Přejít na obsah

nefunkční potvrzení zamykání dálkou houkačkou a problikem, interierové světlo svítí i po zavření dveří


jiroch

Doporučené příspěvky

Ahoj, mam O1 rv 2000, prechodova verze 1.9TDi 81kW AHF s alarmem.

 

Sundaval jsem tapec u ridice kvuli montazi a demontazi zrcatka. Pri sundavani jsem utrhl led diodu od alarmu z plastu (ulomili se zobacky drzici ji v plastu), ale je funkcni (draty k ni zustaly neporusene).

Potom jsem si jeste hral s nastavenim vule u zamku pravych zadnich dveri. Nevim presne kdy se to mohlo stat, ale po techto dvou operacich mi okta po zamceni neproblikne a nezatroubi. Pred temito ukony to delala.

 

Pri odemykani 2x zahouka a 2x problikne. Drive pri zamykani 1x houkla a 1x blikla. Driv fungovalo oboji, mam to povolene. Zadni vuli mezi lankem a tahlem jsem vratil do stejne pozice jak byla, a porad nic.

 

Vag mi nasel tohle:

VAG number: 1J0 959 799 AH - komfortka 2,5 gen.

component: 7R Zentral-SG Komf. 0001

 

00953 - Interior Light Time limit

25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

 

musi to byt mikrospinac dovirani dveri (zamku dveri - ten co je na kabliku), protoze palubni svetlo sviti i po zavreni vsech dveri (pokud je prepnuto na dvere).

 

Nejspi jeden z nich - ktere mohly byt ovlivneny, ale neverim tomu, ze se to pokazilo pri sundavani tapecu, ale mozna jak jsem jej vytrhl s tou LEDdiodou se tam neco uvolnilo. Bohuzel nic nebylo videt na prvni pohled videt, mam totiz dvere komplet vycpany Dynamatem Xtreme.

 

Napada Vas prosim nekoho jak bych se ujistil ze top jsou ty dvere ridicovi a ne dvere prave zadni ?

 

 

 

Pak mam jeste jeden maly problem.

Kdyz necham otevrene jakekoliv jine dvere nez ridicovi a nemam klic v zapalovani, tak se mi okta po cca 30s sama uzamkne, coz mi celkem vadi. Nejspise to ukazuje zase na nejaky vadny mikrospinac ve dverich. Da se to pres Vag deaktivovat (myslim to automaticke zamykani).

Dekuji predem za ctenou radu ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Po demontazi zamku ridicovych dveri jsem prisel na tohle:

Mikrospinac na zamku u dveri ridice, ktery je mimo zamek na dvojlince - to neni (ten co reaguje na zavrene ci otevrene dvere). Zamek jsem mel venku a spinac je funkcni. Odzkouseno napr. tak ze v zamknute poloze - mikrospinac vymacknut - po zamacknuti spusti alarm. Pokud nasimuluji zamknute dvere, mikrospinac je vymacknut a cele auto mohu centralem zavrit. Pokud nemam nasimulovane zavrene dvere, mikrospinac je zamacknut a vubec nemohu aktivovat centralni zamknuti auta. Otazka zni, je mozne aby muj problem byl zpusoben i jednim ze 4 spinacu uvnitr zamku, ke kterym se bez rozdelani malych torxu vubec nedostanu ? Znovu podotykam, ze pri prepnuti stropniho svetla na rezim dvere se ani po zavreni dveri stropni svetlo nezhasne (jen logicky pri zamceni centralem). Venkovni mikrospinac jsem zkousel i sroubovakem a bylo znatelne slyset jak sepnuti tak rozepnuti. Elektronicky tez vyzkouseno, viz vyse..

 

Dalsi info. Pri uzamceni auta vsechny zamky 2x cvaknou a pri odemceni 2x cvaknou. Pri uzamceni auta blika cervena ledka vedle capliku u ridice. Pri odemceni blikat prestane.

 

Zamknu-li auto zevnitr. Musim asi 3s podrzet tlactiko na madle u ridice pro zamykani (kratkodobym stiskem to nejde). Vsechny zamky 1x cvaknou a zajedou. Zadny se sam nevycvakne zpet - zadny cudl opet nevyjede - vsechny zustanou zamacknute. Az kdy pouziji opacne tlacito pro odemknuti zevnitr (to uz funguje na kratkodoby stisk).

 

Mam li otevrene libovolne dvere jine nez ridicovi, da se centralem auto uzamknout. Pokud jsou vsechny dvere zabouchnute a jen ty ridicovy ne – neda se auto centralem uzamknout.

 

 

Pak mam jeste jeden maly problem, ktery s tim muze souviset.

Kdyz necham otevrene jakekoliv jine dvere nez ridicovi a nemam klic v zapalovani, tak se mi okta po cca 30s sama uzamkne, coz mi celkem vadi.

 

Napada mne pochopitelne propajet studenaky co vedou k jednotlivym mikrospinacum uvnitr ridicova zamku, otazkou ovsem je, zda to v mem pripade k necemu bude.

 

Dik za pripadne rady.

Editováno: , autor: jiroch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle toho popisu "Kdyz necham otevrene jakekoliv jine dvere nez ridicovi a nemam klic v zapalovani, tak se mi okta po cca 30s sama uzamkne, coz mi celkem vadi."  máš prostě na minimálně jedněch dveřích (ale nejspíš na všech třech ostatních) právě ten mikrospínač co je na té dvojlince špatný - auto nepozná, žes otevřel dveře. Jinak by zhaslo stropní světlo a nezamklo by se Ti auto. Pokud máš VAG, můžeš si jednotlivý stavy tohoto mikrospínače zkontrolovat tam, bez rozebírání zámku nebo dveří. Zkus zkontrolovat i ty ostatní zámky prostě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono záleží, zda Ti ty spínače na těch 3 dveřích odešly ve stejnou chvíli, pokud odcházely postupně, tak Tě oprava všech těch zámků nejspíš nemine, ale pokud "odešly" všechny najednou, tak by to mohloo být v tom předním zámku. Tam bývá studený spoj, který dalo by se říct napájí mikrospínače ve všech dveřích. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panove diky moc za Vase nazory. Opravdu si jich moc cenim. Ted jeste k memu problemu. Ridicuv mikrospinac bych neresil (myslim ze je OK). Dokazuje to stav pri zapnutych potkavackach, nenastartovanem motoru a otevrenych dveri (zkousel jsem i drzet kliku zevnitr abych opravdu ukazal jen na ten jeden vnejsi mikrospinac na dvojlince) a je to tak jak ma - otevru dvere -> pipa signalizace otevrenych dveri (ktera je jen u ridice) - zavru dvere -> prestane pipat. To dle meho nazoru ukazuje na ten mikrospinac, ze je v poradku. (cose tyka studenaku v tistaku, to nevim jak zjistit, aniz bych jej rozebral). Tak ze to opravdu ukazuje na ty ostatni 3 dvere. Ale jak poznam jake ? Nezda se mi ze by odesly vsechny tri prakticky ve stejnou chvili. S VAGem nemam zatim velke zkusenosti. Mam VAG-COM 409.1 a modrej cinskej VAG 409.1 KKL USB kabel. Nevim jak zjistit VAGem ktery konkretni mikrospinac to dela ? Dostal jsem se jen k te chybe:

Nalezena 1 chyba:
00953 - Interior Light Time limit
        25-10 - Unknown Switch Condition - Sporadická

Po smazani, se stejna chyba opet ukaze. Navic jsem si vsiml ze nemohu prepisovat kody 0 - 1 (napr. zapinani / vypinanci signalizae uzamceni/odemceni centralem), mohu jen nacist. Pri prepsani mi to napise ze nepouzivam originalni kabel VAG-COM. Predpokladam, ze i tohle jde nejak obejit. Mam registrovanou verzi CZ (409.1-S).

 

Diky predem za vas cas a radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak vyměnit mikrospínač tuším asi víš, ale i tak je v tomto tématu o tom hodně a třeba by stačilo i jen propájet případné studeňáky na zámku a pomohlo by to.. mrkni a prostuduj si to  http://forum.skodahome.cz/topic/112245-občas-nefunguje-vnitřní-osvětlení někde je tam i jak se dají vagem zkontrolovat ty spínače. Pokud to není tam, ještě mrkni sem http://forum.skodahome.cz/topic/112245-občas-nefunguje-vnitřní-osvětlení tady je přímo téma o chybě 00953. (tam je myslím pro změnu studeňák přímo v komfortce, nebo chyba na relátku v ní) mrkni na tyto dva odkazy, mohlo by Ti to pomoct..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dekuji, odkazy jsou stejne, o to je to jednodussi precist ;), ac toho je hodne. Pokusim se dle navodu ocekovat kazdy spinac VAGem zvlast. Ale vzhledem k tomu ze nemam garaz, tak si pockam az na pekne a teple pocasi.

Diky za odkazy a radu. Asi mi stejne nakonec nezbyde nic jineho nez propajet ten hlavni ridicuv zamek - potencialni studenaky. Jeden z tech dvou vnitrnich asi bude mit vliv i na signalizaci uzamceni, ale se samostatnym osvetlenim kabiny by nic spolecneho mit nemel, dle vsech poznatku, ktere jsem tu vycetl s tim ma spolecneho jen ten venkovni na dvojlince - kde muze byt prechodak i kdyz se jevi jako funkcni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zjistil jsem nasledujici:

Mam vadne 2 mikrospinac signalizujici zavrene/otevrene dvere.

LZ dvere siganlizuji trvale otevreni (i kdyz jsou zavrene)

Dvere spolujezdce signalizuji trvale uzavreni (i kdyz jsou otevrene)

Prisel jsem na to takto:

 

odemceno-zavrene_dvere.jpg

 

ve sloupecku latch/protect znaci prvni cislo: 0-zavrene dvere, 1-otevrene dvere.

V tento moment jsou vsechny dvere fyzicky zavrene a Prave Zadni hlasi ze jsou otevrene – tudiz mikrospinac je zamacknuty – nejspise zatuhly (zatim jen teorie, zamek jsem jeste nevidel)

-tohle urcite zpusobuje jednak stale sviceni interieroveho svetla v rezimu dvere a taky nemoznost signalizace uzamceni auta (neb si mysli, ze ma jedny dvere porad otevrene a neda signal ze je vse zavrene a tudiz nepotvrdi houkackou a blinkry)

Tohle chci odstranit nejdriv a melo by mi zacit zhasinat interierove svetlo.

 

Druhy vadny mikrospinac na dverich spolujezdce je pro zmenu trvale v poloze zavreno (i pokud dvere otevru) – to by nemelo mit na zamykani vliv, protoze si jednotka bude stale myslet, ze jsou dvere stale zavrene. Pokud je ma teorie spravna, tak po oprave mikrospinace v zadnich dverich bude vse fungovat, ovsem navic kdyz necham otevrene spolujezdcovi dvere auto se uzamkne taktez a navic jeste zablika a druhy dusledek bude ten, ze mi tyto dvere nebudou rozsvecovat stropni lampicku nebot mikrospinac je zasekly v pozici zavreno, tzn mikrospinac je porad rozpojen, coz dokazuje ptrne obrouseny plast, ktery uz je tak kratky, ze jej vyvysena cast kola pri zaboucnuti dveri, nezamackne.

 

zavrene dvere = mikrospinac je vymacknuty

otevrene dvere = mikrospinac je zamacknuty

 

Vse ostatni mi funguje, prikladam jeste tabulku po stisku centralu, tedy prechodu do safe-locked.

 

zamceno-zavrene_dvere.jpg

 

 

Ridicovi a LZ dvere funguji jak maji. Hodnota se meni dle zavrezni (0) ci otevreni (1) dveri.

 

treba to nekomu pomuze.

Editováno: , autor: jiroch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel bych jeste jeden dotazek. Da se vymenit ta horni cast mikrospinace (toho venkovniho na dvojlince) aniz bych rozsrouboval vnitrnosti zamku ? Proste jen vysunutim te pulene casti a nasunutim te horni casti z toho noveho  ? nebo musim rozpulit i zamek ?

Diky predem za odpoved.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Terenius: Diky za odpoved, to pochopitelne vim, ale kdyz jsem vytahoval ridicuv zamek, tak se mi tam zdal ten mikrospinac nejaky "nanytovany" a nesel mi skrze ty dve plastove nozicky vubec jednoduse sundat. Vypadalo to jako by byly rozklepane. Ale kdyz rikas ze to jde, tak je to fajn. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak teorie se potvrdila. Opravil jsem mikrospinac zamku PZ dveri a uz pri zamykani houknu, bliknu a zhasina mi stropni svetlo. Jeste me ceka opravit spolujezdcovy dvere, ktere pro zmenu nevykazuji znamky otevreni, tedy ani nerozinaji stropni svetlo. Jsou ve stavu trvaleho uzavreni nezavisle na zavrenosti ci otevrenosti dveri.

 

Davam sem pro pobaveni svou fotodokumentaci dnesni opravy zamku. Cekal jsem takhle, ze si v klidku vymenim jen horni cast a ejhle. U spodni casti originalu totalne uhnila spodni dorazova packa a ukazaly se i pomerne dost zkorodovany kontakty (spinac se pri stisknuti vubec nevracel), tak ze to neslo absolutne pouzit. Musel jsem zapojit fantazii, neb jsem byl vybaven pouze nahradou, viz fotky. Verim, ze se pobavite. :kol-28: Zkousel jsem i tenke hrebiky, ale nebylo to ono...

Nevim jak dlouho to bude fungovat, ale ted je to plne funkcni.  Minimalne nez se mi podari sehnat original. Ten bude asi nutny, nebot si nedovedu predstavit, jak lepe bych tam dostal ten mikrospinac Saia-Burgess :kol-47:

post-28217-0-72703700-1459282629_thumb.j

post-28217-0-93495800-1459282634_thumb.j

post-28217-0-50828700-1459282640_thumb.j

post-28217-0-74564700-1459282647_thumb.j

post-28217-0-03619200-1459282654_thumb.j

post-28217-0-53840800-1459282659_thumb.j

post-28217-0-27404700-1459282667_thumb.j

post-28217-0-82454400-1459282671_thumb.j

post-28217-0-48326800-1459282676_thumb.j

Editováno: , autor: jiroch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono záleží, zda Ti ty spínače na těch 3 dveřích odešly ve stejnou chvíli, pokud odcházely postupně, tak Tě oprava všech těch zámků nejspíš nemine, ale pokud "odešly" všechny najednou, tak by to mohloo být v tom předním zámku. Tam bývá studený spoj, který dalo by se říct napájí mikrospínače ve všech dveřích.

Diky. Pajka to skvele vyresila ! a slo to dolu celkem snadno s tim, ze jsem oba ty plastove nyty plne zachoval. Bohuzel ale u me byl problem prave v teto spodni casti :(

Editováno: , autor: jiroch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...