Přejít na obsah

Brzdy


teedy

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Dneska jsem hodil auto do pneuservisu aby mi přehodili kola na zimu. Chlapci jsou tu fajn a vždycky všechno překontrolujou a dají člověku takový protokol o stavu vozu. Dneska mi to chlápek předával a řekl mi, že přední kotouče jsou výrazně ojeté a zrezlé, že před STK to bude chtít vyměnit. No, auto má 40 tisíc km a povětšinou v Alpách, tak to asi dává nějaký smysl...ale asi jsem čekal víc. V prosinci auto hodím do Škodováckého servisu na olej a garančku, tak nechám vyměnit i brzdy...ale 40 tisíc...otec má na OI ještě původní (má tam najeto necelých 70 tisíc) a na FII měnil poprvé po více než dvojnásobku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jak jsem psal, jezdím v Alpách. Každý týden jsem někde v horách a vyjedu klidně přes 1000 výškových metrů a při sjezdu brzdy člověk používat prostě musí (i proto, že Rakušáci teď skoro v každé vesnici mají radary na 50, a to nejlépe pod kopcem) a bohužel ten malý motor toho moc neubrzdí. Zase na druhou stranu jsem si říkal, že aspoň se tak zbavím té rzi, ale asi holt ne no. Možná taky i daň za to, že jezdím o víkendech a přes týden auto stojí. Ale zase stojí v suché podzemní garáži...No nedá se nic dělat. Budou nové kotouče. Jenom uvažuju, jestli mám zainvestovat do něčeho lepšího nebo vzít originální náhradní díl od Škody. Uvidím, co mi nabídnou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Vectrix napsal:

Jo, jak jsem psal, jezdím v Alpách. Každý týden jsem někde v horách a vyjedu klidně přes 1000 výškových metrů a při sjezdu brzdy člověk používat prostě musí (i proto, že Rakušáci teď skoro v každé vesnici mají radary na 50, a to nejlépe pod kopcem) a bohužel ten malý motor toho moc neubrzdí. Zase na druhou stranu jsem si říkal, že aspoň se tak zbavím té rzi, ale asi holt ne no. Možná taky i daň za to, že jezdím o víkendech a přes týden auto stojí. Ale zase stojí v suché podzemní garáži...No nedá se nic dělat. Budou nové kotouče. Jenom uvažuju, jestli mám zainvestovat do něčeho lepšího nebo vzít originální náhradní díl od Škody. Uvidím, co mi nabídnou.

 

 Tvoje popisované ježdění v Alpách by dle mne  odpovídalo míře opotřebení kotoučů.  Ale nepíšeš nic o brzdovém obložení ? To si už někdy měnil ? Nechce se mi věřit, že by kotouče byly již sjeté a brzdové obložení by bylo původní ! Pokud tam máš aspoň druhé  destičky brzdového obložení, tak by to bylo v pořádku, pokud né, tak je někde něco divně. Určitě se při normálních originálních brzdách nestává, že by kotouč odešel dříve než obložení.  Jinak materiál dnešních kotoučů brzd je asi v rámci  vnitropodnikového šetření hodně mizerný, co se týče korozivzdornosti (dost se o tom píše v odborných časopisech i na internetu) a i já sám můžu potvrdit. Také ježdění po Alpách a následné celotýdenní stání auta jistě podpoří vznik třeba i hlubší koroze kotoučů, která pak nejde ojezdit. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Vectrix napsal:

Zase na druhou stranu jsem si říkal, že aspoň se tak zbavím té rzi, ale asi holt ne no.

jakmile se udělá rezavé mezikruží - nejčastěji z vnitřiní strany, tak už tomu nic nepomůže. Nasvědomí to má přidřený váleček, čepy brzdiče a nebo (nejčastěji) "těsná" destička. Krásně to bývá vidět na válcové brzdě, co mají na STK. Když lehce přibrzdíš, tak je účinek nesouměrný, když na to šlápněš víc, je to OK. Případně to lehce švidrá i bez brždění.

Pokud tam to rezavé mezikruží máš, tak se v první řadě musí brzda pořádně rozhýbat a vyčistit dráha destičky. Jinak je to tam zachvíli znova.

 

Je klidně možné, že kotouč ještě není na limitní tloušťce (40 tis. je opravdu málo), dal by se tedy zachránit přesoustružením. To se ale vyplatí jen pokud máš nějakého známého, který ti udělá cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně jsem ty kotouče neviděl, a teď tam mám navíc plecháče se zimákama, tak nevidím vůbec nic. Trochu rzi jsem tam, pamatuju si, přes disky v létě viděl, ale žádná katastrofa. Výměnu destiček si nepamatuju, ale je možné, že jedna loni proběhla. Musel bych se kouknout do faktury. Už jsem objednaný do servisu na 16. prosince. Jezdím s autem každý rok na olej a nějakou malou údržbu, ono se skoro vždycky něco najde. Tak se to prostě vymění. Na záruku to po 40 tis. asi neuhraju, tak holt dám nějakou kačku z vlastního.

V protokolu ze servisu to není v kolonce Závada, ale jako předběžné upozornění, tak to zatím neřeším a za měsíc a půl tam budou nové disky a destičky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře, tak si to všechno dej vyměnit, jak píšeš, ale nech si jak radí Wittmann, taky překontrolovat ten pohyb a funkčnost čepů brzdového třmenu a pohyb brzdového pístku, zároveň se stavem pryžového ochranného těsnění těch čepů a brzdového pístku. Normálně jim to tam takhle řekni. V servisech jsou někdy kopyta, nebo i na to kašlou a jen mění díly bez rozboru příčiny rychlého opotřebení apod. Prostě chtějí rychle udělat, co požaduje zákazník a vyinkasovat a rychle další na řadu. Pokud poznají tzv. "neználka", tak hodně často takhle vyjebá....jí.

Holt poplatné dnešní době a společnosti, která chce hodně peněz, za co nejmíň práce. Samozřejmě není to pravidlo, ale dosti časté.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měnil brzdy nedávno, najeto 81.000 při vymene. Mam 1.2 tsi 81kw. Menil jsem teda pouze zadni, u prednich mi to prijde jeste v pohode, ale je pravda ze ta rez okolo tam je, nicmene podle meho nazoru takova rez nema vliv na nic, ale treba se mylim. Disky prednich brzd jsou na dotyk pomerne hladke, zadne axialni ryhy...

2F1B821F-8A71-4D2E-92D5-572C608F63AA.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Dobrý den, 

mám FIII 1,2tsi 66kw + připlacené zadní kotouče. 

Teď potřebuji udělat komplet brzdy (70tkm). Kde bych byl schopný sehnat čísla dílů, abych mohl správně nakoupit? Nebo existuje prověřený eshop, kde by to šlo podle VIN? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...