Přejít na obsah

Ložiska kol


mandido

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám najeto 77 000 km a vypadá to, že to začalo vzdávat minimálně jedno z ložisek kol. V autě je nad 50 km/h slyšet tiché hučení, nejedná se o hluk spojovaný s diferenciálem. Hučení se projevuje stejně na jakémkoliv povrchu silnice, zařazená rychlost/neurál nemá vliv. Pneu jsou Michelin Alpin A5 15", nahuštění zkontrolováno. Je normální, aby se už po tomto nájezdu s lehkým motorem 1.2 TSI odporoučelo ložisko v kole? Díry nevymetám. Díky.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Životnost ložisek je dobrá, avšak někdy se stane že nevydrží. Není žádná tragédie, když se jedno ze čtyř odporoučí dřív. 77 tis. km není mnoho, ale stane se. Ještě je potřeba určit skutečnou příčinu hučení, tohle je myslím domněnka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Update: zvuk se zhoršil. Pořád nemůžu najít zdroj, nese se to celou karoserií. Navíc mám novinku v podobě chrčení/lupání při zatáčení doleva. Když dělám na parkovišti kolečka, nedaří se mi to vyvolat. Klidně to může být ložisko/homokineťák/diferenciál, nebo všechno dohromady. Pokud se to po*ralo celé, tak pro mě asi nebude mít cenu auto opravovat. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ložisko většinou poznáš když auto zvedneš a kolem zatočíš. Homokineťák poznáš když je motor v tahu a kola v rejdu a posloucháš přes otevřený okno a na druhý straně kolega. Někdy musíš hodně naložit aby se kloub ozval. Ještě se podívej jestli máš dotažený kola. Pro jistotu. Raději bych navrhl servis zejména je-ti  auto v záruce. Nebo někoho kdo se tímhle živí a dělá to "každý den". 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem měl auto na zvedáku a postupně jsem otáčel kolama, ani jedno ložisko se neozvalo, žádná vůle. Všechna kola "drhla" a měla jen minimální setrvačnost, asi se nevrátily destičky. Levé zadní kolo drhlo nepravidelně, možná bude zvlněný kotouč. Když jsem otáčel předními koly, tak v převodovce/diferenciálu cvakalo - bavíme se o plynulém otáčení jedním směrem, cca jedno cvaknutí na otočku, pro obě kola stejná situace. Kola pravidelně kontroluji momentovým klíčem, 120 Nm. Pneu to nejsou, zkoušel jsem podhuštěné/přehuštěné a nic. Samozřejmě, že si neopravím všechno, ale drobné práce na podvozku nejsou problém (brzdy/ložiska). Záruku jsem ukončil. Hučení se projevuje "houpavě" se zesílením v 40-50 km/h a 70-80 km/h.

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážně už nevím, vyzkoušel jsem běžné diagnostické metody a nic se neprojevilo. Dnes jsem absolvoval 400 km po dálnici a hluk se stále zhoršuje. Přeci jen mě napadlo, jestli by nemohly nějakým záhadným způsobem odejít pneumatiky. Postupně budu psát, jak to postupuje. Kdyby někoho potkala podobná věc, tak ať má alespoň nějaký zdroj informací.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 I ty pneu by to být mohly. A ne záhadným způsobem, ale úplně normálním. Jinak se sjíždí pneu přední a jinak zadní. Respektive na poháněné a nepoháněné nápravě. Na poháněné se sjíždí rovnoměrně, tam se brzdí i akceleruje, ale na zadku kde se jenom brzdí vzniká postupně "pilka", jako pilový kotouč. Bloky tvoří něco jako zuby. A to dělá hluk který se postupně zvyšuje. Je třeba gumy po několika tis. km prohodit předek se zadkem, aby se to srovnalo.  Většinou to bývá tak 5-7 tis., ale záleží na stylu jízdy a taky jsou pneu na to náchylnější a některé méně. Když po tý zadní gumě přejedeš rukou, tak to poznáš. Je to jako "proti srsti".

Editováno: , autor: Jir-ka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To zní pravděpodobně. Zimáky mají asi 20 tisíc km a jsou vždy na stejném místě - vyvažovačka navrhla umístění kol, tak aby auto nevibrovalo. Vysvětlovalo by to i dávné příhody, kdy mi O1 žrala pneumatiky na zadní nápravě a v pneuservisu nechápavě kroutili hlavama. V noci jsem na prázdné dálnici zkoušel takový lehký slalom a vždy, když se pneumatiky hrnuly "bokem", tak hluk utichl. Děkuji za informace, pravděpodobně jsi mi ušetřil mnoho starostí a peněz.

 

Napadá mě, že jsem tohle vlákno pojmenoval trochu nešťastně. Kdyby to někdo mohl přepsat třeba na "Hluk od kol", bylo by to vhodnější.

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co píšeš "vyvažovačka navrhla umístění kol, tak aby auto nevibrovalo" tak tomu vůbec nerozumím. To ti někde poradili? Pokud jsou kola vyvážena a nemají směrový vzorek, je jedno kam je dáš a nic vibrovat nebude.  Napoprvé, nové. V posledních letech se ale nedoporučuje později měnit směr otáčení, tedy měnit např. zleva doprava a naopak. Pokud je vzorek směrový, tzv. šípák, jsou dvě levá a dvě pravá. Ještě jsou pneu asymetrický, kde je určena vnější a vnitřní strana (nápis OUTSIDE a INSIDE). Raději zkontroluj. Co se týče té pilky, mám ověřeno, že spousta mechaniků a bohužel ani v pneuservisech tenhle jev neznají. Často to svádějí na vadné tlumiče, ale ty se projevují na gumě jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám kompletní kola zvlášť na léto a na zimu. Když jsem kupoval zimáky + plechové disky, tak jsem to nechal obout a vyvážit. Nicméně se mi klepal volant při dálniční rychlosti. Jeden disk byl z výroby nakopnutý, dostal jsem nový a klepalo se to dál, nakonec jsem našel pneuservis s vyvažovačkou, která podle házivosti určí, kam přesně kolo dát, tak aby se házivost projevila mininálně. Tzn. každé kolo má své přesné místo na autě. Samozřejmě, že směrovost pneu je zachována a směr otáčení je správný. A ano, nejsem schopný najít prodejce/pneuservis, který by mi prodal kulaté pneu a kulaté plecháče, v životě jsem vyhodil spoustu peněz za nové Dunlop a Michelin. Prostě vždy bylo něco šišaté.

 

Moje poslední zkušenost s pneuservisem: Storex (konkrétní pobočku nebudu zmiňovat). Chtěl jsem jen vyvážit kola a dopadlo to tak, že nesundal původní závaží a stále se to nedařilo vyvážit. Vrstvil na sebe závaží a divil se, že to nejde dovážit. Nakonec za ním přiběhl kolega něco mu povídal, dostal jsem kola a nazdar. Na daňovém dokladu je cca 500 Kč jen za závaží, přitom většinu zase strhali...

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem rád, že jsem mohl být užitečný. Asi už za ty cca 2 mil. km už nějakou zkušenost mám. Ale to, že vyvažovačka určí kam dát kola jsem ještě nikdy neslyšel. Podle mne to je blbost, navíc to odporuje pravidlu prohazování. To ty 4 kola přesně rozdělí? Co když bodou dvě úplně stejná? To vyhodnotí např. 2 PP a žádné LP?

Jestli ty zimáky nejsou ještě sjetý, dej na podzim zadní dopředu a občas je třeba na mokru pořádně prohrábni. Ony se srovnají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem tu vyvažovačku viděl pracovat. Jsou tam měřící lasery, které snímají okraj disku a pneumatiky, v reálném čase vyhodnocují ovalitu. Takhle se tam protočí všechna kola a následně se na obrazovce vybere "rozhození" podle požadovaných parametrů. Údajně je tam algoritmus, který navrhne umístění tak, aby se případné házivosti vyrušily. Zřejmě na principu interference vlnění. Minimálně mi to pomohlo v tom, že nejvíce házivá kola šla na zadní nápravu, takže se mi přestal klepat volant. Ještě existuje jeden systém, od fy Hunter, ten simuluje jízdu tím, že kolo zatíží válcem. Měla by se tím zjistit případná strukturní chyba v pneumatice. Ty zimáky zkusím ještě "zrenovovat". Díky!

Editováno: , autor: mandido
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsem rád, že jsem mohl být užitečný. Asi už za ty cca 2 mil. km už nějakou zkušenost mám. Ale to, že vyvažovačka určí kam dát kola jsem ještě nikdy neslyšel. Podle mne to je blbost, navíc to odporuje pravidlu prohazování. To ty 4 kola přesně rozdělí? Co když bodou dvě úplně stejná? To vyhodnotí např. 2 PP a žádné LP?

Jestli ty zimáky nejsou ještě sjetý, dej na podzim zadní dopředu a občas je třeba na mokru pořádně prohrábni. Ony se srovnají.

Nesrovnají se.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hunter simuluje zatizeni pneumatiky az vahou 680 kg, maji na to patent. Jina konkurence meri ovalitu pneumatiky a excenticitrity disku a navrhne idealni polohu obou pro eliminaci "sisatosti, navic meri i jak je pneu sjeta... ;-)

 

Aba stroje stoji ranec penez, nicmene kdyz je umi obsluha pouzivat tak je to super ;-) 

 

https://youtu.be/HgwOtphlRVk?t=1m12s

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak nějakou dobu byl klid, ale vypadá to, že v hluku pneu byl ukryt ještě jeden zvuk. Auto začalo hučet stejně jako s vadnými pneu, ale když chci podřadit do vyšších otáček (2000+), tak se hned při záběru spojky spustí "dusavý" zvuk od převodovky společně s jemnými rázy do podlahy. Možná s tím souvisí i to, že poslední dobou je velmi slyšet puštění spojkového pedálu, ozve se hlasité cvaknutí. Auto vibruje při prudkém zrychlování v pásmu 2000 - 3000 otáček, chrastí mi klíče v přihrádce. Chod spojkového pedálu není úplně plynulý a jsou v něm cítit otáčky motoru, jestli mi rozumíte. Občas na volnoběh rachotí dvouhmota (měla by tam být), pár prošlápnutí spojky a srovná se. Auto na volnoběh vibruje více, než jsem zvyklý. Vše se zhoršuje s teplotou, při chladném dni a krátké cestě se to téměř neprojevuje. Po dlouhé dálniční cestě, nebo popojíždění v koloně je auto až do vychladnutí velmi rozhrkané. Napadl mě selhávající setrvačník, ale nevím, jak vysvětlit ten zvuk podobný ložisku a oskákané pneumatice. Kód převodovky MYF. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Když je napsáno ,,Opatření u dodavatele od KT 3/2016 robustnější materiál a způsob opracování"  tak mám dojem že všechny OIII vyrobené do tohoto data budou mít problém s ložisky. To bude mazec měnit u milionu vyrobených aut. To se bude Škoda modlit aby to kleklo po záruce a pak se zvýší tržby za náhradní díly. Pěkné to kurvítko :kol-48:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...