Přejít na obsah

1.0MPI - update 44kW na 55kW (+)


Sir_Jarek

Doporučené příspěvky

Já mám radši motory atmosféry - ostatně na moje převažující ježdění kolem komína neni TSI zrovna ideální (větší tvorba sazí a karbonových usazenin, za studena obzvlášť). K červeným otáčkám se příležitostně dívám rád a jsem rád, když mi při tom motor kvůli záměrnému přidušení neuvadne. Chápu, že kdo jezdí imrvére klíďo píďo a třeba ani neni fanda do aut (mě třeba zas nebere fotbal...), tak ňákej tah motoru nad 5000ot/min nebo pohotovou reakci na plyn neřeší. Ale tak jako já chápu lidi zapálený do fotbalu, že je to prostě baví, tak přirozeně očekávám - zvlášť na specializovaném fóru - že jiný lidi pochopí, že někoho zas baví auta a věci kolem nich.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám v "sršňovi" motor se 44 kw, jezdím většinou město, pokud to jde jedu takzvanou pilu ( pro ostatní řidiče jste téměř vždy s trochu opticky upraveným Citigem vždy jako

červenej hadr pro býka, ego je hold v Česku na prvním místě) a nemyslím si, že by 44 kw nestačilo. Uvažoval jsem také o zvýšení na 55 kw ale za případné "nesednutí"

úpravy k již super zalítanému agregátu bez turba a jiných podpůrných sarapatiček to nestojí. Nehledě na to, že můj motor (a ne možná jediný) celkem dost reaguje

na změny klimatu (teplo, vlhko, tlak) tak bych tu úpravu asi stejně posuzoval opravdu jako určité placebo. Jinak spotřebu mám v pohodě do 5 litrů a nemyslím si, že je to na můj

styl jízdy nějak moc. Používám ho jako nářadí na odreagování a to funguje s tímto vozítkem skvěle. Chce to prostě jen dát motoru dobrou potravu a nejezdit defenzivně, to je celý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží jaký město jezdíš, kolik točíš a co od motoru očekáváš. Jo 44kW do města stačí (do toho našeho přilehlého klidně i míň) a pokud točíš do cca 5000ot/min, tak bys 55kW stejně nevyužil a do cca 4500ot/min jsou na tom obě verze stejně, viz grafy... (mimochodem pokud vytočíš dvojku k omezovači, máš tam skoro kilo, to už je spíš do většího města...).

 

Mě jde - co se výkonu týče - třeba o situace předjíždění kolony tiráků nebo jiných brzd ve stoupacím pruhu - tam se akcelerace, otáčky a kilowaty hodí - zvlášť, když na to motor mechanicky má. U 44kW jde ovšem krouťák nad cca 5000ot/min rapidně dolu.

 

A pak - jako člověku od mádí ujetýho do auto-moto techniky mě prostě už z principu prudí, když motor, kterej na to má, je z marketingových (a třeba v Německu i z daňových, což se dá pochopit) důvodů uměle přidušenej sníženim předstihu či přivřením klapky ve vysokých otáčkách.

 

Mimo to updatem na origo 55kW, jakej zde nabízí Motorpower, neni až zas tak co zkazit (nedělá-li to lama, relativně menší riziko, než upravovat datová pole jako u Cimbu). Nicméně mě osobně - jak už jsem zde několikrát psal - šíleně prudilo to nepadání otáček motoru s otevřenou klapkou (motor s otevřenou klapkou nebrzdí, se zavřenou ano, stručně řečeno), ale už neprudí, páč jsem šel nakonec do Cimbu.

 

Je to prostě moje volba a tvoje volba je zase tvoje, tobě stačí 44kW, mě 55kW (s rychlejšíma převodama pro 44kW) a zavřenou klapkou při deceleraci.

 

Tož tak asi :)

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Minirecenze updatu 44=>57kW od CIMBU:

 

Co mě zaujalo jako první (už při adaptační jízdě), je že při klidný "piánko" jízdě stačí míň šlapat na plyn. I odzva je lepší, lépe se s tim rozjíždí - přiblížilo se to chováním "starým dobrým karburátorům", jestli panimájetě :) , prostě se tim celkově líp jezdí.

 

Padání otáček je velká pozitivní změna k lepšímu (byť jsem si to vysnil ještě lepší...) pokud vytočim na 4-5tis.ot. a dvakrát vyšlápnu spojku (pokusně, aby pauza nebyla zcela subjektivní - mám-li řadit pomalu, aby to odpovídalo tomu 2x vyšlápnutí s neutrálem uprostřed), tak se při druhém puštění spojky přesně trefim do otáček motoru - což s origo sw možný nebylo, to bych spojku stači vyšlápnout klidně 5x...

Holt je klika se setrvákem u 1.0MPI opravdu těžká, což ale zas evidentně zajišťuje na tříválec (a to bez vyvažovačky!!! (vyvažovací hřídele)) nezvykle kultivovanej chod - a podle mě to bude dělat dobře i hlavním ložiskům kliky, se kterýma to tim pádem tolik nemrská.

 

Udávanej nárust 4 Nm asi nejsem schopen objektivně poznat, zvlášť když jsem to v rámci záběhu moc nehonil a radši víc řadil.

Co ale znát je, že motor nevadne ani do omezovače při 6500ot/min, prostě subjektivně lineární zátah bez úbytku krouťáku v nejvyšších otáčkách.

 

Spotřeba, která mě zajímala asi nejmíň (pokud by nedošlo ke zvýšení), mi při prvních jízdách po nákupech přišla opravdu o cca 0,2-0,3l/100km menší, je tu ale i vliv teplejšího počasí, přibývajících km, mojí nálady ;) (a výsledné jízdy)... Teď už spotřebu ve městě zatim asi moc neporovnám, jednak kvůli místní uzavírce jezdim jinudy a pak to v rámci dokončování záběhu víc honim :kol-28: což je ostatně znatelně zábavnější, než před updatem - hlavně kvůli tomu (ne)padání otáček při deceleraci motoru během řazení nahoru.

_________________________________________

 

PS: dříve zmíněný subjektivní problém budu dále "vyhlížet" a pozorovat chování motoru - při poslední, vyloženě zkušební jízdě v různých režimech bylo vše OK

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci ti vubec brat radost z tveho pocinani, ale tak polovina az 3/4 tvych poznaku je klasicky placebo efekt. Proste se tim celkove lip jezdi, lepe se to rozjizdi a mene se slape na plyn. :) Realne mas sanci poznat leda to padani otacek a snad chovani ve velmi vysokych otackach, pac tam je ten rozdil znatelny. Ostatni rozdily jsou natolik zanedbatelne, ze by je clovek tezko poznal i kdyby mezi temi auty neustale presedal.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však o to taky hlavně šlo - o padání otáček a neuvadnutí ve vysokách otáčkách ;) 

 

Co se týká odezvy na plyn a míry jeho sešlápnutí pro požadovanej výkon, tak tyto věci si troufale dovoluji hodnotit také - svýho času jsem přetryskovával karburátory (což je dnes pasé), je to pěkná alchymie a piplačka, mraky a mraky hodin zkoušek; a nejeden by se divil (včetně mě), jaké nepatrné změny rozměrů trysek a vzdušníků (a předstihu) jsou znát nejen na spotřebě a výkonu, ale i v reakci na plyn a míře jeho sešlápnutí pro požadovanou rychlost/výkon. A jak je to slyšet na chodu motoru. Sám bych předem nevěřil, jak se dá na to vycvičit, a divil jsem se dřív starým mechanikům, kteří staré motory seřizovali "na ucho".

 

U mýho up!-a konkrétně: s origo softem jsem měl tendenci zapomínat na to, že když chci svižněji (ale ne naplno) vyrazit z křižovatky, je u tohohle auta potřeba víc prošlápnout plyn - přičemž to neni nevýkonností tohohle motoru versus hotností auta, ale prostě laděním softu (podle mě zřejmě nelineárním otevíráním klapky v závislosti na pohybu plynového pedálu, kdy 1/4 plynu neznamená 1/4 otevření klapky, nýbrž méně - což může mít kořen v emisích při homologaci a pod.).

Tedy když teď sešlápnu plyn cca z 1/4 , tak motor zabere víc, než před updatem - což samo o sobě nesvědčí o nárustu maximálního krouťáku ani výkonu, ale o větší míře skutečného otevření klapky při čtvrtplynu (popř. lépe nastaveného předstihu, což ale v tomto případě nepředpokládám, že by motoráři v době emisního EUroteroru až tak zanedbali) - kdo někdy ovládal klapku přímo plynem přes lanko nebo táhla (karburátory, první stříkačky), ví, že 1/4 plynu (= opravdu 1/4 otevření klapky) neznamená 1/4 maxima krouťáku, ale podstatně více, řekněme klidně 1/2 i 3/4 maxima krouťáku.

Takže zabere-li mi motor při 1/4 plynu víc, než před updatem, tak mě konkrétně (karburátory odkojenému) se mi s tim opravdu rozjíždí líp. Prostě pod tim plynem cítim motor a ne "vměšování se" elektroniky. Možná to neumim přesně popsat, ale vim přesně, co mám na mysli a o čem mluvim, ne nějaký vysněný dojmy.

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak se mi uvolnilo trochu casu a mohu napsat, jak je to s mym update software od CIMBU. Nahraval jsem dve verze software pricemz potreti jsem se rozhodl zpet pro originalnich 44kW.

 

Co software od CIMBU

 

Znatelne zlepsil:

 

1. reakce na plyn mezi 2-3tis. ot/min: auto slo za plynem ihned a zdalo se zivejsi. vsiml si toho i uzivatel, ktery nevedel, ze tam origo soft neni

2. padani otacek: spise nez viditelny pad na otackomeru zmizelo takove to "kopani" a "lupani" od spojky

3. chovani tempomatu: kdyz pridavam plyn a chci plynule prejit na tempomat, zmacknul a podrzel jsem "+" a auto dale plynule zrychlovalo i po sundani nohy z plynu; s origo softem auto jakoby prestane uplne privadet palivo do valce (znatelne se prestane zrychlovat), zapremysli a pak teprve zjisti, ze nekdo drzi tempomat a zacne pridavat.

 

 

Nezlepsil:

1. chovani auta nad 4200 ot/min - byt se mi zdalo, ze to jede lepe, jelo to uplne stejne; pri treti ceste za panem Jandou pro originalni software jsem potkal na ceste jedno predvadeci Citigo. Dotycny, jak jsem pozdeji zjistil, s tim jel na nejake skoleni do MB. Cca 30km jsme jeli v kolone, kde jsme velmi aktivne predjizdeli ostatni a motor jsme honili do vysokych otacek. Ani jeden ridic neujizdel druhemu a limitujicim nebyl ani tak vykon motoru, jako pohotova reakce a nebat se podradit na 3 v 90km/h. Protoze jsme si relativne dobre stacili i v kopci a ani jeden druhemu nijak zvlast neujizdel, rekl jsem si, ze pan ma asi 55kW. Protoze to bylo predvadeci vozidlo, zavolal jsem na inzerovany telefon a dozvedel jsem se, ze prislusne Citigo ma 44kW !!!

 

 

Zhorsil:

1. pokud jsem prestal jezdit starym stylem, kdy jsem mel plyn pri pridavani na podlaze, ale prizpusobil jsem se nove situaci pri reakci na plyn a pridaval jsem jen jako by na 1/2, spotreba i zrychlovani bylo stejne. Mel-li jsem vsak plyn na podlaze, spotreba sla vyrazneji nahoru nez pri plynu na podlaze v origo softu. Je to teda jen podle PP, ktery obcas a ruzne keca - takze toto smerodatne az tak asi neni.

 

2. zhorisla se spotreba pri mem obvykle stylu jizdy (tedy dosahnout pozadovane rychlosti relativne co nejdrive a pak pokracovat na tempomat - at uz 50km/h, 100km/h nebo 135km/h) spotreba, a to az o litr v prvni vezi software, v druhem byla plus minus stejna (slibeny pokles byl cca 2-3dl).  Auto si vedu na https://www.spritmonitor.de/en/detail/764786.html

 

3. V prvnim pripade po jednotkach stovek kilometru se rozsvitila kontrolka motoru a diagnostika hlasila chybu lambda sondy. V druhem pripade po cca 100km. Kontrolka se vzdy rozla pri jiz klidnem stylu jizdy na tempomat ustalenou rychlosti.

 

Zde tedy ani na druhy pokus programator pana Jandy nedokazal problem odstratnit, byt pri druhem pokusu si byl pan Janda temer jisty, ze chyba tentokrat nebude u nich, ale ze bude mozna skutecne zavada na jednom ze dvou cidel.  Dohodli jsme se, ze nahrajeme zpet origo software, ze to budu sledovat a ze uvidim, zdali se chyba objevi znova. Po cca 700km se neobjevilo nic.

 

Protoze pan Janda bydli cca 300km ode me a ja uz nechci utracet cas zajizdkami do Sukorad a nechci dale brat mamine auto a pan Janda mym smerem take prilis nejezdi, dohodli jsme se tento tyden na vraceni penez. To vraceni penez nabidl pan Janda sam a ihned pote, co jsem jej informoval o tom, ze chci zustat u origo software.

 

Kdybych vsak bydlel ve vedlejsi vesnici ci byl na trase, kudy pan Janda za svymi zakazniky jezdi, rad bych absolvoval treti, ctvrty i dalsi pokus pro spravnou upravu software. I kdyz by spotreba zustala stejna, tak prave ta "zivost" motoru do 3tis. je zabavna. Stejne tak zmizi razy od spojky, kdy ty otacky asi o chlup vice spadnou nez v origo softu.

 

Poznamenavam, ze jsme se dohodli na hotovostnim predani, takze se tam nekdy kolem 12.7. budu zastavovat.

 

Muj zaver z teto zkusenosti:

1. nelituji, ze jsem mamine doporucil 44kW prave kvuli tezsim prevodum, nizsi spotrebe a hlavne, na dalnici to toci pri 135km/h cca 3600 ot/min, na rozdil od 55kW verze, ktera toci vice a je i hlucnejsi v tomto cestovnim modu

 

2. pokud bych chtel benzin, koupil bych si 55kW verzi jen proto, ze uz ma prevody stejne jako 44kW a tudiz i chovani a spotreba do cca 4200 ot/min bude stejna; do vyssich otacek se divam opravdu velmi zridka.

 

3. objednal jsem si nyni stejne CNG verzi a uz se tesim na jeste nizsi naklady pri presunu z Moravy do hlavniho mesta a zpet, byt akcelerace CNG je asi linejsi kvuli hmotnosti. Ale prave CNG verzi zustal lehci staly prevod a tak treba tu rychlost udrzi v nekterych situacich lepe nez 44kW verze.

 

4. Zeptal-li by se me nekdo, jestli bych doporucil pana Jandu pro upravu sw, rekl bych bez vahani ano. Perfektni lidsky pristup, prikladne reakce na telefonaty, snaha problem resit a nabidnuti penez zpet sam od sebe je jev, ktery se v dnesni dobe zase tak casto nevidi.

 

5. update software v dnesnich jednotkach nemusi dopadnout napoprve vzdy dobre a kdo tvrdi opak, tak

za á) ma lepsi programatory nez Cimbu

za bé) lže

za cé) mel dosud stesti

 

Toz tak.

A včíl mudrujte :-)

 

 

IMG_20170602_073801.jpg

IMG_20170531_140027.jpg

Editováno: , autor: Šutrák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Tak se konečně dostávám k závěrečné minirecenzi updatu CIMBU 44kW=>57kW (dle Cimbu):

 

Po updatu mám skoro půl roku a přes 2,5tkm (jezdim fakt hodně :D ) ve všech možných režimech od

* courání v kolonách,

* přes klidnou i svižnou jízdou po městě i okreskách,

* jízdu s nákladním přívěsem

* dálnici trvale na limitu 133km/h dle navigace (139 PP, 140km/h tacho),

* jízdu na tempomat v širokém rozpětí rychlostí,

 * až po předjíždění tiráků ve stoupacím pruhu s vytáčením do červeného

 

a... - bez nejmenšího problému :kol-47:  žádné nestandartní chování, žádná chybová hlášení apod.

Naopak, u mě samé PLUSY (v podstatě jen opakuju):

 

- v pořadí dle důležitosti jak se to jeví mě:

 

+ zlepšení padání otáček - odměřeno dle řazení nahoru s dvojím vyšlápnutím spojky (jak se dříve řadily/řadí staré převodovky bez synchronů) - při vytáčení motoru nad 3000ot/min s origo softem ani po tak dlouhém řazení nespaly otáčky motoru natolik, aby roztočený motor necukl autem (s výrazným cuknutím ručky otáčkoměru dolů).

S update CIMBU se při stejném řazení (s dvojím vyšlápnutím...) přesně trefím do otáček odpovídajícím zařazení vyššího stupně.

Připomínám, že motor má těžkou kliku, takže se subjektivně může zdát padání otáček stále pomalé, ale rozdíl to fakt je. Už jen kvůli tomuto bych do updatu šel znovu i kdyby žádné kW navíc ani další plusy nebyly.

 

+ rychlejíší a přirozenější odezva na sešlápnutí plynu - s origo softem jsem při potřebě trochu ostřejšího rozjezdu musel šlapat plyn až k podlaze (což jsem obvykle, zvyklej z jiných aut, zapomínal a divil se "co to nejede"...), po updatu dosáhnu stejného efektu se sešlápnutím 1/3 - 1/2 plynu. Také při běžné klidné jízdě stačí méně šlapat na plyn.

 

+ zlepšení pružnosti motoru mezi 2000-3000 ot/min, lépe udrží rychlost ve stoupání bez podřazování - pocitově se motor chováním poněkud přiblížil HáTéPéčku (který jsem měl v F1 před UP!-íkem)

 

+ nevadnocí tah motoru až do maxima 6500ot/min. Edit: na dvojku subjektivně ano, na trojku a vejš, kdy jsou jízdní odpory o dost větší, mám dlouhodobě určité pochybnosti - subjektivně motor nad 5500ot/min poněkud vadne - což může být skutečným vadnutím, ale vliv může mít i exponenciální nárust jízdních odporů (odpor vzduchu roste s třetí mocninou rychlosti) - na trojku při 5500ot/min to jede přes 120km/h, při 6500ot/min je to přes 140km/h. I tak si myslim, že by tam těch 140 mělo bejt "hned" nebo alespoň dříve, než 150km/h na čtyřku u F1 s 1,2HTP 47kW, což podle mě neni... Řekl bych zlepšení oproti origo softu, nicméně je fakt, že před updatem jsem motor v rámci záběhu (zabíhám motory déle a pomaleji než doporučuje výrobce) moc nehonil, takže více by prozradil graf z brzdy, kvůli kterému ale 2 litry nebo kolik to stojí nedám pomalu se na brzdu chystám - beztak je to pro mě dnes už méně důležitý důvod k upadtu, byť byl zprvu tou hlavní motivací.

______________________________________________________________

Hodí se navíc podotknout, že mezi origo softy 44 a 55kW není až tak velký rozdíl 11kW, ale méně a motor je ve slabší verzi sw uškrcen ne po 4750 ot/min (jak uvádí grafy výrobce, viz 1.str. tématu), ale dle měření SM až po 5500ot/min (kroužek na místě poklesu točivého momentu ode mě)

 

59f10a612842f_SMCitigo44-grafzbrzdy.thumb.JPG.ef6fc07ee3501fd1c067e29bd1288312.JPG

až najdu to číslo SM (je někde doma), kde je i graf silnější 55kW verze, vložím ho taky

______________________________________________________________

a poslední, pro mě asi nejméně důležité plus:

 

+ nižší (nebo minimálně stejná) spotřeba - zde jsou záznamy PP z dálkových jízd stejnou trasou z doby před updatem (2016) a po updatu (2017), styl jízdy téměř nachlup stejný - rychlosti dle možností na dálnici i mimo ni na limitu dle navigace (53, 93, 133km/h), většinou na tempomat.

 

2016

DSC00584.thumb.JPG.5945bdba4db184f04ff17753c75c767d.JPGDSC00674.thumb.JPG.2b1df18c9a47d5ac1ca1ede16ea88ecf.JPGDSC00673.thumb.JPG.50abe0478f1d7b20b3ff024c32ce84ec.JPG

km a decka navíc na 3. foto jsou dány pojížďkami po Olomouci

 

2017

DSC01654.thumb.JPG.680b63dae0be10f106729f1b1136ec62.JPGDSC01930.thumb.JPG.b4824450ac4168199767a5be90db1883.JPGDSC01929.thumb.JPG.186fabc0deb6426307323172ce9e9281.JPG  

Rychlostní průměr 2017 by byl lepší nebýt popojíždění v kolonách při cestě tam (Praha) i zpět (objížďka u Hradce). 

 

Lepší výsledek bych samozřejmě mohl připsat dalšímu zaběhnutí motoru (popř. teplotě, větru, dešti...), pak by byla spotřeba minimálně stejná.

__________________________________

 

Podtrženo sečteno - update SW ŘJ od CIMBU můžu jen doporučit už ne - viz níže v diskusi.

 

 

 

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Editoval jsem část svého příspěvku výše:

V 26. 10. 2017 na 0:26, Sir_Jarek napsal:

+ nevadnocí tah motoru až do maxima 6500ot/min. Edit: na dvojku subjektivně ano, na trojku a vejš, kdy jsou jízdní odpory o dost větší, mám dlouhodobě určité pochybnosti - subjektivně motor nad 5500ot/min poněkud vadne - což může být skutečným vadnutím, ale vliv může mít i exponenciální nárust jízdních odporů (odpor vzduchu roste s třetí mocninou rychlosti) - na trojku při 5500ot/min to jede přes 120km/h, při 6500ot/min je to přes 140km/h. I tak si myslim, že by tam těch 140 mělo bejt "hned" nebo alespoň dříve, než 150km/h na čtyřku u F1 s 1,2HTP 47kW, což podle mě neni... Řekl bych zlepšení oproti origo softu, nicméně je fakt, že před updatem jsem motor v rámci záběhu (zabíhám motory déle a pomaleji než doporučuje výrobce) moc nehonil, takže více by prozradil graf z brzdy, kvůli kterému ale 2 litry nebo kolik to stojí nedám pomalu se na brzdu chystám - beztak je to pro mě dnes už méně důležitý důvod k upadtu, byť byl zprvu tou hlavní motivací.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Musím žel - nebo Bohu dík - doznat, že ti z diskutujících, kteří mi tvrdili, že moje hodnocení úpravy softwaru řídící jednotky je jen placebo nebo mě varovali (@motorpower) před zpackanou úpravou, měli pravdu:

 

Všiml jsem si už dřív jedný podivný vlastnosti v řízení motoru, že pokud prudší stoupání přemůže točivý moment motoru a nechám otáčky klesnout k cca 2500 ot/min (což běžně nedělám, nýbrž včas podřazuju), tak během sundavání nohy z plynu před podřazením motor na zlomek vteřiny přidá - tzn. že přivřením klapky (nebo ochuzením směsi, jak jsem zjistil) krouťák stoupne (což znám naposled z jednokomorových karburátorů Jikov BST v Š 100 - 110 a starých Octaviích a i tam jsem tenhle jev uměl odstarnit) + mě znejistěly negativní zkušenosti dvou uživatelů zde - Šutráka a Ferokuldy s emisemi u téže úpravy od Cimbu u téhož motoru 1,0 MPI v Citigu a VW up!

 

Začal jsem tedy pomocí nového VCDS logovat UDS hodnoty a zjistil nemilé skutečnosti:

 

1) Při plynu na podlaze (zobrazovaném vždy jako 80%, zcela uvolněný pedál 14%) a zrychlování do max. otáček začne ŘJ od cca 5000 ot/min prudce přivírat škrtící klapku z 88,2° až na 42° - v otáčkách nad 5000 ot/min je tedy motor uškrcen stále jako z výroby - jak to i odpovídá grafům výrobce (a to se nebavíme o řízení předstihu a možná i natočení sací vačky).

 

Jak už jsem zde psal, měl jsem jistou pochybnost, že motor nad 5500 ot/min nějak vadne, ale před úpravou 9.5.2017 při 5180km (aktuálně stav cca necelých 10.000km) jsem motor moc nehonil (dávám přednost delšímu záběhu), tak nebylo v tomto režimu co s čím porovnávat, navíc jen subjektivně, takže jsem si říkal, že "se mi to určitě jenom zdá", protože při běžné jízdě do cca půl plynu je motor opravdu pocitově živější, než v sérii - způsob, jakým je toho dosaženo mě ale nemile překvapil:

 

2) Už při sešlápnutí pedálu plynu něco málo přes polovinu (v logu např. "52%", poloviční hodnota mezi uvolněným plynem "14%" a plným "80%" je "47%"), je klapka otevřená na maximum 88,2° jako při plynu na podlaze. Motor se tedy do půl-plynu tváří jako "silnější", ovšem dalším přišlápnutím na podlahu se pochopitelně nic nezmění - tedy až na skutečnost, že mezi otáčkami 1600ot/min až 3500ot/min dochází k brutálnímu obohacení směsi až na +14%....+18% (hodnoty z lambdy před katem). Obohacení na λ až 0,85 (+15%) by sice teoreticky mělo/mohlo točivý moment zvednout/za předpokladu ověření na brzdě a nejspíš i úpravě předstihu/, což se podle mě ale jaksi nekoná, jináč by motor při sundavání nohy z plynu nepřidával. A i kdyby to rádoby chiptunerovi fungovalo, je otázka, zda takové obohacení směsi se všemi jeho důsledky za nějaké 2Nm (pokud by nějaké navíc byly) stojí.

 

Tohle vše je přesně ten patlalismus, ze kterého podezírám firmy jako profi-chiptuning.cz , které nabízí technické nesmysly už na svých stránkách.

Dodavatel úprav softwaru pana Jandy (přímo on úpravy nedělá, nemá na to zařízení - krom čtení a nahrávaní flash) je podle mě patlal a zlatokop, kterej střílí hodnoty od pasu + prdí na tu hlavní práci, kterou pan Janda slibuje na svých stránkách - tedy hlavně odškrcení verze 44kW, na což bych bez logování UDS nebo bez brzdy možná nikdy nepřišel.

 

A já idiot, kterej naivně věřil a naletěl.

 

Informoval jsem tedy pana Jandu a k jeho cti je nutno říct, že souhlasil s mým návrhem nahrát zpět origo soft a bez problémů sám od sebe vrátil peníze, byť nadšenej nebyl a dodavatele úprav spíš hájil.

 

Takže CIMBU NEBRAT! - ani jakéhokoli "odborníka" (s certifikátem i bez), co si myslí, že bez mnohahodinových zkoušek na brzdě (který se mu nevyplatí) "vykouzlí" v denšní době pro atmosférickej motor lepší soft, než výrobce.

 

LOG-09-IDE00021_&7 (akcelerace z nízkých + půl plynu).CSV

LOG-11-IDE00021_&7 (akcelerace s klimou na 5-ku).CSV

LOG-12-IDE00021_&7 (akcelerace s klimou na 3-ku).CSV

 

Nyní loguju i ten navrácený soft, info a srovnání příště.

 

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z prvního logování po nahrání původního softu jsem zjistil:

 

1) velkou změnu v řízení bohatosti směsi - v režimu plného plynu a akceleraci na 5-ku a 4-ku z cca 1500ot/min už nedochází mezi 1600-3500ot/min k onomu brutálnímu obohacování směsi na +14...18%, ale pogybuje se od 0 do cca +4% což je podle mě OK.

 

2) Motor je stále stejně nad 5000ot/min uškrcen přivřením klapky až na cca 41°, což mě nepřekvapilo

 

Co mě překvapilo velmi, jsou další 2 věci:

 

3) motor brzdí po uvolnění plynu úplně stejně - klapka se přivírá úplně stejnym způsobem u obou softů - stejné pootevření při stejných otáčkách od nějakých 19° otevření při 5000ot/min až po cca 13° při 1000ot/min. Tedy můj dojem "o něco rychlejšího padání otáček" byl placebo a já osel

 

4) divný mi ale je, že stále už při při mírně nadpolovičním sešlápnutím plynu (cca "52%", plný plyn je zobrazován "80%", uvolněný "14%", poloviční hodnota "47%") je klapka otevřená naplno - což podle mě před chipem nebyla, auto bylo takové "víc šlapací" - pro plný výkon bylo třeba šlapat plyn na podlahu - ani mi takové divné řízení klapky - plně otevřená klapka už při půlplynu - nedává u origo softu smysl.

 

Mohlo by mít vliv, že ještě plně neproběhla adaptace a ŘJ si ještě pamatovala "staré hodnoty"? Protože tato podmínka:

V 14. 5. 2017 na 10:26, motorpower napsal:

Na to ale stačí režim plného plynu a několik resetů. /cyklus vypnutí a zapnutí/

- jestli správně chápu "několik resetů" jako vypnutí zapalování a nvovej start motoru - splněna nebyla - režim plného plynu několikrát před logováním ano, ale ne vypnutí/start motoru (myslel jsem, že stačí několikrát vytočit v režimu plného plynu)

 

Anebo tam pořád neni soft origo...? Určitě je ale jinej, než onen zpatlanej čip - jednak zmizelo to nesmyslný obohacení směsi - a pak se vrátila skrytá funkce, která na "chipnutém" softu nefungovala...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 6. 6. 2018 na 10:07, danikd napsal:

Existuje nejaky zpusob jak udelat z 44 tu 55 , presne jako tovarni? Zadne upravy, presne tu 55kw tovarni, to by problemy nemelo delat ze ...

Budu se tim zabejvat - hlavně jedině origo - bez zásahu kutila - patlala...

 

PS: Stejně si myslim, že tam regulérně nejde nic moc (spíš nic) upravit - přidat oproti origo 55kW - na atmosféru při otáčkách 6200 je to skvělej litrovej výkon - nepředpokládám, že by tam výrobce nechal nějakou rezervu v softu (ta je vytvořena ve slabší verzi); v úvahu na zvýšení výkonu připadá jen obohacení směsi, které za 1kW nestojí (pokud by vůbec přidalo); stejně tak slibované snížení spotřeby - tam při dnešním emisním EUro-teroru nezůstala rezerva žádná tutově - v úvahu by připadalo jedině ochuzení směsi v režimu částečného zatížení, což by ale v tom režimu shodilo emise (vysoká produkce NOx), na což by se sice nemuselo při měření emisích přijít (neměří se motor v tahu), ale určitě by to při jízdě víc zahřívalo kat, stoupla by i teplota spalování ve válci...   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z toho, co delal pan Janda prede mnou, se mi zdalo, ze SW z ridici jednotky stahne v jednom formatu, ale k nahrani potrebuje jiny format. A ze tudiz stazeny (a snad i jim zazalohovany SW) musi prekonvertovat. A i tu konverzi mu nekdo po telefonu delal, musel jsem s autem u nej pres hodinu cekat.

 

Chvili mi vrtal cervicek v hlave, jestli skutecne nahrava puvodni SW, ale dlouhodoba spotreba se mi nezmenila, zadna kontrolka se mi uz neroznula a auto jezdi "pocitove" jako pred upravou.

 

Takze jsem nad tim, zdali nahral puvodni SW, prestal premyslet.

 

Po teto zkusenosti, pokud bych vubec jeste nekdy daval prehrat SW v jednotce, tak jedine nekym, kdo ma brzdu a kdo mi zcela jasne ukaze charakteristiku motoru pred zmenou, pak popise, co upravi a nasledne na brzde demonstruje. Obavam se, ze takovych upravcu je v CR na prstech jedne ruky a jeste k tomu se s tou rukou muzete dloubat v nose...

Editováno: , autor: Šutrák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes mluvil s motorpowerem o možnosti upadtu na origo soft 55kW - jak už zde dřív nabízel, brzdu má mimochodem taky. Když by bylo zájemců víc, pustil by se do toho - aby nestudoval detaily konkrétního typu kvůli jednomu autu. Řikal mi - jestli jsem svym nahluchlym uchem dobře slyšel a pochopil - že má oficiální přístup k origo softům ŠA a tudíž i VW. Ovšem i ten origo soft 55kW je potřeba upravit tak, aby auto neházelo chybu, páč elektronika slabší verze auta soft pro silnější verzi rozezná jako "cizí", byť to ničemu nevadí (motory jsou mechanicky nachlup stejné, mají i jako ND stejné objednací číslo).

 

Co se tam prej bezpečně upravit dá, je řízení klapky v závislosti na pohybu pedálu - tedy žádné psíkusy s bohatostí směsi, předstihem apod. (já osobně bych ale spíš byl pro nesahání na nic, prostě origo soft...)

 

Ještě neřikám, že do toho na 100% jdu, ale o tomhle uvažuju. Čas by na to mohl mít o prázdninách, řikal, že dá vědět (napíše sem, zavolá...)

____________________________________

před 16 hodinami, danikd napsal:

jestli chces mit jistotu, tak jedine autorizak a flash ... me by prave zajimala uz pouze teen tovarni chip ... se vsemi neduhy ...

Jestli to autorizák vůbec nabízí (a jestli ne za cenu odpovídající ceníkovému příplatku za silnější verzi...) ... vlastně bych se mohl v okolí taky zeptat...

 

Pak mě ještě napadla prostá výměna ŘJ za tu pro silnější verzi - ale nevim, jestli jde bez úprav nakódovat do verze slabší... a pak samozřejmě její cena, popř. nekoupit ňákej šrot... (nelíbí se mi do novýho auta cpát věci ze starýho s neznámou historií...)

 

před 16 hodinami, Šutrák napsal:

jedine nekym, kdo ma brzdu a kdo mi zcela jasne ukaze charakteristiku motoru pred zmenou, pak popise, co upravi a nasledne na brzde demonstruje.

...ono ani tohle samo o sobě nemusí bejt záruka - s kalibrací brzdy nebo s hodnotou ztrátového krouťáku/výkonu (musí se změřit a přičíst valivej odpor pneumatik, odpor ložisek, převodů u každýho konkrétního měřenýho auta - na kolech je díky ztrátám vždy míň, než na motoru) může někdo manipulovat - a co se mě týká - i když uvidim někomu na ruce na monitor co dělá, nebudu u něčeho, co dobře zpaměti neznám, stíhat sledovat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak jsem dnes opět logoval UDS - 77km po nahrátí origo softu zpět, po adaptacích/resetech - a klapka se pořád otvírá naplno už při půl plynu - což podle mě NEJSOU origo hodnoty výrobce:

LOG-01-IDE00021_&6.CSV

Zbytek chodu pedálu plynu je k ničemu - je jedno, jestli šlápnu do půlky nebo dám plnej.

 

Nemohl by někdo s origo softem, kde se nikdy nic neupravovalo, nalogovat otevření klapky v závislosti na sešlápnutí plynu? Popř. uvítám na logování dobrovolníka ;) ve Staňkovicích u Žatce, okr. Louny...

 

Ještě zkusim smáznout adaptatční hodnoty - stejně je mi divný, že po 77km se mi už vytvořil kompletní readiness - nebo je to normální?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím plynem, měl jsem pučeného Up!a 44kW a připadalo mi to uplě stejné, prostě druhá půlka chodu plynového pedálu byla jakoby "k ničemu" (a nebylo to tím, že bych byl zvyklí na vyšší výkon,pokud za to někdo nepovažuje 40kW u HTP :) ). Ale bohužel změřené to nemám, jen pocity :( .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...