Jump to content

Recommended Posts

Tak dnes se jen tak mimochodem dívám na zadní kotouče a normálně vnější část kotouče, v podstatě oddrolena, brzdí už jen tak 3/5 kotouče. Takže to vypadá, že jsou v 67 tis. km po smrti.

Jezdím sám, převážně dálnice.

 

Co by jinak bylo potřeba vyměnit abych mohl dát přední brzdy z 81kW verze, s větším průměrem kotouče, které jsou prý odolnější. Protože ty na 66/70kW jsou tragické.

Link to post
Share on other sites

@Lancelot Pokud chceš vyměnit FS III za FN 3, tak musíš mimo jiné vyměnit těhlice.  U FS III chodí brzdové destičky přímo po těhlici a vodící kolíky se šroubují do závitů v těhlici, zatímco u FN 3 jsou v těhlici jen vyvrtané díry bez závitu pro přišroubování držáku třmenu brzdy, který se tam montuje jako samostatný díl.

 

Co konkrétně je na FS III tragického?  Mám je na F1 a jsou prakticky bezúdržbové.  Přehřát se mi je taky ještě nepodařilo, i když je fakt, že s tím nejezdím raly, ani nepřevážím auta na přívěsu.

Link to post
Share on other sites

Já teda osobně nemám žádný problém s menšíma předníma "66kw" brzdama. Samozřejmě větší brzdy = lepší, to chápu. Zadní kotouče jsou naprostá katastrofa. ty moje mi sepsuli už na první technické kdy auto mělo tak 65 tisíc najeto. Jak popisuješ - zevnitř vyrezlé až vydrolené. Chtěl bych je vyměnit za nějaké kvalitní, aby se to neopakovalo, ale nevím jakou značku volit. Nemám vůbec přehled, kdo dělá dobré a kdo šmejdy.

Link to post
Share on other sites
před 11 hodinami, shrek_85 napsal:

@Lancelot Pokud chceš vyměnit FS III za FN 3, tak musíš mimo jiné vyměnit těhlice.  U FS III chodí brzdové destičky přímo po těhlici a vodící kolíky se šroubují do závitů v těhlici, zatímco u FN 3 jsou v těhlici jen vyvrtané díry bez závitu pro přišroubování držáku třmenu brzdy, který se tam montuje jako samostatný díl.

 

Co konkrétně je na FS III tragického?  Mám je na F1 a jsou prakticky bezúdržbové.  Přehřát se mi je taky ještě nepodařilo, i když je fakt, že s tím nejezdím raly, ani nepřevážím auta na přívěsu.

Fakt to jsou FS III úplně stejné jako na FI? Protože na FI jsem s nimi neměl problém, tam vydržely dlouho. Tady na FIII odešly poprvé v 32 tis. km, teď vypadají ok, ale v některých rychlostech lehce vibrují a občas pískají.

Na Polu mám 66 tis. km a brzdy původní, ale občas pískají, zejména levý přední - věci které jsem na FI nikdy neřešil a to jsem měl za 230 tis, km jen dvoje kotouče a 4 sady desek. Bubny se dělaly repas jen jednou.

A zase se mi nezdá ten výkon o tolik větší, že bych brzdy kvůli němu více namáhal v FI jsem měl 55kW.

 

Ale pokud je to složité, tak to kašlu.

Link to post
Share on other sites

Já jsem přesvědčený, že za špatný stav zejména zadních kotoučů můžou destičky. Když jsou moc měkké, tak i tečka rzi do destičky vydře drážku a celý kotouč jde rychle do háje. Tvrdá destička rez snáze a rychleji sedře. Teď jen jak poznat tvrdost destičky. Tady https://forum.skodahome.cz/topic/134654-brzdy/?do=findComment&comment=2458498 je alespoň nějaká značení, ale není to to co myslím. Já měl destičky (přední) FF a bez problémů, ale vpředu problémy nebývají. Vzadu mám nějaké ROADHOUSE, označené nejsou a i když to není úplně ono, tak jsou nejlepší jaké jsem kdy měl.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Zdravím, dnes se má moji FIII rok 2015 najeto 89tis objevila problém. Při brzdění je slyšet od přední nápravy pravidelně bouchání při každém otočení kola. Nevím si s tím moc rady celá přední náprava včetně silentu na ramenech je nedávno nová tak mě napadají jedině kotouče. Zvuk se objevuje pouze při brzdění po uvolnění pedálu ke klid. Přiložil jsem video na kterém jedu na první rychlost na volnoběh a zlehka šlapu na brzdu

Edited by Fus
Link to post
Share on other sites

@FusSeš si jistej, že to dělá jen při brždění?  Když jedeš na jedničku a prudce přidáváš a ubíráš plyn, tak to nic nedělá?  Natočení volantu na to nemá vliv?  Zkontroluj si, jestli máš dotažené šrouby kol.  Ty šrouby drží i brzdové kotouče.  Zjisti si na které straně auta to je slyšet.  Pokud to nejde poznat zevnitř, tak to musí poslechnout někdo zvenku, kolem koho projedeš.  Na té straně, ze které jde ten zvuk, zvedni auto heverem, aby bylo kolo ve vzduchu.  Pak zkus rukama zakývat kolem ve všech osách, jestli tam není vůle.  Taky zkus rukama otočit kolem dopředu/dozadu a poslouchat, jestli přitom neklepou klouby poloosy.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

V poslední době po každém delším stání většinou 5 a více dní, auto na první sešlápnutí auto nebrzdí, jak jsou orezlé kotouče (najeto mají i s deskama 45 tis.km). Fakt nevím, z čeho to dělají, to jsem u jiných aut nezažil a taky stála odstavena delší čas (třeba Polo taky stojí týden, brzdy drhnou ale brzdí - mají 70 tis.km). Jinak nejezdím kloubouka a když už tak dálky po dálnicích, kde jsou brzdy dost potřeba.

Dnes jsem jel, po týdenním stání, a pravá brzda po 5 km ve městě vypadala takto :/ Na první šlápnutí to vůbec nebrzdí, když se mi to stalo poprvé tak jsem byl před křižovatkou dost zaskočen, teď už s tím počítám.

 

IMG_20210223_132128.jpg

Link to post
Share on other sites

Se musím zeptat v servise, co je to za brzdy. Protože to už nejsou OEM, ty byly KO v 35 tis.km - zvlněné. Je to na brzdy nějaké prokleté, snad neselžou úplně :D

Jinak zadní (pořád OEM) už brzdí  jen tak 30% plochy, zbytek rez.

Link to post
Share on other sites

to je normálne , klasika FSIII stará 20 rokov , len furt nejaké skúšanie kvalitných platničiek čo je taký koncernový zvyk ... kadejaké MANDO a iné šity ... Made in India a iné 

Link to post
Share on other sites

@LancelotTakhle vypadaly FS-III u mě na F1, když jsem měnil kotouče/destičky při nájezdu 210 000 km.  Myslím si, že to byly ještě ty původní z výroby, ale nevím to úplně jistě.  Auto jsem kupoval ojeté s nájezdem 120 000 km (ale určitě ne s novými destičkami).

P1190669.JPG

P1190676.JPG

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Ahojte, objednal jsem si z netu komplet nové desky a kotouče od ATE. Zadní desky mi přišly bez držáků - viz obrázek č.18. Některé značky je dávají k deskám, ale ATE zrovna ne. Nedokázal byste někdo zjistit číslo těch držáků segmentů? Abych si to moh doobjednat. Našel jsem akorát 1K0 615 231 B, ale nedal bych ruku do ohně za to, že to je ono.

 

Dík.

image.png

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...