Přejít na obsah

Montáž nezávislého topení WEBASTO do Fabie FL r.v. 2010


FrantisekM

Nezávislé topení  

43 hlasů

Nemáte oprávnění k hlasování v této anketě nebo k výsledkům hlasování. Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

Ahoj klubáci,

 

protože se internet šíří nabídkami na nezávislá topení(za docela dobré peníze) a já jsem tu nenašel žádného šílence, který by to nainstaloval a trochu o tom napsal rozhodl jsem se, že do toho půjdu. Budu instalovat nezávislé benzínové topení WEBASTO THERMO TOP C do škody fabie 2 s motorem 1,2l HTP 51kW. Jako výbava je klimatronik, takže tam to bude ještě s modulem pro ovládání větráku. Pro ovládání topení jsem vybral Thermo call TC3 + ovládací tlačítko v interiéru. Kabeláž si budu dělat svojí a přidám jí do stávající kabeláže aby to vypadalo fakt dobře :). Držte mi pěsti. Postupně jsem budu psát co jsem všechno potřeboval a co to všechno stálo. počítám s maximální investicí 15 tis.

Editováno: , autor: FrantisekM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj klubáci,

 

tak je to tady :) o tomto víkendu proběhne montáž nezávislého topení, snad mám vše potřebné. Nebylo to vůbec jednohuché a už teď vím, že kdybych věděl co vše budu muset sehnat a za jaký peníze, tak do toho znova nejdu :) (pozor, tohle říkám vždy, než přijde další výzva) Ale pokud se do toho pustíte, tak jako já, tak Vám budu držet pěsti a pokusím se napsat na co si dát pozor a co je třeba ještě mít. Teď napíšu pár poznatků které jsem získal, při prošlapávání cesty.

 

1. Pozor při koupi topení - pokud vám někdo tvrdí, že má kompletní sadu na zástavbu topení, tak mu nevěřte, protože bude něco chybět minimálně držák topení, protože ten univerzální je úplně k ničemu. Moje zkušenost: Koupil jsem "kompletní" topení za 7800,- bylo tam topení s čerpadlem na vodu, čerpadlo na benzín, kabeláž, výfuk, sání a IPCU modul (o tom písnu později) a pár maličkostí k montáži. Pak jsem zjistil, že hadice k topení co jsem k tomu dostal jsou dobré tak na seřezání manželky nebo dětí, takže ty můžu v klídku vyhodit (mám hodnou ženu i dítě) Nová hadice stála přes 500 kaček, pak jsem zjistil, že mi chybí palivová hadice s propojkami pic dalších 500 kaček. a tak to pokračovalo přes držák topení, spony, ovládání topení atd. atd. Výsledná cena nebude 15 tis. protože jsem si vybral drahé ovládání. Thermo Call, který nový stojí 8500 a použitý 5-6,5 tis. (já myslím, že za to stojí. natočím pak video jak to máká)

 

2. Pozor do jakého auta budete instalovat topení. Jestli je to fabie FL, nebo před FL, protože je jiná zástaba topení na což jsem taky příšel až ve chvíli, kdy na místě kam jsem měl dát topení se usmívala nádoba na vodu do ostřikovačů a oznámila mi, že se teda rozhodně nikam nestěhuje. Takže do vozu před FL je topení umístěno na pravým předním nosníku, kdežto u FL je umístěno v motorovém prostoru. Je to taky vpravo nad servořízením. Protože topení budu dávat do divoké motorizace 1,2l HTP 51kW, tak v motorovém prostoru je dostatek místa.

 

3. Máte mech. klimu, nebo digitál? Pokud mechanickou, tak připojení je vcelku jednoduché, pokud digitální, tak jako mám já(teda moje mamka), potřebujete modul, který vám roztočí interierový větrák. Já jsem IPCU modul dostal s topením za 800,- nový stojí cca 1500,- IPCU modul se nechá programovat na různé tipy vozů. Za programování chtějí 300,- (lumpové) Já si vyrobil přípravek za 100,- a můžu taky programovat, takže můžu v tomto případě pomoct a nebude to za 300,-

 

4. Je potřeba se rozhodnout jak budete chtít topení ovládat. Je docela dost variant v různé cenové relaci. Je možné topení ovládat pouze spínačem a mít nějakou kontrolku pro indikaci běhu. Ale těžko budete běhat do auta půl hodiny před odjezdem a pouštět si topení. Trochu to ztrácí to kouzlo komfortu. Další varianta je přes origo hodiny. To je takový chytřejší mechanický spínač, pokud nejezdíte pravidelně, tak to taky není nic moc. Další varianty jsou dálkové ovládání. Existují různé moduly, ale nenašel jsem ani jeden, který by mě funkčně vyhovoval, takže jsem volil z dvou možností od webasta. Jsou cca stejně drahé. Rádiové ovládání, kdy máte k dispozici malý ovladač, kterým pouštíte a vypínáte topení. Cena 5-9 tis, Další varianta v té samé ceně je takzvaný thermo call. To už je šikovná krabička se simkartou a topení ovládáte pomocí telefonu. O této vatiantě se trochu víc rozepíšu, protože jsem si zvolil právě tu. Funkce naprosto libové. Máte v autě krabičku se sim kartou. Pomocí SMSek si krabičku můžete naprogramovat. Chytré telefony mají možnost mít aplikaci, které generuje konfigurační SMSky, takže programování je o to snažší. Můžete si volit dobu topení od 10-120 min, dále jestli budete topit, nebo větrat, kalendář, kdy máte k dispozici 7 dnů a dva časy denně, kdy se topení zapne. Topení můžete zapínat SMSkou, nebo prozvoněním. Dále má modul i HW výstup, takže lze připojit i tlačítko na ovládání a výtup na kontrolku, aby bylo možno určit stav ve kterém se nachází topení. Prostě moc a moc vychytaných funkcí, ale je to i za odpovídající cenu bohužel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milý klubáci,

 

tak montáž proběhla a musí říct, že to bylo teda pořádné po.mo s prvky sadomasochismu. montoval jsem to od pátku 20:00 do 24:00, sobotu od 8:00 do 23:00 a v neděli od 7:00 do 24:00 samozřejmě jsem měl i pauzy se napít najíst a dojít na záchod, ale čistý čas odhaduji na 30 hodin. Až se oklepu popíšu a dám i nějaké foto

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Než se ještě rozepíši o celkové montáži, tak bych rád vložil pár odkazů z kterých jsem čerpal a osvědčili se mi.

 

1. ruské stránky webasta!

http://doc.webasto-russia.ru/ tam najdete manuály a SW pro diagnostiku webasta.

 

2. dieselpower forum

http://tdi.dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=70154&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=08dfb261939f1977c556a2534bd5b746

 

3.  Pan Google

 

4. Nákup diagnostického kabelu

http://www.aliexpress.com/

 

5. Návod na Thermo Call

http://www.atrading.cz/data/web_nav_tc_3.pdf

 

6. Montážní návod na Thermo Call

http://www.webasto.com/fileadmin/webasto_files/documents/country-folder/czech-republic/car/technical-documentation/car-installation-instructions-thermo-call_cs.pdf

Editováno: , autor: FrantisekM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Milý klubáci,

 

zde je popis celé montáže nezávislého topení!

 

1. Potřebné díly:

komplet topení (topení s pumpou na vodu), sání s trubkou, výfuk s trubkou, palivové čerpadlo, palivová hadice, hadice na vodu s vnitřním průměrem 20 mm. spony na hadici, propojky na hadice Pak je důležitá zástavbová sada pro webasto. V mém případě to byla sada pod označením WEBASTO 1315237A. Ta zástavbová sada je teda pekelně drahá (cca 3 tis), protože tam toho moc není, kromě držáku na topení, hadice do nádrže a pár maličkostí tam nic jiného není. Sadu jsem zakoupil u firmy KÜBELBECK kontakt mám jen email vorisek@kublbeck.cz s dalšími díly mi pomohl eshop http://www.webasto-eshop.cz/. Nejlepší je projít si montážní manuál, který se nechá stáhnout na ruských stránkách. Odkaz jsem už psal v příspěvku víš. Pozor pro fabii FL jsem kombinoval dva návody a to návod na fabii 2010 a návod pro polo 2009!!!!! a to z toho důvodu, že v návodě pro fabii je trochu jiné topení a zástavba je taky trochu jiná.

 

2. Montáž:

Montáž topení byl trochu porod. V každém případě jsem začal v motorovém prostoru, kde jsem hravě (cca 1,5 hodiny, protože není tak uplně přesný a chce to s ním trochu laborovat) přišrouboval držák pro topení.

post-21841-0-75014500-1464076207_thumb.j

 

Následně jsem si dle návodu připravil topení k montáži, to zde nebudu rozepisovat, to najdete v návodu na polo. Opět jsem to měl ztížený, protože nějaký umělec co se šťoural v topení utrhnul šroub na krytu řídící jednotky, takže za čas by se tam dostala voda a popravila jednotku, proto jsem si ještě s topením hrál a vytáhnul utržený šroub a nahradil ho. (cca další hodinka zpoždění)

 

Připravený topení jsem umístil do držáku a pokusil přišroubovat k držáku :( je tam tak málo místa, že jsem musel použít dokonce endoskop, abych viděl jak, to tam je :( Šrouboval jsem to snad hodinu :(

post-21841-0-98138400-1464077017_thumb.j

 

V dalším kroku jsem k topení připojil vlastní kabeláž, kterou jsem si udělal, aby montáž byla na profi úrovni a nebylo poznat, že topení je aftermarket. I s připojením konektorů byl problém, protože je to přesně v místě, kde je držák trubek od klimy, ale nakonec jsem to tam dostal.

post-21841-0-04161900-1464077211_thumb.j

Ukostření jsem připojil na pravý podběh a následně jsem šel protáhnout palivovou hadici s kabeláží pro čerpadlo. Jako nejlepší je to protáhnout u stávajících hadic pro palivo. Zde jsem opět pěkně narazil, protože v určitém místě se hadice zasekla a nešla dál a zkoušel jsem to ze shora, ze spodu. Nakonec pomohlo na hadici nasadit a přilepit lepící páskou s čepičku od ventilku.

 

Po protažení palivové hadice jsem se vrhnul na montáž palivového čerpadla, zde jsem opět čerpal z návodu pro fabii a umístil čerpadlo pod palivovou nádrž, ale musel jsem použít držáky dva, abych mohl čerpadlo posunout níž. Bylo tam na montáž málo místa. S tím následně souvisela i úprava zadní část krycího plastu co je na spodku vozu.

post-21841-0-35513700-1464078034_thumb.jpost-21841-0-47221100-1464078051_thumb.j

Následovalo připojení hadice a elektriky do čerpadla. Jako poslední krok byl napojit čerpadlo na palivovou nádrž, zde jsem se nechal "inspirovat" řešením z pola. Na čerpadlu nádrže je zaslepený výstupek, tak jsem uříznul a nasadil trubičku, zde to bylo vše podle návodu z pola.

 

Palivová soustava pro nezávislé bylo hotové a tak jsem se vrátil zpět do motorového prostoru abych připojil topení na stávající topící okruh v autě. Abych nemusel vypouštět celý chladící systém, tak mi táta vyrobil z páskoviny dva škrtící přípravky.

post-21841-0-29713500-1464078295_thumb.j

Hadici přeříznul dle návodu z pola a připojil jednu větev, druhou prozatím volnou hadicí jsem nalil vodu a připojil k druhé části. Škrtící prvky jsem odstranil a výsledek bude vidět na následující fotce.

post-21841-0-12788000-1464078570_thumb.j

 

Jako další krok volím nasazení výfuku. Bohužel nemám ten univerzální, ale pouze s pevnými vývody. Zde bych opět pokračoval dle návodu z pola, ale musím si zahrát na uměleckého kováře a trubky na výfuku naohýbat. (další velké zdržení)

post-21841-0-41729300-1464079113_thumb.j

 

To "nejhorší" jsem měl snad za sebou a teď byla na řadě elektrika. Moje idea byla využít volné pozice v pojistových boxech a držáku relé. Od topení mi tedy vede celkem šest drátu plus ukostření topení a palivového čerpadla, které jsem již přidělal. Napájecí drát k palivovému čerpadlu už je taky natažen, takže mi zbývá pět drátů a to bylo hlavní napájení topení, diagnostika, spínání topení, drát pro letní mod a drát pro ovládání vnítřního ventilátoru.

post-21841-0-89413400-1464079989_thumb.j

 

Protože jsem měl jednu volnou pozici s trvalým napětím 12V v malém pojistkovém boxu, tak jsem jí využil pro napájení topení. A nyní jsem se rozhodl udělat první zkoušku topení, zda všechno funguje. Nandal jsem provizorně baterii do auta a přes diagnostiku jsem se k topení připojil. (trochu mě ta diagnostika potrápila, ale kabel KKL z aliexpresu mne nakonec nezklamal) Jako první krok byla kontrola paměti závad v topení, druhý krok odzkoušení čerpadla na vodu, další krok čerpadla na palivo. V diagnostice je mod na zkoušku 60s, pro zaplavení palivového systému. Vše proběhlo v pořádku (neskrývám radost a dostávám zase chuť dokončit montáž)

 

V dalším stupni montáže se vrhám do interiéru, pro snažší montáž volím opět sundání palubní desky, to jsem již popisoval v tomto vláknu

http://forum.skodahome.cz/topic/130728-mont%C3%A1%C5%BE-esp-do-fabie-fl-rv-2010/

post-21841-0-49522500-1464080941_thumb.j

 

Po rozebrání přístrojovky protahuji pohodlně čtyři kabely do interiéru. Kabel na diagnostiku, ovládání vnitřního větráku, mod léto a pouštění topení. Začínám s ovládáním větráku, protože má fábie klimatronik, musí tam být nejen relé pro silovou část, ale i modul IPCU pro generování signálu, který větrák ovládá. Zapojení je dle montážní návodu webasto pro fábii 2010.

post-21841-0-72555000-1464081339_thumb.j

 

Připojuji kabel do diagnostického konektoru na pozici k line. A opět testuji. Zjištění bylo, že diagnostika funguje, takže kdyby nedej bože něco bylo s topením, tak ho můžu diagnostikovat z pohodlí automobilové diagnostické zásuvky, která je umístěné vedle pojistek v interiéru. :kol-47:  Následné testuji, zda funguje i ovládání interiérového větráku a opět úspěch. Následuje připojení ovládací krabičky s názvem Thermo Call, která topení ovládá(SMS, voláním). Napájení pro krabičku a pro větrák opět volím z pojistkového boxu, který je umístěný v interéru. Teď už "jen" chybí ovládací tlačítko v interiéru. Zde jsem realizoval myšlenku to ovládat takovým tlačítkem, jako je tlačítko, které ovládá vyhřívání zadního okna. Je krásně podsvícené, takže ve tmě je vidět a při běhu topení svítí oranžovou barvou, taky podporuje různým blikáním i stav krabičky. Přikládám foto tlačítka. Prosím omluvte opracování krytky, které se mi teda vůbec nepovedlo a budu upravovat ještě jednu krytku, aby to mělo lepší vzhled.

post-21841-0-61328500-1464082289_thumb.j

 

Pak už jen vrátit interiér do původního stavu, motorvý prostor taky tak plus ještě přidělání sání pro topení a je komplet hotovo!!!!!!! Fotky celku dodám později.

 

Na konci tohoto příspěvku můžu jen napsat, že fabie mojí mamky je připravené na zimu

 

Ale to nejdůležitější!!!

 

Rád bych poděkoval svýmu bráchovi Pavlovi za trpělivost a pomoc při dodělání nezávislého topení! DĚKUJI brácho!!!

 

PS: Snad to někoho inspiruje, že když se chce a je vůle, tak to dodělat jde. Kdo bude mít otázky rád poradím a pomůžu, když budu vědět.

 

Jo a CENA co :) Počítejte tak 15-18 tis. Moc záleží, zda je klimatronic, kolik budete muset dokupovat věci a hlavně jak to budete ovládat. Existují aftermarkty za pár stovek a taky to funguje. Thermo call je prostě jiná liga za jinou cenu.

Editováno: , autor: FrantisekM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je nutno podotknout, že kdybych použil univerzální kabeláž, tak by se čas taky o něco zkrátil, ale já to chtěl mít skoro dokonalé, proto jsem si s tím tak hrál a k té ceně, když jsem požádal o cenovou nabídku od webasta pro tuto fabii, tak mi přišlo tohle:

Dobrý den,

V příloze naleznete ceník topení a ovládačů.

Pro váš vůz je doporučeno topení TT Evo.

K tomu připočítejte zástavbovou sadu  za 7614,- a montáž 7000,-

Ceny jsou uvedené bez DPH.

V případě dotazů mne naváhejte kontaktovat.

WEBASTO 2016.pdf

 

nutno podotknout, že doporučují thermo top evo, což je o něco menší, lehčí a úspornější zařízení, ale přesto v té konfiguraci jako to mám já to vychází na 40 250,- za topení s výkonem 4kW (což asi pro fabii stačí) a 47 873,- za topení s výkonem 5kW.

 

Já mám sice starší funkční topení (životnost neznámá) ale za 1/3 ceny

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

3,5 roka dozadu, krátko po tom ako som kupoval auto, tak aj ja som chcel bufíka. Tiež som dostal ponuku na TT E, s diaľkovým ovládaním alebo ovládaním cez telefón (stáli rovnako) bola konečná cena 1620 €. Ako vidím, tak ich ceny sa od vtedy vôbec nezmenili.
Evidentne majú svoj okruh zákazníkov, ktorí cenu neriešia a nie je v ich záujme spraviť produkt cenovo dostupnejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezávislé topení by asi bral kde kdo a ten kdo říká, že je to zbytečnost to jen nevyzkoušel, protože kdo si jednou zapnul v zimě nezávislé, tak už ho zapíná furt. Co se týká té ceny, tak je to takové diskutabilní. Teda kromě ceny za nové ta je prostě enormní při cenách fabií. Ono jde ještě třeba ušetřit za to originál dálkové ovládání, které stojí nehorázné peníze. Dneska GSM moduly stojí v řádech sto korun, ale pak musí být člověk opatrný, aby mu topení neběželo pořád. Ta montáž co jsem dělal je do fabie mojí mamky, takže jsem potřeboval aby to bylo doslova blbu vzdorné a jednoduché na ovládání. Až topení předáme (je to dárek k narozkám), tak ještě pak natočím video, jak to všechno funguje :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

FrantisekM, skvělá práce. Tak trochu mě to inspirovalo, abych něco podobného udělal dceři na její Fabii I. Mám v garáži Webasto WOS 101, tak bych ho chtěl nejdříve vyzkoušet na stole. Mám ale problém s identifikací jednotlivých pinů v tom osmipinovém konektoru. Zkoušel jsem ty odkazy výše na  ruské stránky, ale jsou mrtvé. Nemáš schéma zapojení toho topení?  Předem díky.IMG_20180212_122351.thumb.jpg.dd012816d92d5e8780f7fc5067b94a45.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...