wizaard Posted February 27, 2016 Share Posted February 27, 2016 V zimě mi začal ventilátor čerstvého vzduchu (umístěný v prostoru nohou spolujezdce, za přihrádkou) nepříjemné pískat, než se zahřál. Vyjmul jsem ho proto, vyčistil a namazal. Vyjmutí ventilátoru čerstvého vzduchu není taková legrace, jak se to z dílenské příručky zdá, níže pár mých postřehů. Na úvod: Doporučuji si při práci s ventilátorem lehnout do prostoru pro nohy spolujezdce tak, že hlava je pod ofuky nohou. Poslepu to nelze. Odšroubovat dvě plastové „matky“ a sejmout měkký (kosmetický) kryt ofuků nohou spolujezdce. Kryt je dvěma matkami pouze jištěn, aby neupadl, není jinak přichycený, pouze zasunutý za okraje prostoru (přístrojovou desku a přihrádku spolujezdce). Odpojit svorkovnici ventilátoru (pozn.: větší svorkovnice, blíže motoru). Odjistit ventilátor (plastová západka, nebo šroub (3.1) – pokud nebyl dříve demontován, vždy by tam měla být plastová západka) Otočit tělo ventilátoru proti směru hodinových ručiček, čímž se uvolní a lze s ním pohybovat. Vyjmout ventilátor směrem dolů. Poznámky: Ačkoliv teď vyjmutí ventilátoru působí snadno, snadné to není, pokud jej nechcete poškodit a vytahovat hrubou silou (nedoporučuji). Překáží jak ofuk nohou, tak koberec podlahy a také přihrádka spolujezdce. Doporučuji přihrádku spolujezdce vyjmout (lépe se dostanete k ventilátoru), nebo alespoň odšroubovat všechny spodní šrouby, aby se uvolnila její spodní část. Potom se uvolní i ofuk nohou a ventilátor lze už výrazně snadněji vyjmout. Stále to ale vyžaduje trochu trpělivosti a „manévrování“. Ventilátor lze nyní s opatrností vyčistit (doporučit se dá kompresor se stlačeným vzduchem, nicméně poslouží v nouzi i výkonný vysavač). Pokud chcete z motoru ventilátoru uvolnit maximum nečistot, položte ventilátor na lopatky a klepejte vhodným nástrojem na plastové tělo motoru. Z vnitřku budou vypadávat nečistoty. Není na škodu štětečkem očistit také samotné lopatky. Ventilátor lze nyní taky namazat vhodným mazivem. Nedoporučuji používat větší množství. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wizaard Posted June 3, 2016 Author Share Posted June 3, 2016 (edited) Rád bych ještě přidal dodatek k mému návodu - ventilátor lze také zcela odstrojit (sundat zadní kryt), čímž se dostanete k druhému konci hřídele a samotnému motoru. Lépe se pak maže (můžete namazat z obou stran) a také čistí. Návod/inspiraci jsem našel na jiném webu. Demontáž zadního krytu motoru: Odpojte napájení řídicí elektroniky - dva dráty na konektoru, hnědý a žlutý, myslím (plastový dodatečný díl s kovovým vrchem). Řídicí elektroniku s pouzdrem demontujte pomocí dvou šroubků. Zatlačte tři gumové zarážky, které drží motor v zadním krytu, použít můžete např. plochý šroubovák. Pozor, zadní kryt drží skutečně jen a pouze na nich, celé tělo ventilátoru vypadne = držte jej! Nezapomeňte vyvlíknout dráty elektroniky ze zadního krytu, jinak nepůjde zcela sundat. Vyčistěte a namažte. Montáž je samozřejmě v opačném pořadí. Trošku boj je s gumovými zarážkami/klíny, ale opět poslouží šroubovák a trocha trpělivosti. Obecnou radu nemám, myslím, že "instinktivně" na to přijdete, ale dobrá metoda asi je zatlačit ventilátor do krytu, jak to půjde, a pak za pomoci plochého šroubováku zatlačit na gumové klíny, aby zapadly. Ujistěte se, že zapadnou úplně a všechny tři! Edited June 3, 2016 by wizaard 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koudy_123 Posted March 24 Share Posted March 24 Díky za návod! V sobotu promazáno a větrák už nekvílí. Jen poznámku k demontáži. Kastlík dolů nemusí, ale musí se povolit alespoň dolní šrouby, ketré ho drží. Pak jde odtlačit výdech čímž se vytvoří dostatek místa pro vyndání ventilátoru. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.