Jump to content

Brzdy


teedy

Recommended Posts

@ben06Nejsem automechanik, starám se jen o dvě Fabie, co máme doma.  Jedna je F1 FL z roku 2005, kde ty pružiny mám 6 let, ale 4 roky zpátky jsem tam měnil brzdové třmeny, tak možná už ty pružiny ani nejsou potřeba.  Potom mám F3 FL z roku 2019, kde ty pružiny nikdy nebyly, a zatím to funguje bez problémů, viz fotky o pár příspěvků výše:

 

Link to comment
Share on other sites

Já taky nejsem automechanik, mám doma 3 škodovky a vyrostl jsem na nich od řady 1000MB. Ale když už do něčeho vrtám tak chci, aby to fungovalo a nějak vypadalo. Obrácená instalace pružin asi ničemu nevadí, ale když už nepřirozeně trčí ven může to někoho trknout, že je to divný. 

Funkčnost pružin je už v diskusích dostatečně popsána tak se nebudu opakovat. Hodně zdaru. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tak jsem dal brzdám (resp. autu) patřičnou péči, kompletní očistu brzd, nabarvení třmenů, nové kotouče i destičky a nové kola Torino. Myslím, že mu sluší :).

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Edited by ferokulda
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@ferokuldaHezký :-)  Daly se v pohodě povolit ty šrouby, kterýma je přichycený držák brzdy FN3 k těhlici?  Podle dílenské příručky se utahují větším momentem než šrouby kol, ale ty šestihrany jsou na výšku o dost menší a je k nim špatný přístup.  Stačí na to klasická gola?

220501-auto2--P1220802.png

Link to comment
Share on other sites

shrek_85: Všechny šrouby šli povolit v pohodě, jak na předních brzdách, tak na zadních. Povoloval jsem klasickou gola sadou a i jsem se ke všem šroubům, který jsou utažený na předepsaný moment, dostal s momenťákem, i k těm co píšeš, co drží k těhlici. Záleží ale, jak vysoko máš auto zvednutý od země, momenťákem musí jít pohybovat. Je třeba dávat při povolování i utahování pozor, aby ořech na šroubech pořád dobře seděl, aby se šrouby neožvejkaly. Pokud máš velký zvedák, co mají v autoservisech, je to naprosto bez problémů.

Asi nejhorší je povolit šrouby, co drží  přední plechový kryt kotouče (já jsem měnil i ty kryty), hlavně k jednomu je špatný přístup. Jsou to šrouby na torx, doporučuju je vyměnit za klasický šrouby s 6ti hranou hlavou s přírubou (já dal z nerezu), jdou pak povolovat/utahovat klasickým klíčem (očkem).

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
V 3. 6. 2022 na 7:26, Martinak34 napsal:

Jen pro info - co chtějí v origo servisu za výměnu zadních brzd? Já si je měnil doma sám (kupoval jsem Brembo+Textar) a vyšlo to na necelých 1200,- kaček (cca 46 eur).

60 eur za pracu znackovy servis

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...