Přejít na obsah

Vstriky - 1.6TDI CR - repas, cisteni, testovani, vymena


Knightey-

Doporučené příspěvky

No mne ich menit idu urcite, uz ich aj objednali a vsetko v ramci zaruky v suvislosti s uz len s vybratim a vlozenim vstrekov naspat...pritom je jedno, ake vstreky vlozia, trubky sa vraj musia menit...Potvrdili mi to v servise, to maju predpisane v manuali...Aspon na SK urcite :-)  Myslis ze by im to Skoda Auto preplatila keby to nebolo potrebne menit? :kol-28:

Editováno: , autor: tecki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle vlákno mi silně připomíná podobný vlákna na ford fóru týkající se TDCi motorů hlavně těch s vstřikováním DELPHI.

Mimochodem, taky se v manuálu uvádělo, že tlakový trubky se musí při každý demontáži měnit, ale moc se to nedodržovalo. Ono když si majitel musel opravu platit ze svého, tak mu bylo líto vyhodit další tisícovky.

Ono jedna trubka stála téměř litr. Mě na focusu taky neminula výměna vstřikovačů a trubky jsem taky neměnil a na opravený vstřiky jsem bez problémů najel přes 110 tkm než jsem sejmul srnu.

Škoda, že u VW tam začaly cpát ty piezo siemensy a nezůstaly  u jednoduchých snadno opravitelných selenoidových vstřikovačů bosch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No mne ich menit idu urcite, uz ich aj objednali a vsetko v ramci zaruky v suvislosti s uz len s vybratim a vlozenim vstrekov naspat...pritom je jedno, ake vstreky vlozia, trubky sa vraj musia menit...Potvrdili mi to v servise, to maju predpisane v manuali...Aspon na SK urcite :-)  Myslis ze by im to Skoda Auto preplatila keby to nebolo potrebne menit? :kol-28:

je tu niekde predpísaná výmena?

post-62595-0-05160200-1460973851_thumb.p

post-62595-0-68558900-1460973861_thumb.p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je manual pre zarucnu opravu?  Ano, je tam moznost, nemenit potrubie, ak sa dodrzi a skontroluje to ci ono... Pisu, ze v pripade "ak sa nemenia potrubia"...takze nepriamo aj naznacuju ze by sa mali menit, to z tej informacie vyplyva, tak to chapem...Ale nemaju nahodou pre zarucne opravy pre vymenu vstrekov este aj nejaky iny pokyn preco ich menia?  To fakt myslis, ze v servise idu svojvolne sami menit trubky a podlozky aj ked nemusia a Skoda im to este aj preplati???  Hadam im to nejdem zakazovat, ked to neplatim...

Editováno: , autor: tecki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takze vstreky sa vratili po testovani v autorizovanej skusobni v CZ so zaverom, ze 3 vstreky su pridrete a musia sa vymenit, jeden je bezchybny. Ziadne necistoty ani usadeniny v dosledku pripadneho zleho paliva v nich nezistili (tie 3 zle vstreky boli po testovani aj rozobrate kvôli zisteniu event. necistot). Takze v ramci zaruky sa vymenili 3 vstreky, dali sa tie novsie AJ co sa davaju uz od cca 8.2014  (spolu s palivovými trubkami a suvisiacimi podlozkami) + stvrty taky isty (AJ) som si kupil sam, aby boli vsetky rovnake. Takze motor je teraz podstatne tichsi, ziadny klepot za studena a ma lepsi tah, startovanie v okamihu bez problemov a spotreba klesla skoro o 3/4 l/100km (pri beznom jazdeni bola cca 5,2 a teraz je 4,5). Ani by som tomu neveril, aky to bude rozdiel po vymene vstrekov. Asi som nemal s kym porovnat a zistit, ze okrem iného boli moje vstreky hlucne, myslel som ze je to vlastnost motora 1,6 TDI...

Editováno: , autor: tecki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servis nemusi a ani nevie nic zdovodnovat, podla vysledkov testovania boli zle, takze v ramci zaruky vymenili, nakodovali nove, vymenili palivovy filter (na moju vyslovnu ziadost za moje €) a popriali stastnu cestu a vela km :-)   Ale jasne ze mne to nedalo pokoj, preto ked som si preskumal v.c. vstrekov tak som zistil, ze 3 vstreky boli z rovnakej serie a 1 bol z uplne inej serie, odisli prave tie 3 z rovnakej serie. Takze som presvedceny, ze asi nie vsetky vstreky 04L130277G su problémom, ale  len ich urcita seria, ved vacsina z majitelov nema problemy. To ze od 1.9.2014 zacali davat 04L130277AJ je asi nejake preventivne opatrenie ako predist problémom...neviem, to skor niekto zo ŠkodaAuto by sa mohol k tomu vyjadrit... A co sa tyka ceny, v Skoda servisoch na SK si pytaju za jeden vstrek 557€ !   Jasne ze na nete sa da zohnat novy uz za cca 200 - 300€ a prave z CZ. Ziadny aftermarket sa este nerobi. A len tak pre zaujimavost, vsetky nove vstreky Made in Turkey !  A palivovy orig. VW filter Made in Tunisia ! :kol-28:

Editováno: , autor: tecki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No kdyby nekdo chtel, tak mam doma 3 temer nove vstrikovace :)

Koupil jsem 4 ks ale pouzil jenom jeden :)

Jinak takhle vypadal filtr kdyz jsem auto dovezl. Uz nebyl origo, takze byl vymeneny. Nevim kdy. Majitel tvrdz ze cca pred 60t km.

post-36451-0-93859400-1461401228_thumb.j

 

A po vymenem jsem pri vymene oleje udelal opet vymenu filtr palivoveho. Ja jsem dal orignal a zde muzete videt fotku, jak vypada po necelych 10t km!!!

post-36451-0-90322200-1461401274_thumb.j

 

Takze opravdu bych neotalel a tyhle palivove filtr menil casto. Alespon s vymenou oleje. 

Ja jsem predelal na svem aute interval vymeny oleje z 30t km na 15t km radeji. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nestihol som moj palivovy filter odfotit pred vyhodenim, co ma mrzi, avsak ale ani zdaleka nebol taky cierny a to mal 54000 km, bol len taky bledohnedy od nafty, takmer skoro ako novy (len mokry od nafty), rozhodne nie taky otrasne cierny ako je tvoj (tankujem vyhradne Shell, OMV, Slovnaft). Kde to tankujes, na akej lacnej pumpe??? To nie je mozne, kedze si ho uz mal dokonca aj meneny...Neni to nahodou olejovy filter? :kol-31:

Editováno: , autor: tecki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No problem je, ze ja auto koupil na 138t km. A ted mam 150t. Auto bylo sluzebni, takze kde se tankovalo, to netusim. 

Ja tankuji prevazne na Benzine. Ale myslim si, ze prave je uz tolik bordelu v nadrzi, ze bude chvili trvat nez se to vycisti a zachyti v tom filtru. 

A proto si take myslim, ze mi odesel ten vstrik, diky tomu, ze se bud zanedbala vymena filtru a nebo ze ankovali buh vi co...

Protoze takhle cerny palivovy filtr by rozhodne byt nemel. A ano jedna se opravdu o palivovy filtr, ikdyz vypada jako olejovy, bohuzel :(

Kazdoapdne nafta je zluta, proto se frt tak nejak divim, proc je to tak cerne. Jako kdyby tam byl olej a nebo znecinesni neja z venku. 

Zajimal by me stav vasich palivovych filtru. Jakmile budete nekdo menit, dejte mi sem fotku na porovnani. Dekuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovka to zakazuje, protože by pak motory zbytečně dlouho vydržely.. V zrovna v dnešní době - nejraději tě vidí při koupi auta, po dobu záruky a v případě reklamací se na tebe dívají skrz prsty a kdy jsi zase jejich největší kamarád? Až jdeš objednávat nové auto, nebo si pěkně platíš opravy sám po ukončení záruky   :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No neviem ci aditivum zrovna zakazuje, mozno nejake noname aditiva, lebo prave specialne pre motory 1,6 TDI ma koncern VW kvoli vstrekom svoj aditiv G001790M3, ktory doporucuje zvlast pre tieto motory. Myslim si, ze keby si aditiva nepouzival, uz davno by boli vstreky KO...

Napr. ja som ziadny nahradny voz nedostal, aj ked auto bolo v zaruke. Odovodnili to tym, ze keby som zostal stat na ceste v dosledku poruchy, tak vtedy by som dostal, kedze som sam prisiel do servisu s plne pojazdnym autom, tak nemam narok na nahradny voz...Argumentoval som, ze teraz mam byt 3 tyzdne bez auta a auto bolo este v zaruke. No udajne maju take pokyny od ŠA...Zvlastne vysvetlenie od autorizovaneho servisu Skoda Auto :kol-32::kol-44:

Editováno: , autor: tecki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm, jasne, mas pravdu, v kazdom navode je to napisane, aj u iných znaciek nez Škoda - VW (napr. Ford).  Ale preco vubec ma specialne pre 1,6 TDI tento orig. aditiv G001790M3 ?

Okrem iného, aj vsetky "premiove" paliva su vlastne obycajne paliva s prídavkom aditiva, ktore sa pridavaju do paliva pri tankovani do automobilových prepravnych cisterien vo velkoobchodoch s palivami (zistene na 100% priamo pri zdroji). Takze ani tieto "premiove" paliva by sa nemali vlastne tankovat podla vyrobcu auta?

Editováno: , autor: tecki
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tankuji výhradně čistou naftu bez biosrágory a přidávám VIf. Toto aditivum používá i řada distribučních firem na aditivaci premiových paliv v jejich síti. Tedy ačkoliv vám Boleslav zakazuje používat aditiva, tak je stejně tankujete v premiových palivách. Aditivace je důležitá pro zvýšení mazivosti nafty a to zejména u čisté. S biosrágorou má mazivost velice dobrou, ale biosrágora má velkou řadu negativ a i likviduje vstřikovací trysky. Viz test naft s SM.

Filtr nafty vždy rozebírám, mám plechový obal, ale tím kontroluju jakou kvalitu nafty jsem tankoval a zda nejsou kovové špony ve filtračním papíru. To je taková kronika kondice vstřikování CR. Vždy mám po 60 Tkm filtr téměž čistý a bílý. Dá to práci, ale kontrola je důležitá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No neviem ci aditivum zrovna zakazuje, mozno nejake noname aditiva, lebo prave specialne pre motory 1,6 TDI ma koncern VW kvoli vstrekom svoj aditiv G001790M3, ktory doporucuje zvlast pre tieto motory. Myslim si, ze keby si aditiva nepouzival, uz davno by boli vstreky KO...

Napr. ja som ziadny nahradny voz nedostal, aj ked auto bolo v zaruke. Odovodnili to tym, ze keby som zostal stat na ceste v dosledku poruchy, tak vtedy by som dostal, kedze som sam prisiel do servisu s plne pojazdnym autom, tak nemam narok na nahradny voz...Argumentoval som, ze teraz mam byt 3 tyzdne bez auta a auto bolo este v zaruke. No udajne maju take pokyny od ŠA...Zvlastne vysvetlenie od autorizovaneho servisu Skoda Auto :kol-32::kol-44:

sorry za OT, ale k tomu náhradnému vozidlu - záleži od servisu

Todos BA - bez problémov náhradné vozidlo bezplatne ku každej záručnej oprave

Auto Lamac - za náhradne vozidlo sa platí, hoci aj tak je to zbytočné nakoľko nikdy žiadne k dispozícií

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to zase ponuku nahradeného vozidla, ked si zaplatim, tak jasne ze to maju, ale nedam 35€ za den za Fabiu, naviac ked som mal cim jazdit. Islo mi ale o princip z pohladu Skoda Auto, ze by to malo byt nariadene priamo od nich, aby to nebolo na rozhodnuti servisu, lebo potom to vytvara zly dojem na celu firmu SkodaAuto. Mam auto Skoda v zaruke, je 3 tyzdne nepojazdne a Skode to nevadi, to mi pripada byt v dnesnej dobe smutne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně, že ti nedají náhradní auto, pokud neprojevíš dostatečný zájem. Kdyby měli mít tolik aut, co řeší reklamací, tak by měli vlastní flotilu 50 aut.

 

Já reklamoval servis v autorizáku a když jsem chtěl náhradní auto, tak mi řekl, že ano, ale ze litr na den. Tak jsem řekl přijímacímu technikovi, že si skočím do první autopůjčovny v Olomouci a nechám si ten nájem proplatit. Odběhl si a za 3 minuty se vrátil s garančním, že auto určitě bude. Podělali mi opravu vstřiků a 5 týdnů jsem byl bez auta.... dát mi auto se jim určitě vyplatilo víc, než kdyby měli platit 30 tisíc autopůjčovně. Říká se tomu náhrada škody vzniklé reklamací...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...