Jump to content
teedy

Brzdy

Recommended Posts

Dobrý den, 

mám FIII 1,2tsi 66kw + připlacené zadní kotouče. 

Teď potřebuji udělat komplet brzdy (70tkm). Kde bych byl schopný sehnat čísla dílů, abych mohl správně nakoupit? Nebo existuje prověřený eshop, kde by to šlo podle VIN? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takovou srandu s brzdama jako na FIII jsem nikdy nezažil.

Po týdnu stání v tomto počasí brzdy totálně orezlé, při brzdění kopaly a vibrovaly. A to jsou již druhé, s teprve 22 tis. km najetými. Na Polu původní s 60 tis.km.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lancelot Nejhorší na tom je, že když jsem kupoval auto v roce 2014, když Fabia vyšla, tak mi můj známý prodejce z konfigurace zadní kotouče vyškrtnul s tím, že jednou mu poděkuji, že jsou s nimi na Fabii jen problémy a ať si nechám bubny. Nepopírám lepší brzdný účinek atd, ale mám najeto přes 120t km a bubny stále původní a pořád brzdí bez jediného problému. Takže se o tom tak nějak vědělo nebo ví.

  • Like 1
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zrovna zadní jsou ještě ok i v 54 tis. km, psal jsem o předních. ;-) Ale je to fakt trága, pořád si říkám, jestli fakt jezdím tak divoce, ale to bych čekal i na jiných autech, protože služební beru jako svoje - jezdím se všemi stejně.

Na SII mám na brzdách bezmála 100 tis. km a pořád ok. Původní odešly v 50 tis. km, ale protože s tím jezdil nějaký šetřílek a byly orezlé, tak že to nešlo obrzdit ani stáhnout.

Psali to i v SM, že ty slabší brzdy na FIII/Rapidech 66ú70 TSI jsou naprd, no na Polu 66kW TSI jsou podle mě stejné a dali zatím 60 tis.km.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kotouce mi reznou taky a po delsi dobe, kdy to stoji, vydavaji hrozne zvuky. Vetsinou po par prudsich dobrzdeni a pritazeni rucky se to ocisti a pak uz je to ok. Levne auto, levne brzdy, co uz... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zatim mám 73tis a při garančce říkali, že za 15tis. už to bude na výměnu. Takže u mě výdrž tak 90tis.  Taky verze 66kw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já už z toho asi blbnu a při každé jízdě alespoň jednou brzdím jen ruční brzdou, když potřebuji zpomalit před křižovatkou např., obrušuji tak preventivně zadní kotouče, aby nestihly reznout.

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 12. 2. 2020 na 14:16, los pakos napsal:

@Lancelot Nejhorší na tom je, že když jsem kupoval auto v roce 2014, když Fabia vyšla, tak mi můj známý prodejce z konfigurace zadní kotouče vyškrtnul s tím, že jednou mu poděkuji, že jsou s nimi na Fabii jen problémy a ať si nechám bubny. Nepopírám lepší brzdný účinek atd, ale mám najeto přes 120t km a bubny stále původní a pořád brzdí bez jediného problému. Takže se o tom tak nějak vědělo nebo ví.

Naprosto souhlasím a nedávno mě tady za to setřeli. Mám taky první auto s kotouči (Rapid 70kw 2019) a kdyby to nebyla skladova nikdy bych do nich nešel. Na O1 2009 budu dělat brzdy teď po 150 tis. a to tahám i vlek. U F1 jsem brzdy dělal nedávno při 170 tis. a náklady 00 nic oproti kotoučům.

Edited by ben06
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
[mention=100027]osobne[/mention]A tobě to nepípe, když za jízdy zatáhneš ruční brzdu?
Pípe. No a? Těch pár sekund to vydržím.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/12/2020 at 2:16 PM, los pakos said:

@Lancelot Nejhorší na tom je, že když jsem kupoval auto v roce 2014, když Fabia vyšla, tak mi můj známý prodejce z konfigurace zadní kotouče vyškrtnul s tím, že jednou mu poděkuji, že jsou s nimi na Fabii jen problémy a ať si nechám bubny. Nepopírám lepší brzdný účinek atd, ale mám najeto přes 120t km a bubny stále původní a pořád brzdí bez jediného problému. Takže se o tom tak nějak vědělo nebo ví.

Na F3 se dozadu dávají stejné kotoučové brzdy jako se dávaly na F1 (mám doma obě verze s kotoučema vzadu).  Je tedy nepravděpodobné, že by se o těch brzdách ještě něco nevědělo, když se tam montují už asi 20 let.  Mně přijde logické, že kotoučové brzdy rezaví víc než bubnové, když auto stojí venku.

Edited by shrek_85

Share this post


Link to post
Share on other sites

No hlavně reznou ty zadní, protože nejsou tak zatěžovány jako přední, když jezdí člověk v autě sám bez těžkého nákladu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já cca jednou týdně u stojícího auta 2x pořádně šlápnu na brzdový pedál. Brzdy pak zabírají dřív a řekl bych, že i pak víc brzdí ty zadní. S korozí problém nemám. Ale jezdím denně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem to dnes po týdnu projel a pořádně obrzdil, ale bylo to zarezlé fest. Musel jsem udělat asi 6 dost prudkých brzdění z rychlosti 100-110.

Ručku jsem taky extra zaměstnal.

Zatím to teda vypadá ok, už to ani nekope a nedrhne.

Auto holt musí jezdit.

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to takto praktizujem od začiatku, hlavne ak umývaš auto je dobre vysušiť brzdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak tak, zrovna jsem měl takovou pojížďku, nejdříve myčka a pak 85 km po dálnici. Akorát na rozcvičení po týdenním stání.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/25/2016 at 9:40 PM, teedy said:

Zdravím,

poslední dobou se mi několikrát stalo že při sešlápnutí brzdy auto nebrzdilo a pedál byl natvrdo.Až při několikaterém prošlápnutí vše v pořádku.Vždy se mi to stalo po dvoudenním stání auta v garáži,potom cca pětikilometrová cesta prakticky bez brždění.Jedu celou cestu po hlavní a až při brždění k odbočování na vedlejší nastane tento problém.

 

Trápi ma tento problém už nejakú dobu, obdobné príspevky sú

 

https://forum.skodahome.cz/topic/141866-slab%C3%BD-brzdn%C3%BD-%C3%BA%C4%8Dinok/?tab=comments#comment-2300029

https://forum.skodahome.cz/topic/144376-tvrd%C3%BD-brzdov%C3%BD-ped%C3%A1l/?tab=comments#comment-2392726

 

možno je ich viac.

 

Bol som s tým už v pár servisoch v Brně, no príde mi, že nikto nemá čas vyriešiť tento zapeklitý problém. Bohužiaľ sa to nestáva často a je to dosť zákerné, hlavne keď ideš 130 po dialnici a brzdový pedál je ako kameň a ešte tlačí proti tebe.

 

No teraz vážne, jeden zo servisov mi navrhol výmenu brzdových kotúčov aj dostičiek, problém to samozrejme nevyriešilo. V ŠA, mi vymenili brzdovú kvapalinu, auto asi prve 3 brzdenia brzdilo oveľa lepšie ako pred tým (brzdový pedál mal oveľa väčšiu citlivosť) no po 3. semafore sa to vrátilo do "normálu", trápi ma hlavne to, že na modernejšie auto, mi príde účinok brzd a ich nástup dosť slabý, cca. 1cm pohyb pedálu nemá skoro žiaden vplyv na brzdenie.

 

Tak teraz k veci, pri poslednej návšteve ŠA, mi doporučili výmenu posilovača bŕzd s komentárom, že tam nič zlé nevedia nájsť a že jedine tam by mohol byť problém. Za diagnostiku vadného posilovača si pýtali asi 100kč...

 

Číslo dielu je 6R1614106G, no cena je okolo 8000kč.

 

Všimol som si ešte pár kuriozít, niekedy keď naštartujem a auto má chvíľku vyššie otáčky, brzdový pedál sa zdvíha a tlačí proti mne až do chvíle dokiaľ otáčky neklesnú, alebo ho pár krát nenapumpujem.

 

Podobný jav sa deje pri naštartovaní so sošliapnutým brzdovým pedálom, kedy sa pomaličky pedál zdvíha späť a opäť tlačí proti mne.

 

Nevedel by som nejak ušetriť? Nepoznáte niekto z Brna alebo okolia, kto by tomu vedel venovať čas a podarilo sa mu odhaliť túto záhadu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...