11marek Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Zdravím, dočetl jsem se že správná funkčnost DPF filtru se jednoduše pozná tak že filtruje spaliny od sazí, tedy výfuk by měl být zcela čistý. Ale já mám úplně černý výfuk, znamená to tedy že DPF nefunguje tak jak by měl? Mám Octavii II 2.0 TDI CR 103 kW, najeto 180000km. Ještě možná trochu hloupý dotaz, jak poznám za jízdy že se regeneruje DPF filtr? Nikde žádnou informaci na maxi dotu nebo jinde asi nenajdu? Vag nemám. Na kolik % je zanesený filtr lze také zjistit pouze na diagnostice? Díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mozol45 Posted March 12, 2016 Share Posted March 12, 2016 Obávám se, že to tak jednoduché není. Jestli máš najeto 180tis, tak je ten filtr za hranicí životnosti tak jak tak. Udávaná je 80 - 150tis dle stylu jízdy a dalších podmínek. Mě na Amaroku 2 tdi 2013 dává jasně najevo kdy chce vypálit. Rožínají se kontrolky žhavení, katalizátoru a motor netáhne. Musím vždycky co nejdřív na dálnici a za stabilních otáček ujet nějakou vzdálenost, pak je zase chvíli pokoj. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McMatej Posted March 13, 2016 Share Posted March 13, 2016 Já mám DPF filtr na jiném autě (Citroen). Po více než 150 000 km je výfuk zevnitř kovově čistý, možná trochu světlého nánosu, pod kterým je videt kovový povrch, který jde setřit prstem. Regenerece probíhají "tajně". Ty jsi první majitel? Jseš si jistý, že tam filtr ještě je? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan444 Posted March 14, 2016 Share Posted March 14, 2016 DPF filter vydrží aj dlhšie, všetko závisí od štýlu jazdy a starostlivosti o auto, vypaľuje sa automaticky bez poznania sa správania motora keď je všetko v poriadku, ak ti nesvieti kontrolka a výfuk máš takto zanesený je veľká pravdepodobnosť že tam už nie je (t.z. odstránený) a RJ je upravená. Najlepšie je to dať na počítač a zistiť čo je s DPF filtrom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kotyzaf Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 Zdravím, nechtěl jsem zakládat nové vlákno tak to napíšu sem. Chtěl bych se zeptat zda by mi někdo nemohl poradit jak ve VAGu zkontrolovat stav DPF? Mám tento motor (přesněji typ CFHC) a už mám něco najeto, tak bych se rád mrknul jak na tom DPFko je, ale bohužel z přečtení mnoha vláken z toho nejsem moc moudrej a nevím kde a jak to ve VAGu zobrazit, a které hodnoty jsou pro mně důležité. Mockrát všem děkuji za případnou radu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
11marek Posted March 15, 2016 Author Share Posted March 15, 2016 (edited) Jsem druhý majitel. Takže nevím zda je tam či není. Ale koupil jsem to u autorizovaného prodejce Škoda, tak pochybuji že by nabízeli auta s odstraněním DPF a ještě by to zatajili. V pátek pojedu do servisu tak uvidím. Pokud by tam nebyl tak znamená to že s tím autem nesplním na STK emise? Takže tam budu muset dát nový dpf nebo jak to je? Jednou se mi rozsvítila kontrolka výfukových plynů ale po dalším nastartování už nesvítila, tak nevím jestli to s tím má nějakou souvislost. Také se mi zdá že to auto má čím dál menší tah při přidávání plynu, tak bych to spíše viděl že tam ten filtr je ale je špatný. Lze nějak jednoduše poznat odstraněný dpf? Díky Edited March 15, 2016 by 11marek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Surmi Posted March 15, 2016 Share Posted March 15, 2016 odstraněný dpf poznáš když máš koncovku výfuku černou, čili se skloň k výfuku a šáhni do něj, když vytáhneš černý prst ,nemáš dpf nebo je prasklý. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
11marek Posted March 15, 2016 Author Share Posted March 15, 2016 Zajímá mě hlavně to jak je to pak s technickou kdyby tam ten dpf nebyl? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan444 Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 technickú zatiaľ zrobíš, ale časom to budú kontrolovať Najlepšie je to dať na PC VCDS je to RJ motora sú to skupiny okolo 60 al. 100 podľa typu motora Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JirkaBrno Posted March 16, 2016 Share Posted March 16, 2016 nerekl bych,, technickou zrobi, ale urcite ne emise.. Konecne budou vsichni ti, co se jim huli z vyfuku jak z ropnyho vrtu nuceni se svyma kraksnama neco udelat..jet za takovym vykukem napr. v kolone je fakt ,,super,, zazitek.. http://www.chiptuning.cz/clanek/seznam-clanku/chiptuning/emise-2016-aneb-co-vas-ceka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
11marek Posted March 16, 2016 Author Share Posted March 16, 2016 Koupil jsem to auto jako ojetý ale u autorizovanýho prodejce škoda, tak by to byl docela podfuk pokud ten dpf tam už není. Ale uvidím co mi řeknou v servise. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chuck321 Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Ve výfuku mám také lehké saze, něco projde při procesu vypalování. Auto má najeto 198000 motor 2.0 TDI 103kw CFHC a emise před měsícem na jedničku ;-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toknitram Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Při regenareaci DPF na palubce u Octavie 2 se rozsvítí kontrolka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LucasCZE Posted March 24, 2016 Share Posted March 24, 2016 Ale az kdyz je filtr uz vazne na pokraji zniceni. Bezne se ta kontrolka nerozsvicuje. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brutus74 Posted April 10, 2016 Share Posted April 10, 2016 Tak už jezdím s tímto motorem půl roku najeto 132 t a ještě mě kontrolka na palubce nesvítila. Ale už několikrát jsem poznal regeneraci filtru zvýšením otáček volnoběhu a trochu více smrdí. Zatím výfuk čistý , přidávám VIF po celý rok. Před technickou je lepší napíchnout a vyjet závady jestli proběhla regenerace za jízdy bo ne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radas1 Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Zdravím Vás po delší době. Vzhledem k tomu, že zde na fóru se řeší DPF tak bych chtěl přispět malinko zkušeností a samozřejmě budu rád i za rady. O2 FL s motorem CFHC,CR/ DPF,jsem se zatím nepotkal s kontrolkou DPF,ale? Dnes jsem zastavil na křižovatce a otáčky motoru stály na cca 998.Řekl jsem si asi regenerace tak jsem to jel projed. Při příjezdu po cca 7 km na 5tý kvalt 90 km/h ,2100 otáček se po zastavení vozu otáčky ustálili na 700. Přikládám i foto výfuku a jeho znečištění. Pohledově je začernalý, ale na dotek, na prstu nezůstane nic. Minulý týden jsem byl na kontrolu zapopelení a byl jsem k údivu překvapen když mi bylo sděleno, že proběhla regenerace o které ani nevím. Je opravdu nutné u motoru CR zastavit a překontrolovat otáčky na volnoběh.V případě otáček 1000 je třeba auto projed na vypálení. Prostě připadá mi to o ničem. Velká chyba informovanosti o regeneraci a množství zapopelení. https://www.youtube.com/watch?v=xYEj1Hdop9o Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxdivemaster Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 ja mam filtr ok a saze mam moc velky humbuk kolem toho Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radas1 Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Jaky humbukOdesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ondrero Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 Prostě to nemá cenu takhle řešit. Sledovat otáčky a tak. Já mám Scouta s 214 tis na tacho už 2 roky a nikdy jsem neviděl svítit kontrolku ani nic podezřelého. Až se teda totál ucpe, tak to nechám za 7 tis vyčistit a zase bude pokoj. Já ale jezdím trasu 28km do práce a z toho 95% na dálnici. Spíš by lidi měli řešit nechutně zahnojený sání od EGR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radas1 Posted January 27, 2017 Share Posted January 27, 2017 (edited) EGR pokud to jde tak je dobré jej odstranit.Je to jedna z věcí která přes DPF žene dvojnásobek sra..ek v nízkých otáčkach Zaslepení, úprava mapy a je klid Ve finále se docílí i prodloužení životnosti filtru Edited January 27, 2017 by Radas1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxdivemaster Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 to si zrovna memyslim,egr ma vliv i na ohrati motoru,mozna se pletu ale dle me je jedno jestli to jde primo do dpf nebo zpet do motoru a pak zas do ven,vysvetli blize diky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
foxdivemaster Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 před 11 hodinami, Ondrero napsal: Prostě to nemá cenu takhle řešit. Sledovat otáčky a tak. Já mám Scouta s 214 tis na tacho už 2 roky a nikdy jsem neviděl svítit kontrolku ani nic podezřelého. Až se teda totál ucpe, tak to nechám za 7 tis vyčistit a zase bude pokoj. Já ale jezdím trasu 28km do práce a z toho 95% na dálnici. Spíš by lidi měli řešit nechutně zahnojený sání od EGR to by clovek porad hlidal jak ocas,ja pokud nezastavim tak proste nepoznam jestli je regenerace nebo ne,mam 23Otis a nejaky drobny jezdim 10km tam a 10zpet jednou tydne tomu dam o pak km vic jinak nic,mel jsem regeneraci treba dvakrat do mesice aspon co jsem si vsiml ,pak jsem jel 900km v podstate dalnice a ted sem zazanamenal jednu za leden takze si myslim ze i ty obcasne dalky pomuzou,myslim si ze pokud se neobjevi kontrolka tak si proste system poradi sam nebo by aspon mel,takze to fakt zatim neresim,je mozne ze treba za par km bude ko to nikdo nevi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radas1 Posted January 28, 2017 Share Posted January 28, 2017 Jistě, že je EGR dobrý na ohřev, ale pokud má někdo v motoru předehřev(Webasto) tak tuto záležitost nemusí řešit a je lepší vyřadit Samozřejmě je to věc názoru a rozhodnutí každého . Jen se pokouším zjistit kdy se projevuje regenerace a jak ji předvídat. V zimním počasi je to malinko horší.Jediné vodítko je otáčky, ale to je pro mě málo a věřím, že i pro spoustu ostatních. Kalit se mi na to nechce-rád mám přehled Snad v letním počasí se bude dát lépe rozeznat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zdenek Pospíšil Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Zdar lidi, mozna by ste my nekdo dokazali poradit mam takovi problem ze regenarace kazdych 40-80 km pri volnobehu kdyz je regenarace zvedli otacky cca 1000 kdyz pak prislapnu plyn tak zahuli jak bvp mimo regenerace to nekouří koncovka zacernala ale nespini, kontrolka zadna, diagnostika nic ve škodovce nevi dpf zaplnene na 20g což podle nich neni ani půlka a to co me nejvic trapi ze neustalima regeneracema mi jde nafta do oleje coz je prej normální pri regeneracich tak ze dpf menit nemam ze neni treba ze to bude necim jinym jen nevi cim zkouseli mi i vstriky ty jsou pry ok jo a najeto mam 205000 mate nekdo nejaky nápad ja osobne to tipuju ale na to dpf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
15degren Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 (edited) Jednotka musí mít důvod proč se snaží filtr vyčistit, jestli servis neví změň servis !! Kdyby byl problém s tlaky a kvůli tomu se spouštěla regenerace tak to jde z VAGu vyčíst, prostě na základě nějaké informace to jednotka pouští a to se musí dohledat, měnit bezhlavě filtr částic nemusí mít žádný efekt. Edited April 10, 2018 by 15degren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.