mandido Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Zdravím, mám najeto 77 000 km a vypadá to, že to začalo vzdávat minimálně jedno z ložisek kol. V autě je nad 50 km/h slyšet tiché hučení, nejedná se o hluk spojovaný s diferenciálem. Hučení se projevuje stejně na jakémkoliv povrchu silnice, zařazená rychlost/neurál nemá vliv. Pneu jsou Michelin Alpin A5 15", nahuštění zkontrolováno. Je normální, aby se už po tomto nájezdu s lehkým motorem 1.2 TSI odporoučelo ložisko v kole? Díry nevymetám. Díky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jir-ka Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Možné to je. Na jedné z O I mi odešlo už na cca 30 tis. U O II jedno na 150 tis. a ostatní 3 vydržely do 300 tis. a potom už nevím. O II 140 tis. a ok. Na O III mám 300 km, tak to je ještě brzo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jooe1 Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 Životnost ložisek je dobrá, avšak někdy se stane že nevydrží. Není žádná tragédie, když se jedno ze čtyř odporoučí dřív. 77 tis. km není mnoho, ale stane se. Ještě je potřeba určit skutečnou příčinu hučení, tohle je myslím domněnka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ben06 Posted March 3, 2016 Share Posted March 3, 2016 (edited) Proč by ložisko neodešlo, mě se odporoučely na O1 obě přední v cca 70tis., v servisu taky hleděli jako já Edited March 3, 2016 by ben06 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandido Posted March 3, 2016 Author Share Posted March 3, 2016 Asi můžu předpokládat, že pokud se jedná o ložisko, bude se to zhoršovat, ok. Budu to sledovat. Zatím díky za názory. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandido Posted March 12, 2016 Author Share Posted March 12, 2016 Update: zvuk se zhoršil. Pořád nemůžu najít zdroj, nese se to celou karoserií. Navíc mám novinku v podobě chrčení/lupání při zatáčení doleva. Když dělám na parkovišti kolečka, nedaří se mi to vyvolat. Klidně to může být ložisko/homokineťák/diferenciál, nebo všechno dohromady. Pokud se to po*ralo celé, tak pro mě asi nebude mít cenu auto opravovat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jooe1 Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Ložisko většinou poznáš když auto zvedneš a kolem zatočíš. Homokineťák poznáš když je motor v tahu a kola v rejdu a posloucháš přes otevřený okno a na druhý straně kolega. Někdy musíš hodně naložit aby se kloub ozval. Ještě se podívej jestli máš dotažený kola. Pro jistotu. Raději bych navrhl servis zejména je-ti auto v záruce. Nebo někoho kdo se tímhle živí a dělá to "každý den". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandido Posted March 13, 2016 Author Share Posted March 13, 2016 (edited) Dneska jsem měl auto na zvedáku a postupně jsem otáčel kolama, ani jedno ložisko se neozvalo, žádná vůle. Všechna kola "drhla" a měla jen minimální setrvačnost, asi se nevrátily destičky. Levé zadní kolo drhlo nepravidelně, možná bude zvlněný kotouč. Když jsem otáčel předními koly, tak v převodovce/diferenciálu cvakalo - bavíme se o plynulém otáčení jedním směrem, cca jedno cvaknutí na otočku, pro obě kola stejná situace. Kola pravidelně kontroluji momentovým klíčem, 120 Nm. Pneu to nejsou, zkoušel jsem podhuštěné/přehuštěné a nic. Samozřejmě, že si neopravím všechno, ale drobné práce na podvozku nejsou problém (brzdy/ložiska). Záruku jsem ukončil. Hučení se projevuje "houpavě" se zesílením v 40-50 km/h a 70-80 km/h. Edited March 13, 2016 by mandido Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jir-ka Posted March 14, 2016 Share Posted March 14, 2016 Na tom zvedáku zadní kola roztočíš, ale přední ne. To chce motorem a zařadit vyšší rychlost. Na silnici zkus slalom. V rychlosti kdy to slyšíš se při slalomové jízdě bude hluk ložiska měnit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandido Posted March 15, 2016 Author Share Posted March 15, 2016 Vážně už nevím, vyzkoušel jsem běžné diagnostické metody a nic se neprojevilo. Dnes jsem absolvoval 400 km po dálnici a hluk se stále zhoršuje. Přeci jen mě napadlo, jestli by nemohly nějakým záhadným způsobem odejít pneumatiky. Postupně budu psát, jak to postupuje. Kdyby někoho potkala podobná věc, tak ať má alespoň nějaký zdroj informací. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jir-ka Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 (edited) I ty pneu by to být mohly. A ne záhadným způsobem, ale úplně normálním. Jinak se sjíždí pneu přední a jinak zadní. Respektive na poháněné a nepoháněné nápravě. Na poháněné se sjíždí rovnoměrně, tam se brzdí i akceleruje, ale na zadku kde se jenom brzdí vzniká postupně "pilka", jako pilový kotouč. Bloky tvoří něco jako zuby. A to dělá hluk který se postupně zvyšuje. Je třeba gumy po několika tis. km prohodit předek se zadkem, aby se to srovnalo. Většinou to bývá tak 5-7 tis., ale záleží na stylu jízdy a taky jsou pneu na to náchylnější a některé méně. Když po tý zadní gumě přejedeš rukou, tak to poznáš. Je to jako "proti srsti". Edited March 16, 2016 by Jir-ka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandido Posted March 16, 2016 Author Share Posted March 16, 2016 (edited) To zní pravděpodobně. Zimáky mají asi 20 tisíc km a jsou vždy na stejném místě - vyvažovačka navrhla umístění kol, tak aby auto nevibrovalo. Vysvětlovalo by to i dávné příhody, kdy mi O1 žrala pneumatiky na zadní nápravě a v pneuservisu nechápavě kroutili hlavama. V noci jsem na prázdné dálnici zkoušel takový lehký slalom a vždy, když se pneumatiky hrnuly "bokem", tak hluk utichl. Děkuji za informace, pravděpodobně jsi mi ušetřil mnoho starostí a peněz. Napadá mě, že jsem tohle vlákno pojmenoval trochu nešťastně. Kdyby to někdo mohl přepsat třeba na "Hluk od kol", bylo by to vhodnější. Edited March 16, 2016 by mandido Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jir-ka Posted March 17, 2016 Share Posted March 17, 2016 To co píšeš "vyvažovačka navrhla umístění kol, tak aby auto nevibrovalo" tak tomu vůbec nerozumím. To ti někde poradili? Pokud jsou kola vyvážena a nemají směrový vzorek, je jedno kam je dáš a nic vibrovat nebude. Napoprvé, nové. V posledních letech se ale nedoporučuje později měnit směr otáčení, tedy měnit např. zleva doprava a naopak. Pokud je vzorek směrový, tzv. šípák, jsou dvě levá a dvě pravá. Ještě jsou pneu asymetrický, kde je určena vnější a vnitřní strana (nápis OUTSIDE a INSIDE). Raději zkontroluj. Co se týče té pilky, mám ověřeno, že spousta mechaniků a bohužel ani v pneuservisech tenhle jev neznají. Často to svádějí na vadné tlumiče, ale ty se projevují na gumě jinak. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandido Posted March 17, 2016 Author Share Posted March 17, 2016 (edited) Já mám kompletní kola zvlášť na léto a na zimu. Když jsem kupoval zimáky + plechové disky, tak jsem to nechal obout a vyvážit. Nicméně se mi klepal volant při dálniční rychlosti. Jeden disk byl z výroby nakopnutý, dostal jsem nový a klepalo se to dál, nakonec jsem našel pneuservis s vyvažovačkou, která podle házivosti určí, kam přesně kolo dát, tak aby se házivost projevila mininálně. Tzn. každé kolo má své přesné místo na autě. Samozřejmě, že směrovost pneu je zachována a směr otáčení je správný. A ano, nejsem schopný najít prodejce/pneuservis, který by mi prodal kulaté pneu a kulaté plecháče, v životě jsem vyhodil spoustu peněz za nové Dunlop a Michelin. Prostě vždy bylo něco šišaté. Moje poslední zkušenost s pneuservisem: Storex (konkrétní pobočku nebudu zmiňovat). Chtěl jsem jen vyvážit kola a dopadlo to tak, že nesundal původní závaží a stále se to nedařilo vyvážit. Vrstvil na sebe závaží a divil se, že to nejde dovážit. Nakonec za ním přiběhl kolega něco mu povídal, dostal jsem kola a nazdar. Na daňovém dokladu je cca 500 Kč jen za závaží, přitom většinu zase strhali... Edited March 17, 2016 by mandido Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandido Posted March 17, 2016 Author Share Posted March 17, 2016 (edited) Vyřešeno. Před chvílí jsem přezul na letní a hluk je pryč. Michelin Alpin A5, po 20 tisících km všechny čtyři pneu v hajzlu. Bloky dezénu jsou v takovém postavení, že je z nich struhadlo. Edited March 17, 2016 by mandido 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jooe1 Posted March 17, 2016 Share Posted March 17, 2016 Tak to je dobrá zpráva a úleva žejo. Je dobře že jsi podal zprávu, pomalu jsem začal poslouchat jestli něco neuslyším u mého, sice mám 42 tis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jir-ka Posted March 17, 2016 Share Posted March 17, 2016 Tak to jsem rád, že jsem mohl být užitečný. Asi už za ty cca 2 mil. km už nějakou zkušenost mám. Ale to, že vyvažovačka určí kam dát kola jsem ještě nikdy neslyšel. Podle mne to je blbost, navíc to odporuje pravidlu prohazování. To ty 4 kola přesně rozdělí? Co když bodou dvě úplně stejná? To vyhodnotí např. 2 PP a žádné LP? Jestli ty zimáky nejsou ještě sjetý, dej na podzim zadní dopředu a občas je třeba na mokru pořádně prohrábni. Ony se srovnají. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandido Posted March 17, 2016 Author Share Posted March 17, 2016 (edited) Já jsem tu vyvažovačku viděl pracovat. Jsou tam měřící lasery, které snímají okraj disku a pneumatiky, v reálném čase vyhodnocují ovalitu. Takhle se tam protočí všechna kola a následně se na obrazovce vybere "rozhození" podle požadovaných parametrů. Údajně je tam algoritmus, který navrhne umístění tak, aby se případné házivosti vyrušily. Zřejmě na principu interference vlnění. Minimálně mi to pomohlo v tom, že nejvíce házivá kola šla na zadní nápravu, takže se mi přestal klepat volant. Ještě existuje jeden systém, od fy Hunter, ten simuluje jízdu tím, že kolo zatíží válcem. Měla by se tím zjistit případná strukturní chyba v pneumatice. Ty zimáky zkusím ještě "zrenovovat". Díky! Edited March 17, 2016 by mandido Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jir-ka Posted March 17, 2016 Share Posted March 17, 2016 Tenhle princip znám, ale pokud vím, tak vyhodnocuje házivost disku a gumy a podle toho doporučí pootočení gumy na disku tak, aby se házivosti eliminovaly. No nic, hlavně, že je vyřešeno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Voice Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 Tak to jsem rád, že jsem mohl být užitečný. Asi už za ty cca 2 mil. km už nějakou zkušenost mám. Ale to, že vyvažovačka určí kam dát kola jsem ještě nikdy neslyšel. Podle mne to je blbost, navíc to odporuje pravidlu prohazování. To ty 4 kola přesně rozdělí? Co když bodou dvě úplně stejná? To vyhodnotí např. 2 PP a žádné LP? Jestli ty zimáky nejsou ještě sjetý, dej na podzim zadní dopředu a občas je třeba na mokru pořádně prohrábni. Ony se srovnají. Nesrovnají se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jir-ka Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 Otázkou je, jak moc je má domršený. Ale pokud se prohazují včas, tak to funguje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krenstik Posted March 18, 2016 Share Posted March 18, 2016 Hunter simuluje zatizeni pneumatiky az vahou 680 kg, maji na to patent. Jina konkurence meri ovalitu pneumatiky a excenticitrity disku a navrhne idealni polohu obou pro eliminaci "sisatosti, navic meri i jak je pneu sjeta... ;-) Aba stroje stoji ranec penez, nicmene kdyz je umi obsluha pouzivat tak je to super ;-) https://youtu.be/HgwOtphlRVk?t=1m12s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mandido Posted April 14, 2016 Author Share Posted April 14, 2016 Tak nějakou dobu byl klid, ale vypadá to, že v hluku pneu byl ukryt ještě jeden zvuk. Auto začalo hučet stejně jako s vadnými pneu, ale když chci podřadit do vyšších otáček (2000+), tak se hned při záběru spojky spustí "dusavý" zvuk od převodovky společně s jemnými rázy do podlahy. Možná s tím souvisí i to, že poslední dobou je velmi slyšet puštění spojkového pedálu, ozve se hlasité cvaknutí. Auto vibruje při prudkém zrychlování v pásmu 2000 - 3000 otáček, chrastí mi klíče v přihrádce. Chod spojkového pedálu není úplně plynulý a jsou v něm cítit otáčky motoru, jestli mi rozumíte. Občas na volnoběh rachotí dvouhmota (měla by tam být), pár prošlápnutí spojky a srovná se. Auto na volnoběh vibruje více, než jsem zvyklý. Vše se zhoršuje s teplotou, při chladném dni a krátké cestě se to téměř neprojevuje. Po dlouhé dálniční cestě, nebo popojíždění v koloně je auto až do vychladnutí velmi rozhrkané. Napadl mě selhávající setrvačník, ale nevím, jak vysvětlit ten zvuk podobný ložisku a oskákané pneumatice. Kód převodovky MYF. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawouk Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolfspitz Posted May 2, 2016 Share Posted May 2, 2016 Když je napsáno ,,Opatření u dodavatele od KT 3/2016 robustnější materiál a způsob opracování" tak mám dojem že všechny OIII vyrobené do tohoto data budou mít problém s ložisky. To bude mazec měnit u milionu vyrobených aut. To se bude Škoda modlit aby to kleklo po záruce a pak se zvýší tržby za náhradní díly. Pěkné to kurvítko Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.