Jump to content

Špatný DPF filtr? Saze ve výfuku


11marek

Recommended Posts

Zdravím,

 

dočetl jsem se že správná funkčnost DPF filtru se jednoduše pozná tak že filtruje spaliny od sazí, tedy výfuk by měl být zcela čistý. Ale já mám úplně černý výfuk, znamená to tedy že DPF nefunguje tak jak by měl? Mám Octavii II 2.0 TDI CR 103 kW, najeto 180000km.

 

Ještě možná trochu hloupý dotaz, jak poznám za jízdy že se regeneruje DPF filtr? Nikde žádnou informaci na maxi dotu nebo jinde asi nenajdu? Vag nemám. Na kolik % je zanesený filtr lze také zjistit pouze na diagnostice?

 

Díky

Link to comment
Share on other sites

Obávám se, že to tak jednoduché není. Jestli máš najeto 180tis, tak je ten filtr za hranicí životnosti tak jak tak. Udávaná je 80 - 150tis dle stylu jízdy a dalších podmínek. Mě na Amaroku 2 tdi 2013 dává jasně najevo kdy chce vypálit. Rožínají se kontrolky žhavení, katalizátoru a motor netáhne. Musím vždycky co nejdřív na dálnici  a za stabilních otáček ujet nějakou vzdálenost, pak je zase chvíli pokoj.

Link to comment
Share on other sites

Já mám DPF filtr na jiném autě (Citroen). Po více než 150 000 km je výfuk zevnitř kovově čistý, možná trochu světlého nánosu, pod kterým je videt kovový povrch, který jde setřit prstem. Regenerece probíhají "tajně".

Ty jsi první majitel? Jseš si jistý, že tam filtr ještě je?

Link to comment
Share on other sites

DPF filter vydrží aj dlhšie, všetko závisí od štýlu jazdy a starostlivosti o auto, vypaľuje sa automaticky bez poznania sa správania motora keď je všetko v poriadku, ak ti nesvieti kontrolka a výfuk máš takto zanesený je veľká pravdepodobnosť že tam už nie je (t.z. odstránený) a RJ je upravená.

Najlepšie je to dať na počítač a zistiť čo je s DPF filtrom

Link to comment
Share on other sites

Zdravím, nechtěl jsem zakládat nové vlákno tak to napíšu sem. Chtěl bych se zeptat zda by mi někdo nemohl poradit jak ve VAGu zkontrolovat stav DPF? Mám tento motor (přesněji typ CFHC) a už mám něco najeto, tak bych se rád mrknul jak na tom DPFko je, ale bohužel z přečtení mnoha vláken z toho nejsem moc moudrej a nevím kde a jak to ve VAGu zobrazit, a které hodnoty jsou pro mně důležité. Mockrát všem děkuji za případnou radu. 

Link to comment
Share on other sites

Jsem druhý majitel. Takže nevím zda je tam či není. Ale koupil jsem to u autorizovaného prodejce Škoda, tak pochybuji že by nabízeli auta s odstraněním DPF a ještě by to zatajili. 

 

V pátek pojedu do servisu tak uvidím. Pokud by tam nebyl tak znamená to že s tím autem nesplním na STK emise? Takže tam budu muset dát nový dpf nebo jak to je?

 

Jednou se mi rozsvítila kontrolka výfukových plynů ale po dalším nastartování už nesvítila, tak nevím jestli to s tím má nějakou souvislost. Také se mi zdá že to auto má čím dál menší tah při přidávání plynu, tak bych to spíše viděl že tam ten filtr je ale je špatný. Lze nějak jednoduše poznat odstraněný dpf?

 

Díky

Edited by 11marek
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tak už jezdím s tímto motorem půl roku najeto 132 t a ještě mě kontrolka na palubce nesvítila.

Ale už několikrát jsem poznal regeneraci filtru zvýšením otáček volnoběhu a trochu více smrdí. :kol-29:

Zatím výfuk čistý , přidávám VIF po celý rok.

Před technickou je lepší napíchnout a vyjet závady jestli proběhla regenerace za jízdy bo ne. :kol-46:  

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Zdravím Vás po delší době.

Vzhledem k tomu, že zde na fóru se řeší DPF tak bych chtěl přispět malinko zkušeností  a samozřejmě budu rád i za rady.

O2 FL s motorem CFHC,CR/ DPF,jsem se zatím nepotkal s kontrolkou DPF,ale?

Dnes jsem zastavil na křižovatce a otáčky motoru stály na cca 998.Řekl jsem si asi regenerace tak jsem to jel projed.

Při příjezdu po cca 7 km na 5tý kvalt 90 km/h ,2100 otáček se po zastavení vozu otáčky ustálili na 700.

Přikládám i foto výfuku a jeho znečištění. Pohledově je začernalý, ale na dotek, na prstu nezůstane nic.

Minulý týden  jsem byl na kontrolu zapopelení a byl jsem k údivu překvapen když mi bylo sděleno, že proběhla regenerace o které ani nevím.

Je opravdu nutné u motoru CR zastavit a překontrolovat otáčky na volnoběh.V případě otáček 1000 je třeba auto projed na vypálení.

Prostě připadá mi to o ničem.

Velká chyba informovanosti o regeneraci a množství zapopelení.

https://www.youtube.com/watch?v=xYEj1Hdop9o

IMG_20170126_174800.jpgIMG_20170127_163504.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Prostě to nemá cenu takhle řešit. Sledovat otáčky a tak.

Já mám Scouta s 214 tis na tacho už 2 roky a nikdy jsem neviděl svítit kontrolku ani nic podezřelého.

Až se teda totál ucpe, tak to nechám za 7 tis vyčistit a zase bude pokoj.

Já ale jezdím trasu 28km do práce a z toho 95% na dálnici. 

Spíš by lidi měli řešit nechutně zahnojený sání od EGR :)

 

Link to comment
Share on other sites

EGR pokud to jde tak je dobré jej odstranit.Je to jedna z věcí která přes DPF žene dvojnásobek sra..ek v nízkých otáčkach

Zaslepení, úprava mapy a je klid

Ve finále se docílí i prodloužení životnosti filtru

Edited by Radas1
Link to comment
Share on other sites

před 11 hodinami, Ondrero napsal:

Prostě to nemá cenu takhle řešit. Sledovat otáčky a tak.

Já mám Scouta s 214 tis na tacho už 2 roky a nikdy jsem neviděl svítit kontrolku ani nic podezřelého.

Až se teda totál ucpe, tak to nechám za 7 tis vyčistit a zase bude pokoj.

Já ale jezdím trasu 28km do práce a z toho 95% na dálnici. 

Spíš by lidi měli řešit nechutně zahnojený sání od EGR :)

 

to by clovek porad hlidal jak ocas,ja pokud nezastavim tak proste nepoznam jestli je regenerace nebo ne,mam 23Otis a nejaky drobny jezdim 10km tam a 10zpet jednou tydne tomu dam o pak km vic jinak nic,mel jsem regeneraci treba dvakrat do mesice aspon co jsem si vsiml ,pak jsem jel 900km v podstate dalnice a ted sem zazanamenal jednu za leden takze si myslim ze i ty obcasne dalky pomuzou,myslim si ze pokud se neobjevi kontrolka tak si proste system poradi sam nebo by aspon mel,takze to fakt zatim neresim,je mozne ze treba za par km bude ko to nikdo nevi

Link to comment
Share on other sites

Jistě, že je EGR dobrý na ohřev, ale pokud má někdo v motoru předehřev(Webasto) tak tuto záležitost nemusí řešit a je lepší vyřadit

Samozřejmě je to věc názoru a rozhodnutí každého .

Jen se pokouším zjistit kdy se projevuje regenerace a jak ji předvídat.

V zimním počasi je to malinko horší.Jediné vodítko je otáčky, ale to je pro mě málo a věřím, že i pro spoustu ostatních.

Kalit se mi na to nechce-rád mám přehled

Snad v letním počasí se bude dát lépe rozeznat

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Zdar lidi, mozna by ste my nekdo dokazali poradit mam takovi problem ze regenarace kazdych 40-80 km pri volnobehu kdyz je regenarace zvedli otacky cca 1000 kdyz pak prislapnu plyn tak zahuli jak bvp mimo regenerace to nekouří koncovka zacernala ale nespini, kontrolka zadna, diagnostika nic ve škodovce nevi dpf zaplnene na 20g což podle nich neni ani půlka a to co me nejvic trapi ze neustalima regeneracema mi jde nafta do oleje coz je prej normální pri regeneracich tak ze dpf menit nemam ze neni treba ze to bude necim jinym jen nevi cim zkouseli mi i vstriky ty jsou pry ok jo a najeto mam 205000 mate nekdo nejaky nápad ja osobne to tipuju ale na to dpf 

Link to comment
Share on other sites

Jednotka musí mít důvod proč se snaží filtr vyčistit, jestli servis neví změň servis !! Kdyby byl problém s tlaky a kvůli tomu se spouštěla regenerace tak to jde z VAGu vyčíst, prostě na základě nějaké informace to jednotka pouští a to se musí dohledat, měnit bezhlavě filtr částic nemusí mít žádný efekt.

Edited by 15degren
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...