce každý vydělat, tak i já chci co nejvíc :D Soukromý prodej jsem ale vyloučil, za ty problémy mi to prostě nestojí....

Takže auto není ve 100% stavu? 

Není náhodou 250 litrů málo? Můžeš ho prodávat i za půl mega, otázka je jestli to někdo koupí. Ty se toho chceš zbavit, abys nemusel do toho sypat prachy a myslíš že to někdo koupí za ty peníze a bude chtít do toho vrážet další peníze za 7 let staré auto? Bych bral to co ti nabídli a měl bys klid.

 

Soukromý prodej jsem ale vyloučil, za ty problémy mi to prostě nestojí....

 

 

No a níže píšeš, že to dáš na bazoš. To už nebude soukromý prodej?

Ne, je to na ičo, tak to je firemní prodej :D

 

Spíš mi to připadá, že se nudí a tak vymyslel toto téma.

Editováno: , autor: Woody
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Soukromý prodej jsem ale vyloučil, za ty problémy mi to prostě nestojí....

 

 

No a níže píšeš, že to dáš na bazoš. To už nebude soukromý prodej?

:) když to dám na bazoš, ozvou se sami z AAA, tak proč toho nevyužít, aspoň budou vědět kolik chci..... Když tam rovnou zavolám, jsem to já, kdo u nich to auto chci prodat. Když to dám na bazoš, jsou to ONI, kteří to auto chtějí koupit.

 

Takže auto není ve 100% stavu? 

Není náhodou 250 litrů málo? Můžeš ho prodávat i za půl mega, otázka je jestli to někdo koupí. Ty se toho chceš zbavit, abys nemusel do toho sypat prachy a myslíš že to někdo koupí za ty peníze a bude chtít do toho vrážet další peníze za 7 let staré auto? Bych bral to co ti nabídli a měl bys klid.

 

Ne, je to na ičo, tak to je firemní prodej :D

 

Spíš mi to připadá, že se nudí a tak vymyslel toto téma.

Áchjo, někomu jsem šlápl na kuří oko. Já se opravdu nenudím. 100% stav je u nového auta, nikoli u ojetého, tak jsem to myslel....

"Ne, je to na ičo, tak to je firemní prodej..." ? nerozumím

 

a jak ono to vlastně je? Aby si ji mohl odečíst, tak ji někdo musí zaplatit - takže ty ještě navíc z toho odvedeš DPH?

Uvedu příklad, prodám auto za 121 000 Kč s DPH, jsem plátcem DPH, 21 000 Kč odvedu státu.

Kupující je plátce DPH, zaplatí za auto 121 000 Kč s DPH, stát mu vrátí 21 000 Kč, takže za auto zaplatí 100 000 Kč...

Proto se to vyplatí koupit plátci DPH :) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten výpočet je "jednoduchý" a přitom ještě trošku složitější. DPH je číslo, které na odvodu krátíš o své náklady, takže pokud si zase koupíš auto nebo si měl v daném období jiné náklady, zase to odečteš, případně, pokud vyděláš třeba 242 tisíc a máš zaplatit 42 tisíc na DPH, koupíš auto za 300 s DPH, 52 tisíc odečteš a stát ti nevrátí jakože 52 tisíc, ale jenom 10 tisíc, protože si měl vlastní daňovou povinnost. Tak i tak, plátci se vyplatí koupit auto od plátce..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

svoje auta prodávám soukromě , nikdy jsem s tím problém neměl, kupní smlouva která je na starně prodávajícího bez jakýchkoliv záruk kupujícímu i na skryté vady , jen vždycky říkám že je blbí když se ti motor rozlétne aniž bys dojel domů.

když sem prodával O1 1,6 tak taky volali ačkaři abych jim ho přivez že mi ho vykoupí za mojí cenu , pětiminutovej rozhovor o ničem že nikam nepojedu ja když kupuju tak si taky jedu, oni že nemaj lidi tak měli smůlu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Do smlouvy si můžeš napsat, co chceš, třeba, že se vzdáváš práva na život a je ti jasné, jak to pak s takovými smlouvami je...Prostě prodávající, tak i kupující mají nějaká základní práva a ta se nedají smluvně zrušit. Tou smlouvou se spíše vymezují parametry transakce, případně se definují věci, kde se ze zákon nechává volnost. Jedině, že by ve smlouvě bylo uvedeno, že auto je zcela nefunkční a poskládané výhradně ze zcela nefunkčních dílů, které se nadají použít ani jako náhradní - takto by to jedině šlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...