Přejít na obsah

Po výmene palivového filtra pískanie


Doporučené příspěvky

Dobry den,
Mam Škoda Fabiu 2 combi, 1,4 16v benzin, r.v. 5/2009, naj. 92000km. Som prvy majitel.
Moj problem je nasledovny: V decembri 2015, pri 90000km som musel vymenit rozvody, pretoze mi uz za chladu pri prvom starte vrzgala nejaka kladka, take nieco ako ked piska remen. Po vymene vsetko ok. Viacery mi radili, aby som vymenil aj palivovy filter, kedze mam uz tolko km, vraj by sa mal menit pri 30tis. km aj u benzinaka. Podotykam, ze dovtedy ziadne problemy, ani zvuky neboli, iba sa mi malilinko zdalo, akoby uz netahala tak ako ked bola novsia. Tak som objednal aj to, v autodieloch mi poradil, ze presne podla typu, by do mojho auta mohol ist nejaky Ufi s troma vyvodmi a regulatorom tlaku, bolo tam napisane 5,5bar. Vraj dobra talianska znacka, cena 18e. Tak som to kupil, mechanik to vymenil aj s rozvodmi zevraj vsetko v poriadku, vsetko pasovalo. Hned ako som nastartoval, zacul som zo zadu taky zvuk, ako ked sa namaha motorcek, take jemne zavyjanie, pistanie. Islo to odtial kde je filter. Mechanik povedal, ze to nic, ze to mozno cerpadielko viac huci, lebo bolo uz zvyknute na vacsiu namahu na starom zanesenom filtri a moze byt uz trocha chytene, tak teraz to viac pocut, kedze ma lepsi priechod. Po vymene uz som najazdil 2000km a stale to pocut, niekedy menej, niekedy viac a vsimol som si, ze ked zapnem svetla tak to trocha viac pocut. Nedalo mi to, tak som hladal na nete, ale nic take som nenasiel. Ked som kukal filtre pre toto auto, tak vacsinou mali 4bar a ja mam 5,5. Ci nemoze byt aj to chyba. Ja sa do toho nevyznam. Poradte mi prosim Vas, ak vie niekto. Bojim sa, ci sa nieco nemoze poskodit takto, napr. pal. cerpadlo a tak. Inac po vymene som si vsimol hned, ze auto o nieco lepsie taha a aj palubny pc mi vypisuje mensiu spotrebu, ako predtym. Iba to, ze ten zvuk pocut.
Za skore rady a odpovede pekne dakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podľa mňa, by si tam mal dať tento tu

 

Treba tam dať to čo tam má byť, lebo potom sú s toho problémy. Ja tam dávam palivový filter každých 45tkm a zatiaľ žiadny problém, aktuálne mám niečo cez 217tkm.

 

Z vyšším tlakom palivového filtra sú určené pre FSI a TSI motory.

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jaký přesně filtr JanoL objednával,ale na některý šuntech je vážně problém přečíst číslo a o nějakém tlaku  ani známka. Jen se pořád potvrzuje,že by si člověk neměl kupovat nevyzkoušené a neověřené díly . A ještě bůh ví kde. Prostě cca tu stovku navíc se oplatí dát na osvědčeném e-shopu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Tak se hrdě hlásím do klubu pískajících čerpadel po výměně palivového filtru. Dal jsem na švagra a jeho výborné zkušenosti se servisem jeho kamaráda. Nechal jsem si poprvé udělat servisní prohlídku mimo Škodovku. Serviska + výměna oleje, olejového filtru, kabinového filtru, palivového filtru, spravení kabeláže ve dveřích řidiče, výměna zadního silentbloku ramene přední nápravy, geometrie, desinfekce klimatizace, odsátí oleje a chladiva klimatizace + doplnění chladiva, oleje a UV barviva. Cena se svým olejem 5000,- Kč. Potud jsem byl naprosto spokojen, než mi mechanik řekl, že mám hlučný palivový čerpadlo, při předání auta u silnice jsem nic neslyšel. Po odjezdu ze servisu jsem si později všiml pištění. Po nastoupení drahé polovičky se mě hned zeptala co to tady piští? Sem si říkal, že to bude klínový řemen nebo ložisko. Druhý den jsem po otevření dveří na parkovišti uslyšel jasně od zadní nápravy pištění, vytí a občas zachrčení, jako když je uvolněná vrtulka na motoru. To už jsem byl doma a věděl že je to novým palivovým filtrem. Doma jsem se podíval na fakturu a zjistil že je tam nějakej FRAM G10147, po dlouhém hledání na internetu jsem našel informaci přímo od výrobce nebo dílera filtru, že je vhodný pro můj motor a dalších asi 15 motorů http://www.sogefifil...OK&marque=SKODA  o přepouštěcím tlaku 4 bary tam výrobce nepíše vůbec nic. Vůbec mě nenapadlo, že tam nedají nějakou slušnou náhradu (všude daly filtry FRAM), příště jim dodám komplet originál filtry za těch pár korun navíc to stojí. Na pondělí jsem se objednal na výměnu jenom toho filtru přímo do servisu Škoda, jenom doufám, že ten filtr mě neodvařil čerpadlo, protože do výměny filtru jsem o čerpadle vůbec nevěděl jenom slabě zabzučelo při otevření dveří řidiče a v kabině už vůbec ne. Hlavně, že tady píšu radu o pár řádků výš, že tam patří 4 bar filtr 6Q0201051J (něco o potrefené huse). Je možné aby mě tento palivový filtr FRAM G10147 zničil čerpadlo během pár kilometrů (100 km)?

Editováno: , autor: ales-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to by byla veliká náhoda, před výměnou jsem o čerpadle nevěděl (a to mám ušiska jak netopejr) a po výměně čerpadlo řve jak na lesy. Ještě ke všemu ve specifikaci výrobce uvádí, že je i pro přímovstřikové motory 1.2 a 1.4 TSI, které mají mít filtr s přepouštěcím ventilem 6.6 barů (jestli se teda nemílím).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, tahle varianta s popletením hadiček mě napadla taky, teď jde o to, jestli je vůbec možné hadičky zaměnit. Menší odpor - menší namáhání, tak proč by čerpadlo řvalo? Prostě mě připadá, že je to nějaký univerální filtr a ten přepouštěcí tlak 4 bary tam nemá a má tam 6.6 barů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak možné je všechno, a třeba klidně může být vadný kus. Ono by to chtělo napíchnout na budík a zjistit jaký tlak tam je ve skutečnosti. Ještě bych kouknul jestli někde dole není přelomená .zkroucená hadička.

Jinak menší odpor-větší průtok-větší otáčky. Otázka jestli je to hydraulický zvuk způsobený průtokem (např. kavitace) nebo to někde mechanicky blokuje.

Editováno: , autor: Alma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo, ale lehni si pod auto na sídlišti a ještě na tebe zavolají SB a nebo tě někdo přejede. To s tím ventilkem mě nenapadlo, ale zase nemám měřák. Samá výmluva proč to nejde, co? to je profesionální deformce z práce! Od určité doby jsem se začal řídit heslem nešahej na to, když něco kupuju, tak vybírá manželka, protože když na to sáhnu a nebo to vyberu já, tak je to na reklamaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já to chápu, že na sídlišti se to blbě dělá. Já bych měl obavu co se děje, protože třeba nové čerpadlo není zrovna levné. Takže bych zajel zpět za tím mechanikem ať to opraví v rámci záruky. Což asi nebude jednoduché, protože jak píšeš tak tě sám upozornil ,že čerpadlo je hlučné (a hlučí proto, že starý filtr mu dal pokouřit a tím ti vezme argumenty)

Takže těžko radit.

V každém případě se to stalo po jeho zásahu, tak by se měl sám angažovat proč se to děje a co může být špatně Já bych to tedy tak udělal. Vyměnit dokáže kde co kde kdo, ale najít příčinu to už je jiná.

Tak ať to dobře dopadne.

Editováno: , autor: Alma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám jednu zkušenost s kabinovým filtrem Fram, asi po 3 měsících od výměny, jsem začal pozorovat nečistoty ve výdechu větráku. Výměnu jsem tehdy dělal sám a na rozdíl od originálu, který se tam pouze vkládá, tak tento filtr se vlepil do rámečku. A jak jsem na podzim začal topit, tak lepidlo povolilo a on se odchlípl. Tenkrát se mi ho podařilo i vyreklamovat, i když mě bylo řečeno, že se to ještě nikomu nepřihodilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vám zprostředkuji cennou zpětnou vazbu, no nebudu vás napínat, závada hlučného, pískajíciho čerpadla, je odstraněna. Mám viníka kterým je: filtr paliva FRAM G10147, nedoporučuji používat!

Dnes po návštěvě servisu Škoda proběhla výměna filtru paliva FRAM G10147 za originální filtr paliva 6Q0201051J, cena libová 1250,- Kč. Čerpadlo ani nehlesne.

Jestli chcete fotografie filtru paliva Fram, tak je sem umístím hned, jak bude čas.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aler-r: to si zaplatil dvojnásobok koľko to stojí :D http://www.skoda-diely.sk/eshop/6q0201051j-palivovy-filter-benzin.html

 

Neviem prečo si si jednoducho neobjednal sám filtre+olej a hotovo máš istotu čo tam dáš, ak ti to spravili v tom neautorizovanom servise dobre tak by som tam chodil len by som si nosil vlastné filtre.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej jsem měl vlastní, ale vzhledem k časové tísni, jsem nechal filtry a ostatní na servisu. Doufám že ty ostatní filtry Fram, kabinový ale hlavně olejový jsou už v pohodě. Cena výměny filtru ve Škoda servise 867,- Kč, cena práce + drobný materiál 372,- Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...