Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
wizaard

SII: Výměna manžety s hlavicí řadicí páky

    Doporučené příspěvky

    Máte-li zašlou hlavici řadicí páky a/nebo ji chcete vyměnit např. za verzi z facelift varianty (bez problému lze), níže snadný postup. Pokud jej dodržíte, ušetříte si spoustu času a laborování. Postup počítá s tím, že měníte kompletní hlavici s manžetou, nikoliv hlavici samotnou. Ta je k manžetě připojena plastovým rámečkem, nevím, jak jej bez poškození sundat.

     

    post-94229-0-37715200-1456592481_thumb.j

    1. Odjistit rámeček manžety – drží na 4 plastových háčcích (viz obrázek).
      Poznámky: Nedoporučuji tahat za manžetu ani jiné podobné násilné odmontování, ač může být někdy účinné. Doporučuji vyrobit jednoduchý přípravek – stačí kovový proužek o šířce cca 0,5 cm, délce cca 15 cm a tloušťce materiálu méně než 1 mm. Ten na konci ohněte do pravého úhlu (cca 1 cm od kraje). Zasuňte jej do prostoru háčků mezi manžetu a stříbrný rámeček a odjistěte háčky zatlačením směrem k ovládání klimatizace. Pozor na poškození stříbrného rámečku (přípravek však lze a je třeba zastrčit dostatečně hluboko, potom se při páčení opírá o černý plast uvnitř, nikoliv ozdobný stříbrný rámeček)!
    2. Po odjištění manžety ji přetáhněte přes hlavici, čímž se vám uvolní přístup k uchycení hlavice.
    3. Pro uvolnění hlavice je třeba roztáhnout její zajišťovací kroužek.
      Poznámky: Osvědčilo se mi rozevřít zajišťovací kroužek v místě spoje pomocí např. vhodně silného a dlouhého hřebíku a následným zapáčením do stran. Nedoporučuji páčit šroubovákem a podobně při opírání o plastový spoj hlavice a manžety – hrozí poškození a taky uklouznutí šroubováku a poškrábání interiéru.
    4. Hlavice je nyní volná, je možné ji i s manžetou vytáhnout směrem nahoru.
    5. Nyní nasaďte novou hlavici a dostatečně ji zatlačte (po zatlačení by neměla být vidět vroubkovaná část řadicí tyče pod zajištěním hlavice).
    6. Jistící kroužek nové hlavice nasuňte na uchycení a vhodnými kleštěmi jej silně stáhněte, aby hlavici nebylo možné stáhnout.
    7. Nyní už jen zacvakněte rámeček manžety do středového panelu.

    Pokud má vaše auto zámek řadicí páky v prostoru manžety, rada níže:

    • Otvor pro zámek řadicí páky v manžetě (např. Construct) doporučuji vyříznout či vystřihnout malými nůžkami až po nasazení manžety – tím zajistíte správnou pozici.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    • Podobný obsah

      • Od M Zoul
        Vyměním alu Škoda Proxima r16 5x112 (1,2 foto) za Škoda Lepus r16 z Octavia III greenline (3,4,5 foto). Mám zájem pouze o výměnu za mé disky s případným rozumným doplatkem.
         
      • Od Mil-house
        Zdravím, v oblasti pohonu alternátoru, klima kompresoru a servo čerpadla se ozývají divné zvuky. Mám podezření na volnobezku alternatoru, nebo napínací kladku řemenu. Chci Vas požádat o radu, jakým nejjednodušším způsobem sundat řemen? Předem díky za odpoved.
      • Od pilsner73
        Mám OIII Ambition plus. Tam je standardně kožený 4-yř ramenný volant bez funkcí. Pokud bych namontoval multifunkční v olant např. z Rapida bude plnohodnotně fungovat nebo ne? Nebo pokud použiji tento volant musím nějakým způsobem měnit kabeláž ?
         
        Díky za odpovědi.
         
        Pítr
      • Od Rimmer
        Zdravím,
        nevíte někdo jaký je správný moment na dotažení svíček pro motor 1.4 TSI rv. 2016 CAXA? V dílenské přiručce z roku 2011 je moment 25 NM, v přiručce z roku 2013 je 30 NM, do rukou se mi dostalo i nějaké TPI, ale tam je 22 NM, ale toto TPI přisuzuji Octavii III, která to má v dílenské příručce. Tak jsem z toho trochu jelen. 
        A je při kontrolním vytažení svíčky stejný moment nebo se tam dává jiný, myšleno tak, že kdyz tam vrátím tu původní. Celá problematika totiž řeší, že při správném dotažení je jiskřiště (fajfka) v ideální pozici. 
      • Od Weakburger
        Zdravím,
         
        Bratr vlastní škodu rapid rv 2013.
        Původní sedačky (bez výhřevu) měnil za verzi z monte carla (s výhřevem).
        Po výměně se rozsvítila kontrolka airbagu a diagnostika píše : odpor příliš silný . Ostatní bagy mají odpor 4,5 ohmu.
        Závada nejde smazat .
        Jedná se mu pouze o svítící kontrolku bagu. Výhřev nemá v plánu řešit. 
        Neví tu prosím někdo jak tento problém řešit (napájení odporu, deaktivace bagů v sedačkách)? Nejlépe Morava.
         
        Předem díky za jakékoliv rady.
    ×