Přejít na obsah

Brzdy


teedy

Doporučené příspěvky

před 6 minutami, Jarda-k napsal:

Já to ale ani nechci měnit, fabie s ABS brzdí slušně. Náběh brzdného účinku je podstatně lepší než u stejného auta které ABS nemá - jedno takový máme v práci a je to bída, na pedál se musí podstatně víc hamtat.

No  a zrovna tohle auto bys mohl naučit brzdit.

Když nastavíš líp zátěžový regulátor, nebudeš na pedál hamtat, protože auto bude celkově brzdit líp.

Samozřejmě pod podmínkou, že ten zátěžový regulátor je funkční.

Umí totiž zareznout.

Na Felicie jsem měnil zarostlé dva, na Fabii I jeden...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Na aute jazdim skoro kazdy den. S koroziou nemam problem, lenze ako to uz niekto pisal, tak nabeh brzd nic moc, niekedy brzdim ocami a tlacim do pedalu. Z tych brzd som vyslovene sklamany. Cakal som ze ked prejdem zo stareho auta, ked uz bol nacaty brzdovy posilovac, tak to bude brzdit o dost lepsie. Mam najazdene do 30tkm. Tentro rok by som mal ist na prehliadku po 3 rokoch, tak sa zmienim o tom. Pravdepodobne by mali menit aj brzdovku, tak uvidim ci to pomoze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Přezouvání a stav zadních kotoučů...jsou KO, pravda je to druhé auto a nejede tak 8000km za rok, ale když jsem přezoval sešlo se nás tam u garáží víc a lidi co najedou ještě mnohem míň mají kotouče v pohodě no jen nemají Škodovku at mi nikdo neříká, že Škoda nejde do kytek. Měl jsel už spoustu aut, ale tohle jsem neviděl. Má cenu to reklamovat? Nájezd lehce přes 40000

IMG_20200404_135227.thumb.jpg.6373825cbdf55395a24140a391811e00.jpgIMG_20200404_135223.thumb.jpg.6c4c0e2de27f4989a7f8cee222310c33.jpgIMG_20200404_135219.thumb.jpg.87b493652172ff6989e891ea8a68868e.jpgIMG_20200404_135215.thumb.jpg.392d9816ac9771e1ee6f9712d7753fbf.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a aké auto v tej triede tieto problémy nemá ? naj na rapide aj fabii sú bubny , prakticky bezúdržbové , koľko krát pri 120tis vyčistím nastavím samostav a ideme ďalej 

 

nefandi si , majú to takto skoro všetci a drahšie autá , treba viac brzdiť ale aj tak sa tomu nevyhneš , prípadne tam potom dať kľudne najlacnejšie kotúče aké kúpiš a jazdiť 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na F1 mám typově ty stejné kotouče a v tomhle stavu jsem je nikdy neviděl.  Měnili mi je v autorizovaném servise po 9 letech a 140 000 km podle mě úplně zbytečně (tvrdili, že pískají brzdy, ale pískalo ložisko pravého zadního kola).  Od té doby to auto najelo za 6 let dalších 70 000 km a takhle ty kotouče určitě nevypadají.  Je fakt, že poslední 4 roky to auto parkuje v garáži.

 

Podle mě to musela být nějaká kazová série.  Šance na reklamaci je podle mě minimální.  Zákonná záruka je pouze 2 roky.  Pokud máš delší záruku, tak je to tzv. smluvní záruka a podmínkou obvykle bývá pravidelná návštěva autorizovaného servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nečudujte sa , tá liatina tiež niečo stojí , eko platničky tomu neprospejú a takto to kvitne

 

aj 120tka po 25 rokoch v stodole mala krajšie kotúče , ale tvrdiť že je to výsada škodovky je strop lebo to má každá značka tak ... na ceede som menil zadky po 25tis km a dvoch rokoch a boli ešte horšie , boli to TRW a auto jazdí denne 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@waw niečo podobné som zaznamenal na sestrinej fabii. Kotúče značky Ferodo po dvoch rokoch sa s kotúčou odlupovali kúsky zhrdzaveného kotúča. 

 

Vymenil som ich za ATE a už sú tam 1,5 roka a bez problémov. Stále pekné čisté. 

 

Na Octavii som mal dosť zhrdzavené zadné kotúče, začal som agresívnejšie brzdiť a väčšina hrdze je preč, ale s tými kotúčmi nie som spokojný hrdzavejú príliš rýchlo. Značka TRW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mého skromného názoru, je příčinou to, že destička je měkká, rezavá tečka v ní vyjezdí drážku, na kotouči se udělá kruh a pak už se to jen zhoršuje. Tvrdší destičky, které by sedřely korozi by to jistě zlepšily. Jen tak vědět, které jsou tvrdší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to prostě shit materiál. Řešil jsem to se svým servisákem a řekl mi že se tím setkává už od dvojkových Fabií. Že prostě škodovka šetří a dává tam levné šmejdy. Nic jiné v tom není. Já mám stejný problém, na první STK jsem to dostal jako výtku a mám to do příště vyřešit. Určitě pak koupím něco lepšího, abych to nemusel hned tak brzo měnit. Rozhodně není řešením víc brzdit, to je naprostá neokologická a neekonomická blbost!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska sem přezouval kola, tak sem rovnou vyčistil brzdy.

Podle kotoučů to vypadá, že na vrchní části kotouče je horší přilnavost a odtud pak začíná šíření koroze.

IMG_20200410_154030.thumb.jpg.2ad89eed97d2235b0630a75e06015dc1.jpgIMG_20.thumb.jpg.e0ab72224f16a99ef623c4d484a5413c.jpgIMG_20200410_154110.thumb.jpg.cef129588b8d2dccfdec714cd04f90bc.jpg

 

Akorát nechápu, proč byly destičky přilepeny k brzdovýmu třmenu, nějakou silikonovou srajou...

IMG_20200410_154609.thumb.jpg.db6478aaed83a2c36557c20e3add8ead.jpg 

 

Btw. Škoda a další automobilky tyto díly dostanou přidělené od koncernu. Už to není tak, že by měla škoda vlastní díly, tady ty brzdy sou např. přímo pro VW koncern(má je spoustu jiných aut..), aby nedošlo k pomýlení, že je to problém jen Škody...

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, McMatej napsal:

Podle mého skromného názoru, je příčinou to, že destička je měkká, rezavá tečka v ní vyjezdí drážku, na kotouči se udělá kruh a pak už se to jen zhoršuje. Tvrdší destičky, které by sedřely korozi by to jistě zlepšily. Jen tak vědět, které jsou tvrdší.

Tvrdost brzdových destiček je na nich napsana např FF. Kdysi to někdo dával na dieselpowerforum. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 53 minutami, mva1 napsal:

Kdysi to někdo dával na dieselpowerforum. 

EE – koeficient tření je 0.25 - 0.35 u obou teplot, je možné vadnutí 0-25% při teplotě 600° F

EF – koeficient tření je 0.25 - 0.35 při 250° F a 0.35 - 0.45 při 600° F, vadnutí 2% - 44% při 600° F

FF – koeficient tření je 0.35 - 0.45 u obou teplot, vadnutí 0-22% při 600° F

GG – koeficient tření je 0.45 - 0.55, vadnutí je nepravděpodobné

HH – koeficient tření je 0.55 - 0.65, karbonové, nevadnou až do 3000° F (1649° C), kdy se rozžhaví!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře Vy, pánové. I když to není zrovna tvrdost a tak mám trochu dilema. Bude lepší použít s menším koeficientem a proto brzdit větším tlakem nebo naopak s větším koeficientem a brzdit mením tlakem??

Když už nic jiného, tak se můžeš podívat jaké v autě jsou a podle zkušeností s opotřebením použít stejné nebo jiné.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám s autem naježděno cca 360tkm. Brzdy normálně (žádný šudlání) používám. Předek samozřejmě OK ale zadek sem měnil 4krát, pokaždý sem dával něco jinýho, ATE, Zimmermann, Origo (různé kombinace destiček) a vždycky to dopadlo stejně jak je foto  na předchozí stránce. Minulou výměnu sem se na to vysral a koupil za "pár" korun set kotoučů a destiček Roadhause. Asi sem měl štětí na dobrej kus. Podle recenzí prej korodujou víc než ty výše jmenované. Na konci března jezdím na STK tak sem dělal kontrolu a jsou na tom opravdu o hodně líp než předchůdci za stejnej nájezd. Asi taky pomohlo že i když jezdím po solených cestách (silnic je u nás málo) tak se letos méně solilo. Každopádně už sem přestal laborovat :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...