Přejít na obsah

Brzdy


teedy

Doporučené příspěvky

píšeš, materiálu se zdá dost, záleží kolik mají a kolik je předepsaná min.tloušťka. Ale pokud jsou už slabší, mají možná díky méně materiálu možnost více pracovat po tepelné zátěži, obzvlášť pokud nejsou při "čočce" řádně dochlazeny následnou klidnou jízdou

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Změřím jak bude čas sundat kolo, nicméně info z prosince ze servisu je, že kotouč i destičky vpředu jsou cca v polovině životnosti (otázka je, zda to ale vůbec měřili, nebo jen "odhadli"). Čočku dostali naposled v létě, od té doby až do ledna to bylo OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@MartabTo škubání při hnusných kotoučích mohou krom zvlnění, dělat otisky destiček na kotouči. Pokud jsou takhle hnusný přední kotouče, tak zadní budou vypadat ještě hůře... Můžeš zkusit hodně jezdit a hodně brzdit, ale je možné že projedeš v benzinu tolik, co stojej nové brzdy :) Na čistých kotoučích pak změř házivost. Jestli tomu chceš předejít, tak každou jízdu je třeba sundat dolů všechnu rez. Koroze je jak brusný papír a úběr materiálu z destičky je větší (rychlejší) než na vyleštěných místech, proto se tahle místa už většinou nikdy nepovede ojet.

(pokud je kotouč orezlý více jak 20 %, tak je to na STK závada B pokud vím...)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@one-z ta druhá fotka (více orezlé) je po 4 dnech stání a ujeto asi 3km do obchodu. 1. fotka je potom jak vypadal kotouč po příjezdu zpět (cca 60km jízdy). Ale děje se v podstatě to co jsi napsal, přední brzdy přirezají (https://forum.skodahome.cz/topic/140742-fabia-12-tsi-81kw-černá-perla/page/59/#comment-2616670)

Zadní jsou právě naprosto OK, což je to co mne překvapuje, u zadních kotoučů jsem čekal, že je budu letos měnit. Ale po STK je verditk opačný...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Načetl jsem si zdejší info a brzdám věnuju zvýšenou pozornost, protože už po roce se vzadu objevila lehká koroze. Dal jsem přídavné pružiny a kotouče lehce očistil. Po 4 letech nemají problém, protože při každé servisní prohlídce (mám 5letou záruku) je nechám i nad její rámec vyčistit. Poslední rok jezdím málo a brzdám v kopích občas dám zabrat a uvidíme na za 14 dní na první STK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@MartabOno to chce, aby po jízdě byla třecí plocha čistá. Když někde, zpravidla na kraji, zůstane povrchová koroze, tak tu další jízdu, třeba po týdnu, nesundaváš týdenní korozi, ale starší, už více do hloubky, takže hrubší. Ta si snadno projede drážku v destičce jak brusný papír a ojet to, už skoro nelze... Navíc pořádně nabržděný kotouč, se chová jak kdyby byl jakoby naimpregnovaný a povrchová rez se u něj vyskytne za delší dobu a hlavně je opravdu povrchová.

Nicméně na to cukání by to v počátku nemělo mít vliv (ten neojetý proužek), zkus se zbavit spíš těch otisků po destičce, jak to rezne jinak pod destičkou a jinak mimo destičku, tak to pak cuká.

 

Jinak poslední dobou do toho čím dál více mluví i (ne)kvalita desek, kotoučů a možná i třmenů = brzd jako celek, takže leckdy se můžeš snažit jak chceš a stejně si brzdy čas od času vyměníš, aniž by byly sjeté. Služební auta to většinou netrápí :)

 

btw možná jsou přední brzdy u tebe předimenzované na tu váhu a výkon, když ty zadní máš ok, na které si stěžuje tady na foru kde kdo. Na Scale mám výrazně horší zadní.  U yarise 82 kW o podobné váze co FIII mám myslím 260 mm + bubny, ale jestli myslíš že mne koroze netrápí, tak trápí, kvalita je dost nízká podobná tomu co mám na Scale vzadu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty brzdy jsou uplný standard jako na každé jiné 81kW Fabii. Můžu klidně udělat zítra fotku, jak ty brzdy vypadají teď. Běžně auto jezdí denně, takže brzdy nestihnou oreznout. Pohledově vypadají poslední 4 roky stále stejně.
Zbavit se otisků destiček, člověk se to snaží obrzdit, ale zatím to tam asi stále zůstává...

Nicméně bez přesného změření tloušťky kotouče se asi stejně nepohnu, zkusím co nejdříve.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A vnitřní stranu brzd jsi měl možnost vidět? Na SII mě totiž překvapil mechanik, že přední brzdy na STK už nepochválili, že už tak max 5 tis. km, protože vnitřní strana kotouče je z půlku zrezlá. Vnější strana přitom vypadá hezky ojetá.

Jinak nájezd 120 tis. km na brzdy na FIII je i tak ok, na FIII mám ve předu už třetí sadu, celkový nájezd 122 tis. km. Nové brzdy někdy před 5 tis. km a už to zase hází/houpe.

Konstatoval to i Vaculík v SM, že dnešní materiály jsou prostě shit. I když na Polu brzdy nehází (najézd 86 tis.km), a to jsou stejné jako na FIII.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviděl, pod autem jsem nebyl, musím to někde zvednout, sundat kolo a podívat se a změřit, vycházím ze získaných informaci (servis a STK). Ale na tvé Fabii/Pólu (66/70kW) jsou jiné brzdy (FSIII), které jsou známe svou krátkou životnosti bohužel, na 81kW jsou brzdy jiné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně životnosti FS III nesouhlasím.  Možná záleží na konkrétní šarži nebo taky kdo a jak s tím jezdí, ale obecně FS III netrpí žádnou vývojovou vadou.  Na F1 jsem poprvé měnil FS III kotouče/destičky po 15ti letech a 200 000 km.  Podle tloušťky ty kotouče ještě nebyly opotřebené ani z 50% a ani nijak neházely/nevibrovaly.  Měnil jsem je spíš proto, že mimo brzdné plochy byly tak rezavé, že už se to odlupovalo...

P1190685.JPG

P1190682.JPG

P1190677.JPG

P1190676.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Já mám tu první variantu (akorát bez té podložky proti otáčení pístku): https://www.mojedilna.cz/pripravek-na-zatlaceni-brzdovych-pistku-s-integrovanou-rucni-brzdou-quatros-qs70407 Na obou stranách jsem při zatlačování pískem točil ve směru hodinových ručiček.  Přesně tohle se řešilo o pár příspěvků výše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Měl bych k zadním kotoučovým brzdám dva dotazy:

1) Destičky se ke třmenu přilepují (na destičkách je oboustranná páska). Je to z důvodu, aby se detičky po odbrždění (sundání nohy z brzdového pedálu či odbrždění ruční brzdy) oddálily od kotouče?

2) V servisním manuálu jsou nakreslené plíšky (vymezovací plechy, číslo 18). Nějaký výrobce je s novými destičkami dodává, jiný ne. Mají tam originálně být?

Brzdy.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To lepidlo časem povolí, i když brzdy nerozebíráš.  Na funkci to nemá vliv.  Když dáváš ty původní destičky zpátky, tak není potřeba je znovu přilepovat.  Meziplechy tam z výroby jsou a při výměně destiček by se podle dílenské příručky měly dávat vždy nové meziplechy.  Když ty staré meziplechy mají správný tvar a trochu je přimázneš vysokoteplotní pastou, tak budou taky fungovat.  Bez meziplechů bych tam destičky určitě nedával.  K origo destičkám se teď nepřibalují ani meziplechy ani nové šroubky na přichycení třmenu.  Když jsem to kupoval na skoda-dily.cz, tak jsem jenom za origo meziplechy + šroubky dal 712 Kč.  Za tu cenu se dá koupit neoriginální sada i s destičkami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ferokuldaKupoval jsem je před rokem na Fabii I: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0615231-meziplech-skoda-26025.html a myslel jsem, že pasují i na Fabii III.  Podle VINu mi to teď taky píše, že na Fabii III nepasují.  Na první pohled ty brzdy vypadají úplně stejně, ale na Fabii III jsem ty zadní ještě nerozebíral, protože ty zatím (4 roky a 48 000 km) fungují zcela bezúdržbově.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...