Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
michal2009

Demontáž škrtící klapky, čištění a základní nastavení - S2 1.8 TSI

    Doporučené příspěvky

    Proč čistit klapku? Po určitém kilometrovém proběhu můžeme pozorovat mírné skákání otáček při studeném startu, popř. soustavné držení např. na 1500ot/min. Na vině bývá většinou znečištěný prstenec + tělo klapky, kdy je prstenec díky adaptacím postupně otevírán. Pro odstranění je nutné tělo vyčistit a provést vymazání adaptací + základní nastavení, kde si prstenec načte opět správnou polohu Doporučuji nechat vyčistit minimálně každých 100 000km..

     

    U této motorizace se klapka na rozdíl od jiných nevytahuje zrovna 2x dobře, ale všechno jde. Škrtící klapku je dobré vytáhnout celou a dobře vyčistit i z druhé strany, protože fouknutí spreje do sání zezadu dobře nevyčistí a veškerý bordel se dostává do válců a sání.

     

    Demontáž klapky s minimem demontovaných věcí okolo:

     

    1) vycvakneme vrchní kryt nasávání vzduchu

    2a) demontujeme trubku, která jde do airboxu, ať máme alespoň nějaký malý montážní prostor

    2b) můžeme demontovat saharu, já jsem to nepotřeboval = prostor se zvětší, ale na úkor času, který musím věnovat demontáži a montáži sahary

    3) demontujeme sponku na plastovém vedení jdoucí z IC

    4) demontujeme sponku na škrtící klapce

    5) gumovou hadici opatrně vyjmeme

    6) odpojíme konektor z klapky

     

    klapku drží 4 imbusy zespod - těžko se tam dostává, ale malou ráčnou s odpovídajícím bitem to jde celkem dobře

    7) demontujeme 4 šrouby držící tělo klapky

    8) sejmeme klapku a jdeme čistit - foto špinavé VS. čisté klapky (konkrétně takto vypadá klapka po 5 letech a najetých 100 000 km)

     

    Na čištění je ideální menší štětec a benzín popř. čistič na brzdy. Ideální je vyčistit ji celou jako je vidět na fotce, nebo alespoň v okolí, kde se točí prstenec klapky. Místo kolem hřídele jsem čistil ušní vatovou tyčinkou namočenou v benzínu

     

    Navlhčenou hadrou v benzínu je ještě dobré vyčistit sání, ale moje bylo uvnitř čisté.

     

    montáž provedeme opačným způsobem.

     

    Diagnostika:

     

     

    • zapnuté zapalování
    • vypnutý motor
    • baterie minimálně 11V
       

    [Vybrat]
    [01 -Motor]
    [Základní nastavení - 04]
    Skupina 060
    [Jdi!]
    Aktivování základního nastavení:
    [ON/OFF/Next]
    Počkej, dokud v poli 4 nebude "ADP. O.K.".
    Vyjet z jednotky a ukončit diagnostiku.
     

    • Vypnout zapalování.

    post-35925-0-80759800-1456398187_thumb.j

    post-35925-0-80306900-1456398601_thumb.j

    post-35925-0-26201000-1456399466_thumb.j

    post-35925-0-60687700-1456399468_thumb.j

    post-35925-0-32873200-1456399480_thumb.j

    post-35925-0-44870300-1456399484_thumb.j

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dobrý den.

    Dá se u tohoto typu klapky opravit potenciometr?

    Nebo vyměnit zvlášť? 

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tato sekce je o hotových návodech, ne o diskuzi. Čti připnutý příspěvek.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Takto vypada škrtiaca (už je čistá) sanie som nerozoberal... ale je zasvinené statočne 2.0 tdi 125kw dpf (205 000)

    skrtiaca.jpg

    zanesenee sanie.jpg

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×